چه کار کنیم تا آسیب رنگ مو به موها به حداقل برسد!

رنگ کردن مو، مسئله‌ای است که صدها سال در دنیای مد و فشن قدمت دارد. طبق تحقیقات، بسیاری از بانوان و حتی آقایان به خاطر زیبایی یا پوشاندن موهای خاکستری خود، اقدام به رنگ کردن موهای خود می‌کنند. اما سوال مهم این است که آیا رنگ مو باعث ریزش مو میشود؟آیا رنگ مو ریزش مو را قطع میکند؟ ایا رنگ مو باعث تقویت مو میشود؟

آسیب رنگ مو بر کسی پوشیده نیست. این مواد شیمیایی اگر چه در نهایت باعث زیبا شدن مو و صورت انسان می‌شوند، اما می‌توانند صدمات بیشماری به سلامت انسان بزنند. آسیب رنگ مو زمانی بیشتر مشخص می‌شود که افراد در رنگ کردن مو زیاده‌روی کنند. مو انسان از مواد پروتئینی مانند کراتین ساخته شده که باعث استحکام و دوام آن می‌شوند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کاری که رنگ مو انجام می‌دهد این است که به مرور زمان این پروتئین را تجزیه کرده و تارهای مو را نازک می‌کند. کسانی که مشکلاتی مانند ریزش مو یا مو خوره دارند، باید به شدت مراقب تعداد دفعات رنگ کردن موهای خود در بازه زمانی مشخص باشند؛ زیرا این کار باعث سوزاندن مو و بیشتر شدن ریزش آن خواهد شد.

درست است که همه افراد از داشتن رنگ مو زیبا و جذاب استقبال می‌کنند, اما هرگز نباید سلامت مو را فدای رنگ مو کرد. در ادامه بیشتر به بررسی این مسئله پرداخته خواهد شد.

رنگ مو چگونه باعث آسیب رساندن به مو خواهد شد؟

رنگ مو چگونه باعث آسیب رساندن به مو خواهد شد؟

فرآیند رنگ کردن موی سر اگرچه به نظر بسیار ساده و عادی می‌آید، اگر پشت سر هم تکرار شود، نه تنها باعث از بین رفتن رنگدانه‌های طبیعی مو می‌شود بلکه باعث ریزش، نازکی و شکننده شدن مو خواهد شد.

البته این امر به بدین معنا نیست که هرگز نباید موهای خود را رنگ کنید؛ بلکه منظور این است که در این کار زیاده‌روی نشود و در کنار رنگ کردن، رسیدگی و مراقبت از مو را فراموش نکنید.

نکته بعدی در مورد آسیب رنگ مو این است که هر چقدر به سمت رنگ‌های بسیار روشن یا کاملا تیره بروید، بیشتر به موی خود آسیب می‌رسانید. در مورد مواد رنگ مو و آرایشگاه نیز باید دقت لازم را به عمل آورده و از استفاده از رنگ‌های فیک در آرایشگاه‌های نامعتبر اجتناب کنید.

آسیب رنگ مو برای چه کسانی بیشترین ضرر را دارد؟

آسیب رنگ مو برای چه کسانی بیشترین ضرر را دارد؟

در جواب به این سوال که رنگ مو برای چه کسانی ضرر دارد باید گفت آسیب رنگ مو روی افراد متفاوت می‌تواند اثرات مختلفی بگذارد. به غیر از مواردی که در بالا ذکر شد، برای افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، توصیه پزشکان بر این است که از رنگ کردن موی خود پرهیز کنند.

تشدید بیماری‌های زمینه‌ای

به عنوان مثال شخصی که از آسم رنج می‌برد، نباید بیش از اندازه اقدام به رنگ کردن موی خود کند. افرادی که بیماری‌هایی مانند تب و سرطان دارند و همچنین کسانی که مستعد نشان دادن واکنش‌های آلرژیک هستند، مانند کهیر یا اگزما، باید از رنگ کردن مو خود جداً بپرهیزند.

اختلال در سیستم ایمنی بدن

همچنین رنگ به خاطر آمونیاکی که دارد، می‌تواند باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن انسان شود و کارکرد گلبول‌های سفید را به نوعی مختل کند.

خطر سقط جنین

پزشکان همچنین رنگ کردن موها را در زمان بارداری توصیه نمی‌کنند (هر چند تحقیقات در این مورد کامل نیست)؛ زیرا امکان سقط و از دست دادن جنین وجود دارد.

خرید رنگ مو اورجینال خارجی

ویژگی‌های مثبت رنگ کردن مو سر چیست؟

آسیب رنگ مو برای چه کسانی بیشترین ضرر را دارد؟

آیا رنگ مو باعث تقویت مو می‌شود؟ آیا رنگ مو ریزش مو را قطع می‌کند؟ شاید این سوال‌ها، پرسش شما نیز باشد.

رنگ مو در گذشته به دلیل اینکه از مواد طبیعی مانند حنا یا دارچین تهیه می‌شد، روی مو تاثیرات مثبتی داشت، اما اکنون که تمامی فرآیند ساخت رنگ تحت تاثیر انواع مواد شیمیایی است، باید گفت رنگ مو هیچ تاثیر مثبتی روی مو سر ندارد. بنابراین پاسخ این سوال که آیا رنگ مو باعث ریزش مو می‌شود، مثبت است.

فاصله بین دو رنگ مو باید چقدر باشد؟

زمان دقیقی را نمی‌توان برای حد فاصل بین رنگ کردن مجدد مو تعیین کرد؛ زیرا ویژگی‌های مو افراد منحصر به خودشان است. اگر شما فردی هستید که مو خوره یا ریزش شدید دارید، باید تا آنجایی که امکانش است، فاصله‌ها را طولانی مدت در نظر بگیرید تا آسیب رنگ مو را کم کنید. اما در یک نگاه کلی باید گفت تقریبا بهترین زمان برای رنگ کردن مجدد حداقل 4 هفته بعد از آخرین دفعه است.

مطالب کاربردی:  اصول مراقبت از مو رنگ شده چیست؟

به چه نکاتی باید توجه کرد تا آسیب رنگ مو را به حداقل رساند؟

به چه نکاتی باید توجه کرد تا آسیب رنگ مو را به حداقل رساند؟

برای اینکه هم از زیبایی موی رنگ شده خود لذت ببرید و هم آسیب‌ رنگ مو را به حداقل برسانید، باید مواردی را در نظر بگیرید. توجه به این موارد باعث می‌شود تا سلامت مو انسان حفظ شود. این نکات به شرح زیر هستند:

  • به آرایشگاه معتبر مراجعه کنید.
  • به زمان توجه کنید. رنگ مو نباید بیش از حد روی مو شما بماند.
  • اگر در منزل رنگ زدن مو را انجام می‌دهید، از مواد با کیفیت استفاده کنید.
  • در صورت احساس خارش و یا سوزش به سرعت سر خود را بشویید.
  • سعی کنید رنگ مو حداقل تماس را با پوست سر داشته باشد.
  • از شامپو مخصوص رنگ مو استفاده کنید.
  • سعی کنید از ماسک‌ها یا روغن‌های حاوی مواد مغذی و نرم‌کننده‌هایی مانند روغن آرگان استفاده کنید.
  • هرگز از آب خیلی گرم برای شستن مو رنگ شده استفاده نکنید.
  • اگر به استخر علاقه دارید، حتما کلاه مخصوص شنا بپوشید.
  • سعی کنید از انواع ویتامین‌های مخصوص مو استفاده کنید.
  • تا آنجایی که امکانش است فاصله بین رنگ کردن موی‌تان را زیاد کنید.

مطالب کاربردی:  با آموزش خواندن کاتالوگ رنگ مو برای همیشه از آرایشگرها بی نیاز شوید

چگونه تاثیرات منفی رنگ کردن را به حداقل برسانیم؟

  1. از رنگ طبیعی موی خود فاصله نگیرید
  2. کمتر موی خود را رنگ کنید
  3. به یک متخصص برای رنگ مو مراجعه کنید
  4. رنگ موهایی موقت انتخاب کنید
  5. رنگ موهای خود را به صورت مداوم تغییر ندهید

آسیب رنگ مو را جدی بگیرید !

آسیب رنگ مو را جدی بگیرید !

رنگ کردن موی سر یکی از کارهای بسیار پرطرفدار جهت زیباتر کردن است. اما نباید از آسیب رنگ مو غافل بود. این عمل محبوب را اگر با احتیاط انجام ندهید، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به انسان وارد کند. رنگ کردن مدام مو باعث نازکی و ریزش و خشکی مو خواهد شد.

بنابراین سعی کنید برای رنگ کردن از آرایشگر متبحر کمک بگیرید و از رنگ کردن موی سر در منزل، تا حد امکان پرهیز کنید. سعی کنید فاصله‌های‌ بین رنگ کردن مو را بیشتر کنید و به دنبال مد روز نباشید! همچنین حتما لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت را از فروشگاه آنلاین معتبر تهیه کنید.

در کنار رنگ کردن مو از انواع ویتامین‌ها، ماسک‌ مو و روغن‌های مفید مانند زیتون و آرگان استفاده کنید تا باعث نرمی و لطافت موی سر شما شوند. برای رنگ کردن مو بهتر است از مارک‌های معتبر استفاده شود.

هر چند واقعیت قضیه در اینجا بوده که هر چقدر هم که از رنگ مو با کیفیت بالا استفاده کنید، به هر حال به موی شما آسیب خواهد رسید. آیا شما تا به حال مو خود را رنگ کرده‌اید؟ آیا به آسیب‌های رنگ مو واقف هستید؟ ما منتظر خواندن نظرات و تجربیات شما هستیم.

 

منبع : advancedhairstudioindia

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “چه کار کنیم تا آسیب رنگ مو به موها به حداقل برسد!

  1. حانی گفت:

    بسیار مقاله خوبی بود. من خودم رنگ کارم و بسیار مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *