تفاوت کرم پودر و موس چیست؟ کرم پودر بهتر است یا موس؟

امروزه آرایش کردن به یکی از عادات هر روزه اشخاص تبدیل شده است. کم‌تر شخصی پیدا می‌شود که زمان بیرون رفتن از خانه، آرایش نداشته باشد. رمز داشتن آرایش ماندگار هم انجام درست زیرسازی آرایش می‌باشد. جهت این منظور انواع لوازم آرایشی بهداشتی از جمله بهترین کرم پودر، پنکک و کانسیلر در بازار موجود است.

تمامی این‌ها نیز انواع متنوعی دارند. تفاوت کرم پودر و موس چیست؟ جهت آرایش روزانه کرم پودر بهتر است یا موس؟ مزایای موس بر کرم پودر چیست؟ این معمولا سوالاتی بوده که خانم‌ها پیش می‌آید و زمان خرید لوازم آرایشی دچار تردید می‌شوند که کدام محصول را خریداری نمایند. ما در این مقاله قصد داریم که در مورد تفاوت کرم پودر و موس با شما صحبت کنیم و به شما بگوییم که هر یک از این محصولات چه ویژگی‌ها و چه کاربردهایی دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

موس صورت چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

موس صورت چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

برای بررسی تفاوت کرم پودر و موس ابتدا به سراغ موس صورت می‌رویم و در پاسخ به این سوال که موس صورت چیست باید بگوییم موس صورت یک نوع کرم پودر بوده که جهت یکدست کردن پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مورد این محصول می‌توان گفت که موس ترکیبی از کرم‌پودر و پنکک می‌باشد. این محصول آرایشی نسبت به کرم پودر بافت منسجم‌تری داشته و یک پارچه‌تر است. در نتیجه پوشش‌دهی آن بهتر می‌باشد.

درباره کرم موس صورت این نکته جالب است که بدانید حالتی خشک و پودری نداشته و استفاده از آن پوست شما را نرم‌تر و لطیف‌تر می‌نماید. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب موس‌ها این است که بافت سبکی داشته و موجب بسته شدن منافذ پوست نخواهد شد.

شاید تصور کنید به دلیل اینکه بافت سبکی دارند، نمی‌توانند به خوبی پوست را پوشش بدهند ولی باید بگوییم که خیال شما راحت باشد، چراکه این محصول دارای پوشانندگی حرفه‌ای و قوی بوده و به خوبی می‌تواند جای لک، جوش و غیره را پوشش دهید.

ویژگی بسیار خوب دیگر موس این است که از برق افتادن پوست پیشگیری می‌نماید. چنانچه در تابستان نگران برق افتادن صورت خود هستید، حتما تهیه موس صورت را در برنامه خود قرار بدهید. البته از موس در زمستان نیز می‌توان استفاده نمود، چراکه اجازه نمی‌دهد آرایش صورت شما بماسد.

ویژگی‌های استفاده از موس

ویژگی‌های استفاده از موس

  • بافت منسجم و یک پارچه
  • پوشانندگی بالا
  • بافت سبک روی پوست صورت
  • نرم و لطیف کننده پوست
  • مرطوب کننده پوست
  • دارای کاور مات
  • مناسب جهت مصرف روزانه
  • ماندگاری بالا
  • عدم جابه‌جا شدن و تکه تکه شدن روی پوست صورت
  • عدم ماسیدن بر روی پوست صورت

معایب موس صورت

معایب موس صورت

این محصول حتما باید با پوست شما متناسب بوده و از کیفیت خوبی برخوردار باشد. درغیراین صورت، ممکن است پوشش مدنظر شما را ایجاد نکرده و یا ماندگاری چندانی نداشته باشد.

این در حالی است که چنانچه محصول مناسبی را انتخاب نمایید و به نحو صحیح از آن استفاده کنید، هیچ یک از معایب موس صورت را تجربه نخواهید کرد. به طور مثال، درصورتی که پوست شما خشک است، باید حتما از موس مناسب پوست خشک استفاده نمایید تا ظاهری مناسب داشته باشد.

طرز استفاده از کرم موس صورت

طرز استفاده از کرم موس صورت

استفاده از کرم موس صورت همچون کرم پودر بوده و با انگشت، اسفنج و پدهای آریشی قابل استفاده می‌باشد. جهت آرایش روزانه می‌توانید مقدار کمی از موس را توسط انگشتان روی پوست صورت پخش و محو نمایید. ولی بهتر است برای مراسم و میهمانی‌ها، کرم موس را به مقدار بیشتر و به‌وسیله اسفنج یا پد آرایشی روی پوست استفاده نمایید.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و برند

 

کرم پودر و ویژگی‌های آن

کرم پودر و ویژگی‌های آن

اکنون که با موس و مزایای استفاده از آن آشنا شدید به سراغ کرم پودر می‌رویم تا بتوانیم درک دقیق‌تری از تفاوت کرم پودر و موس بدست آوریم. کرم پودر یکی از لوازم آرایشی ضروری مخصوص پوست صورت بوده که نواقص پوست را پوشش داده و ظاهر صورت را بهتر جلوه می‌دهد. انواع گوناگون کرم پودر در بازار موجود بوده که هر یک از آن‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارد.

بعضی از افراد فکر می‌کنند کرم پودرها تنها جهت سفید کردن پوست به کار می‌روند، درصورتی که این‌گونه نبوده و این محصول آرایشی قادر است به منظور زیرساز، پوست شما را برای یک آرایش زیبا آماده نماید.

تهیه کرم پودر به شما کمک می‌کند تا آرایش جذاب و پوستی زیبا داشته باشید. هرچند کرم پودر و موس هر دو یک کار را برای پوست انجام می‌دهند ولی در مورد فرق کرم پودر با موس باید بگوییم کرم پودر برعکس موس به پنکک احتیاج دارد، چراکه در صورت تعریق کرم شما روی صورت جابه‌جا خواهد شد یا صورت شما را براق می‌کند. از دیگر ویژگی‌های کرم پودر و فرق کرم پودر و موس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

کرم پودر و ویژگی‌های آن

  • کرم پودر رقیق‌تر از موس صورت می‌باشد.
  • کرم پودر دارای کاور سطحی است.
  • کرم پودر سبک مناسب میکاپ و آرایش‌های روزانه است.
  • کرم پودرها دارای کاور مات تا براق هستند.
  • کرم پودر ماندگاری کم‌تری نسبت به موس دارد.
  • کرم پودر در صورت تعریق صورت روی پوست جا‌به‌جا می‌شود.

مزیت موس بر کرم پودر و تفاوت آن‌ها

مزیت موس بر کرم پودر و تفاوت آن‌ها

  • کرم پودرهای سنگین منافذ باز پوست را پوشش داده و جهت استفاده مداوم و روزانه گزینه مناسبی نیستند.
  • ساختار موس سبک‌تر بوده و منافذ پوست را به صورت کامل پوشش نمی‌دهند، در نتیجه می‌توان از آن به صورت روزانه استفاده کرد.
  • کرم پودرها انواع متنوعی داشته و مقدار چربی موجود در هر نوع متفاوت می‌باشد، ولی میزان چربی در موس کم‌تر بوده و برای اشخاص دارای پوست چرب مناسب‌تر است.
  • موس، پوست را مات نموده و از براق شدن آن جلوگیری می‌نماید. ساختار موس غلیظ‌تر بوده و بافت یکدست‌تر و سفت‌تری در مقایسه با کرم پودرها دارد.
  • پس از کرم پودر باید از پنکک جهت مات کردن پوست استفاده کرد.
  • موس مات بوده و به محصول دیگری جهت فیکس شدن نیازی ندارد.
  • کرم پودرها معمولا در تیوپ، شیشه یا بطری‌های پمپی قرار دارند.
  • ولی موس به علت ساختار سبک و خامه‌ای خود در کاسه شیشه‌ای ریخته می‌شود.

مطالب پربازدید:  کرم پودر دائم چیست و چه عوارضی دارد؟

 

نحوه انتخاب کرم پودر یا موس مناسب برای پوست

نحوه انتخاب کرم پودر یا موس مناسب برای پوست

یکی از مراحلی که امکان دارد برای شما چالش برانگیز باشد، انتخاب مواد آرایشی مطابق با رنگ و نوع پوست شما می‌باشد. شما باید یک سری نکات را در زمان خرید و استفاده از کرم پودر یا موس و یا دیگر محصولات مشابه آن را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید با خرید از محصولات مدیسه خریدی مطمئن داشته باشید. در ادامه به نکاتی که باید رعایت نمایید تا هم انتخابی درست داشته باشید و هم با آرایشی مناسب بدرخشید، اشاره خواهیم کرد.

رنگ کرم پودر باید متناسب با پوست شما باشد

رنگ کرم پودر باید متناسب با پوست شما باشد

هیچ شخصی دوست ندارد که صورت و گردنی با دو رنگ مختلف داشته باشد. این مسئله از لحاظ بصری جذابیت آرایش شما را پایین می‌آورد. درصورتی که کرم پودر مورد نظر شما تستر داشت، حتما مقداری از آن را روی گردن مالیده و از فردی نظر بخواهید. همچنین درصورتی که تنها هستید، به گونه‌ای در آینه نگاه کنید که سایه‌ای در تصویر نباشد.

رنگ کرم باید مطابق با رنگ گردن باشد. فراموش نکنید که روی دست جای مناسبی جهت تست رنگ کرم پودر یا موس نیست.

کرم پودر یا موس حاوی ضد آفتاب را در نظر داشته باشید

کرم پودر یا موس حاوی ضد آفتاب را در نظر داشته باشید

درصورتی که شما از آن دسته افرادی هستید که در طی روز در معرض آفتاب هستند یا کرم پودر و موس برای شما از عناصر اصلی آرایش می‌باشد، حتما یک موس و کرمی را انتخاب نمایید که حاوی ضد آفتاب باشد. به صورت کلی ضد آفتاب اهمیت بسیار زیادی دارد، به خصوص اگر پوست شما حساس و مستعد لک است.

از برس یا اسفنج استفاده نمایید

از برس یا اسفنج استفاده نمایید

البته یکی از راه‌های معمول و رایج استفاده از کرم ضربه زدن با انگشت است. چنانچه به هر علتی تمایل به این کار نداشتید می‌توانید از اسفنج یا براش استفاده نمایید. براش و اسفنج‌هایی که برای این کار طراحی شده‌اند، نرم و متناسب با پوست هستند.

نوع استفاده خود را مشخص نمایید

نوع استفاده خود را مشخص نمایید

همان‌گونه که گفتیم هر یک از این دو محصول یعنی موس یا کرم پودر بافتی سبک و یا سنگین دارند. این دو محصول جهت استفاده در مهمانی یا روزمره قابل استفاده می‌باشند. شما باید طبق مکانی که قصد دارید بروید، از هر یک از این محصولات استفاده نمایید. درصورتی که قصد دارید از کرم پودر جهت استفاده روزمره مانند محل کار، دانشگاه و غیره بهره ببرید باید به دنبال یک کرم پودر یا موسی با بافت سبک و ترجیحا مات باشید.

جهت استفاده از کرم پودر و موس پوست خود را آماده نمایید

جهت استفاده از کرم پودر و موس پوست خود را آماده نمایید

برای این که کرم آرایشی روی پوست شما دوام بهتر و بیشتری داشته باشد، باید از پوست خود مراقبت کافی را به عمل آورید. در این راستا سعی کنید در طی روز به روتین پوستی خود وفادار بمانید.

یک روتین پوستی شامل مجموعه‌ای از ژل شستشوی صورت، تونر، مرطوب کننده، کرم ضد جوش (در صورت نیاز) و غیره می‌باشد. ابتدا پوست خود را بشناسید و بعد به تناسب آن مواد مورد نیاز را تهیه نمایید. یک پوست تمیز و سالم بهتر می‌تواند مواد آرایشی به خصوص کرم پودرها و یا موس‌های آرایشی را نگه دارد.

مطالب کاربردی:  جلوگیری از ماسیدن آرایش با رعایت چند نکته ساده

 

با دانستن تفاوت کرم پودر و موس، انتخاب بهتری داشته باشید

امیدواریم با توضیحاتی که برای شما آوردیم با تفاوت کرم پودر و موس به خوبی آشنا شده باشید. شاید شما نیز از آن دسته از اشخاصی هستید که برای خود کلیکسیونی از بهترین کرم پودر، موس، ضد آفتاب، پنکک، کانسیلر را دور یکدیگر جمع کرده باشید.

خبر خوش برای شما این است که می‌توانید تمامی این محصولات آرایشی را با کیفیت بالا و اصالت کالا از برندهای معتبر در فروشگاه اینترنتی مدیسه پیدا کرده و با قیمت بسیار عالی تهیه نمایید. اکنون که با تفاوت کرم پودر و موس آشنا شدید وقت آن رسیده است که انتخاب کنید، کدام محصول برای شما مناسب‌تر می‌باشد.

 

منبع : dailycatchup

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *