احیای مو چیست

رنگ کردن مو، استفاده از اتو مو، استفاده بیش از حد و نادرست از سشوار و … جزو مهم‌ترین مواردی می‌باشند که می‌توانند در میان مدت آسیب‌های بسیار جدی و قابل توجهی را به مو وارد نمایند. موارد فوق سبب می‌شوند که به مرور زمان شاهد ریزش مو، تغییر جنس و حالت مو و …. باشید. احیا مو در واقع به فرآیندی گفته می‌شود که می‌تواند سلامت موهای شما را به آنها بازگرداند. ما در این مقاله فواید این فرآیند و مهم‌ترین نکات مرتبط با آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

احیای مو چه فوایدی دارد؟

فواید احیای مو

فرآیند احیای مو دارای فواید بسیار قابل توجه و منحصر به فردی می‌­باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های این فرآیند می­‌توان به شاداب شدن مو­­ها، لخت شدن مو، درخشان شدن، شانه پذیر شدن، از بین رفتن حالت وزی در مو­­ها و … اشاره کرد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لازم به ذکر است که این روش می‌­تواند به از بین رفتن مشکلات ساختاری مو و تقویت بافت چربی درون آن نیز کمک کند. توجه داشته باشید که فرآیند احیا کردن مو اگر به شکلی درست و اصولی انجام نشود، نه تنها سبب بهبود و ارتقای سطح سلامت مو نمی‌شود، بلکه می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی و مهمی را به آن‌ها وارد نماید.

روش‌های احیا مو چیست؟

امروزه روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌­توانید از آن‌ها برای احیای مو­های خود استفاده نمایید. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های فعلی می‌­توان به کراتینه احیا مو، بوتاکس مو، پروتئین تراپی و … اشاره کرد.

توجه داشته باشید که هر یک از روش‌­های فوق دارای ویژگی‌­های خاص و منحصر به فردی می‌­باشند و تاثیر یکسانی بر روی مو­های شما نخواهند گذاشت. در نتیجه قبل از انجام هر یک از روش­‌های فوق ابتدا مطالعه کاملی در زمینه ویژگی‌­ها و قابلیت‌های آن‌ها داشته باشید. همچنین برای استفاده از روش­‌های فوق به مواد متفاوتی نیاز داشته و هزینه­‌های گوناگونی را نیز باید پرداخت نمایید.

محصولات تقویت مو خارجی

بررسی نکات کلیدی مرتبط با احیای مو

مراجعه به آرایشگاه‌های مطمئن

برای کراتینه کردن مو حتما به آرایشگاه‌های مطمئن بروید.

یکی از نکات مهمی که قبل از احیای مو باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب آرایشگاه­‌ مطمئن و ماهر می­‌باشد. امروزه مراکز آرایشی مختلفی در سراسر ایران فعالیت می­‌کنند که هر کدام از آن‌ها خدمات گسترده‌ای را به مشتریان ارائه می‌­دهند. به شما توصیه می­‌کنیم همواره برای انجام خدماتی مثل احیاکردن موهای خود به مراکز آرایشی استاندارد مراجعه فرمایید تا سلامت مو­های شما دچار آسیب نشود.

استفاده از مواد با کیفیت

استفاده از هریک از روش­‌های احیای مو نیاز به مواد خاص و منحصر بسیار باکیفیت دارد. به شما توصیه می­‌کنیم همواره برای فرآیند احیا موهای خود از مواد با کیفیت برند­های معتبر استفاده نمایید.

رعایت روتین مراقبت از مو

رعایت روتین مراقبت از مو

یکی از نکاتی که بعد از انجام فرآیند احیای مو باید به آن توجه کنید، داشتن یک روتین مراقبت از مو می‌­باشد. به عنوان مثال شما باید استفاده از دستگاه‌هایی مثل اتو مو، سشوار و … را کاهش داده یا به طور کامل آن‌ها را کنار بگذارید.

استفاده از کادری مجرب برای فرآیند احیا

بهتر است همواره برای احیای مو­های خود به سراغ سالن‌­هایی بروید که از کادری مجرب استفاده می‌­کنند. فرآیندهای احیا مو مثل کراتین، بوتاکس و … نسبتا تخصصی بوده و باید توسط افراد با سابقه انجام شوند.

مراجعه به سالن‌های با تهویه مناسب

بوی حاصل از اغلب مواد به کار رفته در فرآیند­های احیای مو می­‌تواند سرطان‌زا باشد و مشکلات قابل توجهی را برای سلامت شما ایجاد کند. در نتیجه برای استفاده از روش‌های مختلف احیا مو همواره از سالن­‌هایی استفاده نمایید که تهویه مناسبی داشته باشند.

زنان باردار به سراغ کراتینه مو نروند

موادی که برای فرآیندهای احیا کردن مو استفاده می­‌شوند می­‌توانند برای زنان باردار مضر باشند. به طوری که متخصصان فعال در این عرصه توصیه می‌­کنند بانوان باردار به هیچ عنوان به سراغ کراتینه کردن مو­های خود نروند.

حتما بخوانید:  پاسخ به سوالات پرتکرار قبل از رنگ کردن مو

مراقبت از مو بعد از احیا

مراقبت از مو بعد از احیا بسیار کلیدی است.

توجه داشته باشید که بعد از احیا کردن مو­های خود باید همواره مراقب سلامت آن‌ها باشید. به عنوان مثال باید از شامپو­های مناسب و سازگار با مو­های خود استفاده کرده و روتین مراقبت از موهای خود را به طور کامل رعایت نمایید.

احیا و آبرسانی مو

احیا کردن مو با کمک فرآیند­هایی مثل کراتینه احیا مو به تنهایی نمی­‌تواند سلامت آنها را تضمین نماید. به شما توصیه می‌­کنیم در کنار فرآیند احیا از محصولات آبرسان مناسب مو نیز استفاده نمایید.

عدم استفاده از رنگ مو به صورت مکرر

عدم استفاده از رنگ مو به صورت مکرر

ر‌نگ کردن مو به صورت مکرر جزو مهم دلایل آسیب دیدن مو می­‌باشد. در نتیجه قبل یا بعد از فرآیند احیا کردن مو، از تغییر رنگ مکرر موهای خود دست بردارید. همچنین بهتر است که برای رنگ کردن موهای خود از مواد باکیفیت استفاده نمایید.

مطالب کاربردی:  هشدارهای مراقبت از مو رنگ شده

استفاده از روش احیا مناسب

استفاده از روش احیا مناسب بسیار مهم است.

در حال حاضر روش­‌های مختلفی برای احیای مو وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌­توان به کراتین احیا مو اشاره کرد. به شما توصیه می‌کنیم همواره از روش­‌های سازگار با موهای خود استفاده کنید.

احیای مو در منزل با چه روشی امکان پذیر است ؟

در حال حاضر داروهای گیاهی و ماسک­‌های مو مختلفی برای احیای مو وجود دارند که شما می­‌توانید از آن‌ها در منزل استفاده نمایید. در ادامه شما را با تعدادی از کاربردی‌ترین ماسک­‌های خانگی مناسب برای احیا کردن مو آشنا خواهیم کرد.

ماسک خامه، تخم مرغ و ماست یک نمونه از ماسک­‌های بسیار مغذی برای احیا کردن مو در منزل می­‌باشد. علاوه بر آن شما می‌­توانید از محصولات دیگری مثل ماسک سس مایونز، کراتین‌­های خانگی و … نیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید که هر یک از موارد فوق دارای ویژگی‌­های منحصر به فردی بوده و میزان تاثیر­گذاری آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت می­‌باشد.

اگر تا به حال از روش­‌های مختلف احیا کردن مو یا محصولات خانگی مرتبط با این فرآیند استفاده کرده‌اید، نظر و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع : clevelandclinic

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *