بهترین صبحانه های چربی سوز و لاغر کننده

اگر به دنبال کاهش وزن هستید شروع روز با صبحانه چربی سوز می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد. یکی از روش‌های کاهش وزن استفاده از صبحانه‌های چربی سوز می‌باشد. مواد خوراکی گفته شده در این وعده کمک می‌کند تا در طول روز احساس سیری داشته و کمتر به خوردن غذا میل پیدا کنید. در این مطلب با انواع صبحانه‌های چربی سوز برای کاهش سریع وزن و رسیدن به تناسب اندام آشنا می‌شوید.

انواع صبحانه چربی سوز

انواع صبحانه چربی سوز

همانطور که می‌دانید و بارها شنیده‌اید صبحانه مهمترین وعده غذایی محسوب می‌شود. شاید در حال حاضر به دلیل نبود وقت کافی برای تهیه وعده‌هایی با ارزش غذایی مطلوب، دچار افزایش وزن شده باشید. ولی زمانش رسیده که کمی به تناسب اندام خود اهمیت داده و چاره‌ای بی‌اندیشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سعی کنید شب تا دیروقت بیدار نمانده و صبح زودتر از خواب بیدار شوید و یک صبحانه برای چربی سوزی آماده کرده و میل کنید. حقیقت امر این است که حذف صبحانه برای لاغری و کاهش وزن، عوارض نامطلوبی در سلامتی به دنبال دارد.

صبحانه برای کاهش وزن باید دارای پروتئین فراوان، چربی ناسالم کمتر و سرشار از فیبر و همچنین کم کالری باشد. به همین ترتیب اگر تلاش دارید تا وزن خود را کاهش دهید باید روز خود را با صبحانه‌ای چربی سوز شروع کنید که می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه داشته باشد.

صبحانه چربی سوز با جو دو سر

جو دو سر

پژوهش‌های فراوانی روی ارتباط کاهش وزن و صبحانه صورت گرفته است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف صبحانه دارای پروتئین و فیبر اشتهای فرد را در تمام روز کنترل کرده و به تدریج بر روی کاهش وزن و چربی سوزی نیز تاثیر خواهد داشت. صبحانه جو دو سر نیز یکی از انواع صبحانه‌های چربی سوز دارای فیبر فراوان می‌باشد.

هنگامی که جودوسر با مواد غذایی همچون عسل، دارچین و زنجبیل ترکیب شود یک صبحانه بسیار خوشمزه چربی سوز موثر خواهد بود. نکته جالب اینجاست که جو دوسر به عنوان یک غله کامل شناخته شده و فواید غذایی بی‌شماری دارد.

اگر با طرز تهیه اوتمیل آشنایی دارید می‌توانید یک وعده صبحانه چربی سوز برای رژیم کاهش وزن خود تهیه نمایید. قابل ذکر است بلغور جو دو سر به عنوان یک غله صبحانه باید در فصل زمستان مصرف شود و پخت آن به روش‌های مختلف می‌تواند مواد مغذی آن را افزایش دهد. جو دوسر می‌تواند بهترین انتخاب صبحانه برای علاقمندان به غلات باشد. این محصول حاوی فیبر منحصر به فردی به نام بتا گلوکان می‌باشد.

فیبر گفته شده فواید بسیاری برای سلامتی دارد که مهمترین آن کاهش کلسترول خون است. همچنین  بتا گلوگان موجود در جو دو سر فیبری چسبنده بوده و احساس سیری بیشتری القا می‌کند. اکثر بدنسازان از جو دو سر برای سایر وعده‌های غذایی نیز استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند جو دو سر به عنوان بهترین صبحانه برای چربی سوزی و عضله سازی، سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی می‌باشد که برای سلامت قلب و کاهش فشار خون مفید هستند. ضمنا جو دوسر فاقد گلوتن بوده از این رو ماده غذایی مناسبی جهت استفاده افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساس به گلوتن محسوب می‌شود.

لیست قیمت انواع محولات سوپرمارکتی

 

 تخم مرغ یک صبحانه چربی سوز کامل

تخم مرغ

بدون شک می‌توان گفت که تخم‌مرغ یکی از صبحانه‌های چربی سوز، کامل و سرشار از مواد مغذی می‌باشد. تخم مرغ غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و انواع مواد معدنی همچون سلنیوم و ریبوفلاوین می‌باشد. پروتئین تخم مرغ بالا می‌باشد و همانگونه که می‌دانید پروتئین در کاهش اشتها نقش بسزایی دارد و به راحتی سبب کاهش وزن می‌شود.

برای مثال تحقیقات صورت گرفته بر روی ۳۰ بانو که اضافه وزن داشتند، نشان داده که خوردن تخم مرغ در وعده صبحانه برای کاهش وزن به صورت قابل توجهی احساس سیری را افزایش داده و در طول روز غذای کمتری مصرف می‌کنند. تخم مرغ صبحانه‌ای ساده و مغذی است.

با توجه به این موضوع که هضم پروتئین زمان بر بوده کمک کرده در طول روز احساس سیری بیشتری نمایید. همچنین افرادی که در صبحانه تخم مرغ مصرف می‌کنند در وعده ناهار کالری کمتری به بدن خود می‌رسانند که این موضوع نشان می‌دهد تخم مرغ یکی از گزینه‌های مناسب برای کاهش وزن می‌باشد.

ضمنا تخم مرغ یک منبع اصلی کولین بوده که ماده مغذی و حیاتی جهت سلامت مغز و کبد محسوب می‌شود.

مطالب کاربردی:  بررسی مهمترین فواید کشمش برای سلامتی

 

 سوسیس مرغ ارگانیک

سوسیس مرغ ارگانیک

یک صبحانه چربی سوز و پروتئینی دیگر سوسیس مرغ ارگانیک می‌باشد. البته این مورد برای کسانی که به خوردن گوشت علاقمند هستند مناسب است. ولی با مصرف سوسیس مرغ ارگانیک این اطمینان وجود دارد که در طی روز احساس گرسنگی نکرده و سراغ قند و کربوهیدرات نمی‌روید.

سوسیس مرغ ارگانیک فاقد هرگونه چربی بوده که می‌تواند جایگزین خوبی برای غذاهای پروتئینی پرچرب شود. اگر می‌خواهید این خوراک را خوش طعم کنید کافی است از ادویه‌های چربی سوز به مقدار مورد نیاز استفاده نمایید.

 جوانه گندم

جوانه گندم

جوانه گندم دارای ویتامین و مواد معدنی از قبیل سلنیوم، تیامین و منگنز است. همچنین جوانه گندم فیبر بالایی داشته و از بهترین انواع صبحانه چربی سوز برای کاهش وزن به حساب می‌آید. به ازای هر ۲۸ گرم جوانه‌گندم ۴ گرم فیبر وجود دارد.

تحقیقات نشان داده که رژیم فیبر بالا جهت کاهش وزن موثر بوده و در پژوهشی افراد با مصرف غلات غنی از فیبر کمبود اشتهای بیشتری پیدا کردند. فیبر مقدار غذای دریافتی را تحت تاثیر قرار داده و قند خون هم پایدار می‌ماند. همینطور در پژوهش دیگری که به مدت ۸ سال روی ۲۷ هزار آقا صورت گرفت مشخص شد استفاده از غلات سرشار از فیبر در صبح با کاهش ابتلا به چاقی ارتباط دارد.

مطالب پربازدید:  6 طرز تهیه غذای ساده و سریع با کمترین مواد

 

ماست یونانی

ماست یونانی

ماست یونانی که با صاف نمودن آب پنیر و مایعات دیگر از شیر تهیه می‌شود نیز یکی از صبحانه‌های موثر بر کاهش وزن به حساب می‌آید. این محصول خامه‌ای با غلظت بالاتری از پروتئین نسبت به ماست معمولی می‌باشد که نسبت به دیگر منابع پروتئینی کالری پایین‌تری دارد.

در هر ۲۴۵ گرم از ماست یونانی ۲۵ گرم پروتئین و تنها ۱۴۹ کالری انرژی وجود دارد. همچنین ماست یونانی سرشار از مواد مغذی مفید نظیر ویتامین ب ۱۲، فسفر، پتاسیم ، کلسیم و روی می‌باشد. بهتر است ماست یونانی را با جوانه گندم، انواع توت یا میوه و دانه چیا میل کنید تا فیبر و ویتامین بیشتری به بدن برسد.

موز

موز

صبحانه دیگری که برای چربی سوزی به شما پیشنهاد می‌شود، موز است که غنی از فیبر بوده و کالری بسیار پایینی دارد. موز جایگزین بسیار خوبی برای غلات صبحانه حاوی قند می‌باشد.

در یک عدد موز به طور متوسط حدود ۳ گرم فیبر و ۱۰۰ کالری انرژی وجود داشته که ۱۲ درصد نیاز بدن انسان را تامین می‌کند. فیبر سرعت تخلیه معده را کاهش داده و با ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی‌تری میل به مواد خوراکی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده ارتباط مستقیمی بین تامین فیبر بدن از راه میوه و سبزیجات و کاهش وزن وجود دارد.

همچنین موز منبع غنی از نشاسته‌های مقاوم بوده که در معده و روده گوارش نمی‌شوند به همین دلیل بهترین صبحانه چربی سوز شکم به حساب می‌آید.

اسموتی بهترین صبحانه چربی سوز

اسموتی

علاوه‌بر اینکه اسموتی را می‌توان سریع و آسان آماده کرد دارای مواد مغذی بسیاری هستند. اسموتی‌ها جزو صبحانه‌های چربی سوز هستند که به روند کاهش وزن کمک می‌کنند. از آنجایی که می‌توان ترکیبات اسموتی را از مواد گوناگون تهیه نمود در انتخاب مواد داخل اسموتی آزادی بیشتری دارید.

می‌توانید اسموتی را با سبزیجات و میوه‌های کم کالری تهیه کرده تا با دریافت نمودن فیبر بیشتر احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید.همچنین با اضافه نمودن ترکیبات با پروتئین غنی همچون آجیل به اسموتی احساس سیری را بیشتر افزایش دهید.

انواع توت

توت ها منبع غنی فیبر

انواع توت از قبیل توت‌فرنگی، بلوبری، توت سیاه، تمشک و .. غنی از مواد مغذی بوده و با خوردن آن‌ها علاوه‌بر دریافت کالری بسیار پایین مواد مغذی بسیاری به بدن می‌رسد. در ضمن توت‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و گرسنگی را کاهش می‌دهند.

گریپ فروت

گریپ فروت

به دلایل فراوانی گریپ فروت هم یک ترکیب محبوب برای رژیم‌های کاهش وزن محسوب می‌شود. گریپ فروت کالری پایینی داشته و سرشار از فیبر و آب می‌باشد که به کاهش وزن کمک بسزایی می‌نماید. یک برش گریپ فروت به اسموتی یا سالاد میوه خود اضافه نموده و تاثیرش را در کاهش وزن مشاهده نمایید.

کیوی

کیوی

میوه کیوی سرشار از ویتامین C، K و پتاسیم می‌باشد. همچنین این میوه منبع مهم فیبر نیز بوده به طوری که با مصرف یک فنجان کیوی چیزی در حدود ۲۱ درصد نیاز فیبری بدن را تامین می‌کنید. در کیوی فیبری خاص به نام پکتین وجود دارد که سبب افزایش احساس سیری و کم شدن اشتها می‌شود که این میوه‌ را به یک صبحانه چربی سوز تبدیل کرده است.

دانه چیا

دانه چیا

این دانه‌های کوچک و قدرتمند به عنوان یک مکمل بسیار قوی برای لاغری در صبح محسوب می‌شوند. دانه چیا سرشار از فیبر بوده که با جذب آب حالت ژله مانندی پیدا می کند و با اشغال حجم زیادی از معده برای مدت طولانی‌تری حس سیری ایجاد می‌کند. همچنین دانه چیا پروتئین بسیاری داشته و سرعت خالی شدن معده را می‌کاهد و میزان گرلین را پایین می‌آورد.

در صورتی که می‌خواهید صبحانه چربی سوز با چیا به دست آورید دو قاشق غذاخوری از این دانه را به یک لیوان آب اضافه کرده و نیم ساعت صبر کنید تا آب را جذب کرده سپس بنوشید.

مطالب کاربردی:  انواع رژیم مدیترانه‌ای برای لاغری در چند روز

 

انواع آجیل

انواع آجیل

آجیل‌ها بهترین مواد خوراکی چربی سوزی هستند که تعادل مطلوبی از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم دارند. البته آجیل تراکم کالری بیشتری نسبت به موارد ذکر شده در بالا داشته و باید حدود ۲۸ گرم در روز مصرف شود تا کالری دریافتی، افزایش بیش از حدی پیدا نکند.

 

منبع : healthline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *