دکو کرم

رنگ‌های بلوند و روشن، رنگ‌های محبوب و پرطرفداری در میان بانوان هستند. در این راستا برای بی‌رنگ ‌کردن مو، از محصولی به اسم دکو کرم استفاده می‌شود، که در ادامه مطلب شما را با کاربردهای آن آشنا می‌نماییم.

دکو کرم چیست؟

استفاده از دکو کرم

یکی از روش‌های مناسب برای بی‌رنگ کردن موها استفاده از کرم دکلره یا کرم دکلره است. قطعا دغدغه تمام افراد هنگام روشن کردن رنگ موهایشان، رسیدن به رنگ موی مطلوب است اما در کنار این امر، سلامت مو نیز حائز اهمیت است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

رنگ موی روشن و بلوند بخصوص در میان بانوان با رنگ موی پایه تیره بسیار پرطرفدار است. پودرهای دکلره یا محصولاتی همچون کرم دکلره برای بی‌رنگ کردن مو مناسب هستند. اما روش استفاده از این محصولات نیز اهمیت دارد و دارای اصول و تکنیک‌های خاص خود است که اگر رعایت نشود، آسیب‌های بسیاری به مو وارد می‌کند و باعث به اصطلاح سوختن موها می‌شود. لذا پیشنهاد می‌شود در ابتدای امر حتما به سالن‌های زیبایی معتبر مراجعه شود.

مزیت استفاده از کرم دکلره بجای پودر دکلره، خلاص شدن از شر سوختگی‌های پس از بی‌رنگ شدن مو است. این محصولات، شامل روغن‌های بسیار قوی برای محافظت از مو هستند، که به لطافت و همچنین احیای مو کمک می‌کنند. البته قدرت کرم دکلره از دکلره قدری کمتر است و به همین دلیل با سرعت کمتری موها را بی‌رنگ می‌کند.

سرعت پایین‌تر کرم دکلره نسبت به دکلره، سبب می‌شود آسیب کمتری به مو وارد شده و در نهایت لطافت و نرمی بیشتری برای مو به ارمغان می‌آورد. دلیل عدم محبوبیت این نوع کرم در میان آرایشگران همین سرعت پایین‌تر آن در برابر دکلره است. اما اگر سلامت موهایتان برای شما اهمیت دارد، استفاده از دکو کرم پیشنهاد می‌شود.

قیمت انواع بی رنگ کننده و رنگ مو باکیفیت و برند

 

اکسیدان مناسب برای استفاده از دکو کرم

اکسیدان مناسب برای استفاده از دکو کرم

فرمولاسیون کرم دکلره و دکلره با هم متفاوت است. این محصول دارای بافتی کرمی است. اما این محصول هم مانند دکلره باید با اکسیدان مخلوط شود. البته شماره اکسیدان به نوع و جنس موهای فرد بستگی دارد. مثلا برای موهای نازک از اکسیدان شماره 2 بهتر است استفاده شود، اما اگر ضخامت موهایتان خیلی نازک نیست، استفاده از اکسیدان شماره 3 بهتر است.

مطالب پربازدید:  بهترین روش برای رفع تناژ بد رنگ مو و ترفندهای آن

 

ویژگی‌ها و کاربرد دکو کرم

اشنایی با دکو کرم

همانطور که قبلا اشاره کردیم، کرم دکلره مثل پودر دکلره باعث بی‌رنگ شدن مو و همچنین جدا شدن پیگمنت‌های رنگ از مو می‌شود. که در این محصول، با سرعت پایین‌تری اینکار انجام می‌شود. به دلیل ترکیب امولوسیون با پارافین مایع، استفاده از این محصول موجب روشن‌تر شدن مو هم شود. ویژگی مهم دکو کرم این است که نسبت به دکلره آسیب کمتری به موها می‌رساند.

دکوکرم گاهی دارای روغن آرگان یا روغن جوجوبا است که سبب تقویت موها شده و همچنین موها را خوش‌حالت کرده و  به استحکام ریشه مو نیز کمک می‌کند.

با توجه به رایج شدن استفاده از انواع رنگ مو، استفاده صحیح از مواد آرایشی مو، می‌تواند سبب تضمین سلامت موها شود. بسیاری از افراد برای جلوگیری از سوختگی ناشی از دکلره مو، از کرم دکلره استفاده می‌کنند. کاربرد این محصول که سرشار از روغن‌های بسیار قوی است، محافظت از مو می‌باشد.

مطالب کاربردی:  آموزش روشن کردن مو بدون دکلره

 

پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه دکوکرم، از برندهای معتبر استفاده شود تا سلامتی موهایتان به خطر نیفتد. این محصول، به دلیل دارا بودن روغن‌های بازسازی کننده، آسیب کمتری به مو وارد کرده و درکنار آن، لطافت و نرمی مو هم ایجاد می‌شود. برای تقویت بیشتر مو نیز، می‌توان از انواع سرم‌های تقویت مو بهره برد. البته قبل از تهیه این نوع سرم‌ها، بهتر است نوع موی خود پس از استفاده از کرم دکلره را در نظر بگیرید که خشک‌تر از حالت معمول است.

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آید، که دکو کرم بهتره یا سه صفر؟ در این مورد باید بدانید که رنگ موی سه صفر برای روشن کردن ریشه مو کاربرد دارد و برای روشن کردن تمام موها بطور یکدست بهتر است از دکو کرم استفاده کنید.

بعد از دکو کرم چه رنگی بزنم

رنگ مو بعد از دکو کرم

بطور کلی استفاده از دکلره یا کرم دکلره برای بی‌رنگ کردن مو است، پس بعد از استفاده از این محصولات، می‌توانید برای موهایتان از رنگ‌های روشن استفاده کنید. البته بهتر است به رنگ پایه مو نیز توجه شود. بعد از قرار دادن کرم دکلره روی مو، بهتر است برای حفظ سلامت پوست، در مراحل مختلف بررسی شود تا وقتی که رنگ مو به روشنی دلخواه برسد. برای موهای ضعیف یا نازک و بخصوص آسیب دیده حتما باید در سالن زیبایی و با نظارت افراد حرفه‌ای از این مواد استفاده کرد.

معمولا با کرم دکلره مو تا پایه 7 روشن می‌شود، اما اگر این محصول از برندهای معتبر تهیه شده و اصول استفاده از آن رعایت شود، می‌توان مو را تا پایه 8 نیز روشن کرد.  اگر قصد دارید خودتان این محصولات را تهیه کنید، از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر و بخصوص از برندهای شناخته شده خریداری کنید. نکته دیگری که بهتر است به آن توجه کنید این است که اضافه کردن مقداری پودر دکلره سفید نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

مطالب مرتبط:  آشنایی با انواع پودر دکلره و بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی آن

دکو کرم بهتر است یا دکلره؟

در جواب به این سوال که دکو کرم بهتر است یا پودر دکلره، باید بگوییم هر دو این محصولات شیمیایی هستند که در طول استفاده از آن‌ها پیگمنت‌های رنگی یا همان رنگدانه‌های مو جدا می‌شوند؛ بنابراین نمی‌توان به درستی گفت که این محصولات شیمیایی آسیبی به مو نمی‌زنند.

چرا از کرم دکلره استفاده کنیم؟

کرم دکلره محصولی دارای مواد مغذی و روغن بوده تا بتواند با حداقل آسیب، رنگ موهای شما را روشن کند. علت وجود روغن در ترکیبات دکوکرم این بوده که رشد موها کندتر شود و رنگ مو ثابت بماند. از دیگر مزایای استفاده از دکو کرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراقبت از موها در برابر اشعه‌هایUV آفتاب
  • حفظ رطوبت مو و پیشگیری از شکننده شدن تارها
  • بهبود سلامتی فولیکول‌های مو و میزان رشد مو
  • جلوگیری از آسیب دیدن و خشک شدگی موها
  • پیشگیری از مسدود شدن منافذ چربی پوست سر
  • کاهش ترشح چربی مو از پوست سر

کلام آخر

به طور خلاصه می‌توان گفت از آنجا که کرم دکلره برای روشن کردن موی افراد، روند جداسازی پیگمنت‌های مو را با سرعت پایین و به آرامی انجام می‌دهد، موها آسیب کمتری می‌بینند. از این رو نسبت به دکلره برتری داشته و طرفداران بیشتری دارد.

این محصول چون حاوی روغن‌های گیاهی مثل آرگان یا جوجوبا است، ضمن روشن کردن مو به حفظ سلامت و همچنین نرمی و لطافت آن نیز کمک می‌کند.  همچنین توسط کرم دکلره موهایی خوش حالت، نرم و شفاف خواهید داشت. گفتنی است در کنار تمام مزایای این محصول قیمت دکو کرم نیز مناسب بوده و مقرون به صرفه است.

 

منبع : allaboutdeco

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *