لیفت مژه یا لمینت مژه

برای داشتن مژه‌هایی بلند، مشکی و جذاب باید پشتکار داشت؛ فر کردن و حالت دادن به مژه‌ها با فرمژه، استفاده از پرایمر ریمل، زدن چند لایه ریمل و در نهایت برای چشمانی زیباتر و گیراتر، استفاده از مژه مصنوعی! همه این مراحل می‌توانند بسیار وقت گیر باشند. همچنین تمامی این مراحل ممکن است باعث ریزش مژه و از بین بردن حالت طبیعی آن‌ها شود. اینجاست که لیفت مژه به کمک می‌آید! این پروسه با ارائه مژه‌های حالت‌دار و با اثر نیمه دائمی، مژه‌های افراد را زیبا و فر خورده نگه می‌دارد.

لیفت مژه چیست؟ آیا برای همه کاربردی است؟ فرآیند آن به چه صورت است؟ آیا در خانه نیز می‌توان مژه‌ها را لیفت کرد؟ فرق لیفت و لمینت مژه چیست؟ این‌ها سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به آن‌ها پاسخ دهیم. اگر شما نیز می‌خواهید مژه‌های خود را لیفت کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لیفت مژه چیست؟

مژه تاثیر زیادی در زیبا جلوه کردن چشم‌هایمان دارد.

لیفت مژه به حالت دادن مژه از بن تا نوک آن می‌گویند که باعث دیده شدن طول کامل مژه‌ها می‌شود. لیفت، افراد را از فرمژه بی نیاز کرده و مژه‌ها را فر می‌کند. انواع لیفت مژه به لیفت مژه یومی یا با کراتین، لیفت پرپشت کننده و بلند کننده مژه (LVL) و لیفت مژه در خانه تقسیم می‌شود.

شایان ذکر است که گرچه در ویدئوهای مختلف لیفت کردن مژه بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما هیچ گاه این کار را تنها انجام ندهید یا به دست افراد غیرحرفه‌ای نسپارید. لیفت مژه برای افرادی که عادت دارند هر روز از فرمژه استفاده کنند یا مژه‌هایشان حالت فر مانند ندارد و صاف بوده، بسیار مناسب است.

لیفت بیشتر برای مژه‌های بلند مناسب است و به افرادی که مژه‌های کوتاه دارند، پیشنهاد می‌شود مدتی پیش از انجام لیفت از سرم‌ها یا تونیک‌های تقویت مژه استفاده کنند تا مژه‌ها بلندتر شوند و لیفت زیباتر به نظر برسد.

این پروسه زیبایی اصلا ترسناک نیست و به هیچ عنوان اشخاص درد و سوزشی حس نمی‌کنند. اما نکته مهم بسته نگه داشتن چشم در حین پروسه لیفت کردن است. در این پروسه که 45 تا 60 دقیقه به طول می‌انجامد، از چند مواد شیمیایی که با مواد لیفت ابرو متفاوت هستند، استفاده می‌شوند که در صورت بسته نگه داشتن چشم هیچ آسیبی به شما نخواهند رساند.

همچنین لیفت مژه یکی از بی‌خطرترین راه‌های فرم‌دهی و زیباتر کردن چشم است که هیچ عوارضی ندارد؛ اما اگر پوست و چشم حساسی دارید یا نگران هستید، برای تست پوستی می‌توانید از کسی که قرار است لیفت را انجام دهد، بخواهید دو قطره پشت گوش شما بریزد و حداقل 15 دقیقه صبر کنید. اگر ناحیه که مواد روی آن ریخته دچار التهاب، سوزش، خارش و مواردی از این قبیل نشد، می‌توانید لیفت مخصوص مژه را انجام دهید.

قیمت انواع محصولات آرایش چشم اورجینال

با مراحل لیفت مژه آشنا شوید

برای لیفت مژه حتما به یک متخصص و شخص مجرب مراجعه کنید.

این کار از مشاوره شروع می‌شود. ابتدا از شخص می‌پرسند که چه مدل و چه اندازه فر مدنظر دارد. براساس پاسخ شخص، سیلیکون با اندازه مشخص و مناسب برای انجام لیفت انتخاب می‌کنند. پس از آن از شخص می‌خواهند تا دراز بکشد و چشمان خود را تا پایان کار ببندد.

برای شروع ابتدا اطراف چشم را تمیز می‌کنند و سپس لایه سیلیکونی را با چسب پشت پلک قرار می‌دهند. سپس با اسپولی یا براش مژه‌ها را از یکدیگر جدا می‌کنند و با ماده‌ای مخصوص مژه‌ها را روی سیلیکون می‌چسبانند.

پس از اینکه شخص از چسبیدن مژه‌ها مطمئن شد، مژه‌ها را آغشته به لوسیون لیفت کننده خواهد کرد. لوسیون لیفت کننده باید به مدت 6 تا 12 دقیقه روی مژه‌ها بماند. پس از آن از لوسیون تثبیت کننده و کراتین برای نگه داشتن حالت فر مژه‌ها، آبرسانی و ماندگاری بیشتر لیفت استفاده می‌شود. برخی برای زیبایی بیشتر از رنگ و یا تینت استفاده می‌کنند. اینگونه مژه‌ها تیره‌تر خواهند شد و ظاهر جذاب‌تری به خود می‌گیرند.

پروسه لیفت مژه به طور کلی 45 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و به مدت 6 تا 8 هفته ماندگاری دارد. البته ماندگاری آن کاملا به طرز نگهداری از مژه‌ها بعد از لیفت بستگی دارد که البته با رعایت چند نکته می‌توان دوام آن را افزایش داد. 6 هفته پس از لیفت نیز باید آن را ترمیم کرد تا مژه‌ها ظاهر خود را حفظ کنند.

مطالب مهم:  انواع اکستنشن مژه و عوارض و فوایدش چیست

نکات نگهداری از مژه قبل و بعد از لیفت

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، لیفت مژه نهایتا 6 تا 8 هفته دوام دارد که بنابر چگونگی نگهداری آن‌ها و جنس و حالت مژه افراد، این زمان ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. اما چه نکاتی را باید برای دوام بیشتر لیفت مژه رعایت کرد؟

نکات مراقبتی پیش از انجام لیفت

سعی کنید قبل از مراجعه به کلینیک، برخی نکات را رعایت کنید تا لیفت نتیجه بهتری داشته باشد. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برای انجام لیفت مژه پیش از مراجعه به کلینیک یا آرایشگاه، حتما آرایش چشم خود را به خوبی و به‌طور کامل پاک کنید.
  • اگر از لنز استفاده می‌کنید، چه طبی و چه رنگی، حتما آن را از چشمانتان خارج کنید.
  • از حداقل سه روز پیش از ریمل ضدآب استفاده نکنید. به دلیل ماندن ریمل روی مژه و مقاومت آن نسبت به پاک کننده‌ها، ممکن است هنگام لیفت اجازه ندهد مژه‌ها به خوبی به لایه سیلیکونی بچسبند.

مراقبت‌های فوری پس از لیفت

اینکه پس از لیفت مژه از آن مراقبت کنید، نقش اساسی و کلیدی در دوام آن خواهد داشت. برای تثبیت کردن لیفت مژه 48 ساعت زمان لازم است. بنابراین 48 ساعت پس از لیفت به هیچ عنوان اطراف چشمانتان را نشویید و از هیچ لوازم آرایشی و بهداشتی در اطراف چشم‌ها استفاده نکنید.

مراقبت‌های طولانی مدت پس از لیفت

پس از لیفت مژه سعی کنید به چشمانتان دست نزنید و آن را مالش ندهید.

پس از گذشت 48 ساعت همچنان باید از مژه‌هایتان مراقبت کنید تا فرم خود را حفظ کنند. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • از ریمل ضدآب به هیچ عنوان استفاده نکنید. تمیز کردن ریمل ضدآب بسیار دشوار است. بنابراین از ریمل‌های بر پایه آب به مقدار کم استفاده کنید تا دوام و ماندگاری مژه‌های لیفت شده بیشتر شود.
  • از شوینده‌های روغنی و مواد مراقبتی پوستی مختلف و زیاد در اطراف چشم استفاده نکنید.
  • از فرمژه و ماسک‌های چشمی استفاده نکنید.
  • حواستان به تعداد دفعات مالیدن چشمانتان باشد. حتی‌الامکان این کار را انجام ندهید.

با رعایت نکات ذکر شده می‌توانید اطمینان داشته باشید که مژه‌های لیفت شده حالت خود را در زمان بیشتری نگه می‌دارند.

تفاوت لمینت مژه با لیفت مژه چیست؟

لمینت مژه با لیفت مژه تفاوت چندانی ندارد و هر دو به مژه‌ها حالت می‌دهند.

ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود بیاید که لمینت مژه چه فرقی با لیفت مژه دارد. پاسخ کوتاه این است که فرق چندانی ندارند و نهایت مژه‌ها در هر دو روش حالت‌دار می‌شوند. همچنین بهترین مواد لیفت و لمینت مژه تقریبا یکسان هستند. اما اگر بخواهیم به این دو روش حالت دادن مژه نگاه عمیق‌تری داشته باشیم، متوجه می‌شویم این دو تفاوت‌هایی دارند که افراد برای انتخاب یکی از دو گزینه مصمم هستند.

لیفت مژه برای بازتر کردن چشم‌ها استفاده می‌شود؛ یعنی پس از لیفت کردن، مژه‌ها بلندتر شده و چشم‌ها بزرگ‌تر دیده می‌شوند. در لمینت کردن مژه، از کراتین و بوتاکس برای تقویت مژه استفاده می‌شود و مناسب کسانی است که مژه‌های نازک و ضعیفی دارند.

امروزه بیشتر متخصصان برای حالت دادن به مژه این دو روش را با هم تلفیق می‌کنند و گاهی اسم‌ها را نیز به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. منظور این است که این دو فرقی با یکدیگر نداشته و هر دو نتیجه یکسان دارند. از عوارض لیفت مژه موردی مشاهده نشده است، اما استفاده از کراتین و بوتاکس مخصوص مژه می‌تواند برای زنان باردار خطرآفرین باشد. بنابراين توصیه می‌شود که قبل از انجام هر کاری حتما با پزشک زنان و زایمان مشورت کنند.

مزایای لیفت مژه چیست؟

مزایای لیفت مژه چیست

لیفت و لمینت در برابر کاشت و اکستنشن مژه هیچ آسیبی به مژه‌ها نمی‌رساند به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا نموده است. تاثیر و دوام لیفت مژه در میان افراد مختلف متفاوت است. اما مزایای آن برای بسیاری از خانم‌ها خوشایند است. برخی از مزایای آن عبارت است از:

  • در حین انجام لیفت هیچ دردی حس نمی‌شود.
  • خطرات و عوارضی در پی ندارد.
  • می‌توان استفاده از ریمل را کنار گذاشت.
  • روش مقرون به صرفه است.
  • ۶ تا ۸ هفته ماندگاری دارد.
  • هر ۶ هفته می‌توان بدون هیچ مشکلی لیفت را تمدید کرد.

خطرات و عوارض لیفت مژه چیست؟

لیفت و لمینت مژه کم‌خطرترین روش زیبایی بوده و در بسیاری از افراد عوارضی در پی ندارد. در لیفت و لمینت از مواد شیمیایی بهره گرفته می‌شود. این مواد شیمیایی به صورت دقیق آزمایش شده و هر ساله هزاران نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. اما برای پیشگیری از عوارض نادر آن پزشک متخصص زیبایی می‌تواند قبل از انجام لیفت تست پوستی پچ را انجام دهد.

تست پچ بسیار عملی ساده است. تنها ۲ قطره از لوسیون لیفت پشت گوش ریخته می‌شود و بعد از ۱۵ دقیقه پاک می‌شود. این ناحیه توسط پزشک از نظر هرگونه تحریک، قرمزی و التهاب بررسی می‌شود. اگر به محلول لیفت حساسیت داشته باشید، احتمال قرمزی، تورم و تحریک پوست اطراف ناحیه چشم وجود دارد.

لیفت مژه در خانه چگونه انجام می‌شود؟

لیفت مژه در خانه چگونه انجام می‌شود؟

ممکن است برخی دوست داشته باشند لیفت مژه را در خانه انجام دهند. البته کیت‌هایی برای انجام این کار برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده که در آن هر آنچه که لازم دارند را می‌توانند بیابند‌؛ اما از آنجایی که چشم یکی از حساس‌ترین عضوهای بدن به شمار می‌رود و برخی اشتباهات ممکن است بسیار گران تمام شوند، بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید.

برای انجام لیفت مژه در خانه باید دقیقا همان مراحلی که مژه کار در آرایشگاه یا کلینیک انجام می‌دهد را انجام دهید. همچنین بهتر است 24 ساعت قبل از لیفت تمامی مواد داخل کیت را پشت گوش خود تست کنید که در این صورت اگر به هر یک از مواد حساسیت داشتید، متوجه شوید و آن را نزدیک چشمانتان به کار نبرید. همچنین دقت کنید که در یک زمان مژه هر دو چشم را لیفت نکنید و این کار آهسته و به نوبت انجام دهید.

همچنین برای لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی مانند وازلین، ژلاتین و سرم کراتین می‌توانید مژه‌های خود را حالت دهید. برای این کار باید هر یک را با آب مخلوط کنید و به صورت محلول دربیاورید، روی مژه‌ها آن‌ها را بمالید و با اسپولی به آن مدام حالت دهید. پس از سی دقیقه گذاشتن مواد می‌توانید چشمان خود را با آب بشورید. البته در نظر داشته باشید که در انجام این کار زیاده‌روی نکنید؛ چون ممکن است موجب ریزش مژه‌هایتان شود.

چه افرادی نباید لیفت مژه انجام دهند

درست است که لیفت مژه روشی بسیار ایمنی است، اما وجود زمینه‌های عفونت و حساسیت فردی می‌تواند کمی مشکل ساز باشد. برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه ناخوشایند، بهتر است درباره نکات زیر با پزشک متخصص پوست مشورت نمایید:

  • سابقه آلرژی و حساسیت‌های پوستی چشمی
  • داروهای مصرفی
  • حساسیت‌های دارویی
  • بیماری خاص پوستی نظیر اگزما و پسوریازیس

حتما بخوانید:  انواع مژه مصنوعی و آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

تهیه لوازم لیفت مژه

لیفت مژه برای افرادی که مژه‌های حالت‌داری ندارند، گزینه بسیار مناسب و راحتی است و چشمان را بازتر و زیباتر خواهد کرد. از جمله فواید لیفت مژه این است که دیگر مجبور نیستید ریمل بزنید یا نگران ریختن ریمل زیر چشم و سیاه شدن چشمانتان شوید. همین که از خواب بیدار می‌شوید، آماده رفتن به سرکار یا بیرون هستید.

اگر می‌خواهید مژه‌های خود را لیفت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به یک کلینیک و افراد مجربی که آموزش لیفت مژه دیده‌اند، مراجعه کنید تا به چشمان خود آسیب نزنید. اما اگر همچنان مصمم هستید که خودتان کار لیفت کردن مژه را انجام دهید، می‌توانید کیت‌های لیفت مخصوص مژه را از مراکز خرید معتبر تهیه کنید. در بخش لوازم آرایش فروشگاه مدیسه نیز این لوازم را با قیمتی مناسب می‌توانید تهیه کرده و با توجه به دستورالعمل، مژه‌های خود را زیبا و حالت‌دار کنید.

 

منبع : lombre

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *