فرق پافر و ترنچ کت، وست، پالتو و کاپشن چیست؟

انواع مختلفی از لباس‌های زمستانی از جمله پالتو، پافر، وست، ترنچ کت و …. وجود دارد که اکثر افراد فرق بین آن‌ها را نمی‌دانند. به عنوان مثال تشخیص فرق پافر و ترنچ کت کمی دشوار است و این امر در هنگام خرید لباس مخصوصا به صورت آنلاین، کار را سخت می‌کند. اما با شناخت هر کدام از این لباس‌ها، تشخیص آن نیز راحت‌تر خواهد بود.

این نوع پوشش‌ها هم در لباس زنانه و هم لباس مردانه وجود دارند. در این مقاله قصد داریم پافر، ترنچ کت، وست، پالتو و کاپشن را به شما معرفی کنیم که تفاوت آن‌ها برای شما نیز به راحتی قابل تشخیص باشد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پافر چیست

در پاسخ به پافر چیست باید بگوییم، پافر (به انگلیسی puffer) نوعی کاپشن یا بالاپوش است که به عنوان یکی از ترندهای روز و یک آیتم زمستانی پر‌طرفدار شناخته می‌شود. حجم پافرها برای جلوگیری از باد و سوز سرما زیاد است و در انواع کوتاه و بلند تولید و عرضه می‌شوند. اگرچه پافر بیش‌تر به مدل‌های بدون آستین این بالاپوش گفته می‌شود، ولی مدل آستین دار آن هم وجود دارد که از دست‌ها هم در مقابل سرما محافظت می‌کند.

ترنچ کت چیست

ترنچ کت به نام بارانی در بین مردم شهرت دارد

ترنچ کت به نام بارانی در بین مردم شهرت دارد و کتی ضد آب است. این کت در جنس‌های کتان، چرم یا پوپلین در بازار عرضه می‌شود. هدف این لباس جلوگیری از خیس شدن در برابر باران بوده که معمولا به شکل کتی با دو ردیف دکمه و کمربندی زیبا است. این کت در رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها ترنچ کت مشکی است.

ترنچ کت در اندازه‌های مختلف از روی ران تا زانو وجود دارد. این لباس زمستانی قدمت زیادی دارد، به طوری‌که در جنگ جهانی اول افسران ارتش از آن در برابر باران استفاده می‌کردند. امروزه شاهد انواع این لباس حتی ترنچ کت زنانه نیز هستیم که طرفداران زیادی دارد.

فرق پافر و ترنچ کت

پافر زنانه بلند.

پافر که اسم کامل آن ژاکت پافر بوده، نوعی از لباس زمستانی محسوب می‌شود. لایه بیرونی این لباس از جنس پلی‌استر و نایلون است و قسمت داخلی آن به واسطه هوا و پر پوشش داده می‌شود.

این لباس برای بار اول به واسطه شیمی‌دان استرالیایی به نام جورج فینچ به عنوان پافر مردانه ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. شاید از خود بپرسید فرق میان پافر و ترنچ کت چیست؟ امروزه انواع مختلفی از پافر زنانه و مردانه در بازار موجود است که علاوه بر داشتن پوشش گرم، وزنی سبک دارد، به طوری‌که ترنچ کت فقط از خیس شدن در برابر باران جلوگیری می‌‌کند.

وست چیست

وست رنگ روشن زنانه.

شاید از خود بپرسید وست چیست؟ اکثر افراد این لباس را با نام جلیقه می‌شناسند. وست معمولا قسمت بالاتنه را بدون آستین می‌پوشاند و در قسمت جلوی آن دو جیب وجود دارد. این لباس زنانه شیک در جنس‌های پافر، بافت و … در بازار موجود بوده که گزینه مناسبی برای استفاده در فصول سرد است. از وست مردانه می‌توان روی پلیور بافت به عنوان پوششی گرم با کلاه یا بی کلاه استفاده کرد.

تفاوت پافر و وست

وست

پافر puffer و وست vest شباهت‌های زیادی دارند و حتی برخی اوقات باهم اشتباه هم گرفته می‌شوند. وست به جلیقه کوتاه بدون آستین می‌گویند که معمولاً در قسمت پایین و جلو، جیب دارد. وست‌ها را می‌توان از روی پیراهن و زیر کت پوشید. این لباس مانند مانتو جلوباز است و با زیب یا دکمه بسته می‌شود.

دقت کنید که وست‌های زنانه بلند زنانه را با سارافون‌ها اشتباه نگیرید، زیرا سارافون به مانتوهای بلند بدون آستین جلوبسته گفته می‌شود. تفاوت این دو در این است که پافرها گاهی آستین دارند و بلندی آن‌ها تا روی زانو هم می‌آید.

لیست قیمت انواع پالتو، کاپشن و پافر زنانه

پالتو

پالتوی زیبای زنانه.

پس از بررسی فرق پافر و ترنچ کت و همچنین پافر و وست، نوبت آن است که فرق ترنچ کت و پالتو را بدانید. معمولا این دو لباس شکلی شبیه به هم دارند، با این تفاوت که پالتو با نام کت نیز یاد می‌شود، زیرا شباهت زیادی به استایل کت‌ها دارند و البته هدف آن داشتن پوششی گرم است.

انواع پالتو زنانه در جنس‌های مختلف از جمله پالتوهای پشمی، خزدار، فوتر، چرم و … در بازار وجود دارند که هر کدام نیز دارای انواع مختلفی هستند. این نوع لباس زمستانی بیشتر در بین خانم‌ها و آقایان طرفدار دارد، به طوری‌که استفاده اکثر مردم از پالتو نسبت به سایر لباس‌های زمستانی بیشتر است. در ادامه دو مدل خیلی محبوب پالتوها را با هم بررسی می‌کنیم تا تفاوت آن‌ها را با پافر و بقیه پوشاک زمستانی بهتر آشنا شویم.

مطالب دیدنی:  عکس جدیدترین انواع پالتو زنانه و دخترانه شیک 2023

پالتو پشمی

نمونه‌ای از پالتو پشمی زنانه.

معمولا برای دوخت این پالتوها از پشم حیوانات استفاده می‌شود که دارای دوام بالایی هستند. استفاده از پشم طبیعی علاوه بر ایجاد پوشش گرم، در برابر آتش نیز مقاوم است. این نوع پالتو نیز خود دارای انواع مختلفی است که برخی از آن‌ها شامل پالتوهای فوتر، کشمیر، موهر و … هستند.

پالتو چرمی

نمونه‌ای از پالتو چرم زنانه.

پالتو چرم یکی دیگر از انوع پالتوها است که انواع مختلفی از مدل‌های زنانه و مردانه آن در بازار وجود دارد. این پالتوها معمولا از چرم طبیعی یا مصنوعی تولید می‌شوند. این نوع لباس پوشش مناسبی برای فصل سرما است که نیاز به مراقبت خاصی دارد.

مطالب دیدنی:  عکس 20 ایده جذاب برای ست پالتو و دامن

کاپشن

کاپشن مردانه.

کاپشن کلمه روسی است که مدت‌ها قبل وارد زبان فارسی شده است. کاپشن در زبان انگلیسی به ژاکت معروف است که اگر بخواهیم آن را به فارسی ترجمه کنیم، معنی بالا پوش را می‌دهد. اما کاپشن در فارسی نوعی ژاکت حجیم و سنگین است که اکثر آن‌ها کلاه دارند. معمولا در اکثر کاپشن‌ها کلاه جدا شدنی است.

غالبا افراد از کاپشن برای گرم کردن خود در برابر سرمای شدید زمستان استفاده می‌کنند، چرا که این لباس مجهز به عایقی از پشم شیشه، کرک یا پر طبیعی است. انواع مختلفی از کاپشن وجود دارد که دو مدل محبوب کاپشن‌ها به شرح زیر هستند:

مدل‌های منحصربه فرد کاپشن

کاپشن پارکا

نمونه‌ای از کاپشن مدل پارکا.

این نوع کاپشن‌ها نسبت به بقیه طول بیشتری دارند که شبیه به پافر هستند. در این نوع کاپشن هنوز دور کلاه و لبه‌های برخی از آن‌ها خز به کار می‌رود که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند.

کاپشن موتورسواری

نمونه‌ای از کاپشن موتورسواری.

این نوع کاپشن‌ها از نوع کاپشن‌های چرم کوتاه هستند که طی چند سال اخیر استفاده آن در بین مردم بسیار رایج شده است. این نوع پوشش علاوه بر گرم بودن، بیشتر در صنعت مد و فشن کاربرد دارد که می‌توان آن را با انواع شلوار جین به زیبایی تمام ست کرد.

فرق پافر و کاپشن

اما بعد از تشخیص فرق بین پافر و ترنچ کت، وقت آن رسیده تفاوت کاپشن بلند و پافر را بررسی کنیم. برای تشخیص این تفاوت کافی است بدانید که پافر برعکس کاپشن‌ها، آستین ندارد.

مطالب دیدنی:  25 مدل کاپشن زنانه از کالکشن کریسمس 2023

تشخیص دقیق لباس‌های زمستانی برای ایجاد استایلی زیبا

با آمدن فصل سرد همه افراد به دنبال پوششی گرم هستند که بتوانند زمستانی گرم و دلچسب را تجربه کنند. اکثر افراد هنگام خرید، فرق پافر و ترنچ کت را نمی‌دانند و این امر در هنگام خرید به خصوص خریدهای آنلاین مشکلاتی به وجود می‌آورد.

امروزه شاهد انواع مختلفی از لباس‌های زمستانی هستیم و معمولا پرکاربردترین آن پالتو است که شاهد انواع پالتو جدید در بازار هستیم. در این مقاله تفاوت بین لباس‌های زمستانی را بررسی کردیم که بتوانید انتخابی دقیق و درست داشته باشید.

 

منبع :  owtdores

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *