آموزش قدم به قدم بالیاژ مو

شاید از خود بپرسید بالیاژ مو چیست؟ یکی از تکنیک‌های جدید برای رنگ و هایلات، بالیاژ مو است که امروزه طرفداران زیادی در بین خانم‌ها دارد. این تکنیک به روش‌های مختلفی قابل استفاده است که استفاده از فویل یکی از پرکاربردترین روش‌های آن محسوب می‌شود.

این روش هم برای موهای بلند و هم برای موهای کوتاه کاربرد دارد. البته استفاده از این روش روی موهای بلندتر جلوه بیشتری دارد. با استفاده از این روش دیگر نیاز به رنگ کردن مکرر موها نخواهید داشت. در ادامه آموزش بالیاژ مو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بالیاژ مو چیست؟

تکنیک زیبای بالیاژ مو.

در این تکنیک، مو بدون هیچ قانون خاصی به صورت آزادانه رنگ می‌شود. تفاوت آن با هایلایت مو این است که در این روش، مو از ریشه رنگ نمی‌شود و ریشه مو رنگی تیره دارد. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده این تکنیک طرفداران بیشتری داشته باشد، این است که با رشد مو همچنان این رنگ، زیبایی و ماندگاری خود را حفظ خواهد کرد.

انواع مدل بالیاژ مو

بالیاژ انواع مختلفی دارد که برخی از مدل‌های آن به شرح زیر هستند:

بالیاژ سایه روشن

این مدل از بالیاژ بیشتر مناسب موهایی است که قبلا روی آن هایلایت وجود داشته است. با استفاده از این روش می‌توان دکلره جدیدی با چند درجه روشنی بیشتر روی موهای تیره ایجاد کرد.

بالیاژ پاستیلی

با استفاده از این روش هایلایت ترکیبی بی‌نظیری روی موها ایجاد خواهد شد.

بالیاژ ترکیبی صاف و پوشینگ

در این مدل می‌توان لایه‌های جلویی مو را پوش داد و بقیه لایه‌های مو به شکلی صاف دکلره کرد.

بالیاژ روسی

بالیاژ روسی

در این روش موها به سه قسمت مثلثی تقسیم می‌شوند، سپس هر قسمت را به کمک سشوار پوش می‌دهیم. در نهایت با استفاده از فویل موها را رنگ می‌کنیم. در این روش ریشه مو تیره، قسمت میانی رنگی ملایم و ساقه مو را روشن خواهیم کرد.

بالیاژ ریلی

در این روش موها به سه قسمت تقسیم می‌شوند و قسمت میانی مو نیز دوباره باید به سه قسمت دیگر تقسیم شود. قسمت وسط آن را دکلره می‌کنیم و موهای اطراف به رنگ طبیعی یا تیره خواهند ماند.

بالیاژ خطی

بالیاژ خطی

در این روش باید مواد دکلره یا رنگ به حدی سفت باشد که به قسمت‌های دیگر نشتی ندهد و رنگی خطی و یکدست ایجاد کند. بالیاژ موی کوتاه در این تکنیک نیز جلوه زیبایی خواهد داشت.

بالیاژ پینتینگ

در این روش از تکنیک نقاشی یا جارو زدن بدون استفاده از پوش یا موهای صاف استفاده می‌شود. برای دکلره کردن در این تکنیک در ساقه مو از فویل و در ریشه آن از پنبه استفاده می‌شود. بالیاژ موی مشکی در خانه با استفاده از این تکنیک بسیار زیبا می‌شود.

لیست قیمت انواع رنگ مو و ملزومات

بالیاژ با فویل

بالیاژ با استفاده از فویل.

بالیاژ با استفاده از فویل به صورتی است که مو با فاصله از ریشه دکلره می‌شود و در نهایت با استفاده از رنگساژ می‌توان مو را به زیبایی تمام رنگ کرد. در این روش آرایشگر لایه‌های نازکی از مو را از بین موهای طبیعی انتخاب و دکلره می‌کند. سپس دور آن‌ها را فویل می‌پیچد که به پایه دلخواه برسد، پس از آن موها را شستشو می‌دهد و موها را رنگساژ می‌کند. در نهایت می‌توان موها را سشوار کشید.

هر روش زیبایی خاص خود را دارد، اما نکته قابل توجه این است که برای زیباتر شدن بالیاژمو باید ظرافت در طراحی هنگام تقسیم‌بندی و رنگ‌آمیزی داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای بالیاژ مو

وسایل مورد نیاز برای بالیاژ.

برای استفاده از تکنیک‌های بالیاژمو مثل کلیه روش‌های رنگ کردن، وسایلی مثل پودر دکلره، اکسیدان، رنگ مو، شانه دم باریک، کاسه رنگ، فویل، نرم‌کننده، ماسک مو، پیش‌بند و حوله مناسب مورد نیاز است که بهتر است در انتخاب مرغوب‌ترین لوازم، اقدامات لازم را انجام دهید.

مطالب خواندنی:  آموزش قدم به قدم آمبره مو

مراحل انجام تکنیک های بالیاژ مو

دکلره کردن مو

تقسیم‌بندی و دکلره مو با استفاده از فویل.

در ابتدا مواد دکلره را با مقداری اکسیدان مخلوط و آماده کنید که خمیری یکدست به وجود آید. سپس موها را تقسیم‌بندی کنید، به طوری‌که جلوی مو از پشت آن جدا شود. قبل از انجام دکلره حتما موهای ریز را با باد سشوار از بقیه موها جدا کنید.

پس از آن در بین موهای طبیعی هر لایه‌ای از مو را که دکلره می‌کنید در فویلی ببندید. برای اینکه بتوانید هایلات‌های زیباتری داشته باشید، هنگام جدا کردن رشته‌های مو به حالت V آن‌ها را از هم جدا کنید. در حین کار، موها را بررسی کنید و مراقب باشید که فویل تکان نخورد و باعث ایجاد لکه در بین کار نشود.

هنگام انجام دکلره حتما از پایین مو شروع به کار کنید و به حالت پوش به سمت بالا بروید که مرزی خطی بین رنگ مو و موی طبیعی ایجاد نشود.

شستشوی مو

شستشوی مو بعد از دکلره.

پس از اتمام کلیه قسمت‌های تقسیم شده، پایه دکلره را چک کنید. هنگامی که به رنگ مورد نظر خود رسیدید، موها را با شامپوی ضد سولفاته تمیز بشویید، چرا که اگر دکلره روی مو باقی بماند علاوه بر آسیب رساندن به مو، همچنان در حال روشن کردن مو خواهد ماند.

رنگساژ مو

رنگساژ مو.

پس از آن موها را به خوبی خشک کرده و رنگ مورد نظر خود را ترکیب کنید. با استفاده از رنگساژ و شانه‌کشی در حین کار موهای خود را بررسی کنید که آیا به رنگ دلخواه رسیده است یا خیر.

شستشوی نهایی و استفاده از ماسک مو

نتیجه نهایی بالیاژ پس از سشوار کشیدن.

در نهایت موها را با شامپویی مناسب بشویید و حتما از ماسک مو یا نرم‌کننده استفاده کنید، چرا که دکلره باعث خشکی و آسیب مو می‌شود. در انتهای کار حتما موهای خود را سشوار بکشید که بتوانید از نتیجه کار نهایت لذت را ببرید.

 

مطالب مرتبط :  15 ترند هایلایت مو مخصوص سال 2023

بالیاژ، تکنیکی جذاب برای رنگ مو

بالیاژ مو یکی از تکنیک‌های جدید و جذاب است که با استفاده از آن نیاز به تکرار سریع رنگ مو ندارد. در این روش رنگ موی فرد نیاز به مراقبت کمتری نسبت به رنگ موی معمولی دارد. یکی از جذابیت‌های این تکنیک این است که می‌توان از رنگ موی طبیعی در ریشه مو استفاده کرد و مابقی موها را به رنگی روشن درآورد. در این مقاله آموزش قدم به قدم بالیاژ مو را مورد بررسی قرار دادیم، امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید در خانه از این تکنیک زیبا بهره‎‌مند شوید.

 

منبع : hottiehair

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *