کالرملتینگ

در سال‌های اخیر رنگ مو با دنیای وسیعی به علاقمندان معرفی شده است و توانسته نیاز و سلیقه اکثر افراد را پوشش دهد. دنیای رنگ مو با اسامی عجیب و غریبی در هم آمیخته شده است. برای داشتن بهترین انتخاب برای رنگ مویی زیبا بهتر است نام و تکنیک‌های آرایش مو را بیاموزیم. کالرملتینگ که از تکنیک‌های اروپایی رنگ مو به شمار می‌رود در این روزها طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

در این مقاله سعی داریم که تکنیک‌ها و ترفندهای مختلف رنگ موهای اروپایی را مورد بررسی قرار داهیم و نکات لازم را در مورد آن‌ها بیاموزیم. اگر شما نیز به مدل‌های جدید رنگ مو علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم ما را همراهی کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کالرملتینگ چیست؟

کالرملتینگ

یکی از ترفندهای پرکاربرد و پرطرفدار این روزها به Colormelting شهرت دارد. این مدل که از چندین رنگ تشکیل شده است از زیر شاخه‌های آمبره محسوب می‌شود. این ذوب رنگ رنگ مو را با هایلایت در هم می‌آمیزد و جلوه‌ای بی‌نظیر به موها خواهد بخشید. این ویژگی به شدت برای افرادی که پوستی سبزه‌تر دارند کاربردیخواهد بود. در این روش رنگ مو مشخص نیست یک رنگ از کجا آغاز می‌شود و به کجا منتهی خواهد شد.

تفاوت این تکنیک بی‌‌نظیر ذوب رنگ با آمبره در این است که در کالرملتینگ هایلایت‌ها با رنگ مو پایه ترکیب خواهند شد، ولی در تکنیک آمبره هایلایت کمی در قسمت ریشه‌ها مشاهده می‌شود و در کل از ترکیب دو رنگ تشکیل شده است. در تکنیک آمبره شروع طیف رنگ از ریشه‌های تیره به سمت موهای روشن در نوک موها با شدت بیشتری خواهد بود، ولی در روش ذوب رنگ این انتقال رنگ به آرامی و به شکلی چشم‌نواز تشکیل می‌شود.

تکنیک شادوروت چیست؟

شادوروت

تکنیک ریشه سایه یا همان شادوروت یکی از ترندهای سال 2023 به شمار می‌رود که با زیبایی منحصر به فرد خود نگاه تحسین برانگیز همگان را به موها جلب می‌کند. این تکنیک نیز که عموما از ریشه‌های تیره‌تر و دنباله مو روشن‌تر تشکیل شده است، شامل طیفی از موهای تیره به سمت روشن خواهد بود. رنگ‌های درهم آمیخته شده به طرز لطیفی در این تکنیک محو شده‌اند به طوریکه به بیننده توهم از تنوع رنگ را القا خواهد کرد.

تکنیک شادوروت نیز همانند Colormelting دارای مزایای بی‌نظیری برای فرد میزبان خواهد بود. این مدل رنگ مو اروپایی برای انواع طول مو مناسب است و با رشد مو نگرانی بابت چند رنگ شدن موها و تفاوت ریشه با سایر نقاط وجود ندارد. این تکنیک به پرپشت دیده شدن مو کمک می‌کند و ظاهری شیک را به وجود می‌آورد.

هیدن کالر چیست؟

هیدن کالر

تکنیک رنگ مو هیدن کالر همانطور که از نام آن پیداست شامل یک رنگ مو یکدست روی ظاهر مو خواهد بود، اما این تمام ماجرا نیست و باید عنوان کرد که در زیر لایه رویی مو رنگ‌های زیبا و شگفت‌انگیزی پنهان شده‌اند. مدل‌های تک رنگ و چند رنگ هیدن کالر در میان جوانان از سال 2021 رواج یافته است که از زیبایی منحصر به فردی برخوردار خواهد بود. این تکنیک برخلاف روش Colormelting رنگ مو یکدستی را شامل می‌شود.

تکنیک کالر واتر چیست؟

کالرواتر

تکنیک کالرواتر نیز همانطور که از نام آن پیداست به شکل آبرنگی روی موها خودنمایی می‌کند. رنگ موهای نیمه دائمی که به آن آبرنگی نیز گفته می‌شود در این تکنیک پرکاربرد هستند. این تکنیک روی موهای بلوند و روشن‌تر جلوه بهتری خواهد داشت. ترکیب این رنگ با آب داغ و گذاشتن آن مدت زمان مشخص روی موها می‌تواند یک صحنه زیبا و شگفت‌انگیز را روی موها خلق کند.

لیست قیمت انواع رنگ مو و ملزومات باکیفیت

 

رنگ موی مولتی کالر

مولتی کالر

رنگ مو مولتی کالر نیز که از نام آن مشخص خواهد بود از ترکیب هنرمندانه چندین رنگ زیبا در کنار یکدیگر به وجود می‌آید. این تکنیک نیز روی موهای روشن‌تر جلوه بیشتری خواهد داشت. ترکیب رنگ‌های زیبا در رنگ مو مولتی کالر قاب عکسی زیبا متشکل از چندین رنگ را خلق می‌کند.

تکنیک هورس شو

هورس شو

تکنیک هورس‌شو نیز یکی دیگر از ترندهای سال 2023 به شمار می‌رود. این تکنیک که یکی از روش‌های هایلایت و کالر ملتینگ است به دلیل انجام آن در قسمت جلویی سر و از گوش تا گوش که به شکل نعل اسب خواهد بود به این نام شهرت یافته است.

مطالب کاربردی :  انواع رنگ موی مسی همراه با فرمولاسیون ساده و کاربردی

 

تکنیک وانتد کالر

وانتد کالر

همانطور که از نام این تکنیک می‌توان حدس زد، تکنیک وانتدکالر انجام رنگ مو دقیقی است که پس از مشاوره با آرایشگر خود از وی تقاضا می‌کنید. حرفه‌ای بودن یک آرایشگر پس از این مرحله مشخص خواهد شد که باید با راهنمایی مناسب و در نظر گرفتن سلیقه مشتری رنگ مو دلخواه را اجرا کند.

تکنیک دی سی شامل ترفندها در دکلره موها خواهد شد. تکنیک‌هایی که با رعایت آن‌ها می‌توان به رنگ مو دلخواه دست یافت. برخی از تکنیک‌ها باید توسط آرایشگر در هنگام رنگ کردن و برخی دیگر همانند مراقبت، رسیدگی و رعایت دوران قرنطینه مو توسط میزبان انجام شود.

تکنیک هدی زگنال

هدی زگنال

ترمیم موهای رنگ شده و تبدیل آن به یک هایلایت زیبا را تکنیک هدی‌زگنال می‌نامند.‌ انجام این تکنیک توسط افراد با تجربه و خبره صورت می‌پذیرد.‌ چرا که تبدیل یک رنگ مو که نیازمند ترمیم است به یک هایلایت با پایه زیبا کار هر کسی نخواهد بود. این تکنیک که جزو متدهای جدید سال 2023 است توسط هیرکالرهای حرفه‌ای تدریس می‌شود. لازم به ذکر است پس از انجام این روش نیز همانند دکلره، آمبره، بالیاژ، کالرملتینگ و … نیازمند مراقبت و رسیدگی خواهد بود.

کالر تریتمنت

کالر تریتمنت

مو به صورت طبیعی نیازمند رسیدگی و تقویت است. آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید، سشوار، تکرر انجام رنگ مو، کالر ملتینگ و … همگی سبب آسیب رسیدن به مو خواهد شد. روغن‌های طبیعی، شامپو مخصوص موهای رنگ شده، انواع ماسک مو و … گوشه‌ای از محصولات تقویتی مو یا کالرتریتمنت محسوب می‌شوند که برای داشتن موهای سالم و زیبا ضروری خواهند بود.

نکاتی برای رنگ کردن مو به روش کالرملتینگ

  1. رنگ را به کمک قلم و به صورت عمودی روی مو بزنید تا رنگ موی شما منظم‌تر به نظر برسد.
  2. موهای خود را به خوبی شانه بزنید تا رنگ موها منظم‌تر شود.
  3. موهای خود را به لایه‌هایی نازک تقسیم کرده سپس رنگ مو را روی موها بزنید تا رنگ موهای یکدست شوند.
  4. ابتدا باید مو پشت گردن و وسط پشت موها را رنگ نمایید سپس می‌توانید قسمت‌های کناری گوش و جلوی مو را به رنگ مو آغشته کنید. توجه داشته باشید که قسمت‌های کناری مو باید به شکل زاویه‌دار رنگ آمیزی شوند تا طبیعی‌تر به نظر برسند.

کلام آخر

تکنیک‌های متنوع رنگ مو اروپایی از جمله کالرملتینگ در کنار آگاهی کامل نیازمند تجربه و حرفه‌ای بودن فرد در امر رنگ کردن خواهد بود. یک فرا آگاه و دلسوز باید با در نظر گرفتن شرایط مو فرد مقابل به راهنمایی جهت رنگ کردن مو بپردازد. علاوه بر این راهنمایی در مورد کالرتریتمنت و مراقبت‌های پس از رنگ کردن می‌تواند سلامتی و زیبایی مو را تضمین کند.‌

مطالب پربازدید:  معرفی بهترین برندهای رنگ مو بدون آمونیاک

 

همانطور که می دانیم انجام آمبره، هایلایت، دکلره، مولتی کالر و … سبب خشن شدن موها و از دست رفتن حالت طبیعی آن‌ها خواهد شد. استفاده از شامپو و ماسک مو مخصوص سبب احیا موها و سلامت آن‌ها می‌شود. اگرچه برند رنگ مو در نتیجه و بازخورد کار امری غیرقابل انکار است، ولی رسیدگی به مو نیز موضوعی خواهد بود که بسیاری از افراد به آن توجهی نمی‌کنند.

 

 

منبع : lorealparisusa

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *