آموزش آرایش چشم

آیا تا به حال آرایش چشمی را دیده‌اید که آرزوی انجامش داشته باشید؟ نیازی نیست که حتما یک میکاپ آرتیست باشید تا بتوانید از سایه استفاده کنید. با شناخت سایه‌های مخصوص هر بخش، آناتومی آرایش چشم و همچنین کمی تمرین، اطمینان می‌یابید که هر مدل آرایش چشمی را می‌توانید برای چشمان خود انجام دهید.

همه ما می‌دانیم در برخورد با اطرافیان اولین چیزی که از ظاهر و صورت ما جلب توجه می‌کند چشمان ما است. تاثیر چشم‌ها بر چهره آن چنان زیاد است که هزاران محتوا در زمینه‌های مختلف آرایشی، روانشناسی و دیگر زمینه‌ها راجع به آن نوشته شده است. به طوری که چشم‌ها را زبان دوم می‌نامند و تاثیر آن را از زبان واقعی بیشتر می‌دانند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چشم‌ها در شادابی و زیبایی چهره شما تاثیر بسیاری دارند. در صورت داشتن یک آرایش چشم مناسب، از نظر دیگر افراد شما بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسید و می‌توانید تاثیر زیادی روی آن‌ها بگذارید.ما در این مطلب قصد داریم آموزش آرایش چشم را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما قرار دهیم. پس همراه ما باشید تا آرایشگر خود شوید.

آموزش آرایش چشم حرفه‌ای به صورت قدم به قدم

آموزش آرایش چشم حرفه‌ای به صورت قدم به قدم

زمانی که در انجام مراحل نخست آرایش چشم استاد شوید، انجام آرایش‌های پیچیده و هنرمندانه چشم برای شما ساده خواهد بود.

استفاده از کانسیلر

اولین مرحله آموزش آرایش چشم جدید برای بیشتر بانوان استفاده از کانسیلر در ناحیه زیر چشم است تا تیرگی و پف چشم را بپوشاند. کانسیلر را با استفاده از یک برس آرایشی یا انگشت خود به صورت ضربه‌های آرام به زیر چشم بزنید تا زیر آن صاف و روشن شود. اگر زیر چشم‌ها صاف و روشن است، می‌توانید این مرحله را انجام ندهید.

آموزش آرایش پشت چشم با پرایمر

مقدار کمی پرایمر را روی پلک خود بزنید. می توانید این کار را با پرایمر چشم و به کمک انگشت یا براش انجام دهید که سبب می‌شود آرایش چشم شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانید از مقدار کمی کرم چشم و کانسیلر استفاده کنید.

آموزش سایه زدن چشم مرحله به مرحله

آموزش سایه زدن چشم مرحله به مرحله

در ادامه آموزش آرایش چشم ساده نوبت به سایه چشم می‌رسد. سایه چشم خود را به وسیله براش روی پلک بزنید. همانطور که گفته شد، سایه در این بخش، از رنگی روشن یا متوسط انتخاب می‌شود و اصول سایه زدن چشم به این گونه است که با کمک براش مخروطی کوچک آن را روی پلک اعمال می‌کنید.

آموزش آرایش حرفه‌ای با هایلایت زدن

در مرحله بعد از هایلایت برای ناحیه بالای پلک استفاده کنید. در واقع این ناحیه سایه‌ای روشن و روشن‌ترین سایه پلات را نیاز دارد. همچنین از این سایه می‌توانید برای گوشه داخلی چشم هم استفاده کنید.

قیمت انواع لوازم آرایش چشم باکیفیت و اورجینال

 

آموزش آرایش چشم لایت حرفه‌ای با کانتورینگ

آموزش آرایش چشم لایت حرفه‌ای با کانتورینگ

پس از سایه ناحیه بالایی پلک، از کانتور برای خط پلک استفاده نمایید. برای سایه این ناحیه از رنگ تیره استفاده کرده که چشم را کاملا مشخص می‌کند. از یک براش مخروطی متوسط یا کوچک برای این بخش استفاده نمایید زیرا این رنگ تیره غلیظ است و نباید بیش از حد بر روی خط پلک شما قرار گیرد. سایه کانتور همچنین برای گوشه بیرونی چشم هم به شکل V به کار رفته که این کار در بزرگ‌تر نشان دادن چشمان تاثیر می‌گذارد.

مخلوط کردن

از یک براش مخروطی شکل بزرگ استفاده کرده و به خوبی سایه‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید. البته اگر قصد دارید آرایشی آوانگارد و هنری داشته باشید می‌توانید این کار را انجام نداده اما اگر سایه‌ها به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و خطوط جدا کننده آن‌ها از هم قابل تشخیص نباشد، آرایش طبیعی‌تری خواهید داشت.

آرایش چشم در خانه با خط چشم ساده

در این مرحله نوبت به رسم خط چشم می‌رسد. می‌توانید از انواع خط چشم مایع، مدادی یا ژلی برای کشیدن خط چشم استفاده کنید. همچنین استفاده از سرمه هم برای کشیدن خط چشم بسیار مرسوم است. برای کشیدن خط چشم، اول به صورت خط چین‌های کوچک بکشید سپس آن‌ها را به هم وصل کنید.

فرمژه در آموزش آرایش چشم کره ای

فرمژه در آرایش چشم

در ادامه آرایش چشم، نوبت مژه‌ها است. با فرمژه مژه‌های خود را به زیبایی حالت دهید. انواع فرمژه قابل تهیه از فروشگاه لوازم آرایشی است. فرمژه را به آرامی در قسمت اتصال مژه‌ها به پلک قرار دهید، دو طرف آن را به یکدیگر نزدیک کنید، به آرامی فشار دهید و برای چند ثانیه ثابت نگه دارید. می توانید فرمژه را در طول مژه‌ها حرکت داده و حالت دادن به مژه را از نقاط گوناگون انجام دهید تا مژه‌ها بیشتر فر بخورند و طولانی‌تر به نظر آیند.

مطالب مرتبط:  حیاتی‌ترین نکاتی که قبل از خرید فرمژه باید بدانید

 

ریمل زدن در میکاپ چشم

بعد از حالت دادن به مژه‌ها، نوبت به استفاده از ریمل برای مژه‌های بالایی میرسد. سر خود را به سمت عقب برده و ریمل را به آرامی از ریشه تا نوک مژه حرکت دهید. در صورت نیاز این کار را چندین مرتبه تکرار کنید تا ریمل بیشتری روی مژه قرار گیرد اما هر بار اجازه داده تا ریمل روی مژه خشک شود و لایه دیگری بزنید. معمولا دو از لایه ریمل روی هم استفاده می‌کنند.

در آرایش چشم ریمل زدن به مژه‌های کوتاه پایین چشم ضروری نبده اما اگر تمایل به انجام این کار دارید، می‌توانید به همان روش ریمل زدن به مژه‌های بالایی، به مژه پایین خود هم ریمل بزنید.

آرایش ابرو؛ پس از اتمام مراحل آرایش چشم

آرایش ابرو؛ پس از اتمام مراحل آرایش چشم

با وجود این که آرایش ابرو جدا از آرایش چشم است و خود می‌تواند آموزش جداگانه‌ای داشته باشد اما اصلاح و مرتب کردن خط آن به زیباتر جلوه کردن چشم و آرایش شما بسیار کمک می‌کند. این کار بهتر است با کمک یک مداد یا پودر با کشیدن خط‌هایی کوتاه و نرم انجام شود.

مطالب پربازدید:  تقویت ابرو خانگی با چند محصول گیاهی و صنعتی معجزه آسا

 

فراموش نکنید که با تمرین کردن زیاد می‌توانید به بهترین سبک و مدل آرایش چشم خود دست یابید. مراحل گفته شده در بالا به چشمان شما جذابیت طبیعی و ملایمی می‌دهند اما آرایش‌های مختلف و خلاقانه بسیاری وجود دارند که چشمان شما را زیباتر می‌کنند.

 

منبع : bebeautiful

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *