جادوی خواص روغن آرگان برای پوست و موی شما

گیاه آرگان یکی از گیاهان بومی کشور مراکش می‌باشد که در مناطق خاصی از این کشور رشد می‌کند. این گیاه دارای میوه‌های می‌باشد که برای رشد به یک سال زمان نیاز دارند. خواص روغن آرگان بسیار قابل توجه و متعدد است. روغن آرگان از هسته‌ی میوه‌ گیاه آرگان استخراج می‌شود. در این مطلب به تفصیل از خواص روغن آرگان اطلاع کسب خواهیم کرد و با معجزات این روغن ارزشمند آشنا می‌شویم.

فواید و خواص روغن آرگان برای پوست و مو

روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان بدست می‌‌آید.

فواید روغن آرگان برای پوست و مو بسیار فراوان بوده و تاثیرات به‌سزایی را نیز بر روی آن‌ها می گذارد. در ادامه شما را با تعدادی از مهم‌ترین خواص روغن آرگان برای مو و پوست آشنا خواهیم کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

درمان اختلالات پوستی مختلف

روغن آرگان دارای ترکیبات ضد التهابی متنوعی می باشد. به عبارت بهتر شما می‌توانید مواد و ترکیبات مختلفی را به صورت یک‌جا در هسته میوه گیاه آرگان مشاهده فرمایید که می‌توانند بر روی التهابات پوستی تاثیر مثبت داشته باشند.

اختلالات و بیماری‌های مختلف پوستی مثل آبله مرغان، اگزما و … می‌توانند سبب ملتهب شدن پوست شوند و سلامت و زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهند. روغن آرگان به دلیل وجود ترکیبات ضد التهاب و ترمیم‌کننده می‌تواند از بروز بسیاری از اختلالات پوستی جلوگیری کند.

اصلاح پوست

اگر تا به امروز هزینه زیادی را برای خرید کرم‌های اصلاح کننده پوست کنار می‌گذاشتید، می‌توانید این کار را متوقف نمایید. یکی از خواص روغن آرگان، اصلاح پوست و ارتقای سطح سلامت آن می‌باشد. به عبارت بهتر شما می‌توانید روغن آرگان را جایگزین بسیاری از کرم‌های تولید شده با ترکیبات شیمیایی نمایید. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که روغن آرگان در مواردی می‌تواند بازدهی بسیار بیشتری از کرم‌های مختلف داشته باشد.

ترمیم و از بین بردن ترک‌های پوستی

ترمیم و از بین بردن ترک‌های پوستی

ترک‌های موجود بر روی پوست نواحی مختلف بدن یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی می‌باشد که بسیاری از افراد جامعه را آزار می‌دهد. استفاده از روغن آرگان یک راهکار بسیار ایده آل و مناسب برای کاهش و رفع این ترک‌ها می باشد. در واقع شما می‌توانید به جای استفاده از کرم‌های مختلف برای از بین بردن ترک‌های پوست خود به سراغ روغن آرگان بروید و از آن استفاده نمایید.

قیمت انواع روغن مو با کیفیت، اورجینال و طبیعی

 

درمان اکنه‌های پوست

درمان آکنه‌های پوستی بی‌شک یکی از برترین خواص روغن آرگان می‌باشد. هنگام بررسی ترکیبات به کار رفته در روغن آرگان با موادی روبرو می‌شوید که دارای خواص آنتی اکسیدانی می‌باشند. این مواد و ترکیبات می‌توانند کمک شایانی به افرادی که از آکنه‌های پوستی رنج می‌برند داشته باشند و تاثیر قابل توجهی بر روی فرآیند درمان  بگذارند. لازم به ذکر است که از بین بردن جای جوش های کهنه یکی دیگر از خواص خوب روغن آرگان است.

افزایش لطافت و درخشندگی پوست

لطافت و درخشندگی پوست جزو اصلی‌ترین دلایلی می‌باشد که اغلب افراد جامعه به سراغ خرید کرم‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی می‌روند. درخشندگی و لطافت پوست یکی بزرگ‌ترین خواص روغن آرگان برای پوست می‌باشد که جزو اصلی‌ترین مزیت‌های ان نیز محسوب می‌شود. روغن آرگان از ویتامین‌های مختلفی برخوردار می‌باشد که مجموعه آن‌ها در کنار مواد آنتی اکسیدانی و … می‌توانند سبب درخشندگی پوست و لطافت آن شوند.

پیشگیری از پیری زودرس

پیری پوست جزو اتفاقاتی است که برای همه گریزناپذیر است. بدون استثنا همه انسان‌ها در زندگی خود تجربه می‌کنند و در کهن‌سالی با پیری پوست و چروک‌های ناشی از آن بر روی پوست خود روبرو می‌شوند. روغن آرگان یکی از ترکیبات طبیعی بسیار موثر برای به تعویق انداختن  پیری پوست می‌باشد که می‌توانید از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این مزیت همانند سایر خواص روغن آرگان، باید در یک بازه زمانی مشخص و به طور مکرر و منظم از روغن آرگان استفاده کنید.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو

طرز استفاده از روغن آرگان برای مو

در مرحله اول بعد از استحمام باید مو‌های خود را به طور کامل با یک حوله کاملا تمیز و به آرامی خشک نمایید. توجه داشته باشید که میزان خشک کردن مو‌ها باید به قدری باشد که اندکی رطوبت بر روی ساقه‌ی مو باقی بماند. در مرحله بعد شما می‌توانید چند قطره از روغن آرگان را در کف دست قرار داده و دست‌های خود را به یکدیگر بمالید. مالیدن دست‌ها به یکدیگر باعث گرم شدن روغن و موجب جذب بهتر آن می‌شود.

در ادامه ساقه مو‌های خود را با انگشتان آغشته به روغن آرگان به طور کامل ماساژ دهید. استفاده از روغن آرگان برای ترمیم آسیب‌هایی که از رنگ کردن‌های مکرر به مو می‌رسد را ترمیم می‌کند پس بهتر است کسانی که موهای رنگ‌شده دارند روغن آرگان را به مراحل روتین مراقبت مو خود اضافه کنند. شما می‌توانید این کار را دو الی سه بار در هفته انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از روغن آرگان تاثیری بر میزان بازدهی آن نخواهد گذاشت.

مطالب پربازدید:  خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای مو

 

استفاده از روغن آرگان چه عوارضی درپی دارد ؟

استفاده از روغن آرگان

به طور کلی شما می‌توانید به علاوه بر استفاده خارجی از روغن آرگان، از آن به عنوان یک ماده خوراکی نیز استفاده کنید. مصرف خوراکی روغن آرگان می‌تواند عوارضی مثل حالت تهوع، اسهال، نفخ، گیجی، بی حالی، تحریک افسردگی، دشواری در خواب، نداشتن اشتها و … را به همراه داشته باشد. البته دقت داشته باشید که استفاده از روغن آرگان اصل، مشورت با پزشک و … می‌تواند از بروز عوارض فوق جلوگیری نماید. در ادامه شما را با عوارض مصرف خارجی در کنار خواص روغن آرگان آشنا می‌کنیم.

ایجاد حساسیت های پوستی در برخی افراد

مصرف روغن آرگان تقلبی و بدون مشورت با پزشک می‌تواند عوارض مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. از بین بردن التهابات پوستی یکی از خواص روغن آرگان می‌باشد که در بخش‌های قبلی به شما معرفی کردیم. اما توجه داشته باشید که اگر از روغن‌های آرگان تقلبی استفاده نمایید یا بدون مشورت پزشک به سراغ استفاده از روغن آرگان بروید ممکن است با عوارضی مثل ایجاد التهابات پوستی روبرو شوید.

مطالب کاربردی:  همه‌چیز درباره‌ی روغن جوجوبا

 

به وجود آمدن واکنش های آلرژیک

در روغن آرگان ترکیبات مختلفی وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد ایجاد حساسیت نمایند. به همین منظور بهتر است که قبل از استفاده از روغن آرگان با یک متخصص پوست و مو مشورت نمایید. مخصوصا اگر سابقه حساسیت به مواد و ترکیبات طبیعی مختلف دارید باید قبل از خرید روغن آرگان و سایر عصاره‌های گیاهی، با پزشک مشورت نمایید. به شما توصیه می‌کنیم بدون بررسی قبلی و تنها با مطالعه خواص روغن آرگان به سراغ مصرف‌ آن نروید.

در انتها اگر تا به حال از روغن آرگان به صورت خوراکی یا برای تقویت پوست و موی خواص روغن آرگان  استفاده کرده اید، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

منبع : nivea

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *