۱۳ راهکار برای مراقبت از مو هنگام خواب

آیا به محض آنکه احساس خواب‌آلودگی می‌کنید به تختخواب می‌روید؛ ولی از اینکه به یکی از اصلی‌ترین جنبه‌ها یعنی مراقبت از مو هنگام خواب بپردازید، غافل می‌شوید؟

درصورتی که مرتکب این اشتباه می‌باشید، لطفاً به موهای خود رحم نمایید. همچنین اگر برای شما سوال پیش آمده که موقع خواب موهامو چجوری ببندم؟ باید گفت بهتر است قبل از خواب موهای خود را ببافید، چرا که می‌توانید با بافتن موهای خود از آن‌ها در مقابل شکسته شدن در طی شب محافظت نمایید. ما در ادامه این مطلب، به راهکارهای بی‌نظیری جهت مراقبت از مو هنگام خواب می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مهم‌ترین نکات مراقبت از مو حین خواب

مهم‌ترین نکات مراقبت از مو حین خواب

در ادامه این مقاله 13 مورد از برترین روش‌ها جهت مراقبت از مو هنگام خواب و همچنین جهت جلوگیری از ریزش یا شکستگی مو را توضیح خواهیم داد. پس به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

از خوابیدن با موی خیس اجتناب نمایید

احتمال شکنندگی مو هنگامی که خیس باشد افزایش پیدا می‌کند. درصورتی که عادت به شستشوی موهای خود در شب دارید، باید بدانید که چگونه موهای خیس را پیش از رفتن به تختخواب حالت بدهید.

پیوندهای پروتئینی در موهای شما هنگامی که تارها خیس هستند ضعیف‌تر می‌باشند، که آن‌ها را مستعد شکستن و کشش می‌نماید. جهت مراقبت از مو موقع خواب، ابتدا موهای خیس خود را با کمک یک حوله میکروفیبر خشک کرده تا آب اضافی آن گرفته شود.

به جای استفاده از برس، از انگشتان خود جهت از بین بردن گره‌ها استفاده نمایید. این بهترین راه جهت خوابیدن با موهای بلند بدون آسیب و خطر شکستگی است. همچنین، از شامپوی نرم‌کننده استفاده نمایید تا موها گره نخورد.

جهت مراقبت از مو هنگام خواب از روغن مو استفاده نمایید

جهت مراقبت از مو هنگام خواب از روغن مو استفاده نمایید

مالیدن روغن به موها و پوست سر قادر است دوز سالمی از تغذیه به آن‌ها ببخشد. بدین ترتیب، می‌توانید زمان خواب هم از موهای خود محافظت نمایید، چراکه روغن‌ها خشکی و اصطکاک میان تارهای مو را کاهش می‌دهند.

استفاده از بهترین روغن جهت رشد مو می‌تواند در جلوگیری از ریزش موی ناخواسته کمک بسیاری نماید. تنها مقدار کمی از روغن مو را استفاده نمایید، چون ممکن است بعضی از انواع پوست سر با استفاده از روغن مستعد عفونت قارچی و ابتلا به شوره سر شوند.

زمان خواب از روبالشی ابریشمی استفاده نمایید

زمان خواب از روبالشی ابریشمی استفاده نمایید

اغلب موهای بلند در معرض شکستگی و آسیب هستند که می‌تواند به دلیل اصطکاک باشد. ترکیب پارچه ابریشم به موهای شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی روی آن بلغزند، بدون آنکه زبر یا شکننده بشوند.

خوابیدن روی روبالشی نخی یکی از علت‌های اصلی شکاف و خشکی مو می‌باشد. ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید جهت مراقبت از مو موقع خواب انجام دهید، این است که به هیچ عنوان با موی خیس نخوابید و سعی نمایید از روبالشی ابریشمی استفاده نمایید.

ماساژ روغن یا سرم مو پیش از خواب هم به جلوگیری از شکستن موها یا ایجاد موخوره کمک بسیاری می‌کند. شما می‌توانید برای خرید انواع محصولات مراقبت از مو به انواع معتبر فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

از کلاه ابریشمی مو هنگام خواب استفاده نمایید

از کلاه ابریشمی مو هنگام خواب استفاده نمایید

کلاه ابریشمی از موهای شما در طی شب محافظت می‌نماید. استفاده از همچین کلاه خوابی برای مو تضمین می‌نماید که موهای شما در درون آن کاملا ایمن است. افزون بر این، از گره خوردن موها جلوگیری کرده و مقدار اصطکاک میان تارها را کاهش می‌دهد. در نتیجه، باید روی یک کلاه موی خواب باکیفیت خوب سرمایه‌گذاری نمایید که می‌تواند مانع از شکستگی و شکافتن انتهای مو شود.

قیمت انواع سرم، تونیک و لوسیون مو اورجینال و برند

 

لوازم جانبی مو را پیش از خواب حذف نمایید

لوازم جانبی مو را پیش از خواب حذف نمایید

این مهم است که جهن مراقبت از مو هنگام خواب، تمامی لوازم جانبی و اکستنشن مو را پیش از این‌که به تخت بروید، بردارید. در حالت ایده‌آل، شما باید مدل موهای ساده را برای خواب انتخاب نمایید و اجازه دهید موها از هر چیزی که می‌تواند سطح خشکی و شکستگی را بالا ببرد، عاری باشد.

بسیاری از ما دوست داریم بدانیم که چگونه بخوابیم تا صبح موهای ما خوب و شاداب به نظر برسد، اما استفاده از اسپری‌های الکلی جهت حالت دادن به موها، تنها خشکی و آسیب مو را به دنبال خواهد داشت. بهترین راه جهت محافظت از موها در هنگام خواب این است که تمامی گیره‌ها، گره‌ها و لوازم سفت را که به صورت بالقوه در موهای شما گیر می‌کنند را بردارید.

زمان خواب موهای خود را ببندید

زمان خواب موهای خود را ببندید

سوالی که امکان دارد اغلب در مورد مراقبت از مو حین خواب داشته باشید این است که آیا بهتر است با موهای بسته بخوابید یا باز؟ بستن موها در زمان خواب با کش سر از گره خوردن آن جلوگیری می‌نماید. همچنین از شکستگی که ممکن است بعد از زمانی که می‌خواهید آن گره‌خوردگی‌ها را از بین ببرید، جلوگیری می‌نماید. پیش از خواب بستن موی کودک را نیز فراموش نکنید.

بستن مو با کش فلزی و پلاستیکی حین خواب ممنوع

بستن مو با کش فلزی و پلاستیکی حین خواب ممنوع

توجه به طریقه بستن موها در هنگام خواب بسیار حائز اهمیت است. استفاده از کش سرهایی که از پلاستیک تهیه شده‌اند یا آن‌هایی که گیره فلزی دارند، نه تنها کمک به برجستگی موهای شما نمی‌کنند، بلکه موجب اصطکاک می‌شوند که منجر به شکستگی خواهند شد. در عوض، جهت مراقبت از مو زمان خواب، یک مدل موی بسته با استفاده از کش موی ابریشمی را انتخاب نمایید که موهای شما را در شب محافظت می‌کند.

مطالب کاربردی:  راهنمایی ساده برای ایجاد یک روتین مراقبت از مو

 

جهت مراقبت از مو از خوابیدن در اتاق خشک اجتناب نمایید

خشکی نه تنها روی پوست شما اثرگذار است، بلکه موهای شما را هم خراب می‌کند. جدای از تحقیق در رابطه با مدل موی پیش از خواب و طرز بستن موها در رختخواب، باید اطمینان حاصل کنید که اتاق شما چندان خشک نیست و پیش از خوابیدن بخاری را خاموش نمایید. این کار از خشک شدن و صدمه رسیدن به موهای شما جلوگیری می‌نماید.

موهای خود را پیش از خواب شانه بزنید

موهای خود را پیش از خواب شانه بزنید

درست مثل دندان‌ها، موها نیز پیش از آنکه بخوابید به مقداری نظافت احتیاج دارند. در حالی ‌که مدل موی مناسب را جهت مراقبت از مو حین خواب انتخاب می‌نمایید، تارهای خود را با برس یا شانه مرتب کنید. اما دقت داشته باشید که مدت زمان شانه زدن موها را به حداقل میزان ممکن برسانید. برعکس تصور عموم، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که اثبات کند، روزانه 100 مرتبه شانه کردن مو با برس، سلامت موها را حفظ می‌کند.

پیش از خواب موها را آبرسانی نمایید

پیش از خواب موها را آبرسانی نمایید

درست همچون پوست شما، حتی موها هم به رطوبت کافی جهت تغذیه و بازسازی احتیاج دارند. خوابیدن با مرطوب‌کننده و آبرسان مو یکی از راهکارهای کمک به مراقبت از مو موقع خواب و روش مورد نیاز جهت سالم ماندن آن است. با این حال، مطمئن شوید که از ماسک مو درست شده برای این منظور استفاده می‌نمایید؛ چراکه تمامی نرم‌کننده‌ها برای استفاده در طی شب مناسب نیستند.

اگر جهت مراقبت از مو هنگام خواب فرصت کافی دارید، سعی کنید ابتدا موها را شانه زده تا گره آن باز گردد. سپس اقدام به بافتن مو نمایید تا با این کار از آسیب موها جلوگیری کنید. همچنین سعی کنید به جای کش پلاستیکی از انواع ابریشمی یا ساتن استفاده نمایید.

جهت مراقبت از مو هنگام خواب از محصول مناسبی استفاده نمایید

جهت مراقبت از مو هنگام خواب از محصول مناسبی استفاده نمایید

محصولات مراقبت از مو مثل انواع سرم‌ها اغلب به علت فواید مرطوب‌کننده خود مورد توجه قرار می‌گیرند و استفاده از آن‌ها به ‌عنوان یک محصول بادوام در شب، راه موثری جهت مراقبت از مو هنگام خواب است.

ماساژ پوست سر

بهترین و ساده‌ترین روتین مو قبل از خواب ، ماساژ دادن ملایم پوست سر است. این کار تاثیر فراوانی بر افزایش گردش خون دارد و در نهایت سبب تحریک رشد موهای سالم خواهد شد.

جهت مراقبت از مو موقع خواب از سرم موی سبک استفاده کنید

جهت مراقبت از مو موقع خواب از سرم موی سبک استفاده کنید

مدیریت موخوره می‌تواند مقداری خسته‌کننده باشد، و این مشکل بیشتر هنگام خواب به علت اصطکاک و ساییده شدن موها به روبالشی ما ایجاد می‌شود. جهت به حداقل رساندن موخوره‌ای که با آن از خواب بیدار می‌شوید، سعی کنید پیش از رفتن به تختخواب، سرم مو را به موهای خود بمالید.

مطالب مرتبط:  پلاپینگ مو چیست و روش انجام پلاپینگ مو در خانه چگونه است؟

 

جهت مراقبت از مو موقع خواب، پوست سر خود را ماساژ بدهید

جهت مراقبت از مو موقع خواب، پوست سر خود را ماساژ بدهید

نمی‌توان انکار نمود که یکی از بهترین بخش‌های رفتن به سالن آرایشی، هنگامی است که آرایشگر شما پوست سر شما را ماساژ می‌دهد. شما می‌توانید این احساس آرامش را پیش از خواب با یک ماساژ فوری پوست سر دوباره ایجاد نمایید.

بنابر گفته مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، انجام این کار سبب تحریک جریان خون به فولیکول‌های مو می‌گردد که پوست سر را سالم نگه داشته و به تولید رشته‌ موهای ضخیم‌تر کمک بسیاری می‌نماید. ماساژ سریع پوست سر جهت مراقبت از مو موقع خواب هم می‌تواند آرامش‌بخش باشد و هم به خواب عمیق شما کمک بسزایی کند.

 

منبع : boilerhousehair

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *