cure cellulite درمان سریع سلولیت

وجود ناهمواری‌هایی با ظاهری برآمده و فرورفتگی‌های کوچک در ناحیه ران، بازو و باسن یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های سلولیت است. سلولیت مشکل پوستی کاملا شایعی است که اشخاص بسیاری را در سنین و نژادهای گوناگون در جهان درگیر می‌کند. البته صددرصد بی‌خطر بوده و عارضه جانبی بر سلامت کلی بدن ندارد.

اما درکل نگران نباشید، با داشتن پشتکار و رعایت یک سری نکات، می‌توان پوستی بهتر و شاداب‌تر داشت. در این مقاله، به طور مفصل روش‌هایی برای پیشگیری و رفع و درمان سریع سلولیت به شما معرفی می‌کنیم. همچنین درمان سلولیت در یک جلسه ممکن نبوده و افراد سودجو تنها برای درآمدزایی از این ترفند استفاده می‌نمایند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چه چیزی موجب سلولیت می‌شود؟

چه چیزی موجب سلولیت می‌شود؟

به طور کلی پیکربندی مردان نسبت ماهیچه‌ای بیشتری در مقایسه با زنان دارند. در بدن زنان هم توزیع چربی بیشتر از مردان قابل مشاهده است. به همین علت نیز زنان بیشتر مستعد درگیری با سلولیت هستند. هر چند نمونه‌هایی از بافت سلولیتی در بدن مردان هم دیده می‌شود ولی درگیری بافت سلولیتی در بدن زنان شایع‌تر و بیشتر است.

فیبرهای کلاژن موجود میان بافت عضله و پوست، بافت چربی زیر ماهیچه را به چند بخش هموار جدا می‌نمایند. اما مشکلی که در سلولیت پدید می‌آید این است که تقسیم‌بندی شرح داده شده، به طور نامتقارن و ناهموار اتفاق می‌افتد و با توجه به درصد درگیری، به شکل‌های مختلفی در ظاهر پوست ظاهر می‌شود. به صورت خلاصه، سلولیت به علت توزیع نامتقارن و متفاوت چربی، بافت ماهیچه و بافت همبند پدید می‌آید.

درمان سریع سلولیت با بهترین راه‌های خانگی و آسان

سلولیت با بالا رفتن سن و کاهش قدرت بافت کلاژن و همبند در نگهداری بافت چربی، بیشتر خود را بروز می‌دهد و در این برهه از بین رفتن ویژگی ارتجاعی پوست، سبب نمایان شدن هرچه بیشتر بافت‌های همبند ناهموار و موج‌دار زیر آن خواهد شد.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، سلولیت به علت تجمع ناهموار و نامتقارن چربی در زیر پوست اتفاق می‌افتد و بعضی از زنان بنابر سوابق سلامت خود، بیشتر از دیگران مستعد درگیری با این مشکل هستند.

مقدار سلولیت و قابل توجه بودن آن در ظاهر، می‌تواند در اثر درصد چربی بدن، سوابق ژنتیکی و سن شما باشد. در این بین مقدار ضخامت پوست بدن هم تاثیر بسیاری در نمایان شدن این مشکل خواهد داشت. سلولیت اغلب در نواحی باسن، ران، بازو، شکم و سینه‌ها نمایان می‌شود و در هر شخص نواحی درگیر می‌تواند متفاوت باشد.

عوامل دیگری که قادرند نشانه‌های سلولیت را تقویت نمایند عبارتند از:

هورمون‌ها

هورمون‌ها

مشکلات و نوسانات هورمونی، به‌ویژه هورمون‌های تنظیم‌کننده متابولیسم بدن، مثل هورمون‌های تیروئیدی، زمینه ساز مشکلاتی از جمله سلولیت خواهند بود. اگر مشکلات سلولیت در پوست شما به علت به هم ریختگی تیروئید باشد تا حد زیادی قابل درمان است. با مراجعه به پزشک و استفاده منظم از داروهای تجویزی جهت مرتب نمودن وضعیت هورمون‌ها، می‌توانید از درگیری پوست و ظاهر خود با سلولیت جلوگیری نمایید.

سبک زندگی ناسالم

سبک زندگی یا لایف استایل سالم، می‌تواند نجات دهنده شما از درگیری با سلولیت و یا پیشرفت بیشتر آن باشد.

گنجاندن فعالیت‌های ورزشی (همچون یوگا، شنا، فیتنس و پیلاتس)، شرکت در جلسات ماساژ و ماساژ درمانی، استفاده از اسکراب‌های لایه بردار و تقویت کننده پوست بدن و پیاده روی روزانه و دوری از کم تحرکی از جمله کارهای ساده‌ای است که با جای دادن آن‌ها در برنامه هفتگی و ماهانه زندگیتان، می‌توانید تا حدود زیادی از مشکلات ایجاد شده به دلیل سلولیت، را حل و فصل کنید.

رژیم غذایی ضعیف

رژیم غذایی ضعیف

مصرف بیش از اندازه غذاهای پرچرب و کربوهیدرات مثل فست فودها و شیرینی‌جات، زمینه را جهت رشد هرچه بیشتر بافت چربی در بدن فراهم می‌سازد؛ در تلاش جهت از بین بردن این بافت چربی زائد، بدن شما دچار سلولیت خواهد شد. همچنین عدم وجود مواد غذایی غنی از پروتئین و ویتامین‌های ضروری بدن، می‌تواند موجب تضعیف بافت همبند شود؛ پس از آن در مرحله تقسیم‌بندی چربی، بدن دچار مشکل شده و به سلولیت سازی می‌پردازد.

بارداری

اگر در طی بارداری و یا پس از زایمان سلولیت را در نقاط گوناگون بدن خود مشاهده کردید، اصلا متعجب و نگران نشوید. 80 الی 90 درصد بانوان پس از زایمان سلولیت را تجربه می‌کنند و این مسئله به واسطه نوسانات هورمونی، افزایش وزن و تغییراتی است که بارداری، در پیکربندی بدن شما به وجود می‌آورد. در این شرایط می‌توانید از روش‌هایی مثل ماساژ با اسکراب‌ها، ورزش کردن و لیزر جهت از بین بردن سلولیت و بهبود پوست بدن شما استفاده کنید.

قیمت انواع کرم ترمیم کننده پوست بدن اورجینال

 

درجات سلولیت

درجات سلولیت

بروز سلولیت در اشخاص مختلف براساس شرایط محیطی و ژنتیکی آن‌ها در درصدهای گوناگونی دیده می‌شود و برای درمان سریع سلولیت خود هم نیازمند روش‌های مختلفی خواهند بود. به همین علت هم، متخصصان پوست، سلولیت را جهت تفکیک بهتر و راحتی انتخاب روش درمانی، به سه سطح متفاوت تقسیم کرده‌اند:

درجه 1 (خفیف)

در این درجه از سلولیت پوست، شاهد ناهمواری‌ و گودی‌های سطحی هستیم که در اصطلاح به آن «پوست پرتقالی» اطلاق می‌شود.

درجه 2 (متوسط)

در درجه متوسط سلولیت، گودی و ناهمواری‌های عمیق مشاهده می‌شود که ظاهری مشابه با پنیر به پوست می‌دهد. گاهی در هر بخش پوست حدود 5 الی 9 فرورفتگی قابل مشاهده خواهد بود.

مطالب مرتبط:  بهترین ورزش برای از بین بردن سلولیت در کمترین زمان

 

درجه 3 (شدید)

در نوع شدید سلولیت، ناهمواری‌ها عمق بیشتری داشته و سطح وسیع‌تری از پوست را دربر می‌گیرد و ظاهری تشک مانند به پوست می‌بخشند. جهت رفع سریع سلولیت در این سطح، پیشنهاد می‌شود از درمان‌های کلینیکی استفاده گردد.

روش‌های درمان فوری سلولیت

روش‌های درمان فوری سلولیت

روش‌های درمان سریع سلولیت به دو گروه خانگی و کلینیکی تقسیم می‌شوند و با توجه به سطح سلولیتی که با آن مواجه هستید، می‌توانید روش‌های درمانی مناسب و در دسترس‌ را برای خود انتخاب نمایید که در ادامه این مقاله با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

درمان سلولیت با طب سنتی

اگر انتخاب شما جهت درمان سلولیت درمان سلولیت ران، باسن و دیگر نواحی، رو‌ش‌های ملایم و موضعی خانگی است، چندین انتخاب جهت ادامه درمان خواهید داشت که با آزمون و خطا و استفاده از درمان ترکیبی می‌توانید عالی‌ترین روتین درمان سلولیت پوستی را برای خود بسازید. می‌توانید در این روش درمانی از محصولات خانگی و ارگانیک و همچنین کرم‌های موجود جهت کاهش بروز علایم سلولیت استفاده نمایید.

ماساژ

ماساژ

استفاده منظم و طبق قاعده از ماساژ در روتین پوستی مناسب، قادر است تا به درمان سلولیت کمک نماید. ماساژ کمک به کشش بافت‌های چربی پوست کرده و با بهبود تخلیه بافت لنفاوی زیر پوست باعث کاهش حضور سلولیت در ناحیه مورد نظر می‌شود؛ این مسئله موجب دور شدن مواد زائد از بافت‌های بدن شده و آن‌ها را به جریان خون بر می‌گرداند و نوعی سم‌زدایی را در بدن انجام می‌دهد.

می‌توانید ماساژ را خودتان به سادگی در خانه انجام دهید و یا از یک متخصص در این عرصه کمک بگیرید. استفاده از کرم‌های ویژه ماساژ و روغن‌های تقویتی همچون روغن زیتون و نارگیل قادرند اثرات ماساژ را دو چندان کنند.

درمان سریع سلولیت با اسکراب قهوه

اسکراب قهوه

اسکراب قهوه نه فقط به منظور لایه‌بردار عمل می‌کند، بلکه قادر است تا با فزایش گردش خون در نواحی درگیر با سلولیت، رشد سلول‌های پوستی را تحریک و در کاهش سلولیت کارآمد باشد. ترکیب تفاله قهوه و شکر به عنوان لایه‌بردار، بسیار تاثیرگذار و پرقدرت عمل می‌نماید. وجود روغن زیتون یا نارگیل، خواص تقویت کنندگی را با خود به همراه خواهد داشت و پوست را در مقابل خاصیت لایه برداری این دو ماده حفاظت می‌نماید.

جهت تهیه اسکراب قهوه کافی است :

  1. یک فنجان کوچک تفاله قهوه را در یک ظرف تمیز بریزید
  2. با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل ترکیب نمایید
  3. ترکیب را خوب هم بزنید؛
  4. در آخر یک قاشق غذاخوری شکر هم اضافه کنید
  5. ترکیب به دست آمده را در ناحیه درگیر با سلولیت حدود 5 الی 10 دقیقه به خوبی ماساژ بدهید.
  6. این کار را هفته‌ای دو الی سه مرتبه تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

مطالب مرتبط:  اسکراب بدن چیست؟ معرفی بهترین اسکراب ها برای بدن

جوش شیرین و عسل

جوش شیرین قادر است پوست را لایه برداری و PH آن را خنثی کند؛ عسل هم با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی نقش بسزایی در تغذیه پوست دارد.

  1. ۲ قاشق غذاخوری عسل را با همان مقدار جوش شیرین ترکیب کرده و در صورت نیاز مقدار کمی آب را به آن اضافه نمایید.
  2. ترکیب به دست آمده را بر روی نواحی سلولیتی به صورت دورانی با ملایمت ماساژ دهید
  3. پس از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه بشویید
  4. ۲ بار در هفته از این روش استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه برسید.

استفاده از برس خشک روی پوست

استفاده از برس خشک روی پوست

استفاده از برس خشک از معمول‌ترین و شناخته شده‌ترین روش‌های درمان سریع سلولیت است. استفاده از برس خشک روزانه بر روی بدن، پوست را به بهترین شکل ممکن لایه برداری کرده و با افزایش جریان خون در این نقاط، رشد سلول‌ها را تحریک می‌کند.

برای استفاده از این روش کافی است پس از مرطوب کردن پوست، برس خشک و پهن را با حرکات دورانی، نرم و غیرفشاری روی بخش‌های درگیر با سلولیت بکشید و این کار را برای 10 دقیقه ادامه بدهید.

با توجه به مقدار سلولیت، می‌توانید روزانه و یا یک روز در میان از این روش استفاده نمایید. در استفاده از برس خشک بر روی پوست، توجه داشته باشید که از فشار آن بر سطح پوست اجتناب نمایید تا پوست شما دچار خراش و آسیب نشود.

مطالب پربازدید:  بهترین روتین خانگی مراقبت از پوست بدن که باید بدانید

 

کرم ضد سلولیت

کرم ضد سلولیت

برای درمان سلولیت باسن، ران و دیگر نواحی استفاده از پمادها و کرم‌های ضد سلولیت و از بین برنده علائم آن، از جمله دیگر موارد درمانی موجود جهت این مشکل است که اثرات قابل توجه و هرچند موقتی خواهند داشت. شما می‌توانید برای خرید انواع این کرم‌ها و دیگر محصولات از برندهای معتبر جهت درمان سریع سلولیت به سایت اینترنتی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : mayoclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *