پروتز مو

موی پر پشت و سالم باعث زیباتر شدن چهره انسان می‌شود، پس جای تعجب نیست که ریزش مو برای تمامی افراد موضوع نگران کننده‌ای بوده به خصوص که ریزش‌های متوالی باعث ایجاد طاسی خواهد شد. ریزش مو دلایل بسیار زیادی از جمله استرس، کشیدن سیگار و قلیان، عوامل ژنتیکی، رنگ کردن بیش از اندازه و مصرف داروهای خاص دارد.

برای رفع این مشکل در سال‌های اخیر کاشت مو طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. اما در عین حال هستند افرادی که تمایل چندانی به انجام این عمل دردناک و پر هزینه ندارند. از این رو روش جدیدی به نام پروتز مو برای رفع این مشکل به خصوص در میان آقایان کاربرد دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

درست است که این عمل از لحاظ هزینه مقرون به صرفه بوده اما ماندگاریش نیز به مراتب کمتر بوده و هر از چند گاهی نیاز به ترمیم دارد. صحبت درباره این عمل بسیار زیاد است، پس با ما همراه باشید تا بیشتر درباره پروتز کردن مو صحبت کنیم.

پروتز مو چیست؟

پروتز مو برای ریزش مناسب است.

در سال‌های قبل بیشتر افرادی که دچار طاسی سر می‌شدند، اقدام به تهیه کلاه گیس‌هایی می‌کردند که به وسیله چسب روی سر قرار می‌گرفت. خوشایند نبودن این روش از یک سمت و ترس از افتادن آن، باعث شد افراد به دنبال راه دیگری برای از بین بردن طاسی سرشان باشند. بعد از مدت زمانی کاشت‌مو بسیار رایج شد که این روش دائمی برای از بین بردن مشکل طاسی سر بسیار کارآمد بود اما هزینه‌های گزافی به همراه داشت.

در این میان روش دیگری به نام پروتز کردن مو به کلینیک‌های زیبایی وارد شد. اما پروتز چیست؟ می‌توان جایگاه پروتز را میان این دو روش ذکر شده در نظر گرفت. در این روش رشته‌های باریک مو را که از جنس نانو ساخته‌اند، در نواحی طاس پوست سر می‌چسبانند.

درست است که در نگاهی کلی پروتز طبیعی به نظر می‌رسد اما اگر از نزدیک و با فردی که موی طبیعی یا کاشته شده دارد، مقایسه کنیم، به خوبی تفاوت را احساس خواهیم کرد.

عوامل موثر بر انجام پروتز مو

در هنگام انجام پروتز باید به جنس مو، حالت مو، رنگ مو و ضخامت مو دقت کرد. در قدم بعدی باید نواحی طاس سر به دقت اندازه گیری شود؛ زیرا در نهایت روی کیفیت و جلوه طبیعی موی سر، بسیار تاثیرگذار است. در انتها تارهای مصنوعی مو را با گیره‌های مخصوص یا چسب کراتینه گیاهی روی نواحی مورد نظر وصل می‌کنند.

پروتز مو به روش پانچ چیست؟

اندازه گیری نقش مهمی دارد.

روش پانچ یکی از روش‌های انجام پروتز بوده که مو به وسیله سوزن‌های بسیار نازک زیر پوست افراد تزریق می‌شود. این سوزن‌های نازک به دستگاه پانچ متصل بوده و مزیت این روش در اینجاست که می‌توان از موهای طبیعی هم استفاده کرد. البته این نکته را باید ذکر کرد که پروتز مو طبیعی دائم به روش پانچ امکان‌پذیر نیست و مانند بقیه روش‌ها نیازمند ترمیم است.

مزایای استفاده از پروتز مو مردانه چیست؟

نتیجه گیری از پروتز سریعتر است.

یکی از نقاط قوت پروتز موی سر این است که نیازی به انجام بیهوشی و خونریزی ندارد. از سمت دیگر گرفتن نتیجه سرعت بیشتری داشته و برخلاف کاشت‌مو افراد در انتظار رشد حداقل 6 ماهه نخواهند ماند. از مهمترین مزایا دیگر این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای انواع طاسی کاربرد دارد؛ به خصوص بیمارانی که به دلیل شیمی درمانی موهای خود را از دست داده‌اند.
  • موارد ایجاد آلرژی به ندرت گزارش شده است.
  • برگشت پذیر است.
  • منع مصرف ندارد.
  • مقرون به صرفه است.
  • نیازی به داشتن بانک مو نیست.
  • مراحل انجام سریع است.

قیمت انواع محصولات تقویت کننده و پرپشت کننده مو

 

عوارض پروتز مو چیست؟

درست که انجام پروتز مزایا خود را داشته اما در کنارش معایبی نیز وجود دارد. مهمترین مورد قابل ذکر این است که ترمیم پروتز همیشه همراه افراد بوده و باید هر چند وقت یکبار اقدام به ترمیم کنند. این عمل عوارض دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • شستشوی مداوم و همیشگی
  • امکان ایجاد و رشد باکتری
  • از بین رفتن رطوبت سر
  • آسیب به موی اصلی
  • عدم امکان استفاده از سشوار و اتو مو
  • ایجاد بوی بد روی سر
  • بروز حساسیت پوستی مانند خارش
  • عدم امکان رشد مو
  • موقتی بودن
  • ضعیف شدن ریشه مو
  • کمبود اکسیژن
  • ایجاد عفونت

عمر و ترمیم پروتز مو هر چند وقت یکبار باید صورت بگیرد؟

ترمیم را در مراکز معتبر انجام دهید.

عمر پروتز موی سر بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد که شامل جنس مو، مواد تشکیل شده، تعداد پروتزهای مورد نیاز، روش اتصال پروتز و مقاومت مو می‌شود. به طور کلی 6 ماه تا 2 سال عمر این روش تهاجمی روی سر طول می‌کشد. برای ترمیم پروتز، افراد نمی‌توانند و نباید این کار را در منزل انجام دهند.

ترمیم‌مو هر ماه یکبار (باز هم بستگی به شرایط افراد دارد) باید زیر نظر متخصص انجام شود؛ زیرا چسب‌ قدیمی باید حذف شده و با چسب جدید جایگزین شود. اما اگر شما تجربه و دانش کافی برای ترمیم را دارید وسایل مورد نیاز خود را از لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر تهیه کنید و ترمیم‌موی سر را خود در منزل انجام دهید.

هزینه انجام پروتز به چه صورت است؟

ترمیم پروتز مو دائمی است/

هزینه‌ای که برای انجام پروتز صرف می‌شود، بسیار کمتر از عمل کاشت‌مو خواهد بود. برای اینکه بدانیم چقدر باید برای پروتز هزینه کنیم، در وهله اول وسعت ناحیه‌ای که باید پروتز انجام بگیرد، باید مشخص شود. در وهله دوم شما باید به فکر انجام مرتب ترمیم مو سر خود نیز باشید؛ زیرا ترمیم دائمی هزینه‌های متعددی برای شما داشته و با توجه به تورمی که در کشور ما ایران وجود دارد هزینه هر سال نسبت به سال قبل بیشتر خواهد شد.

مورد دیگر اینکه در بسیاری از موارد به دلیل امکان واکنش بدن ممکن است تشخیص پزشک برای شما استفاده از داروهای خاصی باشد که تقریبا گران قیمت هستند. در بعضی از موارد شما باید این داروها را در تمام مدتی که از تکنیک پروتز بهره می‌گیرید، استفاده کنید. اما در هر صورت این روش نسبت به کاشت‌مو بسیار کم هزینه بوده و افراد بسیار زیادی می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.

مطالب مرتبط :  راهنمایی ساده برای ایجاد یک روتین مراقبت از مو

با انجام تکنیک‌های به روز زیبایی خود را تضمین کنید

داشتن موهای زیبا تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس افراد دارد. یکی از مشکلات همه گیر افراد به خصوص در سال‌های اخیر ریزش موی سر است که وقتی منجر به طاسی شود، باعث نگرانی خواهد شد. روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از این تکنیک‌ها پروتز مو است.

این روش نسبت به کاشت‌مو به صرفه‌تر بوده و افراد بیشتری می‌توانند بهره لازم را ببرند. اگر چه این روش معایب خاص خود را داشته اما مزایا چشمگیر و غیر قابل انکاری نیز به همراه دارد. نظر شما چیست؟ آیا از ریزش مو رنج می‌برید؟ آیا ریزش مو شما یا اطرافیانتان منجر به طاسی شده است؟ روش انتخابی شما چیست؟ ما منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : lordhair

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *