اشتباهات آرایشی که سن را بالاتر نشان می‌دهد

هدف اصلی آرایش این است که روی جذابیت‌ها تاکید نماید و عیوب را بپوشاند. یک آرایش بی‌نقص نه تنها موجب جذابیت بیشتر شما می‌گردد، بلکه باعث جوان‌تر به نظر رسیدن شما نیز خواهد شد. گاهی اوقات در طول آرایش کردن اختلالاتی پیش می‌آید. رعایت نکردن برخی مسائل در انجام آرایش سبب بیشتر نشان دادن سن افراد می‌شود. این مورد می‌تواند برای بانوان کاملا ناراحت‌کننده باشد؛ چرا که اغلب خانم‌ها ترجیح می‌دهند سن آن‌ها پایین‌تر از آن چه که هست نشان داده شود.

اگر به دنبال آرایشی که سن را کمتر نشان دهد، می‌باشید باید بدانید که همیشه اشتباهاتی هستند که باعث بالا رفتن سن با آرایش می‌شوند؛ اشتباهات آرایشی که در این مقاله آن‌ها را به شما معرفی و با همکاری یکدیگر نمی‌گذاریم سن‌ شما را بالا برده و آرایش‌ شما را خراب کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

رژ لب تیره یکی از اولین اشتباهات آرایشی

رژ لب تیره

رژ لب‌‌های تیره هر مدت یک‌بار ترند می‌شوند و افراد بسیاری علاقه دارند آن‌ها را امتحان نمایند؛ اما حقیقت این است که همین ترندهای جذاب قادرند چندین سال به ظاهر شما اضافه کرده و سن‌ را بالا ببرند. جهت جلوگیری از بالا رفتن سن با آرایش لب کافی است از رژ لب‌های روشن استفاده نمایید تا چهره‌ شما را جوان‌تر و جذاب‌تر جلوه دهند.

اگر هم به هر علتی همچنان روی استفاده از رژلب تیره تاکید دارید، به جای اینکه آن را به همراه یک خط لب هم‌رنگ استفاده کنید و به طور پررنگ روی لب‌ها بکشید، خط لب را حذف نموده و رژ را با کمک نوک انگشت روی لب‌ها پخش نمایید تا ظاهری طبیعی‌تر و محوتر پیدا نماید. با این کار از بالا رفتن سن‌ خود جلوگیری خواهید کرد.

پنکیک چند لایه

پنکیک چند لایه

برای اینکه پوستی یکدست و صاف داشته باشید، در قدم اول سعی کنید با استفاده از روتین مراقبت از پوست سلامت را به صورت‌ خود برگردانید و اگر مشکلی وجود دارد که به مشورت پزشک نیاز دارد، آن را برطرف نمایید. با انجام این کارها دیگر نیاز نیست از چندین لایه سنگین پنکیک جهت پوشاندن پوست‌ خود استفاده کنید؛ چرا که همین کار یکی از دلایل بالا رفتن سن با آرایش است.

پنکیک به دلیل داشتن حالت پودری، قادر است تا در چین و چروک‌های صورت فرو رفته و آن‌ها را پررنگ‌تر و عمیق‌تر از چیزی که هستند، جلوه دهد. همین موضوع نیز باعث می‌شود سن‌ شما بیشتر نشان داده شود. به جای استفاده از پنکیک استفاده از کرم پودر را به شما پیشنهاد می‌کنیم و در آخر اگر بخواهید، می‌توانید با استفاده از یک برس بزرگ آرایشی کمی پودر فیکساتور رنگی یا بدون رنگ را جهت فیکس کردن آرایش و مات کردن پوست به آن اضافه نمایید.

اگر به دنبال جواب اینکه چگونه کوچکتر از سنمان به نظر برسیم، هستید باید بگوییم که هر چه پوست شما آرایش کمتری داشته باشد، جوان‌تر به نظر خواهید رسید.

کانسیلر پخش شده

کانسیلر پخش شده

کانسیلر حداقل دارای 9 کاربرد در آرایش صورت است که هریک باید در جهت رفع عیوب و اضافه کردن به زیبایی شما باشند. اما احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که دچار فرو رفتن کانسیلر در خطوط زیر چشم شده باشید؛ اتفاقی که قادر است تا چندین سال به سن شما اضافه نماید.

جهت آن که بتوانید باعث بالا بردن سن با آرایش چشم توسط کانسیلر نشوید، برخی از میکاپ آرتیست‌ها توصیه می‌کنند پیش از استفاده از کانسیلر مقداری روغن صورت را درکنار پودر زیر چشم‌ها بزنید که خطوط را پر نماید و با اضافه شدن کانسیلر مشکلی برای آرایش‌ شما پیش نیاید. این توصیه در حالتی می‌تواند مفید باشد که دارای پوستی حساس نباشید.

اگر پوست دور چشم شما با کوچک‌ترین تغییری به حساسیت دچار می‌شود، به جای روش بالا پیش از آرایش مقداری کرم مرطوب‌کننده دور چشم بزنید تا خشکی پوست را از بین برده و مانند یک لایه محافظتی عمل کند که آماده اضافه شدن کانسیلر است.

بالا رفتن سن با آرایش نامرتب

بالا رفتن سن با آرایش نامرتب

آرایش فقط هنگامی به نفع زیبایی شما عمل می‌کند که کاملا تمیز باشد. اگر از آن دسته اشخاصی هستید که در طی روز به آرایش‌ خود سر نمی‌زنند باید بدانید که بالا رفتن سن با آرایش نامرتب یکی از اشتباهات آرایشی خانم ها است. اما آرایش نامرتب چیست؟

هر بار که ریمل شما زیر چشم‌ها پخش گردد، رژ لب‌ در قسمتی از لب‌ها پر رنگ باشد و در قسمتی دیگر کم‌رنگ و پوست شما از چربی بسیار برق بزند، شما در حال تجربه کردن یک آرایش نامرتب و ناخوشایند هستید که به سادگی چند سالی به سن‌ شما اضافه می‌کند.

جهت رفع این مشکلات کافی است در وهله اول از ریمل ضد آب استفاده نمایید تا زیر چشم‌ها نریزد و درون خطوط زیر چشم فرو نرود. در مرحله بعد با استفاده از پرایمر لاک لب و رژلب، رژ خود را فیکس نمایید و جهت مات کردن پوست پیش از آرایش از پرایمر صورت و پس از آن از پودر فیکساتور استفاده نمایید تا در تمام طی روز آرایشی تمیز، یکدست و مات داشته باشید.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و برند

 

استفاده بسیار از مداد ابرو

استفاده بسیار از مداد ابرو

یکی دیگر از اشتباه های آرایشی رایج که باعث بالا رفتن سن با آرایش می‌شود، استفاده نادرست و بیش از اندازه از سایه چشم یا مداد ابرو است. درست است که ابروها نقش اساسی در جذابیت را ایفا می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که جهت فرم دادن به آن‌ها به دنبال آرایش سنگین با سایه یا مداد ابرو نروید.

چرا که هر چه این آرایش سنگین‌تر و رنگ آن غلیظ‌‌تر باشد، سن‌ شما را بیشتر بروز خواهد داد. در عین حال توجه داشته باشید که تمرکز خود را در آرایش ابرو روی ناحیه تاج و نواحی میانی قرار دهید و از کشیدن دنباله طولانی برای ابروها اجتناب نمایید. دنباله بلند ابرو سبب می‌شود حالت پلک‌ها افتاده به نظر رسد و سن‌ شما بالا برود.

رنگ نامناسب پوشاننده‌ها

رنگ نامناسب پوشاننده‌ها

یکی از نکاتی که باید توجه بسیار زیادی به آن داشته باشید، یافتن تناژ رنگ درست در لوازم آرایشی مانند کرم پودر و کانسیلر برای پوست‌ است. اگر این رنگ اشتباه انتخاب گردد و تفاوت بسیار زیادی با رنگ طبیعی پوست‌ شما داشته باشد، آرایش شما خراب شده و خطوط صورت بیشتر به نظر می‌رسند.

این موضوع را به ویژه زمان انتخاب رنگ کانسیلر مورد توجه قرار دهید و از انتخاب رنگ‌های بسیار روشن یا بسیار تیره اجتناب نمایید. اگر امکان تست کردن تناژهای متنوع را ندارید، می‌توانید ببینید تناژ پوست شما نزدیک‌تر به کدام یک از سلبریتی‌ها است و از رنگ‌های استفاده شده در آرایش آن‌ها الهام بگیرید.

مطالب مرتبط:  تشخیص انواع رنگ پوست با روش‌های ساده و کاربردی

 

استفاده نادرست از کانسیلر

استفاده نادرست از کانسیلر

افزون بر انتخاب نادرست رنگ، گاهی استفاده نادرست از لوازم آرایشی بهداشتی نیز می‌تواند باعث بالا رفتن سن شود. یکی از شایع‌ترین اشتباهاتی که در رابطه با کانسیلر رخ می‌دهد، این است که به جای پوشاندن یک ناحیه مثلث شکل در زیر چشم‌ها، کانسیلر را به طور ضربه‌ای و نقطه‌ای زیر چشم بزنید.

با این کار موجب می‌شوید خطوط به‌خوبی پوشانده نشده و پس از مدتی مجددا تیرگی چشم‌ها بیرون بزند. همین موضوع نیز چهره شما را خسته جلوه داده و سن‌ شما را بالا خواهد برد.

مطالب دیدنی:  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

 

کانتورینگ بیش از حد

کانتورینگ بیش از حد

استفاده بسیار از برنزر و پودر یا استیک کانتور نه تنها موجب نمی‌شود که چهره شما به سوپر مدل‌ها شباهت پیدا نماید؛ بلکه به سادگی باعث بالا رفتن سن‌ شما خواهد شد و چهره‌ای مصنوعی از شما به نمایش می‌گذارد.

جهت جلوگیری از بالا رفتن سن با آرایش در رابطه با کانتورینگ دقت به خرج دهید و به خاطر داشته باشید که قرار است هاله‌ای از خطوط بسیار محو را ایجاد نماید تا فرم صورت‌ شما جذاب‌تر به نظر برسد. هرگونه زیاده روی، روی چهره شما تاثیر عکس خواهد داشت.

سایه‌های گلیتری

سایه‌های گلیتری

استفاده از سایه‌های گلیتری یا براق و اکلیلی، یکی از ترندهای امسال است که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است؛ استفاده از این سایه‌ها به دفعات کم یا در آرایش شب ایرادی ندارد، اما هنگامی که قرار به استفاده زیاد از آن‌ها باشد و یا روز هم به دنبال آن‌ها بروید، در تله بالا رفتن سن با آرایش نادرست افتاده‌اید.

مطالب مرتبط:  همه‌چیز درباره چسب گلیتر و آموزش قدم به قدم استفاده از آن

 

برای اینکه بتوانید جوان‌تر به چشم بیاید کافی است از یک سایه مات با رنگ دلخواه‌ خود استفاده نمایید و روی ناحیه برجستگی پلک و گوشه درونی چشم را مقداری روشن کنید تا آرایشی جذاب و شیک به دست آورید.

ریمل به هم چسبیده

ریمل به هم چسبیده

اگر از طرفداران ریمل‌های به هم چسبیده هستید و علاقه دارید که مژه‌های شما به شکل بخش‌بندی شده از هم جدا شوند، بهتر است رویکرد خود را عوض نمایید، چرا که این مدل ریمل زدن سن شما را بالا خواهد برد. برای اینکه آرایشی جوان و زیبا داشته باشید، از یک ریمل حجم‌دهنده و بلندکننده استفاده نمایید که مژه‌ها را بدون چسبیدن به یکدیگر حالت دهد و چشمانی جذاب به شما هدیه نماید.

عوض نکردن کرم پودر با بالا رفتن سن و عوارض آن

زمانی که بیست ساله هستید پوست شما بسیار جوان و لطیف به نظر می‌رسد به همین خاطر استفاده از یک کرم پودر سبک و معمولی هم می‌تواند لطافت پوست شما را دو چندان کند. اما زمانی که سن افزایش پیدا کرده ممکن است دیگر آن کرم پودر برای پوست شما مناسب نباشد.

غالبا با افزایش سن پوست صورت و گردن ما شروع به خشک شدن نموده و از طرف دیگر درخشندگی و لطافت خود را تا حدودی از دست می‌دهد. به همین خاطر شما به کرم پودری نیاز دارید که با شرایط جدید پوستتان همخوانی داشته باشد.

کشیدن مداد در داخل چشم

کشیدن مداد در داخل چشم

اگر عادت دارید درون چشم‌های خود را با سرمه یا مداد مشکی نمایید، باید بدانید که این کار باعث بالا رفتن سن با آرایش خواهد شد و انجام آن در موارد معدودی مانند مراسم خاص پیشنهاد نمی‌شود. درصورتی که بتوانید تمرکز خط چشم و آرایش را روی پلک بالا بگذارید، نتیجه‌ای بسیار بهتر خواهید گرفت و آرایشی جوان‌تر و تمیزتر خواهید داشت.

مطالب کاربردی:  10 مدل آرایش چشم خیره کننده؛ ترند داغ 2023

 

اگر برایتان سوال شده که ایا خط چشم سن را بالا میبرد؟ باید گفت کشیدن خط چشم تیره در پایین چشم‌ها موجب می‌شود چشم‌ها کوچک‌تر به نظر برسند. برای آنکه عکس این حالت را ایجاد نمایید و کاری کنید که چشم‌های شما درشت‌تر دیده شوند، از یک مداد چشم سفید استفاده نمایید. این کار سبب می‌شود چهره‌ شما بازتر به چشم آید.

 

منبع : stylecraze

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *