آرایش چشم برای عینکی ها

عینک یکی از اکسسوری‌های جذاب برای بانوان و آقایان محسوب می‌شود. انتخاب و خرید یک عینک شیک و زیبا، تاثیری زیادی در افزایش جذابیت استایلتان دارد. اگر عینک متناسب با فرم صورت و رنگ پوست انتخاب شود، می‌تواند توجه افراد را به چشمان شما جلب ‌کند. آرایش کردن یکی از راه‌های افزایش جذابیت بانوان به شمار می‌‌آید. نحوه آرایش چشم برای عینکی ها بسیار مهم است و در صورتی که به آن توجه شود، صورت شما را جذاب‌تر می‌کند.

اگر از عینک برای بینایی بهتر نیز استفاده می‌کنید، احتمالا با چالش‌هایی در زمان آرایش صورت با عینک مواجه شده‌اید؛ مثلا زمان زیادی را جهت آرایش چشمان خود صرف می‌کنید و پس از گذاشتن عینک، آرایش چشم‌ها به کل ناپدید می‌شود. همچنین، ممکن است بعد از گذاشتن عینک، کرم پودر یا فاندیشن در قسمت دور چشم‌ها روی پوست حالت ماسیده شده به خود بگیرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

البته در کنار در نحوه آرایش چشم برای عینکی ها، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی مرغوب نیز می‌تواند تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی صورت داشته باشد. در این مقاله به موضوع آموزش آرایش چشم برای عینکی ها می‌پردازیم و با ارائه نکات و ترفندهای ساده به شما کمک می‌کنیم تا چهره‌ای زیبا و جذاب داشته باشید.

چگونه با عینک جذاب باشیم؟

جذابیت با عینک

همان‌طور که می‌دانید عینک‌های طبی امروزه جزو استایل افراد محسوب شده و نقش مهمی در زیبایی چهره ایفا می‌کنند. انتخاب عینک بر اساس فرم صورت نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. برای مثال اگر صورت گرد دارید، استفاده از عینک‌های مستطیل یا مربع برای شما مناسب است. این مدل عینک‌ها با گردی صورت شما در تضاد است و موجب می‌شود صورتتان زاویه پیدا کرده و جذاب‌تر به نظر برسد.

نکته بعدی استفاده از عینک متناسب با رنگ پوست و مویتان است. اگر رنگ پوستتان دارای تناژ گرم است بهتر است از فریم با رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، طلایی، صورتی، نارنجی، قرمز، زرد و سبز استفاده کنید. اما در صورتی که تناژ پوستتان سرد است سعی کنید از فریم‌هایی به رنگ مشکی، طوسی، صورتی، آبی یا بنفش استفاده کنید.

ترفندهای آرایش برای عینکی ها

یک آینه مناسب با عدسی بزرگنمایی شده تهیه کنید

یک آینه مناسب با عدسی بزرگنمایی شده تهیه کنید

مهم ترین نکته‌ای که باید برای آرایش صورت با عینک به آن توجه داشت، استفاده از یک آینه با عدسی بزرگنمایی شده بوده که برای دید بهتر و تسلط کامل در هنگام آرایش کردن است. در این حالت شما می‌توانید به راحتی، تمام اجزای صورت خود را ببینید و یک میکاپ تمیز، حرفه‌ای و زیبا را انجام دهید. پس حتما در قدم اول یک آینه مناسب و استاندارد را تهیه کنید.

آرایش پایه صورت

برای آرایش صورت با عینک ابتدا پوست را با یک کرم آبرسان متناسب با جنس پوست خود، آبرسانی کنید. پس از گذشت حدودا 30 دقیقه، از پرایمر صورت استفاده نموده و حتما به تمام سطح پوست، به ویژه قسمت تی زون (بینی، پیشانی و چانه) بزنید.

مجدد 30 دقیقه صبر کنید تا پرایمر به خوبی جذب پوست شود و پس از آن، کرم پودر را روی پوست بزنید و با یک پد اسفنجی، به خوبی روی پوست پخش و محو کنید. پیشنهاد می‌کنیم جهت جلوگیری از خط افتادن یا ماسیده شدن کرم پودر در ناحیه زیر عینک، از کرم پودرهای سبک با جلوه مات و طبیعی استفاده کنید.

از کرم پودر زیاد استفاده نکنید

از کرم پودر زیاد استفاده نکنید

استفاده زیاد از کرم پودر در نواحی اطراف بینی موجب می‌شود فرورفتگی‌های حاصل از بالشتک‌های پل عینک بر روی صورت بیشتر نمایان شود و جلوه مناسبی ایجاد نمی‌کند. بهتر است پوست اطراف بینی را کاملا مات نگه دارید و از ترکیب کانسیلر با مقداری پودر برای نواحی T (بینی، پیشانی، چانه و استخوان گونه) بهره ببرید. در ناحیه بینی استفاده از پودر فیکساتور یا تثبیت‌کننده آرایش می‌تواند نقش مهمی در عدم ایجاد لک ایفا کند.

در آرایش ابروهای خود دقت کنید

در آرایش ابروهای خود دقت کنید

نوع فریم تاثیر زیادی در انتخاب سبک آرایش ابروهایتان دارد. اگر از فریم‌های نازک و ظریف استفاده می‌کنید ابروهای شما بیشتر نمایان شده و بهتر است برای آرایش آن وقت بیشتری صرف کنید. اما در صورت استفاده از قاب‌های ضخیم و مستطیلی، بهتر است خیلی روی آرایش ابروهایتان مانور ندهید چون خیلی دیده نمی‌شوند.

قیمت انواع لوازم آرایشی لوکس و اورجینال

 

مدل خط چشم برای عینکی ها

خط چشم عینکی‌ها

استفاده از خط چشم یک راه آسان برای زیبایی و برجسته کردن چشمانتان است. در صورتی که لنز عینک موجب بزرگنمایی چشمانتان می‌شود، در انتهای خط چشم خود از یک سایه تیره و دودی استفاده کنید.

اما در صورتی که لنز عینک چشمانتان را کوچک‌تر نشان می‌دهد، سعی کنید به کمک سایه زدن در خط درونی پلک و کشیدن خط چشم دنباله‌دار و حجیم، چشم خود را بزرگ‌تر جلوه دهید. استفاده از سایه‌های روشن‌تر مانند سایه‌های به رنگ قهوه‌ای کم‌رنگ نیز برای بزرگ‌تر نشان دادن چشمانتان موثر است.

مطالب مرتبط:  آشنایی با انواع آرایش مناسب با فرم صورت به همراه عکس

 

از معجزه مژه‌های فر غافل نشوید.

معجزه مژه‌های فر

هنگامی که مژه‌های خود را فر می‌کنید، علاوه بر زیبایی بیشتر چشمانتان، از برخورد مژه با لنز عینک جلوگیری می‌شود. استفاده از ریمل ضد آب نیز موجب می‌شود مژه‌ها نظم خود را در طول روز حفظ کنند. ریمل‌های ضدآب از ایجاد پوسته‌های سیاه بر روی لنز که ناخوشایند است، جلوگیری می‌کند. ریمل ضد آب بسیار مقاوم و ماندگارتر از نمونه‌های معمولی بوده و احتمال پوسته ‌پوسته شدن و خشک شدن آن نیز کمتر است.

استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر موجب می‌شود حلقه‌های سیاه زیر چشمتان محو شود و چشمانتان در پشت عینک جذابیت بیشتری پیدا کند. یک کانسیلر مات منعکس‌کننده سایه‌ها می‌تواند خطوط ریز زیر چشم را به خوبی پوشش دهد. استفاده از کانسیلرهای زرد به نسبت کانسیلرهای مایل به آبی و خاکستری عملکرد بهتری داشته و موجب پنهان کردن بهتر چین و چروک و خطوط ریز دور چشم می‌شود.

استفاده از رژگونه

استفاده از رژگونه

رژگونه برای برجسته کردن گونه‌ها کاربرد دارد. اما برای آرایش چشم های عینکی استفاده از رژگونه خیلی توصیه نمی‌شود؛ زیرا عینک توجه را به سمت چشمانتان جلب می‌کند و به نوعی با رژگونه در تداخل است. اگر می‌خواهید از رژگونه استفاده کنید بهتر است از نمونه‌های مات و ملایم استفاده کنید تا جذابیت صورتتان افزایش یابد.

مطالب کاربردی:  ترفندها و اسرار آرایش پلک چروک

 

رنگ قاب عینک و تناسب آن با آرایش

رنگ قاب یک موضوع کلیدی در آرایش برای عینکی‌ها است. هنگام انتخاب رنگ قاب عینک دقت نمایید که رنگ مناسبی انتخاب کنید که به فرم صورت شما بیاید. رنگ‌های بولد مانند صورتی، قرمز، قهوه‌ای را برای زمانی نگه دارید که قصد دارید نگاه جمع به سمت شما باشد.

در صورت امکان، بهتر است دو فریم عینک داشته باشید. در این حالت می‌توانید یکی را به صورت روزمره استفاده کرده و یک قاب فانتزی رنگی را برای مراسم‌های خاص استفاده کنید.

رژ لب مناسب خود را انتخاب کنید.

انتخاب رژ لب مناسب

در مورد استفاده از رژ لب همواره باید به تطابق آن با سایه چشم توجه کنید. اگر از سایه چشم پررنگ استفاده می‌کنید، رژ لب خنثی گزینه مناسبی برای شماست. اما اگر رژ لبتان پررنگ است، سایه چشم خنثی بزنید. در مورد افراد عینکی به دلیل این‌که عینک چشم‌ها را برجسته و توجه را به سمت خود جلب می‌کند، استفاده از رژ لب‌های کم‌رنگ یا برق لب توصیه می‌شود.

اما در صورتی که از فریم‌های نازک و روشن بهره می‌برید، می‌توانید با استفاده از یک رژ لب تیره و پر رنگ، توجه دیگران به چشمانتان را به حداقل برسانید.

سبک آرایش متناسب با فریم عینک

آرایش متناسب با فریم عینک

اکثر فریم‌های موجود در بازار به رنگ‌های خنثی از جمله مشکی، قهوه‌ای یا حتی لاک‌پشتی بوده و اغلب افراد سعی می‌کنند رنگ فریم را با رنگ پوست و مو ست کنند. اما رنگ‌های متفاوت و جسورانه نیز در بین مردم طرفداران خاص خود را دارد. استفاده از فریم‌های بزرگ‌تر چشمان شما را بهتر نشان می‌دهند و می‌توانید با یک آرایش ملایم، جذابیت خود را افزایش دهید. استفاده از خط چشم سفید بر روی پلک درونی به عنوان ترفندی برای بزرگ‌تر نشان دادن چشمانتان، بسیار کاربردی است.

مطالب پربازدید:  ۷ مرحله کلیدی در مدل آرایش نود و نکاتی که باید بدانید

نکات مهم بهداشتی در آرایش مخصوص عینکی‌ها

نکات زیر را برای بهداشت آرایش برای عینکی ها رعایت کنید:

  1. هرگز لوازم آرایشی خود را به اشتراک نگذارید. همیشه هنگام امتحان کردن محصولات در فروشگاه از یک اسفنج جدید استفاده کنید و اصرار کنید که فروشندگان قبل از استفاده روی پوست، دهانه ظروف را با الکل پاک کنند.
  2. هرگز مایعی را به محصول اضافه نکنید مگر این که برچسب به شما بگوید که این کار را انجام دهید.
  3. اگر رنگ لوازم آرایش تغییر کرد ، آن‌ها را دور بریزید.
  4. ظروف آرایش را در زمانی که استفاده نمی‌کنید محکم بسته نگه دارید.
  5. اگر در آرایش چشم برای عینکی ها عفونت چشمی همچون تورم دارید، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

برترین ترفندهای آرایش چشم برای عینکی ها

آرایش کردن یکی از راه‌هایی است که می‌تواند عیوب و ناهمواری‌های پوست را پنهان کند. در این بین آرایش چشم برای عینکی ها بسیار مهم است. ایجاد لکه‌های کرم پودر یا ذرات ریمل بر روی لنز عینک از جمله مشکلاتی است که ممکن است در آرایش کردن برایتان ایجاد شود. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید در عین استفاده از عینک از آرایش کردن لذت ببرید و ظاهری جذاب برای خود رقم زنید.

 

منبع : maybelline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *