آرایش چشم در خانه

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر نوع میکاپی، آرایش چشم است. در واقع با یک آرایش چشم زیبا می‌­توان به ساده‌­ترین میکاپ‌ها هم جلوه بخشید. برای همین بسیاری از خانم‌ها دوست دارند آرایش چشم در خانه را یاد بگیرند و به این شکل به راحتی برای مراسم‌­های مختلف، با زیبایی هر چه بیشتر حاضر شوند.

خوشبختانه این روزها به خاطر در دسترس بودن وسایل مختلف آرایشی در فروشگاه لوازم آرایشی که کیفیت خوبی هم دارند در خانه به راحتی می‌توان در خانه آرایش چشم را انجام داد. اگر شما هم به دنبال بهترین آموزش آرایش چشم ساده در خانه هستید و علاقه دارید به سادگی خود آرایی را یاد گرفته یا حتی برای دیگران آرایش انجام دهید توصیه می‌شود تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آرایش چشم نقشی بسیار پر رنگ در زیبایی چهره داشته و با یک آموزش آرایش چشم حرفه‌­ای می­توان به چهره زیبایی بیشتری بخشید. برای آرایش چشم از وسایل آرایشی مختلفی نظیر ریمل، مداد چشم، سایه چشم و خط چشم استفاده می‌­شود.

۱. سایه چشم

سایه چشم

یکی از لوازم آرایشی مورد نیاز جهت یک آرایش چشم ساده در خانه که به کمک آن می‌­توان یک آرایش هماهنگ با استایل خود داشت سایه چشم است.

۲. خط چشم

خط چشم هم یکی دیگر از لوازم آرایشی کاربردی در آموزش آرایش چشم به حساب می­‌آید. با یک خط چشم اصولی می­‌توان چشم­ را درشت­‌تر و کشیده­ نشان داد.

۳. ریمل

یک آرایش چشم با زدن ریمل، بیشتر از هر زمان دیگری خود را نشان ‌می‌دهد. ریمل، موجب پرپشت دیده­ شدن مژه­ شده و چشم­ حالت بسیار زیبایی پیدا می­‌کند.

۴. مژه مصنوعی

برای برخی از مجالس اگر دوست دارید آرایش شما حرفه‌­ای و زیبا به نظر برسد، استفاده از مژه مصنوعی تاثیر خواهد داشت. با مژه مصنوعی چشم‌­ها درشت‌تر و زیباتر دیده­ می‌­شوند.

۵. فرمژه

فرمژه

در آخر می‌­توان به کمک یک فرمژه، حالت بسیار زیباتری به مژه‌ها داد. فرمژه با فر کردن مژه‌ها آن­‌ها را بلندتر و مرتب­ نشان می­‌دهد. کرم بیس و مرطوب کننده هم از دیگر مواردی هستند که برای داشتن یک آرایش چشم حرفه‌­ای به آن نیاز خواهید داشت.

آموزش آرایش چشم در خانه

حتما برای شما هم بسیار لذت­ بخش است که در خانه به سادگی با یک آرایش چشم در خانه حرفه‌­ای، زیباترین آرایش­‌ها را برای خود انجام داده و برای میکاپ نیاز به شخصی دیگر نداشته باشید. در ادامه مطلب با هم به صورت قدم به قدم آموزش آرایش چشم در خانه را یاد خواهیم گرفت:

۱. ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید

صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید

بهتر است برای این که پوست تمیز باشد اول از هر چیزی صورت را با یک شوینده ملایم تمیز کنید. پس از تمیز کردن پوست، در صورت داشتن پوست خشک توصیه شده نواحی همچون زیر چشم، گوشه‌های خارجی چشم، شقیقه­ و پیشانی را با یک مرطوب­ کننده از حالت خشکی خارج کنید.

قیمت انواع محصولات آرایش چشم اورجینال

 

۲. رنگ پایه بزنید

سیاهی حلقه زیر چشم را با کرم روشن کننده بپوشانید. پوست زیر چشم را با انگشت ماساژ دهید و همچنین از زیر چشم تا روی استخوان بینی یک لایه کرم بکشید. در صورتی که دارای زیر چشم تیره هستید و کرم به تنهایی قادر به پوشاندن تیرگی نبوده و بهتر است برای این کار از کاورهای مخصوص زیر چشم کمک بگیرید.

برای زدن رنگ پایه، از یک یا ترکیب چند کرم پودر استفاده کنید. البته در این حالت باید به هماهنگی رنگ پایه روی پلک و زیر چشم توجه کنید.

۳. شروع به زدن سایه پلک کنید

در این بخش از آرایش چشم در خانه، پشت چشم آماده نشستن سایه ­است. جهت زدن سایه پلک، می­‌توانید به دلخواه خود از یک یا چند رنگ استفاده نمایید. برای پشت چشم بهترین رنگ، رنگ­ متوسط مثل صورتی ملایم یا قهوه­‌ای روشن است.

۴. برای زیر ابرو از رنگ روشن استفاده کنید

زیر ابرو از رنگ روشن

با یک رنگ روشن مثل سفید، طلایی روشن یا رنگ‌­های روشن دیگر و البته ملایم در پالت سایه، زیر ابرو را به خوبی مشخص نمایید.

۵. چین و چروک پشت چشم را رنگ بزنید

به کمک رنگ‌های تیره می­‌توانید چین و چروک پشت چشم خود را بپوشانید. البته باید در نظر بگیرید این رنگ باید از رنگ کرم پودر کمی تیره‌­تر باشد. حالا با برس مخصوص سایه، رنگ روشن را به صورت ضربه‌­ای روی رنگ تیره بزنید.

همیشه سعی داشته باشید در آرایش چشم، از ترکیب چند رنگ سایه استفاده کرده و بعد از زدن سایه، به کمک برس مخصوص، مسیر رنگ‌ها را از بین برده و به آرایش خود حالت طبیعی‌تری ببخشید.

۶. خط چشم بکشید

خط چشم بکشید

برای کشیدن خط چشم بهتر بوده از یک قلم­ نوک تیز استفاده کنید. این کار کمک کرده تا خط چشم ظریف­ی داشته باشید. خط چشم باید بر اساس نوع چشم شما انتخاب شود تا بیشترین جلوه را به چشم‌­ها ببخشد. برای کشیدن دقیق خط چشم، چشم را کاملا ببندید تا تسلط خوبی روی آن داشته باشید. برای کشیده‌تر دیده­ شدن چشم­‌ها می‌توان از خط چشم پرطرفدار گربه‌­ای استفاده کرد.

مطالب کاربردی:  آموزش ترفندهای محو کردن خط چشم با مداد و براش

 

۷. مژه مصنوعی بگذارید

اگر دوست دارید چشم‌ شما بیشتر خود را نشان دهد مژه مصنوعی می‌­تواند به شما کمک کند. برای گذاشتن مژه مصنوعی کافیست آن را با یک موچین برداشته و پس از زدن چسب، آن را به دقت روی خط رویش مژه‌ها قرار دهید.

۸. مژه‌ها را فر کنید

برای آن که مژه‌ها حالتی رو به بالا داشته باشند از فرمژه کمک بگیرید. مژه‌ها را بین فرمژه برای ۵ ثانیه نگاه داشته و سپس رها کنید. برای راحتی بیشتر، چشم را در زمان استفاده از فرمژه ببندید. این مورد را در نظر داشته باشید که بهترین زمان جهت استفاده فرمژه قبل از زدن ریمل است.

مطالب پربازدید:  حیاتی‌ترین نکاتی که قبل از خرید فرمژه باید بدانید

 

۸. با یک ریمل، زیبایی چشم‌ها را تکمیل کنید

با یک ریمل، زیبایی چشم‌ها را تکمیل کنید

اگر مرحله مژه مصنوعی را حذف نموده‌اید باید ریمل را با حوصله و دقت بیشتری بزنید تا چشم‌ها خود را نشان دهند. از پایه مژه‌ها شروع به زدن ریمل کرده و همچون حالت جاروکشی، برس ریمل را به سمت بالا مژه حرکت دهید. مراقب باشید ریمل موجب سیاهی بالا یا پایین پلک نشود.

در این مطلب با هم یک آموزش ارایش چشم در منزل کاملا حرفه­‌ای و در عین حال ساده را قدم به قدم یاد گرفتیم. آرایش چشم را می­‌توانید با تمرین و تکرار به سادگی در خانه یاد بگیرید.

 

منبع : goodhousekeeping

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *