از بین بردن زردی مو

از بین بردن زردی مو کار نسبتا دشواری است، به‌ویژه وقتی که بخواهید به رنگ موی خکستری، بلوند و سفید برسید. به طور معمول بیشتر کسانی که دکلره می‌کنند، متوجه زردی موهای خود شده و به دنبال راهی جهت از بین بردن زردی مو هستند. به دست آوردن رنگ موی خاکستری، بلوند و سفید چندان ساده نیست و در بیشتر مواقع حتی آرایشگرها نیز نمی‌توانند چندان در انجام آن موفق باشند، مگر درصورتی که کار را به یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع بهترین و ساده ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

از بین بردن زردی موی رنگ شده

از بین بردن زردی موی رنگ شده

قطعا برای شما هم بسیار پیش آمده که موهایتان را رنگ کرده‌اید، در روز اول فوق‌العاده جذاب و زیبا به نظر می‌رسد، ولی فردای آن روز متوجه می‌شوید موهای شما دچار زردی شده‌اند. البته گاهی جز زردی مو، موی رنگ شده دچار تناژ قرمز و نارنجی می‌گردد و به مراتب تحمل این رنگ‌ها سخت‌تر است. علت اصلی پدید آمدن چنین حالت ناخوشایندی استفاده بسیار از دکلره و رنگ مو است.

هر بار که از ترکیبات دکلره روی موهای خود استفاده می‌کنید، فیبر موها محوتر شده و زردی مو پدید می‌آید. به همین علت ما رنگ مو بدون دکلره را توصیه می‌کنیم. البته هیچ مشکلی بدون راه‌حل نبوده و جهت از بین بردن زردی مو هم روش‌های خوبی وجود دارد.

از بین بردن زردی مو با سرکه سیب

از بین بردن زردی مو با سرکه سیب

جهت از بین بردن زردی موی دکلره شده با سرکه سیب به یک فنجان سرکه سیب نیاز دارید. سرکه سیب را درون یک بطری اسپری بریزید. سپس از سرکه سیب روی موها مخصوصا قسمت‌هایی که زردی دارد، اسپری نمایید. جهت اسپری کردن سرکه روی موها از ریشه شروع کرده و بعد کل موها را مرطوب نمایید.

جهت از بین بردن زردی مو با سرکه سیب باید صبر کنید، سرکه به مدت 2 الی 3 دقیقه روی موها و پوست سر بماند. در این زمان پوست سر را ماساژ داده، تا ترکیبات سرکه جذب آن گردد. برای شستشوی موها از آب گرم استفاده نمایید. زیر آب بایستید تا سرکه به طرف نوک موها پایین رود. حداقل 1 الی 2 دقیقه زیر دوش آب گرم مانده تا موهایتان به‌خوبی شسته شده و ترکیبات سرکه از بین رود.

از بین بردن زردی مو با شامپو

از بین بردن زردی مو با شامپو

جهت از بین زردی مو، هر هفته از یک شامپو رنگ بنفش استفاده نمایید. این شامپو علاوه بر تقویت موها، رسوبات ریز رنگی را روی موها می‌گذارد. این رسوبات رنگی از نارنجی و زرد شدن موهای رنگ شده جلوگیری می‌نماید. شما می‌توانید این محصول را هفته‌ای یک مرتبه به جای شامپوی شستشوی موها، استفاده نمایید.

درصورتی که موهایتان را بلوند کرده‌اید، جهت از بین بردن زردی آن از شامپو بنفش تیره‌تر استفاده نمایید. اگر موهایتان را سفید یا نقره‌ای کرده‌‌اید از شامپو بنفش روشن‌تر استفاده نمایید. موهای خود را هرماه یکبار با شامپوی شفاف کننده شستشو دهید. برای خرید این مدل شامپو می‌توانید به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

آبی که با آن موها را می‌شویید، ممکن است دارای مواد معدنی باشد که روی موها رسوب می‌نمایند. این مواد معدنی قادرند به گرمای اتو واکنش نشان داده و باعث زردی مو شوند. جهت جلوگیری از سوختن موها بر اثر استفاده از ابزارهای حرارتی از یک محافظ حرارتی استفاده نمایید. متاسفانه صدمه گرما می‌تواند موهای بلوند، دلکره شده و رنگ شده یا سفید و خاکستری را زرد نماید.

مطالب پربازدید:  افزایش ماندگاری رنگ مو فانتزی با ترفندهای ساده و کاربردی

 

باتوجه به اینکه که مو صدمه دیده است، نمی‌توانید بدون کوتاه نمودن موهای خود جهت از بین بردن زردی مو اقدام موثری بنمایید.

بنابراین محافظت از مو در مقابل حرارت را جدی گرفته و همیشه از یک اسپری محافظ حرارتی استفاده نمایید. پیش از آنکه موهایتان را اتو بزنید یا سشوار بکشید، میزان کافی اسپری محافظ حرارتی روی موها زده و سپس از محصول حرارتی حالت‌دهنده استفاده نمایید.

از بین بردن زردی مو با رنگ دودی

از بین بردن زردی مو با رنگ دودی

یکی از راهکارهای موثر از بین بردن زردی مو، استفاده از رنگ دودی می‌باشد. بسیاری از خانم‌ها درحالیکه سعی می‌نمایند موهای خود را به رنگ بلوند پلاتینه یا بلوند خاکستری درآورند، با نارنجی یا زرد شدن موهای خود مواجه می‌شوند. این زردی چندان خوشایند نیست و آن رنگ مو مطلوبی که در نظر داشتید را از بین می‌برد.

از بین بردن زردی مو با رنگ دودی یک روش بی‌نظیر برای جبران این فاجعه است. جهت از بین بردن زردی مو با رنگ دودی همان‌گونه که مشخص است، به رنگ دودی نیاز دارید. همچنین در این ترفند از بین بردن زردی مو باید مقداری رنگ زیتونی هم با رنگ دودی ترکیب نمایید.

از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره ای

از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره ای

از بین بردن زردی مو با واریاسیون یکی از موثرترین و کاربردی‌ترین روش‌های از بین بردن زردی مو محسوب می‌شود. درصورتی که موهای شما در اثر دکلره یا رنگ مو دچار زردی شده، می‌توانید با استفاده از این محصول زیبایی رنگ مو را حفظ کرده و همچنین زردی مو را برطرف نمایید. برای این کار، میزان کافی اکسیدان 12% را با دو بند انگشت واریاسیون نقره‌ای ترکیب کرده و روی موهای خود، مخصوصا نواحی زرد شده بزنید.

قیمت انواع واریاسیون باکیفیت و اورجینال

 

از بین بردن زردی مو با رنگساژ

از بین بردن زردی مو با رنگساژ

کم‌تر کسی است که بگوید پس از چندبار رنگ و دکلره کردن موها به زردی مو گرفتار نشده است. اکنون اگر موهایتان دچار زردی شده، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده نمایید و این تناژ ناخوشایند را از بین ببرید.

از بین بردن زردی با رنگساژ کردن مو یکی از راهکارهای درمان موهای رنگ و دکلره شده درگیر به زردی است. بهترین رنگساژی که می‌توانید جهت از بین بردن زردی استفاده نمایید، رنگساژ آبی است. برای استفاده از ترفند رنگساژ در درمان زردی مو به ترتیب زیر عمل نمایید:

  • اکسیدان 6%، 1 لیوان آب و 15 گرم واریاسیون آبی را با یکدیگر ترکیب نمایید. توجه کنید مقدار اکسیدان و واریاسیون یکسان باشد.
  • در روش دوم می‌توانید 2 قاشق رنگ آبی و به همان مقدار رنگ بنفش را با نسبت یکسان اکسیدان 6% ترکیب نمایید. این مواد را با 1 لیوان آب ترکیب نموده و به موهای خود مخصوصا قسمت‌های درگیر به زردی بمالید.

از بین بردن زردی مو با واریاسیون بنفش

از بین بردن زردی مو با واریاسیون بنفش

واریاسیون‌ها ظاهری مشابه با رنگ مو دارند ولی در سایز کوچک‌تری هستند. گرفتن زردی مو با واریاسیون یک روش عالی و موثر جهت از بین بردن آن است. شما می‌توانید با اضافه نمودن مقدار کمی واریاسیون (کم‌تر از یک بند انگشت) موهای خود را رنگساژ نمایید و با این روش ساده زردی مو پس از دکلره را از بین ببرید. مواظب باشید که بیش از حد از واریاسیون استفاده نکنید، زیرا ممکن است موجب تیرگی رنگ موی شما شود.

مطالب کاربردی:  بهترین روش برای رفع تناژ بد رنگ مو و ترفندهای آن

 

دلایل زرد شدن موها بعد از رنگ و دکلره

احتمالا درصورتی که زردی و نارنجی و قرمزی در موهای تازه رنگ شده خود ببینید، به آرایشگر گله می‌نمایید. اما بهتر است بدانید که همیشه زردی مو به معنی کار غیر حرفه‌ای آرایشگر نبوده و گاهی خود ما هم در بروز این حالت ناخوشایند مقصر می‌باشیم. در ادامه به دلایل شایع ایجاد زردی مو بعد از رنگ و دکلره اشاره می‌کنیم. با دانستن این موارد می‌توانید جهت از بین بردن زردی مو بسیار بهتر تصمیم بگیرید.

شامپوهای حاوی سولفات

شامپوهای حاوی سولفات

معمولا استفاده از شوینده و شامپو‌هایی که دارای بیش از دو درصد سولفات هستند، اثرات منفی روی مو‌ها دارند. هنگامی که از این دست شامپوها استفاده می‌نمایید، مو‌های شما به زردی رسیده و ظاهری کدر پیدا می‌نماید. بهترین راه جهت جلوگیری از زردی موی دکلره این است که جهت شستشوی مو‌ها از شامپو‌های فاقد سولفات یا شامپو بچه استفاده نمایید.

آب کلردار

باید بدانید که کلر شدیدا برای مو‌ها مضر بوده و باعث خشک و شکننده شدن مو‌های شما می‌شود. از جهتی دیگر طبیعی است که هرقدر مو‌ها بیشتر صدمه ببیند، رنگ آن هم کدرتر شود. در نتیجه جهت محافظت از موهای خود بهتر است در استخر حتما از کلاه استفاده نمایید یا پس از شنا در استخر بلافاصله موهای خود را با شامپو بشویید تا از صدمات احتمالی جلوگیری گردد.

مصرف سیگار

سیگار کشیدن یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در  ایجاد تناژ زرد در رنگ مو است. دود و مواد شیمیایی حاصل شده از سیگار کشیدن موجب مختل شدن سلامت موی شما شده و امکان بروز تناژ زرد در موهای شما را تشدید می‌کند. این نکته در مورد مصرف قلیان هم صدق می‌کند.

نور خورشید

نور خورشید

قرار گرفتن مو‌های دکلره شده در مقابل نور مستقیم خورشید می‌تواند رنگ مو‌های شما را تغییر بدهد. هنگامی که مو‌های دکلره شده در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، رگه‌هایی از رنگ نارنجی و زرد در آن پیدا می‌شود. در نتیجه بهتر است اگر قصد بیرون رفتن در خورشید را دارید، حتما از یک کلاه یا روسری به منظور محافظت از مو‌ها استفاده نمایید. نور خورشید هم می‌تواند مو‌های دکلره شده شما را متمایل به زرد نماید و هم رنگ مو‌های تیره شما را هم به نارنجی و کم‌رنگ شدن سوق بدهد.

مطالب مرتبط:  آشنایی با انواع پودر دکلره و بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی آن

 

پودر دکلره‌ نامناسب

اگر جهت دکلره کردن مو‌های خود از پودر دکلره‌ نامناسب و نامعتبری استفاده نمایید، رنگ مو‌های شما پس از دکلره متمایل به زرد و نارنجی خواهد شد و به پایه‌ مناسب جهت رنگ دلخواه نخواهد رسید. به طور معمول این اتفاق پس از چند بار شستشوی مو‌ها ایجاد شده و جذابیت مو‌های شما را هم پس از چند مرتبه شستشو تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

منبع : bjorkhair

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *