پیشینه‌ی طرح گلدار به دوران باستان بازمی‌گردد. برای قرن‌ها انسان‌ از گل برای تزیینات استفاده کرده‌اند و لباس‌ها از این قاعده مستثنی نیستند. بر اساس یافته‌های بشر اولین قومی که توجه ویژه‌ای به گل‌ها کردند مصریان باستان بودند. در فرهنگ مصری هر گل سمبل مفهوم خاصی بود. مثلا گل لوتوس سمبل تقدس بود. در میانه قرن 12م ژاپنی‌ها از گلدوزی روی لباس استفاده می‌کردند.

ظهور نقوش گلدار در اروپا به اواخر قرون وسطی بازمی‌گردد و زمانی که بازرگانان ایتالیایی برای اولین بار با پارچه‌های تولید شده در امپراطوری عثمانی وارد اروپا شدند. اما به دلیل دست‌دوز بودن و قیمت بسیار بالا در دسترس همگان قرار نگرفت. تا اینکه انگلیسی‌ها با پارچه‌های چیت هندی آشنا شدند. با تولید انبوه و کاهش قیمت، پاچه‌های گلدار در دسترس همگان قرار گرفت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

طرح گلدار یکی از زیباترین پترن‌ها در صنایع مختلف است. لباس‌هایی با طرح گلدار طرفداران زیادی در تمام سنین در سراسر دنیا دارد. طرح گلدار یک طرح پیچیده و پرکار است و باید در استفاده از آن حرفه‌ای عمل کنید. در این مقاله شما را با نکاتی که باید در انتخاب لباس‌ها با طرح گلدار مورد توجه قرار دهید، اشاره می‌کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

به هارمونی رنگ‌ها توجه کنید

هارمونی رنگ در طرح گلدار رعایت شود.

در مورد هماهنگی رنگ‌ها هم به رنگ زمینه و هم رنگ غالب در لباس گلدار بايد توجه كرد. توصيه ما به شما در مورد انتخاب رنگ اين است كه تعداد رنگ‌ها در استايل خود را به دو یا نهایتا رنگ محدود کنید. سعی کنید که رنگی که بیشتر استایل شما را در بر می‌گیرد یک رنگ کم انرژی باشد و در جزییات از رنگ‌های شاد بهره ببرید.

در استفاده از طرح گلدار زیاده‌روی نکنید

مدل لباس حریر گلدار

اندازه نقوش نسبت به زمینه در ظاهر کلی شما بسیار تاثیر دارد. هرچقدر طرح درشت‌تر باشد، بدن هم حجیم‌تر دیده می‌شود. در نتیجه اگر بدن درشتی دارید و برای استفاده از طرح گلدار به طرح لباس توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر به دنبال یک راهنما برای اندازه طرح گل‌ها هستید، می‌توانید از کف دست خود استفاده کنید. طرح گل‌ها نباید از کف دست بزرگتر باشد حدودا بین 7تا 12 سانتی‌متر.

انواع طرح‌های گلدار را ترکیب نکنید

شلوار با طرح گلدار

هنگام استفاده از طرح گلدار مراقب حفظ تعادل باشید. اگر قرار است که یک مدل شومیز گلدار با دامن ست کنید؛ هر دو آیتم را از طرح گلدار یا حتی طرح‌های مختلف انتخاب نکنید. حتی اگر دوست دارید که سرتاسر طرح‌دار به تن کنید با انتخاب رنگ‌های یکسان وحدت و هماهنگی را در استایل خود برقرار کنید.

طرح گلدار باید در جای مناسب استفاده شود

طرح گلدار در لباس

طرح گل گلی حتی اگر در مینیمال‌ترین حالت خود هم باشند ویژگی بزرگ‌نمایی را دارند. اگر به طور مثال شما بالاتنه درشتی دارید، انتخاب بلوز با طرح گلدار دقیقا ظاهر شما را به سمت برهم‌زدن تعادل پیش می‌برد. ایده هوشنمندانه برای استفاده از طرح گلدار این است که آن را در بخشی استفاده کنید که نیاز دارید بیشتر جلب توجه بکند. مثلا اگر فرم بدن شما گلابی است می‌توانید با انتخاب مدل لباس حریر گلدار برای بالاتنه به ظاهر خود تعادل بدهید. مثلا استفاده از یک روسری گلدار در یک استایل ساده می‌تواند جذابیت ظاهر شما را دوچندان کند.

روسری و شال را با چه طرحی انتخاب کنیم؟

به طور کلی استفاده از طرح گلدار در لباس تازگی و نشاط را وارد استایل شما می‌کند و اگر توجه کرده باشید در کالکشن‌های بهار و تابستان برندها قطعا از پارچه گلدار استفاده شده است. این طرح قابلیت آن را دارد که در اکسسوری‌ها هم وارد شود. پس اگر شما فردی هستید که از طرح‌های شلوغ در استایل خود دوری می‌کنید از اکسسوری‌های کوچک گلدار استفاده کنید تا از زیبایی و طراوت این طرح دوست‌داشتنی بی‌نصیب نمانید.

نظر شما درمورد ظرح گلدار چیست؟ آیا شما در کمد خود گزینه‌های گلدار دارید یا از هرگونه طرحی فراری هستید؟ ایده‌های خود در مورد استایل کردن طرح گلدار را با ما درمیان بگذارید.

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *