جراحی زیبایی صورت

امروزه نرخ افزایش جراحی زیبایی صورت رو به افزایش است. تقریبا اکثر خانم‌ها و آقایان به زیبایی فردی خود علاقه نشان می‌دهند. بنابراین کاملا طبیعی است که درباره انواع جراحی زیبایی صورت و مزایا و عوارض آنها بدانیم. با توجه به این مطلب، درصدد هستیم تا شما را با انواع عمل‌های جراحی زیبایی آشنا کنیم.

در ادامه آن نیز فهرستی از قیمت‌های عمل‌های زیبایی صورت و نیز عوارض این‌گونه عمل‌ها آورده شده است تا با آگاهی بیشتری به سراغ این عمل‌های زیبایی بروید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع جراحی زیبایی

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی در گوش

جراحی گوش یا اتوپلاستی جزء دسته‌بندی عمل‌های جراحی زیبایی  قرار می‌گیرد. در طی این عمل، گوش‌هایی که حالت بد فرمی دارند و زیادی بزرگ جلوه می‌کنند به حالت مطلوبی خواهند رسید. برش‌هایی که جراح متخصص بر گوش این افراد متقاضی می‌زند، حالت‌های مختلفی دارد. این برش ممکن است بر پشت گوش‌ها یا درون چین‌های داخلی گوش انجام پذیرد که در هر دو این حالت‌ها، جراح درصدد برداشتن غضروف و پوست اضافی از ناحیه پشت گوش و اعمال موقعیت جدید غضروف‌های برداشتی در گوش‌ها با استفاده از نخ‌های بخیه است. قابل توضیح است که مدت زمان انجام این عمل توسط پزشک جراح اغلب حدود 2 ساعت است.

جراحی زیبایی گونه

جراحی زیبایی گونه

جراحی گونه نیز برای زیبا جلوه نمودن صورت معمولا توسط افرادی که فک آن‌ها عقب است و فاقد گونه هستند، انتخاب می‌شود. این نوع عمل جراحی زیبایی معمولا با استفاده از پروتز، جراحی استخوان گونه و تزریق ژل و فیلر انجام می‌پذیرد. میزان ماندگاری این عمل، دائمی است. شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر به پزشکان متخصص مراجعه کنید.

جراحی زیبایی لب

جراحی زیبایی لب

جراحی لب نیز اغلب مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. در این روش افراد بنا بر نظر و سلیقه خود به بزرگ کردن و کوچک کردن لب‌های خود می‌پردازند. بدین صورت که اغلب افرادی که لب‌های نازکی دارند، بزرگ کردن لب را ترجیح می‌دهند و افرادی که لب‌های پهنی دارند درصدد کوچک سازی لب‌های خود هستند. هزینه این عمل جراحی زیبایی ، بسته به شرایط متفاوت خواهد بود.

مطالب پربازدید:  10 روش خانگی و پزشکی برجسته کردن لب

 

جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک

ممکن است احساس کرده باشید که چشمان شما همیشه خسته به نظر می‌رسند یا آنکه پلک چشمانتان چندان در صورت شما نمایان نیست. در این حالت معمولا به این افراد توصیه می‌شود تا عمل جراحی پلک انجام دهند.

در عمل جراحی پلک پزشک فوق تخصص چشم، با انجام برش‌هایی در ناحیه چین‌های طبیعی بالای چشم، درصدد خواهد بود تا مقدار دقیقی از پوست و چربی این ناحیه را به نسبت غضروف‌ها برداشته تا به پلک‌ها حالت بهتری بدهد. قابل توضیح است که هزینه عمل جراحی پلک به عوامل متعددی بستگی دارد.

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

یکی دیگر از شایع‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی، عمل جراحی بینی است. هدف از انجام این عمل آن است که افراد بتوانند چهره مطلوب‌تری داشته باشند. چرا که برای داشتن یک چهره زیبا، متناسب بودن تمامی اعضای صورت شرط است و بینی نیز در بین سایر اعضای صورت بسیار نمایان است.

البته گاهی افراد در صورت نداشتن تنفس مطلوب نیز اغلب اقدام به این عمل می‌کنند. در ضمن، برای انجام عمل زیبایی بینی سن افراد نیز شرط است که این سن در خانم‌ها  15سالگی و در آقایان 16 سالگی عنوان شده است. مدت زمان انجام این عمل معمولا 2 الی 3 ساعت است.

جراحی کشیدن پوست صورت

جراحی کشیدن پوست صورت

برای جوانسازی پوست صورت، عمل جراحی کشیدن پوست ناحیه صورت معمولا به افراد توصیه می‌شود. در این نوع از عمل جراحی زیبایی پزشک متخصص سعی دارد تا ضمن برداشتن چربی‌های اضافی صورت، عضلات زیرین پوست صورت را سفت نماید و با این کار چین و چروک صورت را کاهش دهد. قابل توضیح است که این عمل جراحی به عمل جراحی لیفت صورت نیز شهرت دارد.

جراحی زیبایی چشم

جراحی زیبایی چشم

عمل‌های مختلفی برای زیبایی چشم وجود دارند که تحت عنوان عمل‌های جراحی چشم معمولا مطرح هستند و در زیر شاخه‌ای از عمل‌های جراحی زیبایی قرار می‌گیرند.

عمل‌های زیبایی چشم معمولا بدین صورت است که پزشک جراح بر روی پلک‌ها و ابروهای افراد متقاضی تغییراتی اعمال می‌کند. برای مثال می‌توان به عمل جراحی زیبایی بلفاروپلاستی اشاره کرد. بلفاروپلاستی عمل زیبایی است که رفع درمان افتادگی چشم، یکی از کاربردهای اصلی این عمل جراحی زیبایی است.

قیمت انواع جراحی زیبایی صورت

لیستی از قیمت انواع جراحی زیبایی در سال 1401 عبارت است از:

  • جراحی زیبایی گوش: ۱۲ میلیون
  • بلفارو پلک پایین: ۵٫۵ میلیون
  • بلفارو پلک بالا: ۴ میلیون
  • کانتوپلاستی . درشت کردن چشم: ۱۰ میلیون
  • پروتز گونه: ۵ میلیون + هزینه خود پروتز
  • لیفت سانترال لب: ۴ میلیون
  • جراحی زیبایی بینی: 10 میلیون
  • و غیره.

عوارض جراحی پلاستیک صورت

همانند سایر عمل‌های جراحی پزشکی، انجام انواع عمل‌های جراحی پلاستیک صورت نیز دارای عوارضی است. عوارض جراحی صورت عبارت است از:

  1. خونریزی
  2. کبودی
  3. لخته شدن خون
  4. عفونت
  5. بیحسی
  6. ظهور رنگدانه
  7. مرگ پوست
  8. تغییر شکل
  9. سروما و غیره.

سوالات متداول

عمل بلفاروپلاستی گودی چشم چیست؟

عمل بلفاروپلاستی گودی چشم، عملی است که برای رفع و درمان گود شدن و سیاهی چشم انجام می‌شود. در این عمل، به صورت استثنا لازم نیست تا بیمار سن بالای 35 داشته باشد، بلکه به طور عمومی انجام این عمل برای بیشتر کسانی که از مشکل گود شدن چشم و تیرگی آن رنج می‌برند این عمل به آن‌ها توصیه می‌شود.

قابل ذکر است که مشکل گودی چشم می‌تواند ارثی نیز باشد. برای به این افراد توصیه می‌کنیم که به بهترین پزشک متخصص مراجعه کنند.

جراحی زیبایی شکم چگونه است؟

جراحی زیبایی شکم چگونه است؟

جراحی زیبایی ناحیه شکم در بین افراد چاق رواج بیشتری دارد. بر اساس این مدل عمل جراحی، چربی‌های مقاوم در ناحیه شکم برداشته می‌شوند.

قابل ذکر است که این چربی‌ها حتی با ورزش کردن نیز توان از بین رفتن آن مشکل است و زمان طولانی مدتی را می‌طلبد. این عمل جراحی زیبایی، انواع مختلفی دارد. از انواع آن می‌توان به ابدومینوپلاستی با لیزر، لیپوماتیک و لیپوساکشن اشاره کرد.

مطالب دیدنی:  بهترین روش‌های زاویه سازی صورت و فک برای مردان و زنان چیست؟

 

برای درمان افتادگی پلک چشم چه باید کرد؟

درمان افتادگی پلک معمولا نیاز به عمل بلفاروپلاستی پلک شرقی دارد. عمل بلفاروپلاستی پلک شرقی برای افرادی انجام می‌شود که حالت چشم آنها به صورت نژادی یا ارثی منجر به افتادگی پلکشان شده باشد.

با انجام جراحی پلک شرقی، حالت چشم‌ها و ابروها تغییر خواهد کرد. لذا این عمل جراحی از حساسیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم قصد انجام این عمل جراحی را دارید، توصیه می‌شود برای دریافت بهترین نتیجه از عمل جراحی به متخصص جراحی زیبایی پلک مراجعه کنید.

 

منبع : ncbi.nlm.nih.gov

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *