عکس سایه چشم ترندی

سایه دارای مدل‌های مختلفی بوده که شامل مات, شاین‌دار, نیمه مات, متالیک و پودری است. آیا از آرایش چشم‌های تکراری خسته شده‌اید؟ با پرطرفدارترین و محبوب‌ترین انواع مدل سایه چشم آشنایی دارید؟!

انواع بسیاری از آرایش و مدل سایه چشم وجود دارد که قطعا شما را جذاب‌تر نشان می‏‌دهند. شما می‌توانید چشم‌های خود را با سایه‌های مات، در رنگ‌های روشن و خنثی مزین کنید. قوانینی برای دستیابی به هماهنگی رنگ‌‎ها و انواع مدل سایه چشم وجود دارد، اما خلاقیت شما در ترکیبشان محدودیت ندارد. در این مقاله از مدیسه، شما را با زیباترین و محبوب ترین انواع مدل سایه چشم ترند آشنا کرده و قوانین استفاده از آن‌ها را آموزش خواهیم داد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سایه مات چشم‌ها

عکس سایه چشم مات

این نوع از سایه‌ها که در مدل سایه چشم ساده و شیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، رنگ خالص دارند و هیچ گونه اکلیل و درخششی ندارند. از این سایه‌ها در ترکیب رنگ‌های دیگر و ایجاد سایه روشن‌های رنگارنگ استفاده می‌شود. این مدل از سایه چشم دارای طرفدارای بسیار زیادی است.

سایه اکلیلی چشم‌ها

عکس سایه چشم اکلیلی

این نوع از سایه‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، براق هستند و انواع مختلفی دارند و برای مدل‌هایی همچون مدل سایه چشم عربی بسیار مناسب خواهند بود. از این مدل سایه بهتر است در مراسم‌های شب استفاده شود تا در تاریکی شب درخشش فوق‌العاده‌ای به آرایش شما ببخشد.

سایه شیمر چشم‌ها

عکس سایه چشم شیمر

این نوع از سایه‌ها رنگ‌های براق دارند و ظاهری درخشان به چشم‌های شما خواهند داد. کار کردن با این نوع از سایه‌ها بسیار آسان‌تر از کار کردن با سایه‌های اکلیلی است، چراکه بافت منسجم‌تری دارند و زیر چشم نمی‌ریزند. اما ظاهری مشابه با سایه‌های درخشان را ایجاد می‌کند. البته باید در خرید سایه چشم با خصوصیت براق کمی دقت کنید تا با دیگر آرایش‌های دیگر قسمت‌های صورت شما همخوانی داشته باشد. برای استفاده از این مدل سایه‌ها از قلم‌مو یا انگشت مرطوب استفاده می‌شود.

سایه اطلسی چشم‌ها (Satin)

عکس سایه چشم اطلسی (Satin)

این نوع از سایه‌ها به صورت ترکیبی از سایه‌های مات و شیمر شناخته می‌شوند و رنگ‌هایی هستند که قابلیت ترکیب با سایر رنگ‌ها را داشته و کمی خاصیت براق بودن نیز دارند. برق این مدل سایه شدید نیست و گاهی حتی به عنوان هایلایتر هم استفاده می‌شوند.

سایه متالیک چشم‌ها

عکس سایه چشم متالیک

این دسته از سایه‌ها عملکردی مشابه با سایه چشم شیمر دارند، اما به جای اینکه ظاهری درخشان به پلک شما دهند، ظاهری صیقلی به آن خواهند داد.

حال آن‌که با انواع سایه‌های چشم آشنا شدید؛ حتما اين مطلب را متوجه شده‌اید که چیزی با عنوان بهترین نوع سایه چشم وجود ندارد، چرا که هر کدام از آن‌ها برای مدل‌های آرایشی متفاوتی مناسب هستند و سلیقه افراد در انتخاب نوع سایه تاثیرگذار است.

لیست و قیمت انواع مدل‌های سایه چشم

مدل‌های سایه‌های ترند و فانتزی چشم که بهتر است بشناسید

در سال‌های اخیر روز به روز با نوآوری‌های جدیدی که در صنعت آرایشی هر روزه روبه پیشرفت است، شاید برخی گمان کنند که دیگر ممکن نیست آرایش از این مدل‌هایی که هم‌اکنون هست خلاقانه‌تر شود. اما هر سال ترندهای جدید آرایشی همه افراد علاقه‌مند به این حوزه را شگفت زده می‌کنند. هم‌اکنون ترندهای آرایش چشم به سمت استفاده از نگین‌ها، مرواریدها یا سنگ‌های ریز رنگی در اطراف چشم یا خط چشم‌های گرافیکی رفته‌اند. در ادامه چند مدل سایه‌های ترند و فانتزی چشم را بررسی می‌کنیم و آن‌ها را به همراه عکس از مدل سایه چشم در اختیارتان قرار می‌دهیم.

سایه آبی چشم‌ها

عکس نمونه سایه چشم آبی با خط چشم مشکی

اگر بخواهیم یک مدل سایه محبوب چشم را که هم‌اکنون طرفداران بسیاری پیدا کرده است، نام ببریم حتما سایه چشم آبی جز گزینه‌های ما خواهد بود. این نوع از سایه اگر با خط چشم مشکی زاویه‌دار همراه شود، جذابیتش دو چندان خواهد شد.

سایه متالیک چشم‌ها

نمونه سایه چشم متالیک آبی برای پوست‌های روشن

اگر پوست روشنی دارید و به دنبال مدل سایه چشم دخترانه با رنگ‌های متالیک هستید، جالب است بدانید که این سایه‌ها سبب می‌شوند که آرایش شما طبیعی به نظر برسد و در عین حال یک صورتی درخشنده نیز داشته باشد. اگر پوست سبزه‌ای دارید، سایه‌های چشم متالیک طلایی گزینه‌های بسیار مناسبی برای شما بوده و سایه‌های چشم متالیک نقره‌ای بهترین گزینه برای افرادی با پوست تیره هستند.

مطالب کاربردی: انواع آرایش چشم چگونه است و روش‌های پاک کردن آرایش چشم چیست؟

سایه دو رنگ چشم‌ها

عکس سایه چشم دو رنگ

در این مدل لازم نیست تنها یک رنگ را برای چشم‌های خود انتخاب کنید و مطمئنا مجبور نخواهید بود که تقارن را نیز رعایت کنید، هیچ قانونی در این مدل سایه چشم وجود ندارد و با خلاقیت می‌توانید زیبایی‌های بیشتری بیافرینید.

سایه اکلیلی چشم‌ها

عکس نمونه سایه چشم اکلیلی

یکی از بهترین ترند‌های سال 2024 سایه چشم اکلیلی است. این سایه‌های براق را می‌توانید با یک قلم‌مو کوچک یا انگشت روی پلک‌های خود بزنید. همچنین این نوع سایه، بهترین مدل سایه چشم برای پلک‌های افتاده هم محسوب می‌شود چراکه درخشش این مدل سایه باعث بزرگ‌تر به نظر رسیده پشت پلک می‌شود.

سایه محو و تار با خط چشم‌ها غیر تیز

نمونه سایه چشمی که خط چشم آن تا ابرو کشیده شده‌ و محو شده است.

درست است که همیشه خط چشم‌های تیز در بین افراد محبوب بوده‌اند، اما خط چشم‌های نرم که امتداد آن‌ها تا ابروها می‌رسند، می‌توانند جذابیت شما را چندین برابر کنند.

سایه سبز چشم‌ها

عکس سایه چشم سبز

یکی از ترندهای سایه چشم سال 2024 سایه رنگ سبز است، رنگ سبز همیشه نادیده گرفته می‌شود و افراد در آرایش حس مثبتی به آن ندارند، اما به تغییراتی که می‌توانید در چهره خود با رنگ سبز ایجاد کنید، فکر کنید.

خط مینیمالیستی بالدار چشم‌ها با انواع سایه

عکس نمونه خط چشم مینیمالیستی

این مدل سایه چشم ساده به آسانی شکل خواهد گرفت. از یک سایه مات برای پوشاندن پلک خود و یک خط چشم رنگی استفاده کنید و با خط چشمی مینیمالیستی چشم‌های خود را زیباتر از قبل کنید.

سایه با خط چشم نئونی چشم‌ها

عکس استفاده از سه رنگ نئونی در آرایش چشم

اگر به دنبال بهترین مدل سایه چشم ماژیکی هستید، بهتر است بدانید که خط چشم‌های نئونی یکی از ترندهای سال 2024 محسوب می‌شوند و شما با استفاده از یک خط چشم ماژیکی نئونی به راحتی قادر خواهید بود این مدل‌ سایه چشم را روی پلک‌های خود اجرا کنید.

سایه به همراه جواهرات و نگین‌های تزیینی چشم‌ها

عکس استفاده از نگین‌های تزیینی روی پلک

امسال استفاده از جواهرات، نگین‌ها و مرواریدها در آرایش صورت، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. با استفاده از این موارد شما می‌توانید درخشش خود را بیشتر کنید. در استفاده از جواهرات و مرواریدها سعی کنید از آن دسته موادی استفاده کنید که خود دارای چسب هستند، چرا که برداشتن آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

سایه حلقه‌ای چشم‌ها

عکس مدل سایه حلقه‌ای با استفاده از ترکیب سه رنگ و گوشه‌های تیره‌تر از وسط پلک

برای این مدل سایه چشم نیاز به حداقل دو رنگ دارید. سایه تیره‌تر را به گوشه داخلی و لبه بیرونی چشم بزنید و وسط پلک را با رنگ روشن‌تر هایلایت کنید.

سایه کات دار و خطی چشم‌ها

عکس سایه چشم کات دار و خطی

این مدل سایه چشم حداقل شامل سه لایه مختلف خواهد بود و راهی عالی برای کانتور کردن چشمان شماست. با این مدل شما می‌توانید رنگ‌های بسیاری را به آرایش خود اضافه کرده و تضاد رنگی ایجاد کنید.

سایه دودی چشم‌ها (اسموکی)

عکس مدل سایه چشم اسموکی تیره با مژه زیاد

یکی از جذاب‌ترین مدل‌های سایه چشم، مدل اسموکی است. اما اجرای صحیح این سایه روی چشم ممکن است کمی دشوار باشد. مهم‌ترین نکته آن است که در انتخاب رنگ‌ها دقت کنید که سایه‌ها به خوبی روی پوست شما محو شوند.

پالت سایه یا سایه تکی چشم‌ها؟

حال که با 17 مدل ترند سایه چشم آشنا شدید، این سوال مطرح می‌شود که پالت سایه بهتر است یا سایه چشم تکی؟ به این سوال نمی‌توان پاسخ مطلقی داد، چرا که هر دو این سایه‌ها مزایا و معایبی مختص به خود دارند. پالت‌های سایه معمولا دارای انواع سایه‌ها (مات، اکلیلی، سیمر و …) هستند و شما بازه انتخابی گسترده‌تری دارید. اما ممکن است بعضی از رنگ‌های موجود در پالت را هیچ وقت استفاده نکنید.

سایه‌های چشم تکی برای افرادی که تنها از یک رنگ استفاده می‌کنند، بسیار مناسب‌اند. شما می‌توانید سایه‌های تکی را با هزینه کم‌تری از پالت سایه خریداری کنید، اما اگر بخواهید هر کدام از رنگ‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید، مطمئنا باید هزینه زیادی را بپردازید.

 

مطالب پربازدید: آموزش مدل‌های محبوب آرایش اسموکی

 

به نظر شما بهترین مدل سایه برای چشم‌ها کدام است؟

ما در این مقاله سعی کردیم که شما را با محبوب‌ترین سایه‌ها، انواع مدل‌ سایه چشم، مزایا و معایب پالت‌های سایه و سایه‌های تکی آشنا کنیم. مدل‌های سایه بیان شده در این مقاله، برترین مدل‌های ترند سال 2024 هستند که می‌توانند کمک به سزایی در زیبایی چهره شما داشته باشند.

امیدواریم توانسته باشیم برای علاقه‌مندان به دنیای مد و جدیدترین مدل‌های آرایشی، مجموعه‌ای کامل تهیه کنیم. اگر شما هم از آرایش‌های روزمره و ساده خسته‌ شده‌اید و به دنبال ایجاد تغییر هستید پیشنهاد ما به شما خرید چند رنگ خاص سایه چشم که قبلا استفاده نمی‌کردید از سایت‌های معتبر مثل مدیسه است تا با رنگ‌های جدید و شاد نشاط را به ظاهر خود بازگردانید.

شما از کدام دسته افراد هستید؟ از آن گروه که معمولا سایه‌های تیره و محدود استفاده می‌کنید یا در انتخاب رنگ سایه ماجراجو هستید و برای خود محدودیت قائل نمی‌شوید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : merlenorman

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *