25 مدل کفش کالج مردانه ترند سال

آیا با ترندهای انواع مدل کفش کالج مردانه آشنا هستید؟ آیا می‌دانید چرا به این نوع از کفش‌ها کالج گفته می‌شود؟ اول از همه بهتر است به این نکته اشاره کنیم که کالج نامی است که ما ایرانیان روی این نوع از کفش گذاشته‌ایم و اسم درست آن لوفر است. خاستگاه اصلی این کفش دقیقا معلوم نیست؛ زیرا مردم انگلستان معتقدند اولین بار آنان بودند که این مد را روانه بازار کردند و از سمت دیگر نروژ مدعی ابداع این مدل کفش است.

دلیل پر طرفدار بودن این کفش از آنجا است که برای پوشیدن و درآوردن زحمت چندان زیادی نداشته و زیره کفش نیز علاوه بر استحکام بالایی که دارد، چندان ضخیم نیست. در ادامه بیشتر درباره انواع کفش کالج صحبت خواهیم کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کفش کالج چیست؟

کفش کالج یا همان لوفر به کفشی می‌گویند که U شکل بوده، رویه آن می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد و اغلب در موقعیت‌های غیر رسمی کاربرد دارد. البته با توجه به گسترده‌تر شدن دنیای مد، طراحان مدل‌های متنوع دیگری را به مجموعه کفش کالج اضافه کرده‌اند.

انواع مدل کفش کالج مردانه کدامند؟

مدل کفش کالج مردانه از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و حتی می‌توان در موقعیت‌های رسمی نیز از آن‌ استفاده کرد. در چند دهه اخیر کفش لوفر توانسته جایگاه بسیار پررنگی در دنیای کفش داشته باشد. در ادامه به 25 مدل کفش کالج مردانه اشاره خواهیم کرد.

مدل کالج اسلیپر

مدل کالج اسلیپر

به انواع کفش‌های راحتی اسلیپر می‌گویند. حتی دمپایی‌های راحتی داخل منازل نیز به این نام شناخته می‌شوند. این مدل ساده و زیبا فضای خلاقیت زیادی به طراحان داده و بیشتر مناسب موقعیت‌های غیر رسمی است

مدل کالج اسپرت

مدل کالج اسپرت

کفش کالج مردانه اسپرت با پاشنه پیویی که دارد، بسیار راحت بوده و مخصوص پیاده‌روی و انجام فعالیت‌های روزانه است.

مدل کالج ایتالیایی

مدل کالج ایتالیایی

منظور از کالج ایتالیایی همان کفشی است که طراح بزرگ کشور ایتالیا، آلدو گوچی به بازار عرضه کرد. مدل ایتالیایی تقریبا ساده‌تر و بدون تزئینات خاصی بوده و مناسب مکان‌های رسمی است.

مدل کالج آرلان

مدل کالج آرلان

این کفش زیبا نروژی شباهت زیادی با دیگر انواع کالج‌ها دارد، اما قرار دادن روزنه‌های ریز و دوخت ظریف زیبا در اطراف کفش جلوه زیبایی به آن داده و این مدل کالج را متفاوت کرده است.

مدل کالج بلژیکی

مدل کالج بلژیکی

آناتومی جلوی مدل بلژیکی کمی کشیده‌تر بوده و دوخت N شکل در قسمت جلوی آن به چشم می‌خورد. برای زیباتر شدن طرح این مدل، از نوار رنگی در اطراف کفش استفاده می‌کنند.
مدل کالج پاشنه کوتاه

مدل کالج پاشنه کوتاه

پاشنه کفش‌های لوفر معمولا کوتاه بوده اما مدل‌هایی با پاشنه بلند نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

مدل کالج پنجه پهن

مدل کالج پنجه پهن

همانطور که از نام این مدل کفش مشخص است، جلوی کفش برای راحتی بیشتر پنجه پا، پهن طراحی شده است.

مدل کالج کلاسیک

مدل کالج کلاسیک

مدل کلاسیک لوفر یا کالج، تخت بوده و معمولا جنس رویه این کفش را از چرم مصنوعی می‌سازند. کفش کالج مردانه قهوه‌ای کلاسیک، مخصوص آقایان شیک پوش است.

مدل کالج وایلد اسمیت

مدل کالج وایلد اسمیت

این مدل کفش کالج مردانه از لحاظ شکل کمی با دیگر مدل‌ها متفاوت است. این تفاوت در استفاده از پارچه جیر و پشم داخل کفش قابل مشاهده می‌باشد. برای تزیین و زیبایی بیشتر کفش، دور تا دور کفش را چند دور می‌دوزند تا ظاهر زیبای آن را تکمیل کنند.

مدل کالج کشیده

مدل کالج کشیده

منظور از مدل کفش کالج کشیده، مدل کفش مردانه‌ای است که قسمت جلوی آن بسیار کشیده‌تر از مدل‌های دیگر است.

قیمت ترندهای کفش لوفر و کالج مردانه

 

مدل لوفر پنی

مدل لوفر پنی

در آمریکای شمالی کفش کالجی طراحی کرده‌اند که از جنس‌های متفاوتی دوخته می‌شود. یکی از انواع پارچه‌های مورد استفاده برای این نوع لوفر، جیر است که آن را به انتخابی مناسب به عنوان کفشی روزمره تبدیل کرده است. کفش لوفر پنی انتخاب افراد با سنین متفاوت بوده و از آنجایی که مدلی بسیار ساده است، طرح و مدل خاصی روی کفش مشاهده نمی‌شود.

مدل لوفر رانندگی

مدل لوفر رانندگی

آیا شما نیز از شنیدن نام این مدل تعجب کرده‌اید؟ همانطور که کفش مخصوص پیاده‌روی یا کوهنوردی وجود دارد، کفش مخصوص رانندگی نیز در بازار عرضه شده است. به خاطر جنس به کار رفته در بخش زیرین این مدل، امکان لیز خوردن پا از روی پدال وجود ندارد. البته به یاد داشته باشید که این کفش به خاطر جنسش، مناسب فصل‌های گرم سال است.

مدل لوفر قایقی

مدل لوفر قایقی

این کفش تمام قوانین مربوط به کفش کالج را تغییر داده است. به این خاطر که در ابتدا قرار نبود برای این مدل کفش بند تعبیه شود اما اکنون در مدل بوت یا قایق نه تنها بند بلکه چسب نیز مشاهده می‌شود.

مدل لوفر کلیته

مدل لوفر کلیته

این مدل دارای یک منگوله روی کفش بوده اما طراحان در ایجاد این قسمت کمی اغراق را چاشنی کارشان کرده‌اند تا با یک کالج منگوله‌دار معمولی متفاوت باشد.

مطالب دیدنی:  25 ایده استایل مشکی مردانه جذاب 2023

کفش کالج مردانه مشکی

کفش کالج مردانه مشکی

اگرچه نمی‌توان رنگ خاصی را برای کفش در نظر گرفت، اما باید اعتراف کنیم مدل کفش کالج مردانه مشکی جذابیت بسیار زیادی دارد.

مدل کالج بند دار

مدل کالج بند دار

بند می‌تواند در قسمت‌های مختلف کفش و به اشکال گوناگونی طراحی و تعبیه شود. کفش کالج نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این مدل مانند یک کفش کتانی چندین سوراخ برای بند دارد. البته در ابتدا قرار بود تنها چند رشته باریک روی کفش قرار گیرد اما خلاقیت حد و مرز نمی‌شناسد!

مدل کالج پشت باز

مدل کالج پشت باز

کفش مدل پشت باز نوعی کفش کالج مردانه لاکچری و بسیار زیبا بوده که قسمت پشت آن باز است و به وسیله یک بند به کفش متصل می‌شود.

مدل کالج پوست ماری

مدل کالج پوست ماری

منظور از مدل پوست ماری، طرح روی کفش کالج مردانه چرم است. برای داشتن یک استایل زیبا با یک لباس مردانه شیک، از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای برای استایل استفاده کنید.

مطالب دیدنی:  کفش چانکی چیست – ترندهای کفش چانکی را ببینید

مدل لوفر Espadrille

مدل لوفر Espadrille

ساخت این کفش برعکس ظاهر ساده‌اش، کمی پیچیده است؛ آن هم به این دلیل که از جنس کناف برای ساخت این کفش استفاده کرده‌اند.

مدل لوفر دکمه دار

مدل لوفر دکمه دار

همانطور که از نام این مدل پیدا است، در کنار این مدل کفش کالج مردانه، برای تزیین یک دکمه که کاربرد خاصی ندارد، تعبیه شده است.

مدل لوفر ساق بلند

مدل ساق کوتاه - 25 مدل کفش کالج مردانه ترند سال

زمانی بود که کفش کالج، بدون ساق دوخته می‌شد. اما امروز در دنیای کفش و مد، مدل‌هایی از کالج را می‌بینیم که کمی ساق نیز دارند. البته شاید پیدا کردن این مدل در کشورمان ایران کار چندان راحتی نباشد.

مدل لوفر دهانه افسار اسب

مدل لوفر ساق کوتاه

قطعه فلزی که روی این مدل کفش کالج به کار رفته دقیقا شبیه مدل افسار اسب است. نام دیگر این مدل گوچی است.

مطالب دیدنی:  20 مدل شلوار مردانه جدید و ترند سال

مدل لوفر لژدار

مدل لوفر لژدار

لژ به نوعی از پاشنه گفته می‌شود که به صورت یکسره از ابتدا تا انتهای کفش را دربر می‌گیرد. در مدل‌های ابتدایی کفش کالج معمولا لژ چندان بلندی به چشم نمی‌خورد. اما امروزه انواع لژ برای سلایق مختلف وجود دارد.

مدل لوفر منگوله دار

مدل لوفر منگوله دار

منگوله یا Tassel را اولین بار یک طراح نیویورکی به دنیای کفش‌های لوفر وارد کرد. شاید این منگوله در ابتدا کمی خنده‌دار به نظر برسد، اما در زمان خود نشان از خلاقیت سازنده‌اش داشت.

مدل کالج ورنی

مدل کالج ورنی

دلیل نامگذاری اسم ورنی روی این کفش، جنس براق و چشمگیرش است. در صنعت، نام دیگر کفش کالج ورنی مردانه، لاکی است که به دلیل انجام فرآیند دباغی به کمک لاک خاصی، رنگ و لعاب به کفش داده می‌شود. کفش کالج مردانه قهوه‌ای ورنی یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌هایی است که آقایان می‌توانند داشته باشند.

مطالب مرتبط :  راهنمای انتخاب کفش مردانه مناسب

پا قلب دوم انسان است

برای طراحی یک کفش مناسب، لازم است طراحان و سازندگان فاکتورهای مهمی را در طراحی و ساخت رعایت کنند. در این مقاله سعی کردیم درباره مدل کفش کالج مردانه و انواع آن صحبت کنیم. شاید خرید پوشاک مردانه به ظاهر کار ساده‌ای باشد اما عملا چالش‌های خود را دارد. از قلب دومتان به خوبی مراقبت کنید.

نظر شما چیست؟ کدام مدل را بیشتر از سایر مدل‌ها می‌پسندید؟ ما منتظر خواندن نظرات و تجربیات شما هستیم.

 

منبع : threadcurve

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *