20 استایل ترند فیشنت

فیشنت به نوعی از منسوجات بافتی گفته می‌شود که در انواع مختلف جوراب شلواری، فیشنت دست، فیشنت پا، شلوار Fishnet و… وجود دارد. این نوع منسوج معمولا به عنوان لباس زیر یا لباسی بسیار جذاب در نظر گرفته می‌شود.

تاریخچه فیشنت

مبدا Fishnet در هاله‌ای از ابهام وجود دارد. یکی از داستان‌هایی که وجود دارد، این است که گفته می‌شود Fishnet از تور ماهیگیری بوجود آمده است. اما این شایعه‌ای بیش نیست.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

یک نظریه معتبرتر وجود دارد و آن این است که به دوران ویکتوریا برمی‌گردد، زمانی که یقه‌ها، سرآستین و دامن‌ها بزرگ شدند و کمی بعد از تور و توری در قسمت پا استفاده شد. اما اطلاعات زیادی وجود ندارد که نشان دهد به اندازه امروز در آن دوره رایج بوده باشد.

مورخ مد، والری استیل، ادعا می‌کند که اولین استفاده از فیش‌نت در دهه 1880 بوده است. اما مردم آن دوره هیچ وقت به آن یک اصطلاح خاص ندادند. تنها چیزی که می‌دانیم این نکته است که در رقص کنکان کاربرد زیادی داشت. در آن زمان پوشیدن Fishnet به عنوان نمادی از سرکشی در نظر گرفته می‌شد.

تا اینجا هر چه گفتیم نظریه بود. اما حقیقتی که وجود دارد این است که در سال 1933 قطعا استفاده می‌شد. زیرا در همان سال بود که داخل فرهنگ لغت آکسفورد قرار گرفت. در دهه 1950 و 1960 فیش‌نت به یکی از آیتم‌های اصلی صحنه نمایش‌های بزرگ و صحنه‌های مدلینگ تبدیل شد.

فیشنت دست کوتاه رنگی

راهنمای پوشیدن فیش‌نت

امروزه فیش‌نت‌ها به کمد لباس ما اضافه شده‌اند. البته هر جایی نمی‌شود آن‌ها را پوشید، مثلا از پوشیدن انواع آن در محل کار یا مدرسه باید اجتناب کرد. نکته‌ای که باید در خرید به آن دقت کنید این است که اگر می‌خواهید ظاهری کلاسیک داشته باشید، از جوراب شلواری خنثی با بافتی یکدست استفاده کنید. الگوهای میکرو ظریف‌تر هستند و الگوهای بزرگتر غیر رسمی‌تر می‌باشند.

انتخاب رنگ و طرح

اگر به دنبال ظاهری کلاسیک هستید، از فیشنت مشکی یا نود استفاده کنید. اگر به دنبال رنگی متفاوت هستید که زیاد چشمگیر نباشد، قهوه‌ای ایده خوبی است. اما برای افراد جسور انواع فیشنت رنگی وجود دارد.

مثلا Fishnet دست سفید بسیار پرطرفدار است. بطور کلی در مبحث انتخاب رنگ در صورت داشتن ظاهری جسورانه سعی کنید از رنگ های نامتعارف استفاده کنید. مثلا مدل کوتاه قرمز یا رنگ‌های جیغ یا هر رنگی که با استایل تان جور در می‌آید بخرید. برای نمونه می‌توانید نمونه‌های رنگی آن را مشاهده کنید.

فیشنت دست بلند رنگی

فیشنت پا رنگی

انتخاب طرح

اگر می‌خواهید ظریف تر به‌نظر برسید، مدل زنبوری فیشنت یا مدلی که دارای گره‌های الماسی کوچک‌تر است را انتخاب کنید. طرح‌های بزرگ مانند الماسی، دایره یا بیضی برای استایل هایی مانند پانک، گرانج و… مناسب خواهد بود. الگوهای کوچک و نازک در لباس‌های روز یا شب به خوبی ست می‌شوند.

انتخاب طرح فیشنت

قیمت انواع جوراب شلواری طرح جدید

ترندهای انواع فیشنت جدید سال

مدل‌های مناسب کفش های جلو بسته

فیشنت را با کفش های جلو بسته بپوش

از پوشیدن صندل‌های جلو باز با آن خودداری کنید. برای داشتن ظاهری شیک، پوتین یا بوت زنانه بپوشید. کفش‌های لوفر، کفش استیلتو یا حتی کتانی (بسته به نوع استایل) انتخاب خوبی است.

مدل مناسب با پیراهن یا دامن کوتاه

فیشنت با دامن یا پیراهن کوتاه

اگر دامن کوتاه می‌پوشید حواستان باشد آن را لایه لایه کنید. به عنوان مثال، بوت های بالای زانو را با دامن کوتاه یا پیراهن کوتاه ست کنید. ست کفش‌ کتانی با جوراب‌ شلواری توری، دامن کوتاه و تیشرت بسیار شیک می‌شود.

سعی کنید از رنگ های ساده استفاده کنید

سعی کنید از رنگ های ساده استفاده کنید

رنگ ها و پترن‌های شلوغ بر میزان گیرایی و چشمگیر بودن لباس غلبه می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید فیش‌نت در ظاهرتان چشم‌گیر باشد، بقیه ظاهر را ساده نگه دارید. به عنوان مثال، یک بلوز سیاه و سفید را به همراه یک شلوارک سیاه با مدل مشکی بپوشید. همچنین می‌توانید از دامن چهارخانه مشکی و سفید استفاده کنید و بقیه آیتم‌ها را خنثی نگه دارید.

مدل مناسب با شلوار چاک دار

فیشنت با شلوار چاک دار

این ظاهر شما را شیک و منحصربه‌فرد می‌کند. مخصوصا اگر آن را تک رنگ و مونوکروم نگه دارید.

طرح مناسب با دامن راسته چاک دار

طرح مناسب با دامن راسته چاک دار

فیشنت مناسب با شلوارک

فیشنت با شلوارک

فیشنت با شلور جین

کفش پاشنه دار، نیم بوت و کفش های فلت فرم، شلوارک جین به انضمام Fishnet ترکیب فوق العاده ای می‌سازد. با ست کردن یک نیم تنه و شلوار جین به انضمام فیش‌نتی که از بالای شلوارک دیده می‌شود، ظاهری بسیار جذاب درست خواهید کرد.

مدل مناسب با شلوار زاپدار

فیشنت با شلوار زاپدار

ست شلوار جین بلند و زاپدار به همراه فیش‌نت استایل فوق العاده‌ای درست می‌کند. در صورت تمایل، شلوار جین خود را تا کنید تا مچ پا نشان داده شود، در این‌صورت می‌توانید شلوار جین خود را ساده انتخاب کنید و آن را کنار بلوز ساده خود قرار دهید.

فیش‌نت و پالتو

فیشنت و پالتو

استایل با ترنچ کت

فیشنت و ترنچ کت

استایل با بلیزر

فیشنت با بلیزر

استایل با تیشرت اورسایز

فیشنت و تیشرت اورسایز

پیراهن فیشنت

پیراهن فیشنت

استایل با شومیز

فیشنت و شومیز

استایل با لباس شب

Fishnet را در ظاهر لباس شب خود بگنجانید. یک لباس کلاسیک مانند یک پیراهن قرمز یا مشکی تا بالای زانو بپوشید و در کنار نیم بوت و Fishnet ست خوبی بسازید.

استایل با لباس شب

مطالب دیدنی:  25 پیشنهاد برای استایل مام جین

استایل با لباس کات اوت

فیشنت با شلوار زاپدار

یک تکه لباس برش دار بپوشید. لباسی را انتخاب کنید که کناره‌های آن برش‌ دارد. با پوشیدن Fishnet در زیر آن به جذابیت آن بیافزایید.

نوع جوراب با دامن

جوراب فیشنت با دامن

طرح جوراب کوتاه با شلوار

جوراب فیشنت کوتاه با شلوار

ایده‌های لباس زیر با طرح فیشنت

طرح بادی

فیشنت از نوع بادی

طرح‌های لباس خواب

فیشنت از نوع لباس خواب

فیشنت در استایل‌های شاخص

استایل گرانچ

فیشنت در استایل گرانج

یکی از آیتم‌های این استایل جوراب شلواری و فیشنت پا است.

استایل گوتیک

فیشنت در استایل گرانج

فیشنت در استایل گوتیک

تور یکی از المان های اصلی استایل گوتیک است. بنابراین فیشنت دست، فیشنت پا، مدل بالاتنه و پایین تنه و ساق دست زنانه مشکی در این استایل بسیار پرکاربرد خواهد بود. اگر می‌خواهید درباره استایل گوتیک بیشتر بدانید، مقاله استایل گوتیک چیست را حتما بخوانید.

فیش‌نت ساق کوتاه با ونس کلاسیک

فیشنت ساق کوتاه با ونس کلاسیک

جوراب فیش‌نت با کفش پاشنه بلند

جوراب فیشنت با کفش پاشنه بلند

ساق دست فیش‌نت با کت جین

ساق دست فیشنت با کت جین

لگ فیش‌نت با جوراب ساق بلند

لگ فیشنت با جوراب ساق بلند

فول فیش‌نت با شلوار جین

فول فیشنت با شلوار جین

کلام آخر

در این مطلب به تعریف فیشنت، تاریخچه آن و نحوه ست کردن آن پرداخته شد. متوجه شدیم که از جمله استایل هایی که از آن بسیار شاخص است استایل گرانج و گوتیک هستند. می‌توان آن را به‌صورت فیشنت دست(دستکش)، فیشنت پا(جوراب شلواری، جوراب) و Fishnet کوتاه و بلند پا استفاده کرد. در مورد ست کردن آیتم ها، Fishnet را می‌توان با شلوارک، دامن کوتاه، شلوار زاپدار، پیراهن کوتاه، کفش‌های جلوبسته و… ست کرد. حالا نوبت شماست که از ایده‌های خود بگویید.

 

منبع : thetrendspotter

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *