ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

فرقی ندارد هوا ابری باشد یا آفتابی، استفاده از ضد آفتاب‌ها بهترین روش محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر و عوامل محیطی آسیب زننده می‌باشد. اما غالبا افراد نمی‌دانند ضدآفتاب رنگی بهتر است یا ضد آفتاب بی رنگ؟ اکثر افراد به طور معمول تنها به میزان SPF ضد آفتاب دقت کرده و از موارد دیگر حائز اهمیت غافل می‌شوند.

این راهنما کمک کرده تا با درک فرق ضد آفتاب رنگی و بی رنگ و فواید و مضرات ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای پوست خود انتخاب کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ضدآفتاب بی رنگ و ویژگی‌های آن

ضدآفتاب بی رنگ و ویژگی‌های آن

کرم‌ ضد آفتاب بدون رنگ همان گونه که از اسم آن پیدا است، به واسطه ذرات بسیار ریز (نانو) و عدم استفاده از هرگونه رنگدانه در ترکیبات آن، به پوست رنگ نداده و به اصطلاح ظاهری شفاف و نامرئی دارد.

این مدل از کرم ضد آفتاب می‌تواند از پوست انسان در برابر اشعه‌های خطرناک فرابنفش UVA و UVB محافظت کرده اما به واسطه عدم داشتن رنگدانه قادر نیست نور مرئی (visible light) خورشید یا نور آبی منتشر شده از گوشی و لپ تاپ را روی پوست مسدود کنند.

کرم ضد آفتاب رنگی چیست؟ برترین ویژگی‌های ضدآفتاب رنگی

کرم ضد آفتاب رنگی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در فرمولاسیون و ترکیب انواع کرم ضد آفتاب رنگی، اکسید روی و همچنین دی اکسید تیتانیوم با رنگدانه‌های اکسید آهن ترکیب می‌شود. این فرآیند شیمیایی موجب به وجود آمدن رنگ در این نوع ضد آفتاب‌ها خواهد شد. رنگ موجود در این کرم‌های ضدآفتاب که در صورت استعمال روی پوست به صورت کامل قابل مشاهده است، افزون بر خاصیت آرایشی، نور آبی ساطع شده از وسایلی همچون موبایل و کامپیوتر و نور مرئی خورشید را نیز دفع و مسدود خواهد کرد.

اصلی‌ترین تفاوت ضد آفتاب رنگی با ضدآفتاب بی رنگ نیز کاملا به همین نکته برمی‌گردد.

انواع کرم ضدآفتاب رنگی از برندهای گوناگون و برای تمامی تیپ‌های پوستی و رنگ‌های مختلف پوست تولید شده است. این مدل کرم، به واسطه رنگدانه‌هایی که در فرمولاسیونش وجود دارد، می‌تواند مانند یک کرم پودر آرایشی لکه‌ها و نقص‌های پوست صورت را به خوبی پوشش دهد.

تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

  1. اولین تفاوت‌ ضدآفتاب بی رنگ و رنگی این است که ضد آفتاب رنگی دارای طیف رنگی وسیع و گسترده برای انواع پوست‌ است. این کرم می‌تواند همچون یک کرم پودر آرایشی نقص‌هایی نظیر لکه و جای جوش را به خوبی پوشش دهد.
  2. ضدآفتاب رنگی به خاطر وجود رنگدانه‌های اکسید آهن، قادر است افزون بر اشعه‌های فرابنفش از پوست در مقابل نور مرئی خورشید هم محافظت کند.
  3. ضدآفتاب بی رنگ، شفاف و روشن بوده و پوست صورت بعد از استعمال این نوع کرم بسیار طبیعی خواهد بود.
  4. ضدآفتاب بی رنگ فقط می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش مضر آفتاب مثل  UVA و UVB محافظت کند.

با اطلاع داشتن از نکات بالا به نظر شما ضد آفتاب رنگی خوبه یا بی رنگ؟

قیمت انواع ضدافتاب رنگی و بی رنگ باکیفیت

 

ضد آفتاب بی رنگ یا رنگی؟ استفاده از کدام برای شما بهتر است؟

ضد آفتاب بی رنگ یا رنگی؟ استفاده از کدام برای شما بهتر است؟

در جواب به این سوال که ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ، باید بگوییم همه ‌چیز به سلیقه و نیاز پوستی شما باز می‌گردد! برخی افراد ترجیح می‌دهند که از کرم ضد آفتابی استفاده کنند که هرگز روی پوست آن‌ها دیده نشود و ظاهر روی پوست، ظاهری کاملا طبیعی باشد.

این عده افراد غالبا از انواع ضدآفتاب بی رنگ استفاده می‌کنند. همان گونه که گفتیم این ضد آفتاب‌ها به نحو عالی می‌توانند اشعه‌های فرابنفش A و B نور خورشید را مسدود کرده و از پوست شما محافظت کنند.

در مقابل برخی افراد دیگر تمایل دارند از کرم ضدآفتاب، همچون یک کرم پودر آرایشی استفاده کنند. این افراد با استفاده از این مدل کرم تا حد بسیار بالایی لکه‌ها، جای جوش و چین و چروک‌های پوست ناحیه صورت خود را می‌پوشانند و دیگر نیازی به لوازم آرایشی بهداشتی مثل کرم پودر آرایشی یا پنکیک ندارند.

ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

در واقع طرفداران کرم ضد آفتاب رنگی با یک تیر دو نشان می‌زنند! آن‌ها با استفاده کردن از کرم‌های ضد آفتاب رنگی خود هم جلوی اشعه مضر فرابنفش خورشید را می‌گیرند و هم جلوی تابش نور مرئی آفتاب را خواهند گرفت. همچنین گفتنی است انواع کرم‌های ضد آفتاب رنگی برای استفاده افرادی که زمانم زیادی را پشت مانیتورهای کامپیوتر یا گوشی‌های موبایل می‌گذرانند، بسیار مفید، ضروری و الزامی است.

اما اگر نظر متخصصان را درباره ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ بخواهید، باید گفت به عقیده متخصصان ضد آفتاب رنگی نسبت به نوع بدون ‌رنگ آن بسیار بهتر است. زیرا شما با انتخاب کرم ضد آفتاب رنگی با یک محصول چند کارایی به دست آورده‌اید!

از نور مرئی جهت از بین بردن درمان آکنه و موهای زائد و ضایعات پوستی نیز استفاده می‌شود اما مشکل در اینجا است که نور مرئی، به نحوی بسیار عمیق‌تر از اشعه فرابنفش به درون پوست نفوذ می‌کند و می‌تواند به شدید شدن اختلالات رنگ‌دانه‌ای همچون ملاسما منجر شود.

به همین خاطر است که بسیاری از مردم به ‌دنبال محصولی می‌باشند تا توانایی محافظت از پوست آن‌ها در برابر نور مرئی را نیز داشته باشد و ضد آفتاب رنگی بخش زیادی از این خواسته را پوشش می‌دهد.

مطالب پربازدید:  معرفی و بررسی کرم ضد آفتاب الارو؛ آیا الارو سبب لک صورت می‌شود؟

 

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در محافظت از پوست

اشعه‌های بسیاری از نور خورشید ساطع می‌شوند که خطرناک‌ترین نوع آن‌ها UVA و UVB هستند. افزون بر این، طیف نور مرئی خورشید هم برای پوست بسیار مضر خواهد بود. در واقع این طیف که با چشم غیر مسلح دیده می‌شود موجب آسیب به پوست و بروز لکه‌های تیره خواهد شد.

رنگدانه‌های اکسید آهن که در کرم‌های ضدآفتاب رنگی وجود دارند، می‌توانند به عنوان یک فیلتر بسیار قوی در برابر نورهای مرئی عمل کنند و مانع از آسیب پوستتان شوند. در حالی که ضد آفتاب بی‌رنگ بدون این مزیت است و نمی‌تواند از پوست شما در مقابل نور مرئی محافظت کند!

افزون بر اشعه‌های گفته شده، نور ساطع شده از لوازم الکترونیکی نظیر مانیتور و موبایل هم برای پوست آسیب‌زا هستند. دیگر تفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ در این است که ضدآفتاب‌های رنگی در مقابل نور آبی هم از پوست محافظت می‌کنند؛ در حالی که ضدآفتاب‌های ساده یا بی‌رنگ این ویژگی را ندارند.

انتخابی هوشمندانه برای داشتن پوستی سالم

انتخابی هوشمندانه برای داشتن پوستی سالم

یکی از ویژگی‌های اصلی یک کرم ضد آفتاب خوب، پوشش دهی طیف گسترده آن است؛ به این معنی که قادر است از پوست شما در مقابل اشعه‌های فرابنفش A و B محافظت ‌کند. هر دو کرم ضدآفتاب رنگی و بی رنگ در صورت طیف گسترده بودن، می‌توانند تا حد بسیاری این دو اشعه را مسدود نموده و به این صورت، به جلوگیری از سرطان پوست و محافظت از پوست صورت شما در برابر آسیب‌های حاصل از نور آفتاب و پیری زودرس پوست کمک کنند.

اما اگر بخواهیم یک محصول را به‌عنوان بهترین کرم ضد آفتاب انتخاب نماییم، ضد آفتاب رنگی به خاطر تنوع در انواع رنگ، همچنین مسدود نمودن نور مرئی و نور آبی می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

 

منبع : partonews

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *