7 تمرین یوگای صورت که بر قسمت های مختلف صورت تاثیر شگفت انگیزی دارند

همه ما دوست داریم جوانی و زیبایی خود را برای همیشه حفظ کنیم. از این جهت، به روش‌های مختلفی رو می‌آوریم. این روش‌ها را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. بسیاری افراد که در تلاش‌ هستند تا از پیر شدن خود جلوگیری نمایند و به آرامش درونی برسند، به دنبال روش‌های طبیعی برای این کار هستند. این روش‌ها غالبا مقرون‌ به ‌صرفه بوده و به شما کمک خواهند کرد تا علاوه بر ظاهری زیبا، احساس بهتری هم داشته باشید.

یکی از این روش‌ها تمرین یوگای صورت است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

یوگا، تمرین فوق العاده‌ای برای صورت

یوگا، تمرین فوق العاده‌ای برای صورت

تمرینات یوگای صورت، روشی طبیعی است که به خاطر داشتن نتایجی ماندگار، ممکن است جایگزین برخی روش‌ها شود. این نوع از یوگا،‌ تمرین‌ها و ماساژ‌های مختلفی را در بر گرفته که صورت،‌ گردن و شانه شما را هدف قرار می‌دهند. این ماساژ‌ها و تمرین‌ها سبب تحریک ماهیچه‌های صورت، پوست و سیستم لنفاوی می‌شود.

تمرین های یوگای صورت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نرم شدن عضلات صورت را به همراه دارند. به همین جهت هم تنش، استرس و نگرانی شما را کاهش خواهند داد. همچنین،‌ این تکنیک‌ها به شما کمک خواهند کرد تا از ایجاد این احساسات در صورت خود جلوگیری کنید.

برخی از تحقیقات صورت گرفته،‌ حاکی از این موضوع بوده‌اند که تمرین یوگا صورت، ماهیچه‌های گونه را تقویت کرده و در نتیجه، زیبایی صورت شما بهبود می‌یابد. بسیاری از افرادی که این تمرینات را بر روی صورت خود انجام داده‌اند، گفته‌اند که به ظاهری جوان‌تر دست پیدا کرده‌اند. حتی برخی تحقیقات نشان داده‌اند که تمرین یوگا صورت برای افتادگی پلک نیز می‌تواند موثر باشد.

تمرین یوگای صورت چه فوایدی دارد؟

تمرین یوگای صورت چه فوایدی دارد؟

فواید انجام یوگا صورت از پوست شما هم فراتر می‌رود. پزشکان معتقدند این روش افزون بر اینکه به ‌عنوان یک لیفت صورت عمل می‌کند، سلامت کلی فرد را نیز افزایش می‌دهد. مزایای این یوگا بسیار زیاد بوده و تحقیقات در این باره هرروزه در حال کشف مزایای بیشتری هستند. کالینز بیان کرده که یوگا صورت سبب سلامت و درخشان شدن پوست می‌شود.

از دیگر مزایای یوگا صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آرامش برای روان فرد
  • یوگای صورت برای از بین بردن خط لبخند
  • فواید بی شمار این مدل یوگا برای بدن
  • افزایش آگاهی و هوشیاری
  • آرامش بیشتر در زمان خواب
  • افزایش تخلیه لنفاوی
  • تسکین تنش
  • تقارن بیشتر صورت
  • یوگای صورت برای از بین بردن خطوط پیشانی

هفت تمرین یوگا که بر قسمت‌های مشخصی اثر می‌گذارند

هفت تمرین یوگا که بر قسمت‌های مشخصی تأثیر می‌گذارند

قبل از بیان کردن تمرینات، لازم است تا از چندین نکته آگاهی داشته باشید. در قدم اول توجه کنید که در انجام هر تمرین زیاده‌روی نکرده و تنها تا حدی تمرینات را انجام دهید که احساس راحتی نمایید.

در زمان انجام یوگا ممکن است احساس کرده که گرم یا داغ شده‌اید که این امری طبیعی است. اما اصلا نباید هیچ‌گونه درد یا ناراحتی شما را آزار بدهد. فرقی نمی‌کند که از یوگای صورت برای گونه‌گذاری استفاده نمایید و یا ازبین‌بردن چروک‌ها، در هر صورت موارد بالا را باید رعایت کنید.

قبل از شروع کردن، اطمینان حاصل کنید که دست‌ها و صورت شما پاکیزه هستند. همچنین،‌ می‌توانید از انواع روغن، سرم یا بالم پاک‌کننده آرایشی استفاده کنید. این مواد باعث می‌شوند که انگشتان شما به‌ سهولت بر روی پوست حرکت کرده بدون اینکه پوست بسیار لیز شود. افزون بر این، ماساژ دادن روغن یا سرم روی پوست باعث نفوذ هرچه بیشتر این محصولات در پوست شما می‌شود و جذب آن را عمیق‌تر می‌کند.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

یوگای مناسب برای تسکین تنش

یوگای مناسب برای تسکین تنش

تحریک نقاط درمان فشاری موجب کاهش فشار چشم می‌شود. از این تکنیک می‌توان جهت آرام شدن در طول روز یا همینطور قبل از خواب بهره برد. دست یافتن به آرامش در طی روز، افزایش کارایی فرد را به دنبال داشته و در شب نیز کیفیت خواب را بالا می‌برد.

در ادامه مطلب شیوه استفاده از یوگای صورت برای چروک دور چشم را می‌آموزیم. به منظور انجام این کار،‌ باید ابتدا گوشه داخلی چشم را سی ثانیه فشار دهید. پس از آن نیز‌ انگشتان خود را در یک جهت به مدت سی ثانیه بچرخانید. سپس این عمل را در جهت مخالف و در همین مدت زمان انجام دهید.

یوگای مناسب حلقه‌های زیر چشم

یوگای مناسب حلقه‌های زیر چشم

اگر از پف زیر چشم خود ناراحت هستید با آموزش یوگا صورت در این مطلب همراه باشید تا تمرینی را به شما یاد دهیم که این معضل را بر طرف کند. همچنین، این نوع یوگا گردش اکسیژن را در بدن تقویت می‌کند. البته، به خاطر داشته باشید که در هنگام انجام این تمرین باید پوست صورت خود را به‌ آرامی لمس کرده و به آن فشاری نیاورید. این تمرین برای از میان بردن و رفع خطوط زیر چشم نیز مفید است.

برای انجام دادن این تمرین، در قدم نخست باید انگشتان حلقه خود را در قسمت داخلی ابرو قرار دهید. پس از آن، به‌ آرامی انگشتان خود را به سمت بیرون ابروها هدایت کنید. هنگامی که به شقیقه خود رسیدید برای چند ثانیه آن را فشار دهید. در مرحله پایانی نیز انگشتان خود را به بالای قسمت استخوان گونه رسانده و سپس تا گوشه داخلی چشم حرکت را ادامه دهید. این کار را نیز به مدت سی ثانیه انجام دهید.

مطالب پربازدید:  تقویت عضلات باسن با ۵ تمرین ورزشی فوق‌العاده

 

تمرین یوگای صورت مناسب برای تنش‌زدایی از ابروها

یوگای مناسب برای تنش‌زدایی از ابروها

این یوگا صورت به صورت مستقیم بر عضله فرونتالیس اثر گذاشته و آن در حالت استراحت قرار می‌دهد. این عضله، یک عضله بزرگ در جلوی پیشانی شما است. اغلب افراد از این عضله بیشتر از حد کار کشیده که موجب سفتی و کاهش انعطاف آن و همچنین بروز استرس در آن می‌شود.

در مرحله اول باید نوک انگشت خود را در مرکز پیشانی گذاشته، در حالی که آن‌ها رو به داخل قرار گرفته‌اند. انگشتان خود را به سمت شقیقه هدایت کرده و در عین حال، به‌ آرامی نوک انگشت خود را به پیشانی فشار دهید. بعد از انجام مرحله قبل آن‌ها را رها کرده و تمرین را دوباره از سر بگیرید. این حرکت را به مدت زمان سی ثانیه انجام دهید.

یوگا مناسب برای ماساژ گردن

یوگای مناسب برای ماساژ گردن

این ورزش به بهبود و افزایش تخلیه لنفاوی کمک کرده و تنش در عضلات گردن را بسیار کاهش می‌دهد. درصورتی ‌که پوست اطراف فک و گردن شما دچار افتادگی شده باشد، این تمرین سبب کاهش آن می‌شود.

برای این کار،‌ اول باید سر را به عقب خم کنید. انگشتان خود در ناحیه بالای گردن گذاشته و پس از آن، انگشتان را به سمت استخوان ترقوه، به سمت پایین بکشید. در همین زمان، فشار ملایمی را با انگشت خود به پوست گردن وارد نمایید. این تمرین را هم به مدت سی ثانیه انجام دهید.

مطالب پربازدید:  اصول ورزش سیاتیک و بهترین تمرینات کششی برای درمان آن

 

یوگای مناسب برای باز کردن فک

یوگای مناسب برای باز کردن فک

با انجام دادن این تمرین، عضلات فک و گردن شما هم درگیر می‌شوند. برای شروع این تمرین ابتدا نشسته و دست چپ خود را مشت کنید. دست مشت شده خود را در ناحیه بیرونی فک خود داده به طوری که شست شما رو به پایین قرار گیرد.

سر خود را به‌ طرف مشت بچرخانید تا زمانی که در کنار گردن احساس کشیدگی کنید. سپس، از حرکت دست جلوگیری کنید، چند ثانیه سر خود را به آن فشار داده و به ‌آرامی رها کنید. همین مراحل را برای ناحیه دیگر صورت خود انجام دهید.

تمرین یوگای صورت به نام نفس شیر

یوگایی به نام نفس شیر

این تمرین تنفسی یوگای صورت که ژست شیر نام دارد، کاهش استرس را به همراه داشته و ماهیچه‌های صورت شما را در حالت آرامش قرار می‌دهد. در قدم نخست باید نشسته و سمت جلو خم شوید. دست خود را بر روی زانو و یا زمین گذاشته. سپس، با بینی خود نفسی عمیق بکشید.

پس از آن نیز، دهان خود را باز کرده، زبان را بیرون آورید و به سمت چانه خود دراز نمایید. سپس، با صدای “ها” نفس را به‌ زور از پایه زبان بیرون برانید. بعد از آن با آرامش و به صورت عادی تنفس کنید. این عمل را باید هفت بار انجام داده و در هر بار یک تا سه دقیقه نفس عمیق بکشید.

مطالب کاربردی:  ورزش یوگا بهتر است یا پیلاتس؟ کدام برای شما مناسب‌تر است

 

تمرین یوگای صورت با ضربه‌ زدن به صورت

ضربه‌ زدن به صورت

این تمرین یوگای صورت آرامش را افزایش داده و همینطور گردش خون شما را تقویت می‌نماید. انجام این تمرین را باید از ناحیه پیشانی خود آغاز کرده و به وسیله نوک انگشتان خود با ریتمی خاصی به پوست ضربه بزنید.

این کار را ادامه دهید تا به فک و سپس به جلوی گردن برسید. پس از آن، به سمت شانه‌ها حرکت کرده و در نهایت به ناحیه پشت گردن و سر ضربه بزنید. در انتها، کف دو دست خود را به هم مالیده تا گرم شوند. آن‌ها روی پوست صورت خود گذاشته و چندین نفس عمیق بکشید.

 

منبع : webmd

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *