فرق بن مژه و خط چشم چیست؟

شاید از خود بپرسید فرق بن مژه و خط چشم در چیست؟ در قدیم برای آرایش دائم به خصوص در ابرو از تاتو استفاده می‌شد که امروزه تاتو جای خود را به میکروبلیدینگ داده است. این حرفه شامل بن‌مژه و خط چشم دائم نیز می‌شود که اکنون طرفداران زیادی دارد.

چشم یکی از مهم‌ترین اجزا صورت است که از قدیم با آرایش آن در زیباتر شدن چهره نقش مهمی داشت. بن‌مژه خط مژه است و خط چشم خط پشت پلک محسوب می‌شود که در زیباتر شدن چشم نقش زیادی دارد. در ادامه مقاله علاوه بر تعریف این دو تکنیک، به شکل ساده تفاوت آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بن مژه چیست؟

این تکنیک روشی از آرایش نیمه دائم محسوب می‌شود که به تاتو خط مژه نیز معروف است. این تکنیک در سالن‌های میکروبلیدینگ به واسطه افراد متخصص در زمینه پیگمنتر انجام می‌شود.

قیمت بن‌مژه طبق مدل انتخابی توسط مشتری متفاوت است و بسته به سختی کار هزینه آن بیشتر خواهد بود.

انجام تکنیک بن مژه.

خط چشم

خط چشم یکی از لوازم آرایشی پرکاربرد در بین خانم‌ها است که در امتداد خط مژه روی پلک کشیده می‌شود. خط چشم به راحتی حالت چشم را عوض می‌کند که باعث زیباتر شدن چهره می‌شود.

کشیدن خط چشم کار بسیار سختی است، برای این کار باید تمرکز و دقت کافی داشته باشید، در غیراین‌صورت امکان خراب شدن آن وجود دارد.

مطالب دیدنی:  15 ترفند آموزش کشیدن خط چشم

فرق بن مژه و خط چشم

بن‌مژه دقیقا روی ریشه مژه کشیده می‌شود، اما اگر این فاصله از مژه کمی دورتر و روی پلک چشم اجرا شود به خط چشم تبدیل خواهد شد. انواع مختلفی از مدل بن‌مژه وجود دارد که کشیدن خط نازک بالای مژه یکی از رایج‌ترین مدل‌های آن است و به عنوان بن‌مژه طبیعی شناخته می‌شود.

از دیگر روش‌های پرطرفدار آن روش نقطه‌ای است که در بین فضای خالی بین مژه‌ها ایجاد می‌شود و چشم بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. از جدیدترین تکنیک‌های خط چشم دائم نیز می‌توان به شیدینگ و خط چشم پودری اشاره کرد که بسیار زیبا و پرطرفدار هستند.

کدام بهتر است، بن مژه یا خط چشم؟

معمولا مقایسه کردن این تکنیک‌ها کار اشتباهی است، چرا که هر تکنیک زیبایی خاص خود را دارد و طبق نظر افراد انتخاب می‌شود و نتیجه هر کدام با دیگری کاملا متفاوت خواهد بود.

معمولا افرادی که به دنبال زیبایی کاملا طبیعی هستند، به دنبال بن‌مژه می‌روند. اما استفاده از این تکنیک برای افرادی که مژه‌های کوتاه، بی حالت و کم حجمی دارند توصیه می‌شود. علاوه بر آن افرادی که به آرایش مداوم علاقه ندارند، می‌توانند از این تکنیک برای جذابیت ظاهر خود استفاده کنند.

به طوری‌که بین 2 تا 5 سال دیگر به استفاده از بن‌مژه نیاز نخواهند داشت و در صورت کمرنگ شدن آن می‌توانند نسبت به ترمیم اقدام کنند و از دوام آرایش خود اطمینان داشته باشند.

قیمت‌های لوازم آرایش چشم اورجینال

عوارض بن‌مژه چیست؟

استفاده از این تکنیک آرایشی اگرچه باعث زیبایی می‌شود، اما عوارضی مثل حساسیت‌های پوستی را نیز در بر دارد. این موضوع در صورتی اتفاق می‌افتد که پیگمنتر شما ناشی بوده یا از جوهرهای غیراصل استفاده کرده باشد.

علاوه بر آن استفاده از بن‌مژه برای خانم‎‌های باردار یا کسانی که در دوره شیردهی به نوزاد خود هستند، هرگز توصیه نمی‌شود، چرا که مواد شیمیایی وارد بدن می‌شود و امکان بروز عوارض خطرناک وجود دارد.

انواع مدل خط چشم و بن‌مژه

در ادامه چند مدل خط چشم را مورد بررسی قرار می‌دهیم و برخی از مدل‌های بن‌مژه را به نمایش خواهیم گذاشت.

خط چشم کلاسیک

این نوع خط چشم یکی از ساده‌ترین نوع آرایش چشم به شمار می‌آید که به شکل خطی ساده پشت پلک ایجاد می‌شود.

خط چشم مدل کلاسیک.

خط چشم مدل گربه‌ای

همانطور که از نام این مدل پیدا است، این خط چشم حالت چشم‌ها را به شکل گربه‌ای زیبا در می‌آورد. برای کشیدن این مدل از خط چشم باید خط نازکی از قسمت داخلی چشم بکشیم و در وسط به آن ضخامت داده و تا قسمت بیرونی ادامه دهیم.

خط چشم مدل گربه‌ای.

خط چشم مدل یونانی

این مدل خط چشم که امروزه طرفداران زیادی دارد یکی از زیباترین مدل‌ها است. برای این منظور خط چشمی ضخیم و واضح در پشت پلک کشیده می‌شود. خط پایین چشم نیز باید به صورتی مشخص در دو سوم بیرونی چشم کشیده شود و رو به پایین ادامه پیدا کند.

خط چشم مدل یونانی.

خط چشم مدل بالا و پایین

برخی خانم‌ها علاوه بر آرایش پشت چشم، علاقه زیادی به آرایش زیر چشم دارند که برای این منظور می‌توانند از خط چشم در بالا و پایین چشم استفاده کنند. استفاده از این تکنیک بسته به سلیقه افراد به صورت نازک و ضخیم قابل اجرا است.

خط چشم مدل بالا و پایین.

خط چشم مدل کهکشانی

مطالب دیدنی:  بهترین مارک خط چشم در ایران چیست؟

در این مدل از خط چشم باید خط چشمی ساده به صورت کامل کشیده شود، سپس پلک بالایی را به شکل خطی مشخص کنید. در انتها قسمت بیرونی خط چشم که به شکل بال است را به خط پلک بالایی وصل کنید و از زیبایی آن نهایت لذت را ببرید.

خط چشم مدل کهکشانی.

بن مژه مدل کشیده

در این روش خط روی مژه را مقداری کشیده‌تر اجرا می‌کنند که حالت چشم به شکلی طبیعی نمایان شود.

بن مژه مدل کشیده.

بن مژه مدل خط چشم محو

در این مدل از بن‌مژه مقدار کمی از پلک را نیز به صورت محو، شبیه به سایه می‌شود. این مدل بسیار زیبا طرفداران زیادی دارد، چرا که کسانی که طرفدار آرایش سبک هستند، دیگر به سایه زدن نیاز نخواهند داشت.

بن مژه مدل خط چشم محو.

بن مژه مدل بالا و پایین خط مژه‌ها

برخی افراد علاقه دارند که علاوه بر خط مژه بالایی، خط مژه پایین چشمشان نیز به شکلی طبیعی حالت داشته باشد، به همین منظور از این مدل بن‌مژه استفاده می‌کنند.

بن مژه مدل بالا و پایین خط مژه‌ها.

بن مژه مدل پیگمنت

این مدل بن‌مژه به صورت نقطه‌ای در بین خط مژه و جاهایی که مژه وجود ندارد، به کار می‌رود.

بن مژه مدل پیگمنت در بین جاهای خالی مژه.

بن مژه مدل طبیعی

این مدل بن‌مژه جزو رایج‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های آن است که روی خط مژه ایجاد می‌شود.

بن مژه مدل طبیعی.

بن مژه و خط چشم، دو سبکی متفاوت در زیبایی چهره

طبق گفته‌های این مقاله بن‌مژه روی خط مژه‌ها ایجاد می‌شود که وظیفه آن برجسته و پررنگ‌تر کردن مژه‌ها است. اما خط چشم، مایعی سیاه رنگ است که روی پلک اعمال می‌شود و در زیباتر شدن چشم نقش موثری دارد. استفاده از هر تکنیک به سلیقه افراد و نوع مژه آن‌ها بستگی دارد.

مطالب دیدنی:  آموزش قدم‌به‌قدم کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

در این مقاله بن مژه و خط چشم را تعریف کردیم و فرق بین آن دو را مورد بررسی قرار دادیم، امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید بهترین گزینه را برای زیباتر شدن چشم‌های خود انتخاب کنید و از زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

 

منبع : differencebetween

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *