چگونه و چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

پوست دور چشم بسیار ناحیه حساس و نازکی است که اولین نشانه‌های پیری از این قسمت شروع می‌شوند. چروک، سیاهی و پف ناحیه دور چشم از مواردی بوده که زیبایی چهره را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. به همین دلیل استفاده از کرم دور چشم از مواردی می‌باشد که باید حتما جدی بگیرید و از این کرم به روش درست آن استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید چرا که عدم استفاده صحیح از کرم دور چشم می‌تواند سبب چروک‌تر شدن نواحی دور چشم و عوارض دیگر شود.

از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

فراموش نکنید حتی اگر در دوران جوانی هستید، باید از استفاده کرم دور استفاده کنید. برخلاف آن چیزی که اکثر مردم فکر می‌کنند سن استفاده از کرم دور چشم مخصوص دوران پیری نبوده و بهترین سن استفاده از این کرم قبل از 30 سالگی است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

محصولات و کرم‌های دور چشم بر اساس سن و خاصیت درمانی تقسیم می‌شوند. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین کرم دور چشم بالای 40 سال، بهترین کرم دور چشم خارجی، بهترین کرم دور چشم ایرانی و نحوه استفاده کرم دور چشم آشنا کنیم.

بهترین زمان استفاده از کرم دورچشم

بهترین زمان استفاده از کرم دورچشم

کرم دور چشم را بسته به نیاز و ترجیح می‌توان در ساعات متفاوتی از روز استفاده کرد. با این حال، برای استفاده در زمان‌های مختلف به کرم متفاوتی نیاز خواهید داشت.

استفاده از کرم در زمان صبح

در این زمان باید از یک فرمول سبک همراه به همراه SPF استفاده کنید. زیرا این لایه سبک در طول روز قرار است در زیر لایه آرایشی شما قرار گیرد.

استفاده از کرم در عصر و شب

بهتر است برای زمانی که کرم‌های دور چشم را در شب استفاده می‌کنید یک کرم غنی با فرمولاسیون آبرسان و بدون SPF انتخاب نمایید.

زمان ایده‌آل جهت مصرف کرم‌های دور چشم به ترجیح، نیاز و هدف شما بستگی دارد. اما با صرف نظر از زمان مصرف، باید هر 12 ساعت یک بار از این کرم استفاده کنید.

طرز استفاده کرم دور چشم

طرز استفاده کرم دور چشم

برای استفاده کرم دور چشم می‌توانید طبق آموزش نحوه استفاده از آن که  به صورت مرحله به مرحله در زیر آمده عمل کنید:

  1. برای این کار از انگشت حلقه خود استفاده نمایید. این ضعیف‌ترین انگشت شما می‌باشد، بنابراین به طور طبیعی فشار ملایمی خواهد داشت.
  2. میزانی در حدود یک نخود از کرم ناحیه دور چشم را بردارید.
  3. کرم را با توجه نمودن به بروشور محصول به نواحی مورد نظر بزنید.
  4. حال به آرامی به نواحی ظریف زیر چشمان خود ضربه زده تا کرم پخش شود، از داخلی‌ترین گوشه چشم شروع نموده و به سمت بیرون حرکت کنید. اما به یاد داشته باشید از زدن کرم به نواحی بسیار نزدیک به مژه پایینی خودداری کنید.
  5. چیزی حدود دو دقیقه صبر نموده تا کرم کاملا جذب شود.
  6. در ادامه باقی محصول‌های روتین پوست خود را استفاده کنید.

قیمت انواع محصولات مراقبت دور چشم اورجینال و باکیفیت

 

برای درمان خشکی ناحیه دور چشم و جلوگیری از چروک شدن پوست حساس اطراف چشم بسیار مهم است که با طرز صحیح استفاده از کرم‌های دور چشم آشنا باشید و بدانید چگونه کرم یا سرم را روی پوست این بخش صورت پخش کنید. تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد از کرم‌های دور چشم به درستی استفاده نمی‌کنند، به همین خاطر ویدیوهای آموزشی نیز می‌توانند یک راهنمای بسیار خوب برای شما باشد.

نکات قابل توجه در استفاده از کرم دور چشم

نکات قابل توجه در استفاده از کرم دور چشم

  • سعی کنید از کرم‌های دور چشم به مقدار زیاد استفاده ننمایید. زیرا این کرم‌ها ممکن است وارد چشم شما شده و سبب سوزش شود.
  • استفاده از کرم‌های دور چشم روی پلک‌ها نیز هرگز توصیه نمی‌شود، مگر اینکه دستورالعمل بیان کند که انجام این کار بی‌خطر است.
  • کرم‌های دور چشم حاوی SPF باید قبل از مرطوب‌کننده‌ها و ضد آفتاب استفاده شود. دلیل این کار هم این است که کرم‌های دور چشم غالبا سبک وزن بوده و فرمول‌های سنگین باید پس از آن استفاده شوند.

سایر نکات روتین مراقبت از پوست دور چشم

سایر نکات روتین مراقبت از پوست دور چشم

افزون بر نحوه استفاده صحیح از کرم‌های دور چشم، بهتر است نکات زیر را برای مراقبت از پوست ناحیه چشم رعایت کنید:

  • به آرامی پوست نواحی اطراف چشم خود را ماساژ داده تا گردش خون بهتر شود و پف آن نیز کاهش یابد.
  • به هیچ وجه با آرایش، به ویژه آرایش چشم، نخوابید و حتما از یک پاک‌کننده آرایش ملایم جهت پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.
  • از عینک آفتابی با شیشه بزرگ استفاده نمایید تا نور ماورا بنفش UVA و UVB را کاملا مسدود کند. این کار سبب کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست و پیدایش چین و چروک چشم در این ناحیه می‌شود.
  • برای محافظت هرچه بیشتر از چشم‎‌ها و پلک‌های خود از کلاه استفاده نمایید. عرض لبه کلاه بهتر است که حداقل 7 سانتی‌متر باشد.
  • افرادی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند یا دچار خشکی چشم می‌باشند، نباید از کرم حاوی رتینوئید که باعث خشکی چشم می‌شود استفاده کنند.

مطالب کاربردی:  بهترین برند کرم دور چشم ایرانی و خارجی چیست

 

اشتباهاتی که در زمان استفاده از کرم دور چشم باید از آن‌ها اجتناب کرد

اشتباهاتی که در استفاده از کرم دور چشم باید از آن ها اجتناب کرد

در اینجا باز هم باید تکرار شود که فقط با نحوه مصرف کرم‌های دور چشم به صورت صحیح می‌توانید به خود کمک کنید تا بهترین نتیجه را از این محصول دریییافت کنید. برای استفاده و بهره گرفتن حداکثری از کرم‌های دور چشم و گرفتن بهترین نتیجه باید برخی از اشتباهات رایج را که تمام مردم هنگام استفاده از این محصول مرتکب می‌شوند، اجتناب نمایید.

بیش از حد کرم استفاده نکنید

بیش از حد کرم استفاده نکنید

ناحیه زیر چشم قسمتی نسبتا کوچک است، پس به میزان زیادی از کرم برای دور چشم نیاز ندارد. به ‌علاوه، بیشتر کرم‌های دور چشم گیاهی در قیاس با سایر محصولات مراقبت از پوست قیمت بسیار بالاتری دارند و قطعا شما نمی‌خواهید که آن‌ها را هدر بدهید. در زمان استفاده از کرم دور چشم، فقط به میزان یک نخود برای هر بار مصرف توصیه شده و استفاده از کرم دور چشم برای صورت کار عاقلانه و به‌صرفه‌ای نمی‌باشد!

بروشور محصولات را مطالعه کنید

بروشور محصولات را مطالعه کنید

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت پوست اهمیت بسیاری دارد، چرا که بر جذب آن‌ها و نتایج کلی اثر می‌گذارد. پس بهتر است دستورالعمل‌های روی بسته‌ بندی محصول را بررسی کرده تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از کرم و تلاقی آن‌ها با دیگر محصولات مراقبت از پوست خود به دست بیاورید. اما به صورت کلی قانون این است که کرم را قبل از سایر محصولات مراقبتی در نقاط کوچک ناحیه دور چشم مالیده و آن را به آرامی با انگشتان خود پخش نمایید.

مطالب پربازدید:  ترفندهای آرایشی بزرگ نشان دادن چشمها

 

از کرم دور چشم نزدیک به چشم‌ها استفاده نکنید

جذب کرم دور چشم روی پوست مرطوب بیشتر است

همان‌گونه که در ابتدا گفته شد پوست نواحی پایینی چشم یکی از حساس‌ترین نواحی بدن است که نیاز به مراقبت ویژه با ملایمت دارد. این نکته را فراموش نکرده که کرم‌های دور چشم برای استفاده در کل ناحیه چشم در نظر گرفته نشده‌اند. استفاده از این محصول روی نواحی پوست بسیار نزدیک به چشم، آسیب بسیاری به چشم می‌زند و حتی ممکن است منجر به تحریک و همچنین ایجاد سیاهی دور چشم شود.

جذب کرم دور چشم روی پوست مرطوب بیشتر است

از کرم دور چشم نزدیک به چشم‌ها استفاده نکنید

پوست اطراف ناحیه چشم غدد چربی بسیار کمتری دارد و مستعد خشکی و آسیب بوده پس بهتر است از کرم‌های دور چشم روی پوست کمی مرطوب استفاده نمایید تا نتیجه بهتری بگیرید. زیرا که محصولات مراقبت از پوست زمانی که روی پوست مرطوب استفاده شوند، بیشترین میزان فایده را خواهند داشت.

مالیدن خشن چشم‌ها ممنوع

مالیدن خشن چشم‌ها ممنوع

پوست ناحیه اطراف چشم خیلی نازک و ظریف است و نیاز به مراقبت فراوانی دارد. مالیدن چشم‌ها با خشونت خطوط ریز دور چشم را افزایش می‌دهد. انگشت حلقه شما در مقایسه با انگشتان دیگر آرام‌ترین لمس را دارد. از این جهت، توصیه می‌شود کرم‌های دور چشم را با انگشت حلقه به آرامی روی قسمت‌های زیر چشم بزنید.

مطالب کاربردی:  بهترین کرم دور چشم برای رفع تیرگی و پف زیرچشم

 

علت سوزش چشم بعد از استفاده از کرم دور چشم

سوزش چشم بعد از زدن کرم دور چشم چندین دلیل دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

زمانی کرم دور چشمی که استفاده می‌کنید، متناسب با پوست شما نباشد، چشم‌ها دچار سوزش می‌شود. برای مثال اگر شما پوست چربی داشته باشید و کرم دور چشمی که استفاده می‌کنید، هم چربی بالایی داشته باشد، بدیهی است که مشکلاتی برای پوست و چشمان خواهد داشت. دیگر علت سوزش چشم بعد از استفاده از کرم دور چشم این بوده که آن محصول ترکیبات قوی و بیش از توان پوست شما دارد.

کلام آخر

پوست دور چشم بسیار نازک و حساس بوده و برای مراقبت از آن باید از محصولات مراقبتی مخصوص آن استفاده کنید. هرچند کرم دورچشم باید از سنین جوانی مصرف شود، اما برای سنین مختلف کرم‌های متنوع و مختلفی در فروشگاه لوازم آرایشی وجود دارند تا نیاز پوست را برطرف کنند. شما می‌توانید مصرف کرم‌های ناحیه دور چشم را با مرطوب کننده دور چشم و ضد آفتاب شروع کرده و در سنین بالاتر به سراغ کر ضد پف و ضد چروک بروید.

 

منبع : neostrata

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *