آموزش ماکیاژ صورت مثل یک میکاپ کار حرفه‌ای

شاید برای بار اول که واژه ماکیاژ را بشنوید، تصور نمایید که واژه جدیدی بوده، اما جالب است بدانید که این واژه، معادل فرانسوی واژه میکاپ است. البته در دنیای آرایشگری، این واژه در واقع یک تکنیک آرایشی است که آرایشگر در آن برای زیباسازی صورت، از مواد رنگ کننده مناسب و هماهنگ کمک می‌گیرد. با ما همراه باشید تا با مراحل ماکیاژ صورت آشنا شوید.

ماکیاژ یا همان گریم صورت به معنایی زیباتر ساختن و هماهنگ کردن بخش‌های متفاوت صورت است. در نظر داشته باشید که با استفاده از این روش شما می‌توانید لکه‌ها پوستی، کک و مک‌های صورت و همچنین زخم‌ها را به راحتی پنهان کرده و برای خود پوستی زیباتر بسازید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ماکیاژ چیست؟

آموزش ماکیاژ صورت

تکنیک ماکیاژ، از جمله متدهایی است که یادگیری آن سبب تبحر در آرایشگری می‌شود. با یادگیری این متد، استفاده از رنگ‌های هماهنگ و متناسب برای رفع نواقص صورت به منظور ایجاد زیبایی بیشتر را فرا خواهید گرفت. منظور از نواقص صورت، هر مشکلی مانند لک، کک و مک، جای جوش، زخم و آکنه است. با فراگیری ماکیاژ، می‌توان عیوب صورت را مخفی کرده و پوشش مناسبی ایجاد کرد.

البته در این روش، فقط به مخفی کردن مشکلات پوستی، نخواهید پرداخت. بلکه تغییر فرم چشم‌ها و بینی را با هدف زیبایی بیشتر فرا می‌گیرید. توجه داشته باشید که هر محصول آرایشی که استفاده می‌کنید، باید متناسب با سن، رنگ پوست، جنس آن و … هماهنگی داشته باشد، تا آرایش شما دوام بیشتری داشته و همچنین آرایش شما متناسب با سن شما باشد و شما را پیرتر نشان ندهد.

البته با توجه به گرایش افراد در سال‌های اخیر، به آرایش طبیعی‌تر، با استفاده از این متد، می‌توانید چهره‌ای طبیعی، اما جذاب‌تر و زیباتر داشته باشید. در ادامه مطلب، مراحل تکنیک ماکیاژ را به شما می‌آموزیم.

مراحل متد ماکیاژ

مراحل ماکیاژ صورت

در هر متد آرایشی، مراحلی وجود دارند که حذف هر یک سبب آسیب‌های پوستی یا ایجاد ظاهری نامطلوب در پوست می‌شود. در مطالب زیر به توضیح مراحل ماکیاژ صورت می‌پردازیم:

1-برای شروع این متد آرایشی، مانند هر متد دیگری، ابتدا باید پاکسازی پوست را انجام دهید. برای اینکار بهتر است با آرایش پاک کن، آلودگی‌های روی پوست تمیز شود. سپس با شوینده مناسب پوستتان، آن را شستشو دهید.

2-در این مرحله، باید به سراغ آبرسانی و مرطوب کردن پوست بروید. با توجه به اینکه در مرحله پاکسازی، چربی پوست کاهش می‌یابد، باید پس از خشک کردن پوست، رطوبت از دست رفته، جبران شود. زیرا در غیر اینصورت، پوست صورت برای رطوبت از دست داده، شروع به ترشح چربی می‌کند و ظاهری براق به پوست می‌دهد. این امر نه تنها باعث باز شدن منافذ می‌شود، بلکه آرایش پوست را نیز بهم ریخته و ظاهری نامطلوب ایجاد می‌کند.

مطالب کاربردی:  کرم آبرسان چیست و نحوه استفاده صحیح از آن چگونه است

 

لذا در مرحله دوم، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده مناسب پوست صورت، توصیه می‌شود. این امر در طولانی‌مدت از دهیدراته شدن پوست جلوگیری کرده و همچنین دوام آرایش را افزایش می‌دهد. همچنین از جمع شدن کرم پودر جلوگیری می‌کند.

استفاده از آبرسان و مرطوب کننده مناسب

3- برای زیرسازی میکاپ، بهتر است از پرایمر مناسب پوست خود کمک بگیرید. بطور کلی هنگام تهیه لوازم آرایشی بهداشتی بهتر است، حتما به نوع پوست خود و سازگاری محصول انتخاب شده با پوستتان توجه کنید. زیرا استفاده از محصولات نامناسب، نه تنها در طولانی‌مدت سبب بروز مشکلات پوستی می‌شوند، بلکه از دوام آرایش شما می‌کاهند.

پرایمر نیز یکی از محصولاتی است که باید در انتخاب آن دقت کنید. اگرچه بافت اکثر پرایمرها مخملی است، اما باید چربی آن متناسب با نوع پوست شما باشد. در صورت نیاز، پس از پرایمر از کانسیلر برای رفع مشکلات پوستی خود استفاده کنید.

4- حال به سراغ استفاده از کرم پودر می‌رویم. اگر پوستتان خشک باشد، بهتر است از کرمی استفاده کنید، که چربی مورد نیاز پوستتان را فراهم کند. بالعکس اگر پوستی چرب دارید، از انواع کرم فاقد چربی بهره گیرید. کرمی که برای ماکیاژ انتخاب می‌کنید، بهتر است یک درجه تیره‌تر از پوست شما باشد تا بتواند عیوب پوست را پوشش داده و سطحی صاف و یکدست ایجاد کند.

تا این مرحله ماکیاژ کلی صورت بیان شد. برای اعضای صورت به دلیل تخصصی بودن مطلب، در پاراگراف‌های مجزا به توضیح هر یک می‌پردازیم.

قیمت انواع لوازم آرایشی لوکس و اورجینال

 

ماکیاژ لب

ماکیاژ طبیعی لب

برای آرایش لب حرفه‌ای یا همان ماکیاژ لب، ابتدا باید خط لب بکشید. برای انتخاب خط لب، باید به این نکته توجه داشته باشید، که رنگ آن با رنگ رژ لبتان، همخوانی داشته باشد. بعبارت دیگر، بهتر است رنگ خط لب، به رنگ رژ لب نزدیک باشد. برای ماندگاری بیشتر، بهتر است کل لبتان را با خط لب پر کنید. سپس روی آن رژ بزنید.

مطالب مرتبط:  اصول آرایش لب را حرفه‌ای یاد بگیرید

 

ماکیاژ ابرو

آموزش ماکیاژ ابرو

از مهم‌ترین مراحلی که در ماکیاژ باید انجام دهید، آرایش ابروهاست. در این مرحله، توجه به فرم ابرو اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا ابروها قاب چشم محسوب می‌شوند و سبب زیبایی دوچندان چشمان خواهند شد. ایجاد فرم مناسب برای ابروها و مرتب کردن آن‌ها باعث منظم نشان دادن کل چهره فرد می‌شود.

در ماکیاژ ابرو، تمرکز روی طبیعی بودن آن‌ها است. لذا باید از ایجاد فرم‌های عجیب و همچنین غیرطبیعی اجتناب کرد. برای ایجاد ابروی طبیعی، گاهی فقط با برداشتن چند تار مو، می‌توان به فرم مطلوب دست یافت. اما برای ابروهای پرپشت نیاز به اصلاح بیشتری است. برای برداشتن موهای ابرو، باید در جهت رشد مو آن‌ها را بردارید.

برای اصلاح ابرو و یافتن فرم مناسب صورت خود، بهتر است برخی نکات را رعایت کنید. برای یافتن حالت مناسب ابرو، بهتر است ابتدا یک مداد را کنار بینی خود تا گوشه داخلی چشمتان قرار دهید. محل تلاقی مداد با ابرویتان، محل شروع ابرو است و بین دو ابرو تا این نقطه، باید اصلاح شده و هیچ مویی باقی نماند.

اصلاح ابرو

برای تشخیص بالاترین نقطه ابرو، مداد را کنار بینی قرار داده و بطور زاویه‌دار، آن را از بین مردمک چشم عبور دهید. تلاقی مداد با ابرو، بالاترین نقطه آن را مشخص می‌کند، که برای ابروهای هشتی، دقیقا زاویه بالای هشت است.

حال مداد را از کنار گوشه بیرونی چشم عبور دهید تا انتهای ابرویتان مشخص شود. موهای بعد از انتهای ابرو باید اصلاح شوند.

برای اصلاح ابروها باید دقت زیادی به خرج دهید، زیرا عدم رعایت هر نکته، ظاهری نامطلوب برای شما ایجاد خواهد کرد. اگر فاصله میان ابروها زیاد باشد، ظاهر چشم‌ها بی‌تفاوت خواهد شد. بالعکس اگر فاصله آن‌ها کم باشد، چهره فرد، اخمو و بداخلاق نشان داده می‌شود.

فاصله میان دو ابرو بطور اصولی، برابر با اندازه پهنای یک چشم است. در اینصورت چهره فرد ظاهری نرمال و طبیعی دارد. اگر جهت رشد ابروها به سمت پایین باشد، باید با قیچی ابرو، موهای آن را کوتاه کرد. اگر برای اصلاح ابرو از موچین استفاده می‌کنید، قبل از شروع کار، حتما مقداری روغن یا شیر پاک کن به ابرو بزنید تا موهای آن، نرم شود.

مطالب مرتبط:  آموزش کامل 5 مدل آرایش ابرو در خانه

 

اگر پس از اصلاح ابرو، برخی قسمت‌ها خالی باشند، بهتر است از مداد ابرو برای پرکردن آن استفاده کنید. در متد ماکیاژ، معمولا از مداد ابرو با رنگ‌های قهوه‌ای روشن، متوسط، تیره، زغالی، مشکی و جگری تیره استفاده می‌شود. البته رنگ مداد ابرو، معمولا یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی ابرو انتخاب می‌شود.

تاثیر ابروی خوش فرم در جذابیت صورت

تاثیر ابروی خوش فرم در جذابیت صورت

  • ابروی خوش فرم به جذابیت و زیبایی صورت می‌افزاید تا حدی که با حرکت دادن ابرو و چشم می‌توانیم احساس خود را ابراز کنیم. زمانی که ابروها باریک و بالا هستند به صورت، حالتی می‌دهند که فرد بیننده را بیشتر متوجه ابروها می‌کند تا بقیه اعضای صورت.
  • ابروهایی که فاصله میان آن‌ها زیاد باشد و گوشه بیرونی ابرو کمی رو به پایین باشد نگاهی خالی و بی‌تفاوت به چشم‌ها می‌دهد.
  • ابروهایی پهن و نزدیک به یکدیگر چهره را اخم آلود نشان می‌دهد.
  • فاصله طبیعی میان دو چشم با پهنای یک چشم در ابروهای طبیعی برابر است .
  • در چشم‌های نزدیک به یکدیگر باید فاصله ابروها را به میزان پهنای یک چشم بگیریم.
  • برای چشم‌های دور از یکدیگر نیز فاصله دو ابرو را به اندازه یک چشم در نظر می‌گیریم.
  • در بعضی افراد ابروها رو به پایین رشد کرده که حتما باید آن‌ها را با قیچی کوچک مخصوص ابرو و مژه کوتاه نماییم و جالب است که در این مدل ابروها حتی مژه‌ها هم مسیر رشدشان به سمت پایین است و به صورت مستقیم همه آن‌ها را می‌توانیم به وسیله فر مژه تاب بدهیم.

ماکیاژ چشم

آرایش چشم با متد ماکیاژ

پس از اینکه ابروها به فرم مطلوب و متناسب با صورت درآمدند، به سراغ آرایش چشم‌های خود بروید. در ابتدا با استفاده از مداد چشم، طرح خط چشم را مشخص کرده و سپس با همان مداد یا خط چشم مایع آن را پررنگ کنید.

در مرحله بعدی ماکیاژ چشم، به سراغ مژه‌ها می‌رویم. ابتدا با استفاده از فرمژه، به مژه‌هایتان حالت دهید. بهتر است قبل از آرایش مژه‌ها، از پرایمر مژه استفاده کنید. اینکار علاوه بر افزایش کیفیت آرایش، سبب حفظ حالت فر و همچنین دوام بیشتر ریمل می‌شود. سپس از ریمل برای حجم دادن و بلند نشان دادن مژه‌ها استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  10 مدل آرایش چشم خیره کننده؛ ترند داغ 2023

 

مرحله پایانی ماکیاژ صورت

پس از اتمام ماکیاژ صورت، کل صورت را پنکیک بزنید. اگر صورتتان حالتی بی‌روح به خود گرفته، از رژ گونه پودری استفاده کنید. توجه کنید که اگر تمایل به استفاده از رژ گونه مایع دارید، قبل از پنکیک باید آن را روی گونه‌هایتان قرار دهید.

 

منبع : divinedesignzcosmetics

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *