آموزش خط چشم ژله ای و فوت و فن های کلیدی که باید بدانید

خط چشم یکی از لوازم پرطرفدار و محبوب در میان لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود که برای آرایش چشم استفاده می‌شود. خط چشم‌ها دارای تنوع بالایی بوده که برخی از آن‌ها نظیر خط چشم مایع طرز استفاده سخت‌تری دارند، اما خط چشم‌های ژله‌ای چنین نیستند به همین خاطر مناسب مبتدی‌ها می‌باشد. در این مقاله از مدیسه به آموزش خط چشم ژله ای و آموزش استفاده از خط چشم ژله ای پرداخته‌ایم.

خط چشم ژله ای چیست

خط چشم ژله ای چیست

خط چشم ژله‌ای دارای بافت کرمی غلیظ‌‌تر از خط چشم‌های مایع، از جمله محصولات آرایشی نسبتا جدید و به روز بوده که ممکن است برخی با شکل و چگونگی استفاده این خط چشم آشنایی نداشته باشند. اما می‌توان ذکر کرد که این محصول جدید ویژگی‌های عالی فراوانی دارد که با توجه به آسان‌تر بودن استفاده از آن، انتخابی فوق‌العاده برای مبتدی‌ها و خانم‌هایی محسوب می‌شود که خواهان یک خط چشم زیبا در زمانی بسیار کم و به بهترین شکل هستند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

با توجه به این موضوع که آرایش چشم جذاب و زیبا با زیبایی و جذاب‌تر شدن چهره دارای رابطه مستقیم می‌باشد، لوازم آرایش گوناگونی برای این کار ساخته شده که از جمله این محصولات می‌توان به انواع خط چشم‌ها (خط چشم‌های مایع، خط چشم‌های مدادی، خط چشم ماژیکی و نیز خط چشم ژله‌ای) اشاره داشت.

تفاوت خط چشم ژله ای در فرمولاسیون این نوع خط چشم بوده که در مقابل خط چشم مایه ساده‌تر می‌باشد که در نتیجه بر روی پوست اطراف چشم پخش نمی‌شود و می‌توانید جهت رسم خط چشم‌های یک‌دست و صاف از آن بهره ببرید.

خط چشم ژله‌ای نیز خود دارای انواع گوناگون بوده مثل خط چشم ژله‌ای رنگی، خط چشم ژله‌ای ضد آب و واتر پروف، خط چشم ژله‌ای ساده و همچنین اکلیلی است، همینطور باید اضافه کرد که بعضی از شرکت‌ها این محصول را به صورت کاسه‌ای و بعضی به شکل ماژیکی تولید می‌کنند.

قیمت بهترین محصولات آرایش چشم اورجینال و باکیفیت

 

از خط چشم‌های ژله‌ای برای رسم خط چشم گیرا استفاده کنید. خط چشم‌های ژله‌ای گاهی به صورت یک مخزن و یک قلم موی کوچک هستند. برای رسم خط چشم گربه‌ای و دیگر خط چشم‌های پهن غالبا از قلم موی مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید از قلم موهای دیگر نیز استفاده کنید. مثلا یک قلم مو با سری زاویه‌دار می‌تواند برای کشیدن برخی از خط چشم‌ها مفید واقع شود.

به خاطر داشته باشید که یکی از مهم‌ترین موارد احتیاط برای کشیدن خط چشم این است که جهت جلوگیری از عفونت چشم، حتما قلم مو را به صورت مرتب تمیز کنید.

 

آموزش خط چشم ژله ای

آموزش خط چشم ژله ای

  1. ابتدا در صورت نیاز پوست دور چشم را پاکسازی کرده و بعد از کرم مرطوب کننده یا کرم دور چشم استفاده کنید و منتظر بمانید تا کاملا جذب پوست شود.
  2. برای بالا بردن ماندگاری خط چشم، مقدار کمی کانسیلر یا پرایمر را دور چشم‌های خود بزنید.
  3. قلم مو را چندین بار بر روی خط چشم ژله‌ای کشیده و کاملا به مواد آغشته کنید و اضافه‌های خط چشم را به کناره ظرف بکشید تا گرفته شود.
  4. سپس قلم مو را زاویه‌دار در دست گرفته، تا مانع دید شما در آینه نشود. یکی از چشم‌های خود را بسته و با کمک یکی از انگشت‌های خود، پوست کنار پلک چشم را آهسته به سمت خارجی کشیده تا خط چشم شما آسان‌تر رسم گردد.
  5. خط چشم را تا جایی که ممکن است، نزدیک با خط مژه رسم کنید. اگر رسم خط چشم یک‌دست برای شما سخت می‌باشد، می‌توانید از روش نقطه گذاری استفاده کنید، یعنی در نقطه‌های معین نقطه گذاری انجام داده و بعد آن‌ها را به یکدیگر وصل نمایید.

مطالب کاربردی:  آموزش قدم‌به‌قدم کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

 

مزایای خط چشم ژله ای

مزایای خط چشم ژله ای

خط چشم ژله‌ای یکی از مدل‌های پرطرفدار و بهترین خط چشم محسوب شده که قطعا همچون سایر محصولات آرایشی و خط چشم‌ها دارای مزایا و معایبی نیز می‌باشد که از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. ماندگاری خیلی بالای آن
  2. دارا بودن کاربرد ساده
  3. نتیجه نهایی بسیار تمیز در مقایسه با سایر خط چشم‌ها

مطالب مرتبط:  فرق بن مژه و خط چشم چیست

 

معایب خط چشم ژله ای

معایب خط چشم ژله ای

و اما از معایب خط چشم ژله‌ای می‌توان به خشک شدن سریع آن و همچنین مناسب نبودن برای اشخاصی که دارای پوست خشک هستند اشاره داشت که در این صورت سبب به وجود آمدن خشکی بر روی سطح پوست می‌شود.

احیای خط چشم ژله‌ای خشک شده

ساده‌ترین روشی که غالبا برای احیای خط چشم ژله‌ای خشک شده می‌توانید استفاده کنید، قرار دادن آن در آب گرم است. چرا که به این صورت اگر خط چشم شما خشک شده باشد با این روش مواد باقی مانده بر روی دیواره و انتهای ظرف، به خوبی قابل استفاده خواهند بود.

نکات کاربردی برای استفاده از خط چشم ژله‌ای

نکات کاربردی برای استفاده از خط چشم ژله‌ای

  1. در زمان استفاده نیاز بوده تا از قلم مویی جداگانه بهره ببرید.
  2. در صورت تمایل به ماندگاری بیشتر خط چشم بر روی چشم‌های شما، باید خط چشم ژله‌ای مات ساده ضد آب را انتخاب کنید.
  3. چنانچه پوست شما از نوع خشک است که خط چشم بر روی چشم‌های شما دیرتر می‌ریزد؛ بهتر است از خط چشم ژله‌ای ساده چه رنگی و چه سیاه استفاده کنید.
  4. در صورت داشتن مژه‌های بسیار روشن و بدون رنگ به نظر آمدن پلک‌ها، باید خط چشم ژله‌ای سیاه را انتخاب کنید.
  5. به هر اندازه که قلم موی نازک‌تری انتخاب شود، چشم‌های شما زیبایی و حالت طبیعی بیشتری پیدا می‌کند.
  6. در صورت مبتدی بودن، خط چشم‌های دارای قلم موهای انعطاف‌پذیر و مویی را برای این کار انتخاب نکنید، برعکس خط چشمی که براش نه عریض و نه زیاد نازک باشدرا برگزینید.
  7. موقع رسم نمودن خط چشم مچ دست خود را بر روی گونه‌ها قرار داده تا از لرزش دست شما به میزان زیادی کاسته شده و آن را کنترل نماید.
  8. براش خط چشم ژله‌ای را از ناحیه داخلی چشم خود به سمت بخش خارجی چشم خود بکشید و به هیچ عنوان برعکس عمل نکنید.
  9. بعد از اتمام کشیدن خط چشم، دقت کرده تا فواصل میان خط چشم و خط مژه‌های خود را خوب و کامل پر نموده باشید؛ به طوری که قسمت سفید و خالی میان آن‌ها وجود نداشته باشد تا آرایش چشم یک‌دست و زیبا به نظر برسد.

مطالب پربازدید:  آموزش خط چشم گربه ای دخترانه جدید

 

تفاوت خط چشم ژله ای با سایر خط چشم‌ها

تفاوت خط چشم ژله ای با سایر خط چشم‌ها

خط چشم ژله‌ای در حقیقت شکل و کاربردی همچون سایر خط چشم‌ها را دارا بوده که در نوع مایع آن متفاوت می‌باشد، به این صورت که اگر به مایع خط چشم ژله‌ای خود توجه نمایید مشاهده خواهید کرد که ترکیباتی نرم‌تر، کرمی و غلیظ‌تری دارند.

مایه این نوع خط چشم‌ها در مقایسه با خط چشم‌های دیگر به حالت ژله‌ای می‌باشد و چگونگی کاربرد آن اصلی‌ترین تفاوتش با دیگر خط چشم‌ها است، به این گونه که استفاده از آن مناسب آماتورها و افراد دارای مهارت کمتر می‌باشد چون مایع این محصول همچون خط چشم‌های حرفه‌ای آبکی و رقیق نیست.

 

منبع : stylecraze

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *