آموزش آرایش دخترانه فانتزی

نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که زنان و مردان همیشه در حال آراستن خود بودند. تمایل به زیباتر شدن احساس بیگانه‌ای نیست؛ هر انسانی فارغ از هر جنسیتی تمایل به جوان و زیبا بودن دارد. اگر به سراغ ادبیات برویم، هملت، آرایش دخترانه افلیا را ستایش می‌کرد.

امروزه آرایش را از دیدگاه‌های بسیار زیادی مورد بررسی قرار می‌دهند. بعضی از روانشناسان معتقدند آرایش بیش از حد می‌تواند نشان‌دهنده اعتماد به نفس پایین یا تمایل به اغواگری باشد. اغلب آرتیست‌ها اما نگاهی متفاوت به آرایش دارند؛ آن‌ها می‌گویند کیست که از بازی رنگ‌ها روی صورتش که در نهایت منجر به زیبایی می‌شود، لذت نبرد؟ البته به شرطی که اصولی انجام شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

داشتن یک آرایش دخترانه شیک و مخصوص به مجلس یا مکانی که می‌رویم، باعث احساس سرزندگی در خودمان و انتقال این انرژی مثبت به دیگران خواهد شد. سبک انتخابی آرایش، معرف شخصیت و احوال درونی انسان به دیگران است.

در این مقاله قصد داریم تعدادی ترفند آرایشی و میکاپ دخترانه را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

ترفندهای آرایشی و آموزش میکاپ دخترانه فانتزی مخصوص مهمانی

آرایش دخترانه فانتزی

رفتن به هر جشنی، آرایش مخصوص به خود را می‌طلبد. تصور کنید به یک دورهمی دوستانه دعوت شده‌اید؛ طبیعتا آرایش سبکی روی صورت خود انجام می‌دهید. آرایش فانتزی سبکی است که طی سال‌های اخیر طرفداران بیشماری پیدا کرده است. مزیت این آرایش‌ رنگارنگ، محدود نبودن این سبک بوده و اغلب رنگ‌ها در آرایش دخترانه فانتزی قابل استفاده هستند.

شستن صورت با شوینده مخصوص پوست

فرقی نمی‌کند که آرایش دخترانه انتخابی شما چه باشد؛ قبل از هر کاری اول از همه باید پوست را با شوینده یا فوم تمیز کرد. کلید آرایش زیبا و ماندگار، پوست تمیز است.

آماده سازی پوست

برای آماده سازی پوست باید حتما از مرطوب کننده و پرایمر استفاده کرد. تاثیر مرطوب کننده را نباید دست کم گرفت. مرطوب کننده مخصوص پوست در شاداب نشان دادن صورت نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند زیرساز مناسبی برای کرم پودر باشد. همچنین پرایمر در دوام و ماندگاری آرایش بسیار موثر است و باعث می‌شود آرایش روی پوست بهتر بنشیند.

کانسیلر

در آرایش دخترانه برای اینکه صورت زیباتر به نظر برسد، باید آن را یکدست کرد. برای این کار می‌توان از کانسیلر برای پوشاندن جای لک و گودی زیر چشم استفاده کرد تا پوست ظاهری یکدست به خود بگیرد.

خط چشم گرافیکی

تغییر در سبک آرایش، به خصوص کشیدن خط چشم متفاوت، می‌تواند آرایش را از یکنواختی در بیاورد. در سال‌های اخیر کشیدن خط چشم دخترانه از حالت کلاسیک خود خارج شده است و افراد طرح‌های متفاوتی روی چشم خود اعمال می‌کنند. برای ایجاد خط چشم گرافیکی به راحتی می‌توان از خط چشم برای ایجاد خطوط روی پلک، در امتداد خط چشم و گوشه چشم استفاده کرد.

استفاده از خط چشم دخترانه و گرافیکی شما را از بقیه متمایز خواهد کرد.

برجسته کردن گونه‌ها

در آرایش دخترانه زدن رژگونه باعث شادابی چهره خواهد شد. بنابراین آن را از یاد نبرید. برای آرایش فانتزی بهتر است از رژگونه مایع استفاده شود؛ زیرا حالت خیسی به صورت می‌دهد و جذابیت آرایش فانتزی را افزایش خواهد داد.

استفاده از تینت لب به جای رژلب

تینت لب یکی از لوازم آرایشی دخترانه فانتزی بوده که به تازگی طرفداران بیشماری پیدا کرده است. بافت پایه‌ای تینت لب، ژله‌ای یا آبکی بوده و ماندگاری آن بسیار بالا است. همچنین نسبت به رژ لب و برق لب، جلوه طبیعی‌تری دارد.

خرید انواع نرم کننده و تینت لب

آموزش میکاپ دخترانه مخصوص دورهمی خودمانی

آرایش دخترانه شیک که مناسب دورهمی خودمانی است، با آرایش مجالس مهمانی بسیار فرق می‌کند. با دانستن ترفندهای آرایشی هر شخصی می‌تواند بهترین آرایش را روی چهره خود پیاده کند. اما کدام ترفند آرایشی نقش پررنگی در آرایش دارد؟

آماده سازی پوست

برای آماده سازی پوست باید ابتدا پوست را از هر گونه آلودگی تمیز کرد. برای اطمینان بیشتر می‌توان بعد از استفاده از ژل شستشو، از تونر مخصوص پوست نیز استفاده کرد.

انتخاب کرم پودر سبک

آرایش دخترانه برای یک دورهمی خودمانی نیازی به زدن کرم پودرهای سنگین ندارد. به جای استفاده از آن می‌توان از یک BB کرم استفاده کرد. این‌گونه پوست یک رنگ می‌شود و خسته و رنگ پریده به نظر نخواهد رسید.

جادوگری به نام کانسیلر 

از مهمترین لوازم آرایشی دخترانه کانسیلر است. کانسیلر می‌تواند ظاهر مشکلات پوستی را کاهش دهد. جای جوش، سیاهی زیر چشم و لکه‌های پوستی به راحتی با کانسیلر پوشیده خواهند شد. در انتخاب رنگ کانسیلر باید دقت کرد؛ کانسیلر روشن‌تر از پوست باعث مصنوعی شدن آرایش خواهد شد.

غفلت از آرایش چشم ممنوع!

آرایش چشم یکی از مهمترین قسمت‌های آرایش دخترانه برای دورهمی است. البته برای یک دورهمی دوستانه نیاز چندانی به آرایش غلیظ در قسمت چشم نیست. با آرایش ملایم مانند استفاده از دو یا سه رنگ سایه روشن و زدن ریمل می‌توان زیبایی چشمان را چند برابر کرد.

سعی کنید رژگونه‌ای را انتخاب کنید که با سایه چشم هارمونی داشته باشد.

جذاب کردن گونه

رژگونه یکی از مهمترین وسایل آرایشی دخترانه است که بسیار جالب به نظر می‌رسد. فقط باید دقت کرد که با رنگ رژلب و سایه، هارمونی خود را حفظ کند. رژ گونه‌های هلویی بسیار پرطرفدار بوده و مناسب هر آرایشی نیز هستند.

زدن رژلب، پرطرفدارترین قسمت هر آرایش

زدن رژلب یا برق لب زیبایی آرایش را دو چندان می‌کند. رژلب را باید نسبت به آرایش چشم و گونه انتخاب کرد. رنگ رژ باید به نحوی انتخاب شود تا هم هارمونی چهره را حفظ کند و هم آرایش متناقض به نظر نرسد.

در آخر اسپری فیکس

زدن اسپری فیکس برای ثبات بیشتر آرایش امری ضروری است. درست است که با انجام زیرسازی، دوام آرایش بالا می‌رود، اما کار از محکم کاری عیب نمی‌کند! اسپری فیکس خیال افراد را برای حفظ آرایش راحت می‌کند.

خرید انواع لوازم آرایش صورت

آموزش گام به گام آرایش دخترانه مراسم عروسی

برای داشتن آرایش دخترانه شیک در روز عروسی دوستان یا نزدیکان، باید اصول مهمی را رعایت کرد تا خروجی کار جذاب به نظر برسد. آرایش جذاب دخترانه می‌تواند این شب شاد را برای افراد تبدیل به شبی ماندگار کند. اما بایدها و نبایدهای آرایش مخصوص این روز چیست؟

پوست تمیز 

تحت هیچ شرایطی نباید روی پوست آلوده آرایش انجام داد؛ زیرا کثیفی پوست باعث زشت شدن آرایش خواهد شد. باید از مواد مخصوص شستشوی صورت مانند ژل، فوم و تونر استفاده کرد تا از نبود هر گونه آلودگی مطمئن شد.

اول آبرسانی سپس مرطوب کننده 

تمام نقاط صورت را باید آبرسانی و سپس مرطوب کرد. لوازم آرایش روی پوست خشک به راحتی پخش و جذب نخواهند شد. کرم مرطوب کننده مناسب پوست می‌تواند ترشح چربی غدد زیر پوست را تا حدی کنترل کند.

پرایمر شاه کلید آرایش با دوام

زدن پرایمر برای آرایش دخترانه مخصوص عروسی از واجبات است. باید با توجه به پوست، پرایمر را انتخاب کرد. اگر منافذ پوست صورت باز است، حتما باید از پرایمر مخصوص بستن منافذ استفاده کرد. همچنین باید این نوع پرایمر را روی قسمت «تی زون» یا همان قسمت وسط پیشانی، روی بینی و چانه صورت زد.

کرم پودر مناسب

از مهمترین وسایل آرایشی دخترانه کرم پودر است. انتخاب کرم پودر مناسب رنگ و جنس پوست می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. به هیچ عنوان برای برنزه شدن یا روشن شدن پوست از رنگ‌های دیگر کرم پودر استفاده نکنید. رنگ کرم پودر باید همرنگ پوست باشد.

دانستنی‌های جذاب:  بهترين کرم پودر در صد سال گذشته را می شناسید؟!

کانسیلر، محبوب آرایش دوستان

کانسیلر کارهای متفاوتی برای داشتن یک آرایش دخترانه شیک برای صورت انجام می‌دهد. با کانسیلر اول از همه گودی زیر چشم را بپوشانید. اگر جوش یا لکی روی پوست باقی مانده و کرم پودر آن را نپوشانده باشد، می‌توان با کانسیلر آن را محو کرد.

آرایش را باید فیکس کرد!

کافی است از پودر فیکس کننده آرایش زیر چشم‌ها، قسمت تی‌زون و جاهای دیگری که کانسیلر استفاده شده، مقدار تقریبا زیادی که پودر روی صورت دیده شود، استفاده کرد. پس از گذشت چند دقیقه به آرامی پودر اضافه را باید با استفاده از براش از روی پوست برداشت. این کار باعث می‌شود ماندگاری آرایش افزایش پیدا کند و خطوط ریز پوستی دیده نشود.

آرایش چشم مهم‌ترین قسمت آرایش

برای داشتن یک آرایش دخترانه مناسب مجلس عروسی، سایه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بهتر است از سایه‌های خیلی تیره و اغراق‌آمیز استفاده نشود. سه رنگ را مدنظر بگیرید: اول از همه تیره‌ترین رنگ را در قسمت انتهایی چشم با براش قرار دهید و به آرامی پخش کنید. سپس روشن‌ترین رنگ را در قسمت بیرونی چشم بزنید و از رنگ دیگر برای وسط چشم استفاده کنید. اگر تمایل داشتید یک خط چشم نازک بزنید. اما زدن ریمل را فراموش نکنید. حتما از ریمل حجم دهنده و بلند کننده مژه‌ها استفاده کنید که 24 ساعته باشد و زیر پلکتان سیاه نشود.

در آرایش دخترانه استفاده از رژگونه باعث شادابی صورت خواهد شد.

نقش ابرو را دست کم نگیرید

برای داشتن یک آرایش دخترانه گیرا، ابرو نقش اساسی را بازی می‌کند. برای پر کردن جای خالی در ابرو از سایه یا مداد باید استفاده شود. برای دادن حالت به ابروان نیز باید از ریمل مخصوص ابرو استفاده کرد.

کانتور

در آرایش دخترانه کانتورینگ صورت کار بسیار سختی است و نیاز به آموزش دارد؛ زیرا آناتومی صورت هر کس کانتور مخصوص خود را می‌طلبد. از کانتور برای زاویه سازی صورت و کوچک کردن بینی استفاده می‌شود. برای کانتور هم از مدل کرمی و هم پودری می‌توان استفاده کرد. خطوطی را که تقریبا باید دو تا سه درجه تیره‌تر از پوست باشد، در زیر گونه‌ها، زیر چانه و روی تیغه بینی بکشید و پخش کنید.

دانستنی‌های جذاب:  کانتورینگ و تناسبات چهره چگونه انجام می شود؟

برجسته سازی گونه‌ها

در آرایش دخترانه برای برجسته کردن گونه باید سه کار انجام دهید: زیر استخوان گونه برنزر، روی سیب گونه رژگونه و بالای گونه‌ها هایلاتر بزنید. ابتدا با استفاده از برنزر که ترجیحا پودری باشد، زیرگونه‌ها را تیره و سپس پخش کنید. این‌کار باعث لیفت گونه و برجسته کردن آن‌ها خواهد شد.

روی گونه‌ها را رژگونه مناسب آرایش خود بزنید تا صورتتان شاداب به نظر برسد و بالای گونه‌ها و نوک بینی را کمی هایلایتر بزنید تا باعث درخشان شدن پوست شود.

رژلب

برای آرایش جذاب دخترانه در انتخاب رنگ رژلب باید به این نکته توجه داشت که رنگ انتخابی با سایه در تعادل باشد. به طور مثال اگر زیاد روی چشم‌ها تمرکز کرده‌اید، رژ با رنگ طبیعی یا نود استفاده کنید. اگر از سایه روشن استفاده کرده‌اید، رژلب پررنگ مناسب آرایش شما است.

اسپری فیکس و تمام!

آخرین قدم آرایش استفاده از اسپری فیکس است. چشمان خود را ببندید و به آرامی روی آرایش خود اسپری فیکس بزنید و ماندگاری آرایش خود را بالا ببرید.

 

ترفندها و نکته‌های لازم در این مقاله را دیدید و خواندید. شما تجربه چه مواردی را دارید. تجربه خود را با دوستان دیگری که این مقاله را مطالعه می‌کنند نیز درمیان بگذارید.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *