۶ روش برای داشتن استایلی جذاب به سبک Color Blocking

به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده است که از لباس‌ها و ترکیب رنگ‌های تکراری خسته شده باشید. یکی از بهترین روش‌ها جهت داشتن ظاهری برجسته، شاداب و خیره کننده، این است که رنگ‌های گوناگون و متضاد را با هم ترکیب کرده و در استایل خود به کار ببرید. یک ویژگی خوب و مهم در رابطه با این کار، این است که می‌توانید آن را توسط آیتم‌های بسیار راحت، ساده و همچنین مقرون به صرفه انجام بدهید.

در ادامه‌ این مطلب با مجله‌ مدیسه همراه شوید تا با چند نکته درباره‌ داشتن استایلی شیک به سبک Color Blocking آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تنها کاری که شما باید انجام بدهید، این است که با قوانین رنگ‌ها آشنا شده و رنگ‌هایی را که با یکدیگر ترکیب زیبایی می‌سازند را پیدا نمایید. به خاطر داشته باشید که جهت این کار، شما نیازمند آزمون و خطا می‌باشید؛ در حقیقت هرچه‌قدر شما با رنگ‌ها بازی نمایید و آن‌ها را بیشتر بشناسید، می‌توانید به مرور، آسان‌تر تشخیص دهید که کدام رنگ‌ها در کنار هم جذاب و زیبا به نظر خواهند رسید.

منظور از سبک Color Blocking چیست؟

منظور از سبک Color Blocking چیست؟

سبک Color Blocking نوعی ترکیب رنگ پرطرفدار و ترند است که شما با کنار هم قرار دادن دو الی سه رنگ برجسته و غالبا متضاد، ظاهری چشم‌گیر و منحصربه‌فرد خلق می‌کنید. برند Yves Saint Laurent، یکی از نخستین برندهایی بود که از این سبک در طراحی لباس‌های خود استفاده نمود.

چنانچه به رنگ‌های روشن علاقه‌مند هستید، می‌توانید به سادگی از این سبک برای استایل و حتی دیزاین و دکوراسیون خانه‌ خود استفاده نمایید. به طور معمول در این سبک از لباس‌هایی که طرح‌های شلوغ دارند استفاده نمی‌شود و آیتم‌هایی که رنگ‌های ساده و ثابت دارند، جایگزین می‌شوند.

سبک Color Blocking یک انتخاب بی‌نظیر برای خانم‌های بالای 40 سال هم خواهد بود، چرا که استفاده از لباس‌هایی به رنگ‌های روشن و شاد، ظاهر پوست را جوان‌تر و زنده‌تر بروز می‌دهد.

تاریخچه سبک Color Blocking

تاریخچه سبک Color Blocking

خیلی از افراد ریشه و شروع سبک Color Blocking  را از نقاش هلندی مشهور، Piet Mondrian می‌دانند؛ چرا که او در نقاشی‌های خود از اشکال هندسی، سرراست و رنگارنگ استفاده می‌کرد و بعدها اسم نئوپلاستیسیم را برای این سبک انتخاب نمود.

برند Yves Saint Laurent در دهه‌ 60 میلادی، با الهام گرفتن از نقاشی‌های موندریان، لباس‌هایی را طراحی نمود و بدین ترتیب این سبک از ترکیب رنگ را به دنیای مد و فشن وارد کرد. این سبک که در ابتدا با نام Mod Style شناخته می‌شد، مورد توجه اشخاص بسیار زیادی قرار گرفت و مردم لندن معتقد بودند که این سبک از لباس پوشیدن اشخاص را باکلاس‌تر و جوان‌تر جلوه می‌دهد.

۶ روش برای استفاده از تکنیک Color Blocking در استایل

۶ روش برای استفاده از تکنیک Color Blocking در استایل

پس از شناخت کامل رنگ‌ها، نوبت آن است که استایلی زیبا برای خود خلق کنیم. جهت انجام این کار چند روش وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم راحت‎ترین و ساده‌ترین راه جهت داشتن استایلی به سبک Color Blocking است. شما به سادگی تنها لباس‌هایی را انتخاب می‌کنید که از یک طیف رنگی هستند. هر آیتم را می‎‌توانید یک سایه یا تینت متفاوت انتخاب نمایید.

به عنوان مثال شما می‌توانید یک شلوار آبی جین را با یک بلوز آبی آسمانی و کفش‌های آبی سورمه‌ای ست نمایید. جهت داشتن استایل مونوکروم، بهتر است که درک نمایید رنگ‌های تیره و روشن چه تاثیری روی ظاهر شما خواهند داشت. رنگ‌های تیره‌تر، نور را جذب نموده و موجب می‌شوند همه چیز کوچک‌تر به نظر بیاید؛ اما برعکس، رنگ‌های روشن همه چیز را بزرگ‌تر نمایان می‌کنند.

شما با دانستن این قانون می‌توانید لباس‌ها را به نوعی انتخاب نمایید تا اندام طبق میل شما دیده شود. همچنین شما می‌توانید رنگ‌های مشکی و سفید را هم به استایل مونوکروم خود اضافه نمایید.

رنگ‌های آنالوگ یا متمم

رنگ‌های آنالوگ یا متمم

رنگ‌های آنالوگ رنگ‌هایی می‌باشند که در چرخه، کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. جهت داشتن یک استایل جذاب و خاص، شما می‎‌توانید رنگ‌های آنالوگ را با هم ترکیب نمایید. به‎عنوان مثال دو رنگ آنالوگ و یک رنگ خنثی یا دو رنگ آنالوگ به همراه یک سایه یا تینت از آن‌ها. نارنجی، زرد و قرمز-نارنجی یک ترکیب بی‌نظیر برای فصل تابستان خواهد بود.

درحالی که سبز-آبی، آبی تیره و آبی روشن جلوه ویژه‌ای به استایل شما در فصل پاییز و زمستان می‌بخشد. اگر در استایل خود از سه رنگ استفاده می‌کنید، توجه نمایید که حتما از یک رنگ اصلی، یک رنگ فرعی و یک رنگ درجه سه در استایل خود به کار می‌برید.

قیمت انواع لباس زنانه برند و لاکچری ترند سال

 

رنگ‌های مکمل

ترکیب کردن رنگ‌های مکمل یا نتیجه‌ای بی‌نظیر خواهد داشت و یا افتضاح می‌شود. همه‌ این نتایج به این وابسته است که شما چگونه از رنگ‌ها استفاده نمایید. رنگ‌های مکمل در برابر هم می‌ایستند و هردو درخشان جلوه می‌کنند. ممکن است این مسئله هم خوب و هم بد باشد.

رنگ‌های مکمل رنگ‌هایی می‌باشند که در چرخه، متضاد یکدیگر هستند، مثل بنفش و زرد، قرمز و سبز، آبی و نارنجی. یک راه‌حل ساده برای داشتن استایلی جذاب با این روش، این است که از سایه‌ها و تینت‌ها استفاده کنید؛ به عنوان مثال اگر می‌خواهید استایل شادی داشته باشید، ترکیب رنگ صورتی روشن و سبز پاستلی بسیار جذاب خواهد بود. از جهتی دیگر با ترکیب رنگ نارنجی و آبی تیره می‌توانید استایلی زیبا و پاییزی داشته باشید.

رنگ‌های مکمل و مخلوط

رنگ‌های مکمل و مخلوط

ممکن است این روش مقداری دشوار به نظر برسد، اما اگر توجه کنید روش بسیار خوبی است. این روش بدین شکل است که شما یک رنگ را انتخاب کرده و سپس به جای رنگ مکمل آن، دو رنگ آنالوگ مربوط به آن را انتخاب می‌نمایید. به عنوان مثال، شما رنگ سبز را انتخاب کرده و بعد دو رنگ آنالوگ قرمز (رنگ‌هایی که در کنار قرمز قرار دارند)؛ یعنی بنفش و قرمز-نارنجی را انتخاب نموده و با سبز ست می‌کنید.

روش سه گانه سبک Color Blocking

این روش شامل ترکیب کردن سه رنگ بوده که در چرخه از هم فاصله دارند. یک راه ساده برای استفاده از این تکنیک، ترکیب نمودن رنگ‌های درجه سه یعنی قرمز-بنفش، سبز-آبی و نارنجی-زرد است.

روش چهارگانه سبک Color Blocking

روش چهارگانه

با کشیدن یک مربع خیالی روی چرخه‌ رنگ‌ها، چهار رنگ می‌یابید که می‌توانید در این تکنیک از آن‌ها استفاده نمایید. شما می‌توانید دو جفت رنگ هم گروه را با هم ترکیب نمایید. برای مثال دو رنگ زرد و نارنجی به منظور رنگ گرم و رنگ‌های اصلی در استایل، و دو رنگ آبی و بنفش به منظور رنگ‌های سرد و تکمیلی که برای اکسسوری‌ها مثل کفش و جواهرات می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

مطالب مرتبط:  5 سبک هنری در فشن با شهرت جهانی

 

نکات مهمی که درباره‌ی سبک Color Blocking باید بدانید

نکات مهمی که درباره‌ی سبک Color Blocking باید بدانید

  • رنگ‌های خنثی دوست شما محسوب می‌شوند. فرقی ندارد که از کدام تکنیک برای استایل خود استفاده می‌کنید، در هر صورت شما همیشه می‌توانید یک رنگ خنثی را به استایل خود برای ظاهری بهتر و جذاب‌تر اضافه نمایید. یک جفت کفش کرم، یک ژاکت سفید، زیورآلات مشکی یا یک کلاه طوسی نمای بیشتری به استایل شما می‌بخشد.
  • رنگ‌هایی را انتخاب نمایید که ترکیب خوبی با پوست شما ایجاد نمایند. برای مثال چنانچ ته رنگ پوست شما سرد است، بهتر است از رنگ‌های گرم مثل زرد استفاده نکنید؛ چون ظاهر شما را خسته و بی‌حال بروز می‌دهد. در مقابل رنگ‌هایی مانند سبز، آبی و بنفش را جایگزین نمایید. همچنین موهای شما دارای ته رنگی است که امکان دارد ظاهر لباس‌ها را خراب کند. بهتر است که همیشه در معرض نور کافی شال و لباس‌ها را امتحان نمایید تا مطمئن شوید که با ته رنگ پوست و موهای شما سازگار هستند.

نکات مهمی که درباره‌ی سبک Color Blocking باید بدانید

  • ترکیب رنگ مشکی و آبی نفتی و همچنین سفید و کرم ترکیب بسیار شیک و جذابی است؛ اما با توجه به اینکه این رنگ‌ها بسیار به هم نزدیک هستند، در انتخاب سایه‌ها باید دقت نمایید.
  • اگر علاقه ندارید که تمامی آیتم‌های استایل تشکیل شده از رنگ‌های شاد و برجسته باشد، بهتر است که یک رنگ را از چرخه انتخاب نمایید و آن را با یک رنگ خنثی ترکیب کنید. در این صورت رنگی که انتخاب کردید بیشتر جلب توجه می‌کند. به عنوان مثال، می‌توانید یک شلوار طوسی را با یک بلوز زرد بپوشید؛ این‌گونه مدل لباس شما نیز بیشتر دیده خواهد شد.
  • یکی از علت‌هایی که سبک Color Blocking را محبوب و مشهور می‌کند، این است که شما وارد دنیای رنگ‌ها شده‌اید و جهت انتخاب و ترکیب کردن آن‌ها می‌توانید کلی خوش بگذرانید. به خاطر داشته باشید که جهت آنکه در این سبک حرفه‌ای شوید، باید بسیار تمرین کرده و طیف رنگ‌ها را در کنار یکدیگر بیاورید و تست نمایید.
  • جهت ترکیب کردن رنگ‌ها از هرجایی می‌توانید ایده بگیرید؛ از فشن شوها گرفته تا نقاشی‌ها قادرند به شما نشان دهند که رنگ‌های گوناگون در کنار یکدیگر چه ظاهری ایجاد می‌کنند.

مطالب پربازدید:  استایل هنری چیست و چطور می‌توان به این سبک لباس پوشید؟

 

سبک Color Blocking، یکی از بهترین و معروف‌ترین‌ها

چنانچه به ترکیب کردن رنگ‌ها علاقه‌مند هستید و دوست دارید که استایل‌های مختلفی داشته باشید، سبک Color Blocking یک روش بی‌نظیر برای شما خواهد بود. این سبک به شما کمک می‌نماید تا استایلی جذاب‌تر و خاص‌تر داشته باشید.

همچنین چنانچه به خرید لباس علاقه دارید، سبک Color Blocking به شما این اجازه را می‌دهد تا هر رنگ لباسی که می‌پسندید را برای خود بخرید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای خرید بهترین لباس‌ها از برندهای خوب و شناخته شده فروشگاه اینترنتی لباس مدیسه مراجعه نمایید.

 

 

منبع : gabriellearruda

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *