تمیز کردن کفش جیر

کفش‌هایی از جنس جیر یکی از انواع کفش‌های محبوب در میان افراد به شمار می‌آید که در تمام فصول سال قابل استفاده است. کفش‌های جیر از کالج و لوفر گرفته تا بوت‌های زمستانی، به دلیل داشتن ماهیت جذاب و خاص نقش مهمی در افزایش جذابیت استایل شما ایفا می‌کند و می‌تواند موجب افزایش اعتماد به نفستان شود.

جیر با توجه به ماهیت خود به راحتی کثیف می‌شود؛ بنابراین باید هنگام استفاده از کفش‌های جیر به نحوه تمیز کردن آن توجه کنیم. جیر به نسبت چرم جذابیت بیشتری داشته اما با توجه به لطافت آن، نحوه تمیز کردن کفش جیر تاثیر زیادی در افزایش طول عمر و زیبایی آن ایفا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم با ارائه چند تکنیک ساده و کاربردی به شما کمک کنیم تا همیشه کفش‌های جیر زیبا و تمیز داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

نکات اساسی که قبل از تمیز کردن کفش جیر باید در نظر بگیرید

نکات اساسی که قبل از تمیز کردن کفش جیر باید در نظر بگیرید

1-پر کردن کفش با کاغذ

اگر برای شما سوال شده که کفش های جیر را چگونه تمیز کنیم باید بگوییم اولین و مهمترین قدم این است که، به وسیله کاغذ، داخل کفش را پر کنید تا شکل و قالب اولیه آن حفظ شود و در حین تمیز کردن فرم خود را از دست ندهد. سعی کنید از روزنامه برای این کار استفاده نکنید زیرا ممکن است جوهر آن بر روی قسمت‌های داخلی کفش رد بر جای بگذارد.

2-تهیه برس مخصوص جیر

برس مخصوص جیر

به دلیل بافت نرم و لطیف جیر، باید هنگام تمیز کردن آن از برس‌های نرم مخصوص جیر استفاده کنید تا ضمن اینکه قدرت از بین بردن لکه‌ها و کثیفی‌ها را داشته باشد، به ساختار جیر آسیب وارد نکند. استفاده از فرچه‌های زبر و نامناسب بر روی پرزهای ظریف جیر اثر منفی می‌گذارد و به مرور موجب افت کیفیت و زیبایی آن می‌شود.

3-تمیز کردن بخشی از کفش

برای تمیز کردن کفش جیر سعی کنید ابتدا بخشی از آن را با روش مد نظر تمیز کرده و در صورت حصول نتیجه دلخواه اقدام به تمیز کردن کل کفش کنید.

4-توجه به حساسیت جیر در برابر رطوبت

کفش‌های جیر نسبت به رطوبت و آب حساسیت زیادی دارند. بنابر این قبل از شروع به تمیز کردن کفش باید رطوبت آن را از بین برده سپس با یک دستمال مرطوب عمل تمیز کردن آن را انجام داده و در مرحله آخر به وسیله یک دستمال نخی خشک رطوبت باقی‌مانده را به طور کامل از بین برید.

بهترین زمان برای تمیز کردن کفش جیر

بهترین زمان برای تمیز کردن کفش جیر

در صورتی که به صورت روزمره از کفش جیر خود استفاده می‌کنید، جهت جلوگیری از ایجاد لکه و گرد و غبار بر روی کفش، بهتر است به صورت روزانه نسبت به زدودن گرد و غبار بدون آب از روی کفش اقدام کنید. اما در صورتی که لکه روغنی یا ماده شیمیایی بر روی کفش جیرتان ریخت باید به سرعت و با استفاده از روش‌های خاصی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، کفش خود را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن کفش جیر در خانه

نحوه تمیز کردن کفش جیر در خانه

کفش‌های جیر علی‌رغم اینکه نسبت به کفش‌های چرم حساس‌تر و ظریف‌تر هستند، اما نیاز نیست که برای هر بار تمیز کردن، آن را به یک متخصص بسپارید. شما می‌توانید با توجه به چند اصول ساده و کاربردی این کار را در منزل انجام دهید. برای تمیز کردن کفش جیر ابتدا کفش خود را با کاغذ یا روزنامه پر کنید. سپس با استفاده از برس مخصوص کفش‌های جیر به آرامی گل و لای آن را از بین برید. برای نقاط سخت‌تر بهتر است از محلول پاک‌کننده استفاده کنید.

در این مرحله باید قبل از خشک شدن ردهای ناشی از آب را با یک پارچه مرطوب، یک برس کوچک و یا مسواک از بین ببرید تا جیر زیبایی طبیعی خود را از دست ندهد.

قیمت انواع کفش زنانه شیک و لاکچری

 

تمیز کردن کفش جیز رنگ روشن

تمیز کردن کفش جیر رنگ روشن

جهت تمیز کردن کفش جیر سفید یا به طور کلی کفش‌های رنگ روشن، نباید هرگز از آب استفاده کنید؛ زیرا رد آن بر روی کفش باقی می‌ماند. برای این کار ابتدا به کمک فرچه یا مسواک نرم باید گرد و غبار و گل و لای را از روی جیر پاک کنید. سپس با استفاده از یک دستمال نخی که کمی رطوبت داشته باشد، گرد و غبار باقی مانده بر روی جیر را به طور کامل از بین ببرید. استفاده از سرکه سفید نیز نقش مهمی در تمیزی بهتر و جلا بخشیدن به کفش جیر ایفا می‌کند.

هنگام خشک کردن کفش به هیچ عنوان از سشوار یا حرارت مستقیم خورشید استفاده نکنید زیرا جیر نسبت به حرارت مستقیم حساس است و به مرور کیفیت خود را از دست می‌دهد. برای این منظور بهتر است کفش را با یک دستمال نخی خشک نموده سپس در معرض هوای آزاد قرار دهید تا به آرامی خشک شود.

پاک کردن کفش جیر مشکی

پاک کردن کفش جیر مشکی

رنگ مشکی علی‌رغم اینکه جذابیت بیشتری دارد، نیازمند اصول خاصی جهت تمیز کردن و نگه‌داری است. نحوه تمیز کردن کفش جیر مشکی نیز مانند کفش‌های روشن است اما به دلیل رنگ‌پریدگی و جذب بیشتر گرد و غبار توسط رنگ‌های تیره، باید به نکات بیشتری توجه کنیم. برای این امر پس از اینکه کفش خود را به وسیله پارچه نخی و مخلوط مایع ظرفشویی و سرکه تمیز کردید، اجازه دهید کفش جیر کاملا خشک شود. در مرحله آخر می‌توانید از اسپری مخصوص جیر مشکی یا یک مداد مشکی رنگ جهت ترمیم و زیبایی رنگ جیر بهره ببرید.

پاک کردن لکه روغن از روی کفش جیر

پاک کردن لکه روغن از روی کفش جیر

روغن و مواد شیمیایی بیشترین ضرر را برای چرم و جیر دارد و در صورتی که مدت زیادی بر روی جیر بماند، اثرات آن به راحتی از بین نمی‌رود. بنابراین هنگامی که قطره‌ای چربی بر روی کفش جیرتان ریخت باید به سرعت نسبت به زدودن آن اقدام کنید. برای این امر می‌تونید از جوش شیرین یا پودر بچه بهره ببرید. ابتدا جوش شیرین یا پودر بچه را بر روی لکه بریزید و پس از 15 دقیقه کمک فرچه نرم یا دستمال نخی، لکه را کاملا پاک کنید.

مطالب کاربردی:  بهداشتی‌ترین روش شستن شورت زنانه برای نابودی قارچ‌ و باکتری‌

 

چگونه کفش های جیر را بدون پاک کننده جیر ترمیم کنیم؟

چگونه کفش های جیر را بدون پاک کننده جیر ترمیم کنیم؟

در صورتی که محلول پاک کننده مخصوص جیر ندارید می‌توانید از یک برس مخصوص جیر استفاده کنید. علاوه بر آن جهت از بین بردن لکه‌های عمیق و سرسخت‌تر هم می‌توانید از مقداری آب صابون بهره گیرید. در صورتی که لکه ایجاد شده بر روی جیر ناشی از غذا یا نمک است، استفاده از سرکه سفید بسیار موثر خواهد بود.

عدم استفاده از کفش جیر به مدت طولانی

در صورتی که به مدت طولانی از کفش جیر خود استفاده نمی‌کنید، ابتدا آن را با برس مخصوص تمیز کرده سپس با استفاده از پارچه نخی مرطوب و محلول مایع ظرفشویی و آب، سطح آن را کاملا جلا دهید. در نهایت پس از خشک شدن کامل کفش داخل آن را با کاغذ مچاله شده پر کنید تا از تغییر فرم آن در بلند مدت جلوگیری شود. در نهایت کفش جیر را در محیط خشک و به دور از گرد و غبار قرار دهید.

مطالب پربازدید:  20 مدل کفش کژوال زنانه شیک برای سال 1402

 

چگونه کفش جیر را نو کنیم

با مراقبت به موقع همیشه کفش جیر نو داشته باشیم

همان‌طور که می‌دانید کفش نیز نوعی از پوشاک مردانه محسوب می‌شود که در نگاه اول توجه اطرافیان را به خود جلب می‌کند. کفش‌های جیر به دلیل ظاهر فوق‌العاده و دوام بالا، در میان تمام سنین محبوبیت دارد. با رعایت نکات گفته شده در این مقاله جهت تمیز کردن کفش جیر، می‌توانید تا مدت‌ها از داشتن کفش جیر خود لذت ببرید و در جمع‌ها بدرخشید.

 

منبع : nike

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *