20 ایده جذاب و خلاقانه دکوراسیون با شمع آرایی

خیره شدن به نور آتش انرژی مضاعفی به افراد خواهد بخشید. نور شمع می‌تواند یادآورد و تداعی کننده خاطرات شیرین و عاشقانه بسیاری از افراد باشد. کاربرد و استفاده درست از نور شمع نیز نیازمند خلاقیت و هنر خاصی در دکوراسیون و چیدمان آن‌ها خواهد بود. شمع آرایی با گل، ترکیب با ظروف شیشه‌ای، کنف و … از انواع محبوب این چیدمان به شمار می‌روند. این وسیله کاربردی و البته جذاب با نور زیبای خود مجالس تولد، یلدا و دیگر مراسم شادی را چندین برابر زیبا خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم که نمونه‌های خاص و خلاقانه‌ای از دکوراسیون تزیین شمع کوچک و بزرگ را ارائه کنیم. همراه ما باشید.

1-شمع آرایی تولد

شمع آرایی تولد

شمع ارایی تولد زیبای ضیافت را چندین برابر خواهد کرد. انعکاس نور شمع در تصاویر به یاد ماندنی لحظات فوق‌العاده‌ای را به ثبت خواهد رساند و خاطرات خوبی را برای میزبان و مهمانان ماندگار خواهد کرد. تعداد بالای شمع و اندازه کوچک و بزرگ آن‌ها در زیبایی هرچه بیشتر موثر است. استفاده از شمع با تم تولد مورد نظر به جذابیت آن خواهد افزود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

2-تزئین میز غذاخوری

تزئین میز غذاخوری

وجود شمعدانی با ابعاد و اندازه‌های مختلف برای درخشش روی یک میز غذاخوری کافی است. در واقع شمع‌ها اجزای نورانی خوبی برای یک شمع ارایی عالی محسوب می‌شوند.

3-تزئین شومینه با شمع

تزئین شومینه با شمع

اگر برای شمع‌های خود جای مخصوصی را در نظر نگرفته‌اید یا به نظرتان فضای مناسبی برای آن در اختیار ندارید، بهتر است از یک شومینه غیر قابل استفاده برای دکوراسیون شمع‌ها بهره ببرید. با این ترفند نه تنها از فضای بلا استفاده خود نهایت استفاده را کرده‌اید، بلکه جلوه‌ای خاص از نور شمع‌ها را به تصویر کشیده‌اید.

4-تزیین شمع با کنف

تزئین شمع با کنف

کنف که عنصر ساده‌ای برای تزئین در بسیاری موارد به شمار می‌رود برای دکوراسیون با شمع نیز کاربردی خواهد بود. تزئین شمع با کنف علاوه بر سادگی و کم هزینه بودن این روش زیبایی و جلوه خاصی را به تصویر خواهد کشید. برای اجرای این ترفند تنها کافی است که شمع‌های بزرگ و قطور ساده خود را با چند سانتی‌متر کنف به شکل یک پاپیون تزئین کنید و استعداد خود را در زمینه شمع ارایی به رخ بکشید.

5-شمع آرایی با گل

شمع آرایی با گل

گل که المان بسیار خوب و زیبایی برای تم تولد، تم سالگرد ازدواج و … محسوب می‌شود، این بار به کمک ما در زمینه شمع آرایی با گل آمده است. ترکیب گل‌های متنوع و رنگارنگ در کنار نور زیبای شمع لحظات ناب و ماندگار را ثبت خواهد کرد. برای شمع آرایی یک مراسم خاص برای عزیزتان بهتر است شمع را گل‌های محبوب وی ترکیب کنید و صحنه دلچسبی را برای وی خلق کنید.

6-شمع آرایی با شمع معطر

شمع آرایی با شمع معطر

استراحت در یک اتاق با انرژی نور شمع و عطر دل انگیز یک شمع معطر انرژی افراد را افزایش می‌دهد. شمع‌های معطر که به تازگی جای خود را در میان طرفداران و بازار باز کرده‌اند، سلیقه افراد مختلف را پوشش می‌دهند. عطرهای دلنشینی که فضا را عاشقانه‌تر می‌سازند، امکان ریلکس کردن افراد را فراهم خواست.

7-شمع آرایی با میوه درخت کاج

شمع آرایی با میوه درخت کاج

استفاده از المان‌های طبیعی در دکوراسیون فضا می‌تواند انرژی‌بخش باشد. یک فضای آراسته حتما نباید با هزینه‌های سنگین تزئین شود، بلکه با عناصر طبیعی نیز امکان داشتن یک شمع آرایی ویژه وجود خواهد داشت. یکی از راه‌های دکوراسیون با شمع ترکیب این عناصر جذاب با میونه درخت کاج و برگ‌های آن خواهد بود. میزی مملو از این ترکیب را تصور کنید، قطعا صحنه تحسین برانگیزی خلق شده است.

قیمت انواع لوازم دکوراتیو لاکچری و ارزان

 

8-شمع آرایی با تنگ بلورین

شمع آرایی با تنگ بلورین

اگر در خانه تنگ‌های بلورین را بلا استفاده رها کرده‌اید، وقت آن رسیده است که برای یک شمع ارایی آن‌ها رابیرون بیاورید. شمع‌ها را با سایز دلخواه درون تنگ قرار دهید و با اجزای متفاوت تزئین کنید.

9-شمع آرایی مراسم ختم

شمع آرایی مراسم ختم

شمع ارایی مراسم ختم نیز آداب خود را دارد. استفاده از شمع‌های ساده به رنگ‌های سفید و مشکی در این مراسم بیشترین کاربرد را دارد. اگرچه مدل و اندازه شمع در این مجالس کاملا سلیقه‌ای است، ولی استفاده از شمعدان مناسب را نیز برای آن‌ها نباید فراموش کرد. در صورت استفاده از شمع وارمر نیازی به شمعدانی نخواهد بود و می‌توان مانور بیشتری برای تزیین با شمع و گل داد.

10-تزئین شمع با تم خاص برای مراسم مختلف

تزئین شمع با تم خاص برای مراسم مختلف

مراسم مختلفی در سراسر دنیا بر اساس آداب، فرهنگ و رسوم کشورهای مختلف برگزار می‌شود. جشن شب یلدا، هالووین، شب سال نو، کریسمس و … همگی از این دسته خواهند بود. بسیاری از هنرمندان برای چنین مراسماتی شمع‌هایی با تم خاص تولید می‌کنند. اشکال هندوانه، سیب، انار، کدو حلوایی یا کدو تنبل، درخت کاج و … از جمله این هنرنمایی‌ها به شمار می‌رود. شمع آرایی یلدا خود دارای دسته بندی مفصلی خواهد بود که به آن رسیدگی خواهیم کرد.

11-دکور شمع یلدایی

دکور شمع یلدایی

شب یلدا که یکی از زیباترین رسومات ایرانیان محسوب می‌شود با چیدمان تنقلات مختلف و ترکیب آن با دکور شمع یلدایی تصاویر بی‌نظیری را می‌آفریند. شمع‌هایی به اشکال هندوانه، انار و … که از نمادهای این شب زیبا به شمار می‌روند، لحظات به یادماندنی را به یادگار خواهد گذاشت.

12-تزئین شمع با فانوس قدیمی

تزئین شمع با فانوس قدیمی

فانوس‌های قدیمی نیز ایده خوبی برای یک شمع ارایی خلاقانه در اختیار قرار خواهند داد. شمع‌ در این فانوس‌های کلاسیک نمای زیبایی خواهند داشت.

13-شمع آرایی روی پله

شمع آرایی روی پله

فرقی ندارد برای یک جشن دو نفره یا یک مراسم باشکوه می‌توانید شمع‌ها را روی پله بچینید و یک صحنه زیبا و به یاد ماندنی خلق کنید.

14-شمع آرایی روی آینه

شمع آرایی روی آینه

سینی آیینه‌ای یا آینه‌ای با ابعاد دلخواه را آماده کنید. شمع‌ها را با سایز دلخواه روی آن قرار دهید. انعکاس نور شمع در آیینه تصاویر منحصر به فردی از شمع ارایی را به ارمغان می‌آورد.

مطالب دیدنی:  10 ایده فوق العاده برای دکور اتاق خواب کوچک

 

15-شمع آرایی محافل خصوصی

شمع آرایی محافل خصوصی

با تعداد بیشتر از شمع‌های وارمر این امکان را دارید که حلقه بزرگی از شمع را برای نشستن در میان نور شمع با دوستانتان را فراهم کنید و تجربه متفاوتی را داشته باشید.

16-تزیین شمع وارمر با گل خشک

تزئین شمع وارمر با گل خشک

شمع وارمر با ابعاد کوچک و رنگ‌های زیبایی در دسترس قرار دارد. این شمع‌های جذاب قابلیت ترکیب با گل خشک را دارند. در بسیاری از جشن‌ها از تزئین شمع وارمر با گل خشک برای نوشتن اسم فرد متولد شده استفاده می‌کنند.

17-ترکیب شمع با شیشه

ترکیب شمع با شیشه

شمع ارایی و ترکیب آن با شیشه انعکاس خیره کننده‌ای راخلق خواهد کرد که تکمیل کننده یک دیزاین زیبا است.

18-شمع آرایی با سنگ

شمع آرایی با سنگ

بهتر است در کنار شمع با ابعاد مختلف از چند سنگ کوچک و زیبا استفاده کنید. سنگ‌های بکر زیبایی را به میز شما هدیه می‌دهند.

19-تزیین با شمع وارمر

تزئین با شمع وارمر

تزئین با شمع وارمر ایده‌های زیادی برای یک دکوراسیون زیبا در اختیار قرار می‌دهد. قرار دادن آن‌ها در ظرف شیشه‌ای پر از آب با یک شاخه گل ایده خوبی به نظر می‌رسد.

20-شمع‌های سه گانه

شمع‌های سه گانه

استفاده از شمع‌های سه گانه در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ در نهایت سادگی یک ایده خوب برای شمع ارایی محسوب می‌شود.

کلام آخر

مطالب پربازدید:  25 آیتم از جدیدترین انواع دکوری مخصوص خانه

 

شمع آرایی یک فضا علاوه بر هنرمند بودن به کمی خلاقیت نیاز دارد. ترکیب شمع‌های داخل منزل با اشیا و وسایلی که دیگر قابل استفاده نیستند، صحنه‌های جالبی را به وجود خواهند آورد. ترکیب شمع با ظروف شیشه‌ای قدیمی، آیینه، سنگ، گل و … از جمله ایده‌های خلاقانه و البته کم هزینه به شمار می‌روند که به راحتی امکان اجرا خواهند داشت. چیدمان و دکوراسیون یک فضا نیاز به هزینه‌های سنگینی ندارد و با همین چند تغییر ساده می‌توان تغییرات چشمگیری را به فضا هدیه داد. کمی به اطراف خود نگاه کنید و ایده‌هایی را که به ذهن شما خطور می‌کنند، اجرایی سازید. بدون شک بهترین نظرات در ذهن شما نهفته است.

 

منبع : thespruce

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *