انواع کاندوم و طرز استفاده درست از کاندوم

صحبت درباره روابط جنسی همواره در فرهنگ ما بسیار پیچیده و حساس بوده است. در گذشته به دلیل پایین بودن سطح آگاهی مردم، تعداد فرزندآوری غافلگیرانه و بدون برنامه‌ریزی بسیار زیاد بود و همین اتفاق منشا مشکلات بسیار زیادی هم در سطح خانواده و هم در سطح اجتماع می‌شد.

در سال‌های اخیر، آموزش در این رابطه در کشور ما افزایش یافته است تا گامی مهم در جهت تامین سلامت افراد و جامعه برداشته شود. از طرفی دیگر بیماری‌های بسیار مختلفی از طریق رابطه جنسی قابل انتقال هستند و استفاده از محصولات زناشویی مانند انواع کاندوم یکی از راه‌های حفظ سلامت طرفین است. همچنین برخی کاندوم‌ها طوری طراحی شده‌اند که لذت رابطه جنسی را دو چندان می‌کنند. حال به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کاندوم چیست و برای چه کاری استفاده می‌شود؟

کاندوم یکی از راه‌های کلاسیک جلوگیری از حاملگی است که مانع رسیدن اسپرم به تخمک خواهد شد و تنها راه محافظت در برابر بیماری‌های مقاربتی مانند HIV و تبخال است. برخی از افراد به غلط گمان می‌کنند استفاده از کاندوم لذت جنسی را کاهش می‌دهد. در حالی که به عنوان مثال کاندوم ژله‌ای به خاطر جنس سیلیکونی خود و خارهای ریز و درشت لذت جنسی را چندین برابر خواهد کرد.

مزایای دیگر استفاده از کاندوم

باید بدانید که کاندوم به جز جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و بارداری ناخواسته مزایای دیگری نیز دارد:

  • مردانی که دچار زود انزالی هستند، با استفاده از کاندوم می‌توانند تا حدودی تحریک‌پذیری را به تاخیر انداخته و به حفظ حالت نعوظ نیز کمک کنند.
  • بعضی از خانم‌ها به مایع منی حساسیت دارند و در صورت تماس با آن دچار سوزش و خارش می‌شوند. در این حالت استفاده از کاندوم روش خوبی برای جلوگیری از آلرژی ناشی از مایع منی خواهد بود.
  • استفاده از کاندوم با جلوگیری از انتقال HPV احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را پایین خواهد آورد.
  • کاندوم در همه آقایان با هر سنی قابل استفاده است.
  • کاندوم نسبتا ارزان و برای همه افراد به سهولت قابل دسترسی است.

استفاده از کاندوم حتی در دوران باستان

استفاده از ابزار لوازم زناشویی به دوران باستان برمی‌گردد. زمانی که دانش به درجه‌ای رسید که غلاف‌هایی از روده حیوانات ساختند تا از بیماری‌ها جلوگیری کنند. اما در اروپا زمانی استفاده از کاندوم عمومی شد که بیماری واگیردار سفلیس جان انسان‌ها را به خطر انداخت. امروزه پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در زمینه تولید کاندوم صورت گرفته و اهداف سازندگان به غیر از جلوگیری از بیماری و حاملگی، به لذت و رفع مشکلات جنسی نیز تغییر کرده است.

کاندوم از جمله وسایل زناشویی است که به منظور جلوگیری از حاملگی و انتقال بیماری‌های مقاربتی استفاده می‌شود.

تفاوت انواع مختلف کاندوم چیست؟

در بازار چندین نوع سایز کاندوم به همراه مدل‌های مختلف آن وجود دارد؛ اما هنگام مقاربت فقط از یک نوع آن می‌توان استفاده کرد. بعضی از کاندوم‌ها کارهای مختلفی را انجام می‌دهند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نوع خارجی

این نوع از کاندوم انواع مختلفی دارد و برای آقایان ساخته شده است. کاندوم‌های تاخیری و کاندوم خاردار از این نوع هستند. کاندوم خارجی موثرترین روش برای پیشگیری از انواع بیماری‌های مقاربتی و جلوگیری از حاملگی است.

نوع داخلی

این کاندوم که به عنوان کاندوم زنانه شناخته می‌شود، به داخل واژن زن گذاشته می‌شود تا از ورود اسپرم به رحم جلوگیری کند. یک حلقه نرم و انعطاف‌پذیر که برای برداشتن راحت آن به کاندوم وصل شده است، در خارج از واژن باقی می‌ماند. کاندوم‌های داخلی در پیشگیری از بارداری تقریبا موثرند؛ اما در مورد انتقال بیماری‌ها چندان قابل اعتماد نیستند.

این عکس کاندوم از نوع داخلی برای مصرف زنان بوده که برای جلوگیری از بارداری بسیار موثر است.

کاندوم دهانی

ورقه‌های نازک از جنس لاتکس به عنوان یک مانع بین دهان فرد و اندام تناسلی شریک جنسی در طول رابطه جنسی قرار می‌گیرد. این مدل کاندوم برای جلوگیری از انتقال بیماری ساخته شده است و تاثیر بسیار چشمگیری نیز دارد.

لیست قیمت انواع کاندوم

 

کاربرد انواع کاندوم چیست؟

انواع کاندوم‌ها در بازار موجود هستند و هر شخصی بنا بر تمایلات خود می‌تواند انتخاب‌های متنوعی داشته باشد. کاندوم‌ها از نظر اندازه، عطر، ضخامت، مواد به کار رفته و شکل، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

کاندوم غیر لاتکس یا پلاستیکی

افرادی که به کاندوم لاتکس حساسیت دارند می‎‌توانند از کاندوم‌های ساخته شده از پلی‌اورتان یا پلی‌ایزوپرن استفاده کنند. کاندوم‌های پلاستیکی نیز می‌توانند به طور کامل در برابر بیماری‌های جنسی و بارداری محافظت به عمل آورند. به این نوع کاندوم‌ها کاندوم صناعی نیز می‌گویند. این کاندوم‌ها معمولا فوق‌العاده نازک بوده و ضخامت آنها از چهار تا هفت صدم میلی متر متفاوت است.

کاندوم طبیعی

کاندوم طبیعی از پوست بره تولید می‌شود. استفاده از این نوع کاندوم می‌تواند در جلوگیری از حاملگی موثر واقع شود، اما به دلیل داشتن منافذ بسیار ریز نمی‌تواند کارایی لازم را جهت جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی داشته باشد.

کاندوم خاردار

شاید برایتان همواره سوال بوده است که کاندوم خاردار چیست؟ کاندوم خاردار در واقع برای افزایش لذت جنسی بین شرکای جنسی ساخته شده است. این خارها در قسمت بیرونی و داخلی کاندوم تعبیه شده‌اند، اندازه خارهای آن مختلف و جنس آن نیز، هم سیلیکونی و هم ژله‌ای است.

نکته قابل ذکر در اینجا این است که استفاده بیش از اندازه از این نوع کاندوم باعث آسیب رساندن به دیواره واژن می‌شود و احتمال عفونت‌های باکتریایی را افزایش می‌دهد.

کاندوم‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

کاندوم عروسکی

کاندوم عروسکی ظاهر و شکل فانتزی جالبی دارد و برای تنوع در رابطه گزینه بسیار خوبی است. این کاندوم‌ها در شکل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. نکته قابل ذکر این است که برای بانوانی که اولین رابطه جنسی خود را تجربه می‌کنند، گزینه چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد.

کاندوم تاخیری

یکی دیگر از انواع کاندوم که طرفداران زیادی دارد، کاندوم تاخیری است. این کاندوم حاوی لیدوکائین است که با بی‌حسی موضعی، آستانه تحریک پذیری را بالا می‌برد و انزال را به تاخیر می‌اندازد. استفاده بیش از اندازه از لیدوکائین باعث بروز مشکلاتی از جمله عدم احساس لذت در بانوان خواهد شد. اگر هدف شما فقط افزایش مدت رابطه است ولی از کاندوم خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم به جای کاندوم تاخیری، سراغ خرید ژل و اسپری تاخیری بروید.

استفاده نادرست از کاندوم می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در افراد شود.

لیست قیمت انواع اسپری تأخیری

 

کاندوم کلاسیک

این نوع از کاندوم برای افرادی که به دنبال حس طبیعی رابطه هستند، بسیار ایده‌آل است. این نوع از کاندوم‌ها دارای بو، ماده یا شکل اصلی ویژه‌ای نیستند. شاید تنها موادی که بتوان در این نوع از کاندوم‌ها یافت، ماده ضد باکتریایی و ژل روان‌کننده و ژل لوبریکانت است. اگر درمورد ژل روانکننده اطلاعاتی ندارید، حتما مقاله ژل لوبریکانت چیست را بخوانید.

مطالب کاربردی: لوبریکانت چیست – با انواع و بهترین مارک ژل روان‌کننده آشنا شوید

کاندوم برقی

کاندوم برقی یکی دیگر از انواع کاندوم بوده که برای لذت بیشتر جنسی و رفع مشکل زود انزالی ساخته شده است. در این کاندوم یک حلقه ویبراتور در قسمت انتهایی وجود دارد که در حین انجام رابطه با ایجاد لرزش لذت را بیشتر کند. استفاده از این نوع کاندوم عوارض خاصی ندارد.

کاندوم کاپوت

کاندوم کاپوت یکی دیگر از مدل‌های کاندوم بوده که هدف سازندگان آن لذت بیشتر و رفع مشکلات زود انزالی در آقایان است. در این کاندوم از ماده‌ای به نام بنزوکائین استفاده می‌شود و حاوی لوبریکانت روان کننده نیز است.

کاندوم نازک

جنس این کاندوم‌ها از لاتکس بوده و نسبت به کاندوم کلاسیک نازک‌تر هستند. مشکلی که اغلب افراد با کاندوم کلاسیک دارند، این است که لذت را کم می‌کند؛ اما این مشکل در کاندوم نازک حل شده و به خاطر نازکی، اما مقاوم بودن در برابر پارگی، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.کاندوم نازک علاوه بر کم نکردن لذت جنسی، مقاوم است و به راحتی پاره نمی‌شود.

کاندوم زنانه بهتر است یا مردانه؟

همه کاندوم های زنانه و مردانه اگر به درستی استفاده شوند، تاثیرگذار هستند. با این حال درصد خطایی برای استفاده از هرکدام و امکان بارداری فرد پس از استفاده از کاندوم در رابطه جنسی وجود دارد. این خطا در مورد کاندوم زنانه بیشتر است؛ به نحوی که با استناد به گزارشی از مطالعات CDC و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، میزان خطا در کاندوم زنانه 21 درصد و در کاندوم مردانه 18 درصد است.

علاوه بر این معمولا کاندوم‌های زنانه گران‌تر از انواع مردانه و کمتر از آن‌ها در دسترس هستند. استفاده از کاندوم زنانه، همان طور که پیش از این توضیح دادیم، کمی سخت‌تر است.

طرز استفاده درست از کاندوم چگونه است؟

رابطه زناشویی یکی از مهمترین روابط زندگی هر انسانی است. این رابطه می‌تواند ابعاد مختلف زندگی را تحت تاثیر خود قرار بدهد. پس نباید به راحتی از این موضوع گذر کرد. تولید مثل، سلامت جسمی و جنسی و لذت بردن، سه فاکتور اساسی هر رابطه جنسی هستند. استفاده از کاندوم همانطور که در جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و حاملگی، لذت بیشتر و حل مشکلات جنسی موثر است، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در صورت استفاده نادرست نیز بشود. در ادامه مواردی که عدم توجه به آنها هنگام استفاده، می‌توانند مشکل‌ساز باشند را ذکر کرده‌ایم:

  • عدم توجه به تاریخ انقضا
  • عدم توجه به نیاز طرفین
  • جنس نامناسب
  • استفاده مکرر از یک کاندوم
  • پاره بودن کاندوم
  • در مجاورت نور خورشید قرار دادن کاندوم

تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانند در سلامت جسمی، روحی و جنسی افراد تاثیر بگذارند. بنابراین چه بهتر که با تحقیق و توجه به موارد بهداشتی و روانی در این مسیر قدم برداریم.

مطالب دیدنی:  لباس زیر کاستوم چیست – عکس جذابترین لباس کاستوم فانتزی 2023

خرید انواع کاندوم

برای خرید افراد لازم است تا به داروخانه مراجعه کرد و بسیاری از افراد به دلیل شرم و خجالت خرید کاندوم از داروخانه برای آنها بسیار سخت است. اگر مراجعه به داروخانه و حرف زدن درباره کاندوم برایتان سخت است، دو راه به شما پیشنهاد می‌کنیم:

1- برند و مدل کاندوم ها را یاد بگیرید و  به جای اشاره مستقیم به کاندوم از نام برند و مدل آن استفاده کنید. به عنوان مثال هنگامی که به مسئول داروخانه قصد دارید بگویید کاندوم می‌خواهید، به او بگویید “کدکس ژله‌ای می‌خواهم”.

2- بهترین روش برای تهیه کاندوم خرید اینترنتی کاندوم است که به سادگی می‌توان مدل‌های مختلف آن را مشاهده کرد و آنها را با هم مقایسه کرد. سپس اقدام به خرید کاندوم نمود. خرید کاندوم در فروشگاه آنلاین مدیسه میسر شده است تا مصرف‌کنندگان با اطمینان از اصل بودن محصول با خیالی آسوده اقدام به تهیه محصول موردنیاز خود کنند.

 

منبع: paziresh24

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *