دریم کچر چیست، فواید آن و آموزش ساخت دریم کچر در خانه

افسانه‌ها معمولا برای ما جذاب هستند. آیا تاکنون نام دریم کچر را شنیده‌اید؟ آیا در فروشگاه‌هایی که اکسسوری‌های تزئینی دارند، کابوس‌گیر دیده‌اید؟ شاید از خود پرسیده‌اید دریم کچر برای چی خوبه؟ کابوس گیر از یک دایره چوبی که معمولا از جنس چوب بید است، با چند نخ بافته شده، تشکیل شده است. وقتی به نحوه اتصال این نخ‌ها به یکدیگر دقت کنیم، به یاد تار عنکبوت خواهیم افتاد.

آیا تاکنون فیلم‌های دیوید لینچ را دیده‌اید؟ آیا از تخیلات این کارگردان درباره موضوع رویا بینی در خواب لذت برده‌اید؟ باید بدانیم که این موضوع فقط دغدغه‌های یک کارگردان نیست، بلکه ریشه فرهنگی بسیار قوی چه در گذشته به شکل باور عموما مذهبی و اعتقادی و چه امروزه به شکل علمی، دارد. اما خاستگاه رویاگیر به کجا باز می‌گردد؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ریشه فرهنگی کابوس‌گیر چیست؟ مردمان بومی امریکا اعتقاد داشتند، می‌توان کابوس را هنگام خواب به دام انداخت و به جای آن یک رویای شیرین و دوست داشتنی به خواب افراد منتقل کرد. اگر شما نیز به این موضوع علاقمند هستید از شما دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

دریم کچر چیست؟

بومیان آمریکایی از قبیله اوجیبوه از دریم کچر به عنوان یک نوع طلسم استفاده می‌کردند. هدف آنها محافظت از افراد به ویژه کودکان در هنگام خواب، از رویاهای بد، کابوس‌ها و ارواح شیطانی بود. بومیان آمریکا معتقد بودند که در شب هوا پر از رویاهای خوب و بد است. آنها رویاگیر را روی تخت خود به نحوی آویزان می‌کردند که در طول روز نور خورشید به آن‌ها برسد.

در شب ارواح خبیث به دام می‌افتادند و سپس رویاهای زیبا از میان نخ ها گذر می‌کردند و از پرها می‌لغزیدند تا به فرد در حال خواب برسند و به او آرامش دهند. از سوی دیگر، رویاهای بد که به دام افتاده‌ بودند، در صبح روز بعد در نور خواهند سوخت. تعبیر خواب قرن‌ها به شدت بر باورهای فرهنگی و معنوی بومیان آمریکا تاثیر گذاشته بود. آنها معتقد بودند که رویاها بر روح بیننده خواب اثر می‌گذارد. به باور آنان، رویاها می‌توانند بر ویژگی‌های شخصیتی مانند اعتماد، بلوغ، مهربانی و وفاداری تأثیر بگذارند.

بومیان آمریکایی اولین دریم کچر را ساختند.

مطالب خواندنی :  10 ایده فوق العاده برای دکور اتاق خواب کوچک

نمادشناسی و فلسفه دریم کچر

در قبایل بومیان آمریکا، زنان وظیفه داشتند برای محافظت از خانواده، فرزندان و نوه‌ها، با دستان خود رویاگیر بسازند. یک رویاگیر شامل یک حلقه چوبی پوشیده شده با توری و الیاف طبیعی بود که با اشیای مقدس مانند پر و مهره تزئین می‌شد. همه این عناصر باید طبیعی می‌بودند.

هر قسمت از رویاگیر فلسفه خاص خود را داشته و ارتباط نزدیکی با دنیای طبیعی دارد. تکه اصلی شکارچی رویا یک دایره بوده، زیرا نشان دهنده چرخه زندگی است. همچنین استعاره‌ای از خورشید و ماه که هر روز و هر شب در آسمان قابل رویت هستند.

بوم وظیفه دارد در طول شب رویاهای بد و ارواح شیطانی را ببیند و در هنگام فرا رسیدن روز از شر آنها خلاص شود. از طرف دیگر پرها اجازه می‌دهند رویاهای زیبا به افراد خوابیده، برسند. همه قبایل بومی آمریکا در مورد معنای مهره‌های روی بوم اتفاق نظر ندارند. برخی می گویند که مروارید نماد عنکبوت است که تار را بافته و برخی دیگر می گویند که مروارید نماد رویاهای زیبایی است که جاودانه می‌شوند.

فواید دریم کچر

دریم کچر خواب بد، ارواح خبیث و شیطانی را به دام می‌اندازد.

در ابتدا، رویاگیرها در بالای گهواره نوزادان یا روی تختخواب کودکان وصل می‌شدند. در طول سال‌ها، با گسترش این باور، بزرگسالان نیز تصمیم گرفتند از شر رویاهای بد خود را نجات دهند. همگام با تحولات دنیا، بعضی از باورها نیز پیشرفت کرده‌اند. امروزه گردنبند دریم کچر را بر گردن بسیاری از افراد می‌توانیم ببینیم. امروزه اکسسوری دریم کچر برای ماشین نیز ساخته شده است.

رویاگیر در دنیای مدرن

اعتقاد به دریم کچر همچنان در میان مردم رایج است.

اخیرا از رویاگیرها به عنوان نماد مشترک امید و شفا استفاده می‌شود. برای مثال، گروه‌های صلح به مدارسی سفر کرده‌اند که تجربه تیراندازی داشته‌اند. به آنها یک رویاپرداز هدیه داده‌اند تا با این حرکت امید به روزهای بهتر را در دل بازماندگان این حوادث تلخ زنده نگه دارند. درست است که هیچ‌کس نمی‌تواند جنایات مرتکب شده در این جوامع را درست کند، اما عده‌ای بر این باورند که شکارچی رویا همچنان نماد قدرتمندی از اتحاد برای مردم آسیب دیده است.

قیمت جدیدترین لوازم دکوراتیو دیواری

 

چگونه دریم کچر بسازیم؟

dream catcher

آموزش دریم کچر کار چندان سختی نیست. در اصل کار سرگرم کننده‌ای بوده که می‌توان با دوستان خود انجام دهید. برای ساخت رویا گیر به حلقه، توری، ریسمان و ابزار تزئینی نیاز دارید. در ادامه کمی بیشتر توضیح خواهیم داد.

  1. ابتدا یک حلقه فلزی یا چوبی انتخاب کنید. اندازه حلقه بستگی به این دارد که می‌خواهید شکارچی رویای شما چقدر بزرگ باشد. با این حال، اگر اولین باری است که یک رویاگیر درست می‌کنید، حلقه‌ای 13 تا 20 سانتی‌متری را امتحان کنید. این حلقه‌ها برای مبتدیان نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است. حلقه‌های گلدوزی یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای رویا پردازان است.
  2. در قدم بعدی از توری یا روبان برای پیچیدن حلقه استفاده کنید. عرض توری نباید بیشتر از عرض بند کفش باشد. طول توری باید 18 برابر بیشتر از قطر حلقه‌ای باشد که استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، اگر از حلقه 13 سانتیمتری استفاده می‌کنید، 2.3 متر توری نیاز دارید. اگر نمی‌خواهید از توری استفاده کنید، روبان نیز گزینه خوبی است.
  3. قدم سوم این است که رشته‌ای را برای بوم انتخاب کنید. شما باید از رشته‌ای استفاده کنید که قوی، اما انعطاف پذیر باشد. طناب کنفی، رشته نایلونی موم شده یا نخ ابریشم همگی گزینه‌های عالی هستند. طول رشته باید ده برابر قطر حلقه باشد. به عنوان مثال اگر از یک حلقه 13 سانتی متری استفاده می‌کنید، به 1.8 متر ریسمان نیاز دارید. به طور سنتی از رنگ طبیعی استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید از هر رنگی که می‌خواهید استفاده کنید.
  4. آخرین مرحله انتخاب وسایل تزئینی است. نحوه تزئین رویاگیر به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید از پر، نوارهای پارچه، مهره‌ها، سنگ‌های قیمتی و صدف‌ها برای تزئین استفاده کنید. سعی کنید مواردی را انتخاب کرده که برای شما معنای خاصی دارند.

مطالب دیدنی:  5 ایده کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل

قیمت دریم کچر به چه صورت است

دریم کچرها انواع مختلفی دارند و بسته به ابزار به کار رفته در ساختشان، قیمت متفاوتی خواهند داشت. فروشگاه آنلاین معتبر زیادی را می‌توانید در زمینه فروش رویاگیرها پیدا کرده و به راحتی هم از قیمت‌ها مطلع شوید و هم متناسب با سلیقه خود دست به انتخاب بزنید.

رویاهای خبیث را به دام بیندازید!

دریم کچر دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام معنای خاصی دارد که به دنیای فیزیکی گره خورده است. اولی شکل دایره‌ای است که نمایانگر شکل فیزیکی زمین است. رشته رویاهای ترسناک را در طول شب جذب می‌کند و سپس در صبح آن‌ها را از بین می‌برد. پرها همانند نردبان‌هایی هستند که رویاهای خوب از پله‌های آن پایین می‌آیند و وارد خواب می‌شوند.

در مورد اینکه مهره‌ها که رویا گیر را تزئین می‌کنند نماد چه هستند، بحث‌های زیادی وجود داشته است. برخی احساس می کنند که مهره ها نماد عنکبوت است، در حالی که برخی دیگر معتقدند مهره‌ها نماد رویاهای خوبی هستند که نمی‌توانند از تار عبور کنند. آیا شما رویاگیر دارید؟ آیا به فلسفه وجودشان اعتقاد دارید؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

 

منبع : abcrafty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *