کاربردهای جذاب انواع شامپو رنگ

رنگ کردن مو، یکی از جالب‌ترین انتخاب‌های ممکن جهت تغییر ظاهر است. با توجه به گسترش پالت رنگ و پدیدار شدن رنگ موهای فانتزی، استفاده از رنگ مو بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است. اما مسئله‌ای که امروزه شاهد آن هستیم، افزایش درخواست‌ها جهت آموزش رنگ کردن مو در خانه می‌باشد. این در حالی است که استفاده از رنگ موهای عادی و اجرای ترفندهای مدرن، به تجربه و مهارت احتیاج دارد.

به این معنا که انجام آن برای اشخاص آماتور و مبتدی اصلا کار ساده‌ای نیست ولی هر فردی با هر میزان تجربه‌ای، می‌تواند از انواع شامپو رنگ مو استفاده کند که به سادگی از فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی قابل خریداری است، همچنین قیمت شامپو رنگ به عوامل مختلفی همچون برند، کیفیت، رنگ، حجم و غیره بستگی دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ورود انواع شامپو رنگ به حوزه زیبایی

ورود شامپو رنگ به حوزه زیبایی

خوشبختانه تولید و ارائه محصولاتی تحت عنوان شامپو رنگ، انقلابی بزرگ در جهان رنگ مو و صنعت زیبایی رقم زده است. این محصول، توانست راحت‌ترین روش ممکن را جهت رنگ کردن مو در اختیار ما قرار دهد. با استفاده از شامپو رنگ، فقط به اندازه یک بار شستن موها با رسیدن به رنگ موی مورد نظر خود فاصله دارید.

شامپو رنگ چیست؟

شامپو رنگ چیست؟

شامپو رنگ فانتزی، یکی از به‌روزترین انواع رنگ مو است که با اسم شامپو رسوب دهنده رنگ مو هم شناخته می‌شود. این محصول، با به‌کارگیری از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا تولید گردیده است. همچنین، از لحاظ فرمولاسیون و طرز عملکرد خود هم با دیگر انواع رنگ مو متفاوت است. ساختار بی‌نظیر شامپو رنگ زنانه، با رنگدانه‌های ویژه‎ای فرموله شده است.

زمانی که موهای خود را با این شامپو می‌شویید، رنگدانه‌های آن در تخلخل کوتیکول‌های مو رسوب کرده و موجب رنگ گرفتن موهای شما می‌شوند. البته باید دقت داشته باشید که شامپو رنگ، قادر نیست رنگ موها را به کلی تغییر بدهد. به این معنا که اگر موهای طبیعی شما تیره یا مشکی هستند، شامپو رنگ نمی‌تواند آن‌ها را طلایی و بلوند نماید. این شامپو بنابر مکانیسم عمل ویژه خود، به تخلخل طبیعی تار مو نفوذ کرده و سبب رسوب رنگدانه‌ها می‌شود.

موهایی که قبلا دکلره یا رنگ شده‌اند، مقدار تخلخل بیشتری دارند. زیرا مواد شیمیایی و آمونیاک موجود در ترکیبات رنگ مو و مواد دکلره، با باز نمودن کوتیکول‌ها مو باعث افزایش تخلخل آن‌ها می‌شوند. همچنین موجب افزایش ظرفیت رنگ پذیری و تغییر رنگ کلی آن‌ها نیز می‌شوند.

معرفی انواع شامپو رنگ

معرفی انواع شامپو رنگ

شامپو رنگ‌ها در انواع گوناگونی تولید می‌شوند و هریک از آن‌ها، ویژگی و عملکرد به‌خصوصی دارند. سه گروه کلی از این محصول در بازار موجود است که بیشتر از همه مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

از ویژگی‌های اصلی هرکدام از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شامپو رنگ برای رنگ کردن مو

بعضی از انواع شامپو رنگ‌ها، دارای ترکیبات شیمیایی خشن‌تری هستند و همچنین غنی از رنگدانه می‌باشند. این نوع شامپو رنگ، جهت رنگ کردن کلی موها طراحی شده‌ است. اما پالت بسیار محدودی داشته و بیشتر تناژهای تیره مثل شرابی، مشکی، قهوه‌ای و ماهاگونی را پوشش می‌بخشند.

دقت داشته باشید که این شامپو رنگ را نباید بیشتر از یک دفعه در ماه جهت رنگ کردن موها استفاده کنید. پس اگر به دنبال شامپو رنگ برای موهای سفید هستید؛ به دلیل ترکیبات شیمیایی ذکر شده، به هیچ‌عنوان نباید از این نوع محصولات استفاده نمایید.

شامپو رنگ برای رنگساژ مو

شامپو رنگ برای رنگساژ مو

یکی از پرطرفدارترین انواع شامپو رنگ، رنگساژهای آماده می‌باشند. این نوع شامپو، پالت رنگ بسیار وسیعی را در بر می‌گیرد. از رنگ‌های سری تیره و طبیعی گرفته تا پلاتینه، دودی و فانتزی را می‌توانید در شامپوهای رنگساژ مو بیابید.

توانایی رنگدانه‌ای رنگساژها، از مدل پیشین، کم‌تر است و قدرت تغییر رنگ مو را ندارند. شامپوهای رنگساژ، بیشتر روی موهای دکلره شده کارایی دارند و نتیجه بهتری را عرضه می‌کنند. می‌توانید رنگساژهای شامپویی را به محض از بین رفتن رنگ موی مدنظر خود دوباره استفاده کنید. میانگین استفاده از آن‌ها، حدود 2 الی 3 هفته یک‌بار است. یکی از بهترین برندهای این محصول، شامپو رنگ تونیکا است.

قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات آن

 

شامپو رنگ تقویت کننده رنگ مو

یکی از معروف‌ترین انواع این محصول، شامپوهای بنفش هستند. اگر به دکلره و رنگ کردن مداوم موهای خود علاقه دارید، احتمالا با شامپوهای بنفش هم آشنا هستید. این شامپو رنگ پرکاربرد، جهت تقویت رنگ مو، پیشگیری از کدر شدن موهای دکلره و از بین بردن تناژهای نارنجی و زرد کارآیی دارد.

استفاده از شامپو رنگ تقویت کننده، اغلب برای موهای پلاتینه، بلوند، نقره‌ای یا خاکستری پیشنهاد می‌شود. شامپوهای بنفش را می‌توانید هفته‌ای 1 الی 2 بار استفاده کنید. اما اگر این شامپو موجب خشکی موهای شما می‌شود، می‌توانید فقط در صورت بودن تناژهای زرد از آن استفاده کنید.

فواید استفاده از شامپو رنگ

فواید استفاده از شامپو رنگ

فواید ویژه استفاده از شامپو رنگ، توانسته در مدت زمان کمی آن را به یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار بدل نماید. از جمله مزایای استفاده از شامپو رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شامپو رنگ‌ها پالت رنگ بسیار متنوعی دارند و هر سلیقه و نیازی را پوشش می‌دهند.
  • استفاده از شامپو رنگ، احتیاجی به یادگیری فرمول‌های ترکیب رنگ ندارد.
  • استفاده از این رنگ مو، کار بسیار ساده و فوری است و بیشتر از 10 دقیقه وقت شما را نمی‌گیرد. همچنین، نیازی به مخلوط نمودن رنگ، اکسیدان، واریاسیون و … نیست.
  • از لحاظ هزینه بسیار به صرفه‌تر از انواع مختلف رنگ موی معمولی است.
  • برعکس رنگ موهای معمول، شامپو رنگ هیچ لک و ردی از رنگ، روی پوست شما به‌جا نمی‌گذارد.
  • رنگدانه‌های قوی موجود در این محصولات، تمامی موهای سفید و خاکستری را پوشش می‌بخشد.
  • شامپو رنگ انواع گوناگونی دارد و برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است.
  • ترکیبات ایمن این محصول، فاقد هرنوع ماده شیمیایی مضر است.
  • برعکس دیگر انواع رنگ مو، فاقد مواد خشنی مثل آمونیاک است و سلامت موها را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. اغلب شامپو رنگ‌های موجود در بازار، دارای ساختاری ارگانیک بوده و حاوی ترکیبی از مواد طبیعی می‌باشند.
  • ساختار شیمیایی شامپو رنگ، تعادل فیزیولوژیک و PH طبیعی پوست سر را تغییر نمی‌دهد. همچنین از خشکی، ریزش و ضخیم شدن تار موها جلوگیری می‌نماید.

مطالب کاربردی:  جدیدترین تکنیک‌های کالرملتینگ و رنگ مو اروپایی

 

عوارض استفاده از شامپو رنگ

عوارض استفاده از شامپو رنگ

استفاده از شامپو رنگ‌ها، عوارض جانبی چندانی ندارند. افزون بر این، ترکیبات ارگانیک و ایمن آن‌ها، تضمینی برای سلامت موهای آسیب دیده و دکلره شده است.

اما می‌توان بعضی از کاستی‌های این محصول را به منظور معایب آن در نظر گرفت:

  • ماندگاری کمتری در مقایسه با انواع رنگ موهای رایج موجود در بازار دارند.
  • توانایی رنگدانه آن‌ها، جهت تغییر رنگ کلی موها مناسب نیست.

مطالب مرتبط:  افزایش ماندگاری رنگ مو فانتزی با ترفندهای ساده و کاربردی

چند بار می‌توانید از شامپو رنگ مو استفاده کنید؟

افراط در هر امری سبب ضرر و زیان خواهد بود، بهتر است ماهی یک مرتبه بیشتر از شامپو رنگ استفاده نکرده و اگر مطمئن هستید که حساسیت ندارید هر دو هفته یکبار هم می‌توانید از آن استفاده کنید، اما استفاده بیش از حد احتمال ابتلا به حساسیت‌های پوستی و ریزش مو و دیگر عوارض شامپو رنگ را بیشتر می‌کند.

نحوه استفاده از شامپو رنگ

نحوه استفاده از شامپو رنگ

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، استفاده از شامپو رنگ کار بسیار ساده‌ای است. احتیاجی به تجربه یا مهارت به‌خصوصی ندارد و به شما کمک می‌کند موهای خود را در خانه رنگ نمایید.

جهت استفاده اصولی از این محصول جادویی و افزایش تاثیر رنگ‌دهی آن، می‌توانید طبق راهنمای زیر عمل نمایید:

  • برای آغاز، کاملا موهای خود را با آب ولرم خیس نمایید و سپس آب زائد آن را بگیرید.
  • اکنون با توجه به بلندی و حجم موهای خود، آن‌ها را به 4 الی 8 دسته تقسیم کرده و با کلیپس فیکس نمایید.
  • دستکش لاتکس یا یکبار مصرف پوشیده و میزان لازم از شامپو رنگ را کف دست خود بریزید.
  • به ترتیب دسته‌های مو را باز کنید و به طور کامل به شامپو رنگ مو آغشته نمایید.
  • پس از آن تمام موهای خود را جمع کنید و با ملایمت ماساژ دهید تا رنگ مو، همچون شامپو زدن عادی به تمام نقاط برسد.
  • با توجه به راهنمای محصول، صبر کنید شامپو رنگ 10 الی 20 دقیقه روی موها بماند.
  • دقت داشته باشید که شدت رنگ این شامپو، بنابر مدت زمان ماندگاری رنگ روی موها افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل، بهتر است هر چند دقیقه موها را چک کرده و هنگامی که به رنگ مدنظر شما رسید آن را بشویید.
  • در مرحله آخر، موها را با آب ولرم آبکشی کرده و از ماسک مو یا نرم کننده ویژه موهای رنگ شده استفاده نمایید.

ماندگاری انواع شامپو رنگ چقدر است؟

ماندگاری شامپو رنگ چقدر است؟

توانایی تاثیر شامپو رنگ و مدت زمان ماندگاری آن، تا حد بسیاری به برند و کیفیت مدنظرتان بستگی دارد. اما واقعیت این است که نباید توقع چندانی از این محصول داشته باشید. چون شامپو رنگ بیشتر به عنوان رنگساژ مورد استفاده واقع می‌شود و ماندگاری زیادی ندارد. حتی رنگساژهای معمولی هم، غالبا پس از یکی الی دو هفته کاملا از روی موهای دکلره شده محو می‌شوند.

مطالب پربازدید:  آشنایی صفر تا صد با رنگ موی 000 و نحوه استفاده از آن

 

با این حال، می‌توان گفت شامپو رنگ به صورت میانگین حدود 2 الی 4 هفته ماندگاری دارد. نکته دیگری که در رابطه با مدت زمان ماندگاری شامپو رنگ مطرح می‌باشد، رعایت مراقبت‌های شخصی و فردی است. شما می‌توانید با رعایت بعضی از نکات مراقبتی و داشتن روتین مناسب، ماندگاری رنگ موی محبوب خود را افزایش بدهید.

شامپو رنگ مو فانتزی چه فرقی با رنگ‌های شیمیایی دائمی دارد؟

  1. دوام و ماندگاری رنگ : برخلاف رنگ‌های دائمی که طول عمر بالایی دارند، دوام شامپو‌های رنگ فانتزی مو کمتر بوده و سریع‌تر محو می‌شوند.
  2. سرعت انجام : استفاده از رنگ‌های شیمیایی ساعت‌ها طول می‌کشد و مراحل زیادی دارد. در حالی که با شامپو رنگ مو می‌توانید این کار را سریع‌تر و بدون نیاز به مهارت خاصی انجام دهید.
  3. شیوه و عملکرد محصول: رنگ‌های دائمی رنگدانه خود را وارد ساختار مو می‌کنند. اما شامپو رنگ فقط یک لایه روی ساقه مو ایجاد کرده و آن را با رنگ جدید می‌پوشاند.

 

 

منبع : beautyundercover

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *