آرایش مو در خانه

اینکه داشتن موهای سالم و خوش‌حالت نقش بسیار اساسی و مهمی در زیبایی ما ایفا می‌کند، امری بدیهی می‌باشد. یکی از راه‌های جذاب‌تر به نظر آمدن در جشن‌ها و مهمانی‌ها داشتن موهایی زیبا و آراسته و خوش استایل است. با این وجود، آراسته بودن همیشگی موها وقت‌گیر و هزینه‌بر می‎باشد. افزون بر آن صرف هزینه شینیون یا آرایش مو ساده برای هر مهمانی و مراسمی چندان منطقی به نظر نمی‌آید.

در صورتی که پیش از رفتن به هر مراسمی آرایش مو یکی از مشکلات همیشگی شماست با ما همراه باشید تا در این مقاله چندین ایده آرایش مو در خانه را به طور تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. با یاد گرفتن و به کار بردن این ایده‌ها در منزل، می‌توانید تاثیر آرایش ساده بر جذابیت خود را ببینید. پیش از توضیح روش‌ها و آموزش آرایش مو، بهتر است با بعضی از بایدها و نبایدهای آرایش مو در منزل آشنا شویم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آرایش مو در خانه

آرایش مو در خانه

اینکه همیشه با موهای جذاب و آراسته در هر مهمانی و جشنی حضور داشته باشیم خواسته‌‌ اکثر خانم‌ها و آقایان است. بسیاری از افراد علاقه دارند تا بدون صرف هزینه، موهای خود را در خانه آرایش کنند. با این حال، فراموش نکنید که آرایش مو در منزل دخترانه و پسرانه نباید استایل موهای شما را برهم زده یا به موهای شما صدمه برساند. در زیر بعضی از بایدها و نبایدهای آرایش مو کوتاه در منزل و موی بلند را توضیح می‌دهیم.

چه کارهایی را هرگز در منزل انجام ندهیم؟

چه کارهایی را هرگز در منزل انجام ندهیم؟

ایده آرایش مو همیشه شامل شینیون مو نمی‌شود. چنانچه شما در زمینه آرایش مو و خودآرایی تخصص لازم را ندارید، بعضی از کارها را نباید در خانه انجام دهید. بهتر است جهت انجام کارهای زیر به سالن‌های آرایشی و افراد حرفه‌ای مراجعه کرده تا از آسیب رساندن به موهای خود پیش‌گیری نمایید.

دکلره: بهتر است هیچ‌وقت در خانه موهای خود را دکلره نکنید. انجام دکلره بدون داشتن مهارت و تخصص موردنیاز صدمات جبران ناپذیری به بافت و سلامت موی شما وارد می‌کند.

کوتاهی: جهت آرایش مو در خانه از قیچی استفاده نکنید. در صورتی که در زمینه آرایش مو آموزش ندیده‌اید، موهای خود را در خانه کوتاه نکنید. این کار موجب می‌شود که استایل موهای شما بهم خورده و موهای زشت و بد فرمی داشته باشید.

چه کارهایی را هرگز در منزل انجام ندهیم؟

فر مو: به هیچ‌ عنوان بدون مراجعه به مراکز تخصصی، موهای خود را در خانه فر مدت‌دار (فر 6 ماهه، یک‌ساله و غیره) نکنید. مواد فر قادر است تا موهای شما را بسوزاند.

کراتینه مو: در صورتی که قصد دارید موهای خود را کراتینه نمایید، هرگز این کار را در خانه و بدون حضور افراد متخصص انجام ندهید.

چه کارهایی را بهتر است در منزل انجام ندهیم؟

چه کارهایی را بهتر است در منزل انجام ندهیم؟

علاوه بر موارد فوق که جهت انجام آن‌ها حتما باید به متخصصین این امر مراجعه کرد، چندین ایده آرایش مو هم هستند که برای انجام آن‌ها بهتر است به سالن‌های تخصصی مراجعه نماییم. از جمله‌ آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

رنگ مو: استفاده از رنگ مو در خانه بسیار رایج است. شما می‌توانید موهای خود را در خانه به تنهایی یا با کمک شخص دیگری رنگ نمایید. اما دقت داشته باشید که اگر میزان دقیق ترکیب رنگ و اکسیدان، مدت زمانی که باید رنگ روی موهای شما باقی بماند و حتی ترکیب رنگ‌های گوناگون را به خوبی ندانید ممکن است افزون بر خوش‌رنگ نشدن موها، به بافت و سلامت مو هم آسیب جدی وارد شود.

اکستنشن مو: اگرچه شما می‌توانید اکستنشن مو را در خانه انجام دهید ولی جهت مرتب وصل کردن دسته‌های موی اضافه به موهای خود بهتر است این کار توسط اشخاص حرفه‌ای انجام شود. با مراجعه به سالن‌های زیبایی از آسیب رساندن، کشیده شدن و یا کندن موهای خود هم جلوگیری می‌کنید.

چه کارهایی را می‌توان در خانه انجام داد؟

چه کارهایی را می‌توان در خانه انجام داد؟

در توضیح ایده آرایش مو، بعضی از روش‌های ساده بوده که می‌توان به راحتی در منزل انجام داد. مثل:

براشینگ: براشینگ یعنی سشوار کشیدن مو با استفاده از برس‌های مخصوص حالت‌دهی مو. در صورتی که کار با برس‌های حالت‌دهنده و سشوار را بلد باشید به سادگی می‌توانید موهای خود را در خانه حالت دهید.

بافت مو: از جمله موارد ایده آرایش مو، انواع بافت‌ها است. درصورتی که مدل‌های گوناگون بافت مو را یاد بگیرید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه موهای خود را در خانه آرایش کنید.

چه کارهایی را می‌توان در خانه انجام داد؟

اتو کردن مو: استفاده از دستگاه اتو مو بسیار ساده و آسان است. با استفاده از اتو مو می‌توانید موهای خود را در خانه صاف یا حالت‌دار نمایید.

فر کردن مو: با استفاده از بابلیس یا بیگودی می‌توانید فرهای جذاب و زیبایی روی موهای خود ایجاد نمایید.

موج‌دار کردن مو: با استفاده از دستگاه وِیو (Wave) می‌توانید روی موهای خود موج‌های ریز یا درشت ایجاد نمایید.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

ایده‌های آرایش مو سریع در منزل

ایده‌های آرایش مو سریع در منزل

تا به این‌ جا با بعضی از بایدها و نبایدهای ایده آرایش مو در خانه آشنا شدیم. اکنون زمان آموزش چند نوع از روش‌های بستن مو و ایده آرایش مو فرا رسیده است. در تصویرهای زیر روش‌های گوناگون آرایش ساده مو را به شما آموزش خواهیم داد.

بافت مو

از جمله پرکاربردترین، آسان‌ترین و زیباترین روش‌ها و ایده آرایش مو در خانه انواع بافت‌هاست. در زیر بعضی از جذاب‌ترین بافت‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

بافت ساده 3 تایی

بافت چهارتایی

بافت تیغ ماهی

بافت مو حصیری

بافت مو هلندی

بافت مو آبشاری

شینیون مو

افزون بر بافت و انواع گوناگون آن، شما می‌توانید روی موهای خود شینیون‌های ساده و جذابی در منزل پیدا کنید. در زیر چندین ایده آرایش مو به شیوه‌ شینیون را برای شما به اشتراک می‌گذاریم.

مطالب کاربردی:  انواع شینیون محبوب را بشناسید

 

انجام شینیون ساده‌ی مو با استفاده از بافت ساده و بافت تیغ ماهی

انجام شینیون ساده روی موهای بلند

انجام شینیون ساده روی موهای روشن

شینیون جمع و ساده برای موهای بلند

سخن پایانی

اینکه بتوانیم با انجام آرایش مو در خانه در هر مناسبتی موهای خوش استایل و زیبایی داشته باشیم، بسیار خوشایند می‌باشد. در این مقاله چندین ایده آرایش مو به شما آموزش داده شد. با به کار بردن روش‌های بالا، می‌توانید بدون مراجعه به سالن‌های آرایشی و پرداخت هزینه‌های بالا، موهای آراسته و بسیار زیبایی داشته باشید. افزون بر آن بعضی از بایدها و نبایدهای آرایش مو در منزل هم بیان شد که باید آن‌ها را جدی بگیریم.

به عنوان مثال هرگز در خانه موهای خود را کوتاه، دکلره، کراتینه و فرهای مدت‌دار نکنید. این کارها بدون داشتن تخصص لازم منجر به آسیب رساندن به موهای شما خواهد شد. گرچه می‌توان موهای خود را در خانه رنگ و یا اکستنشن کنیم ولی باز هم بهتر است جهت انجام این امور به سالن‌های تخصصی مراجعه کنیم. با این حال، شما می‌توانید موهای خود را به سادگی در منزل سشوار، براشینگ و اتو نمایید.

مطالب پربازدید:  افزایش ماندگاری شینیون مو با این 10 ترفند کاربردی و آسان

 

همچنین می‌توانید از بیگودی، بابلیس و دستگاه‌های حالت‌دهنده برای فر و حالت‌دار کردن موهای خود استفاده نمایید. با انجام بافت‌های گوناگون در خانه می‌توانید به زیبایی موهای خود بیافزاید. ضمنا جهت تهیه انواع محصولات زیبایی و مراقبت مو می‌توانید به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : goodhousekeeping

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *