چگونه پنکیک شکسته را درست کنیم

پنکیک به علت بافت پودری، فشرده و خشکی که دارد، به سادگی با برخورد به زمین خرد شده و ظاهر یکدست خود را از دست می‌دهد. شاید شما نیز با این مشکل روبه‌رو شده باشید و برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه پنکیک شکسته را درست کنیم؟ در این مقاله قصد داریم برای درست کردن پنکیک شکسته راهکارها و روش‌های جالب و کاربردی را برای شما عزیزان بیان نماییم، با ما همراه باشید.

پنکیک چیست؟

پنکیک چیست؟

پنکیک آرایشی و کرم پودر از پراستفاده‌ترین محصولات در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که جهت زیباتر جلوه دادن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. پنکک‌ها به طور معمول به شکل مایع پودری و یا فشرده در بازار به فروش می‌رسند. و خانم‌هایی که پوستی چرب دارند، ترجیحا باید از پنکیک یا همان کرم پودر خشک استفاده نمایند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

البته این نکته قابل ذکر است که با استفاده بسیار از پنکیک آرایشی نه تنها زیبا نمی‌شوید بلکه صورت و چهره‌ای مصنوعی خواهید داشت. شناخت و انتخاب مارک و نوع پنکک مناسب پوست خود، مسئله بسیار مهمی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی جهت خرید داشته باشید. همچنین در ادامه به این سوال شما که چگونه پنکیک شکسته را درست کنیم، پاسخ خواهیم داد، پس همراه ما باشید.

در چه مواردی از پنکیک استفاده می‌کنیم؟

در چه مواردی از پنکیک استفاده می‌کنیم؟

پنکیک یک پوشاننده صورت فشرده شده می‌باشد و با استفاده از یک اسفنج آرایشی مرطوب روی پوست اعمال می‌شود. بافت پودری آن از چرب شدن صورت و درخشندگی آن در طی روز جلوگیری می‌نماید. در نتیجه بهترین گزینه برای اشخاصی است که پوست بسیار چربی دارند. همچنین، درصورتی که رنگدانه‌های ناهمواری روی پوست شما دارید، می‌توانید از پنکیک جهت پوشاندن پوست خود استفاده نمایید.

افزون بر این، به عنوان رژگونه یا کانتور هم می‌توان از سایه‌های متنوع و گوناگون پنکک استفاده نمود. این محصول در درجه اول برای بیشتر شدن درخشش طبیعی به گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آرایش با پنکیک می‌تواند حتی به بهبود رنگ پوست کمک شایانی نماید. همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، پنکیک نوعی کرم پودر بوده که پوشش کاملی ایجاد می‌‌نماید، رنگ پوست را یکدست کرده و قادر است تا عیوب پوست مثل لکه‌‌ها ، تغییر رنگ‌‌ها، زخم‌‌ها و حتی خالکوبی‌ها را پوشش دهد.

کاربردهای پنکیک چیست؟

کاربردهای پنکیک چیست؟

زیرسازی آرایش و تثبیت آن : مهم‌ترین و بهترین کاربردی که برای تمامی مارک‌های پنکیک در نظر هر فردی می‌آید، زیرسازی آرایش می‌باشد. پنکیک آخرین مرحله از زیرسازی بوده و پس از کرم پودر، کانسیلر و پرایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار موجب تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش هم می‌شود.

کنترل چربی پوست : پنکیک‌ها به صورت پودرهای فشرده‌ای بوده که قادرند تا چربی اضافه پوست را گرفته و از براق شدن آن جلوگیری نمایند. این مواد آرایشی به ویژه برای اشخاص با پوست چرب بسیار مناسب می‌باشد. پنکک‌ها به دو شکل مات و براق در بازار موجود بوده که نوع مات آن برای پوست‌های چرب بیشتر توصیه می‌شود اما اشخاص با پوست خشک می‌توانند از هر دو نوع استفاده نمایند.

کاربردهای پنکیک چیست؟

اصلاح آرایش : بهترین پنکک‌ها افزون بر پوشانندگی، تثبیت و یکدست کردن آرایش، جهت اصلاح آرایش نیز می‌توانند استفاده شوند. به عنوان مثال درصورتی که زیرسازی شما تیره شده است، می‌توانید از یک پنکیک روشن‌تر استفاده نمایید تا رنگ زیرسازی را مقداری روشن کنید.

کاربردهای جانبی : افزون بر کاربردهای اصلی برای بهترین برند پنکک ، مات کردن انواع رژ لب براق و حجیم نمودن مژه‌ها از کاربردهای دیگر پنکیک است. درصورتی که رژ لب براق دارید و می‌خواهید آن را مات نمایید، پس از زدن رژ لب روی لب، مقداری پودر پنکیک با استفاده از یک اسفنج خشک روی آن بزنید تا رژ لب شما مات شود.

همچنین جهت حجیم کردن مژه‌ها، از یک براش کوچک استفاده نمایید و پس از آغشته کردن آن به پنکیک به مژه‌های خود بزنید. پس از آن روی پنکک ریمل زده تا حجم مژه‌ها افزایش پیدا کند.

چگونه پنکیک شکسته را درست کنیم؟

چطور پنکیک شکسته را درست کنیم؟

زمانی که پنکیک صورت خرد شود، استفاده از آن دشوار می‌شود؛ چراکه با هر بار زدن براش در آن، مقدار بسیاری از پودر به براش منتقل شده و آرایش شما را خراب می‌کند. افزون بر این، گذاشتن پنکیک خرد شده در کیف لوازم آرایشی موجب ریختن آن و کثیف شدن کل کیف شما خواهد شد. در ادامه به این سوال که چطور پنکیک شکسته را درست کنیم، پاسخ می‌دهیم.

قیمت انواع پنکیک آرایشی اورجینال ایرانی و خارجی

 

روش‌های ترمیم پنکیک شکسته

روش‌های ترمیم پنکیک شکسته

جهت ترمیم پنکیک شکسته، روش‌های گوناگونی وجود دارد که البته از آن‌ها جهت ترمیم رژگونه پودری شکسته نیز می‌توانید استفاده نمایید. بعضی از موادی که می‌توانید به وسیله آن‌ها پنکیک یا رژگونه را ترمیم کنید عبارت هستند از:

  • گلاب
  • الکل صنعتی
  • گرمای اتو

ترمیم پنکیک شکسته با الکل صنعتی

ترمیم پنکیک شکسته با الکل صنعتی

در این روش به الکل صنعتی 70 درصد، یک براش آرایشی، کاردک مخصوص، نایلون و قطره چکان احتیاج دارید. ابتدا پنکیک را در نایلون ریخته و در آن را با چسب محکم نمایید. سپس با کاردک روی بخش‌های مختلف پنکیک ضربه زده تا بافت پودری یکدستی به وجود بیاید.

اکنون پودر پنکیک را از کیسه خارج نمایید، سپس در محفظه مخصوص آن ریخته و با قطره چکان، چند قطره الکل اضافه نمایید تا به شکل خمیر درآید. دقت کنید که مقدار الکل بیش از اندازه نباشد تا بافت پنکیک شل نشود. در این مرحله نوبت آن است که با کاردک، بافت پنکیک را به طور کامل صاف و یکدست نمایید.

در آخر هم دور پنکیک را با استفاده از براش کاملا صاف و تمیز نمایید. وقتی که پنکیک شما مثل روز اول شد و شکل درستی به خود گرفت، در آن را باز گذاشته و چند ساعت صبر کنید تا به طور کامل خشک شود.

ترمیم پنکیک شکسته با الکل صنعتی

برخی از اشخاص به جای الکل صنعتی، از گلاب یا آب استفاده می‌نمایند؛ ولی ترمیم پنکیک شکسته با گلاب یا مایعات دیگر غلط است. چرا که مایعاتی مثل گلاب، بعد از اضافه شدن به بافت پودری امکان رشد باکتری را داشته و این مسئله ممکن است موجب خراب شدن پنکیک و ایجاد جوش روی صورت شما شود.

مطالب مرتبط:  تفاوت کرم پودر و پنکیک در چیست و هرکدام چه ویژگی‌هایی دارند

 

درست کردن پنکک شکسته با گرمای اتو

درست کردن پنکک شکسته با گرمای اتو

درصورتی که پوستی حساس دارید و ترجیح می‌دهید از الکل استفاده ننمایید، این روش برای شما مناسب‌تر از راهکار بالا می‌باشد؛ چرا که در آن الکل به کار نمی‌رود. با این روش ساده و کم‌هزینه می‌توانید پنکیک خود را همچون روز اول کنید.

مواد مورد نیاز برای این روش عبارتند از:

  • اتو
  • نایلون
  • کاردک
  • چاقوی نوک تیز
  • قاشق
  • چسب

جهت ترمیم پنکیک شکسته به گرمای خشک اتو نیاز دارید؛ البته دقت داشته باشید درصورتی که پنکیک شما کیفیت بسیار زیادی داشته باشید و متعلق به برند خوبی باشد، بعد از خرد شدن و استفاده از این روش، به سادگی شکل و ظاهر اولیه خود را پیدا خواهد نمود.

بیشتر پنکیک‌ها دارای یک ظرف فلزی درون محفظه پنکیک بوده که پودر پنکیک در آن قرار گرفته است. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از ترمیم پنکیک خرده شده با این روش، ابتدا اطمینان حاصل کنید که پنکیک شما داخل این ظرف‌های فلزی قرار گرفته باشد.

درست کردن پنکک شکسته با گرمای اتو

در شروع کار اتو را روشن نمایید و آن را روی بیشترین درجه قرار داده تا به خوبی گرم شود. در این فاصله ظرف فلزی را توسط یک چاقوی نوک تیز از محفظه پلاستیکی پنکیک جدا نمایید؛ چرا که ممکن است محفظه پلاستیکی پنکیک در مجاورت حرارت بالای اتو ذوب گردد.

پودر و تکه‌های شکسته پنکیک را از ظرف فلزی خارج کرده و درون یک نایلون بریزید. همچون روش قبلی، در این روش نیز باید با کاردک تمامی تکه‌ها را به طور کامل پودر کنید. اکنون پودر را در درون ظرف فلزی ریخته و با قاشق آن را به طور کامل پخش، صاف و فشرده نمایید.

در این مرحله پودر به نظر یکدست و صاف می‌آید، ولی بسیار زیاد شکننده بوده و با هر حرکتی امکان ریختن و پخش شدن آن وجود دارد. اکنون اتو را خاموش کرده تا بتوانید تنها از گرمای خشک آن استفاده کنید.

اتو را با فشار روی ظرف دارای پودر پنکیک قرار بدهید و از حرکت دادن آن به طرف چپ و راست یا بالا و پایین خودداری نمایید. اجازه دهید 15 الی 20 دقیقه اتو روی ظرف باقی بماند. بعد از گذشت این زمان، در صورتی که حس کردید پنکیک به میزان کافی سفت نشده، مجددا به مدت 15 الی 20 دقیقه این کار را تکرار نمایید. در آخر اجازه دهید پنکیک به طور کامل سرد شود.

مطالب پربازدید:  ضدآفتاب رنگی بهتر است یا بی‌رنگ؟

 

درست کردن پنکک شکسته با گرمای اتو

تا زمان سرد شدن پنکیک، مقداری چسب در درون محفظه پلاستیکی ریخته و با دقت طرف فلزی را درون آن فشار داده تا سر جای خود بچسبد. دقت داشته باشید که تا خشک شدن کامل چسب، درب پنکیک را نبندید. امیداوریم که از توضیحاتی که در رابطه با اینکه چگونه پنکیک شکسته را درست کنیم، لذت برده باشید و بتوانید به درستی این روش‌ها را انجام بدهید.

 

منبع : masterclass

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *