فواید تونیک مو

مو نیز مانند هر عضو دیگری نیاز به مراقبت دارد و به این منظور شرکت‌های بهداشتی و مراقبتی پوست و مو محصولات زیادی را در این زمینه راهی بازار کرده‌اند. یکی از این محصولات تونیک مو نام دارد. فواید تونیک مو سبب شده است که خانم‌های زیادی در سال‌های اخیر از آن استقبال کنند. اگر تا به حال نام این محصول را نشنیده‌اید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با فواید تونیک مو و دیگر ویژگی‌های آن آشنا شوید.

تونیک مو چیست؟

این محصول معمولا به شکل مایع تولید می‌شود، اما گاهی به شکل کرم یا پماد نیز ساخته می‌شود. پس مشتریان می‌توانند به شکل‌های مختلفی این محصول را خریداری کنند. مهم‌ترین کاری که این محصول انجام می‌دهد، افزایش رشد موها و همینطور تامین سلامت آنان است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تونیک‌ها از جدیدترین محصولات مراقبتی پوست مو هستند.

تونیک‌ها چگونه باعث رشد مو می‌شوند؟

این محصول در دسته محصولات موضعی رشد مو قرار می‌گیرد. بد نیست که با عملکرد این محصول آشنا شویم تا با آگاهی بیشتری آن را استفاده کنیم.

رشد مو با تحریک گردش خون

یکی از فواید تونیک مو گردش خون نقش مهمی در رشد مو ایفا می‌کند و با علم به این موضوع تونیک‌ها به شکلی ساخته شده‌اند که گردش خون را در ناحیه سر تسریع کنند و به این شکل رشد مو تقویت شود.

موادی که سبب این تحریک می‌شوند، عبارت هستند از منتول، کورکومین و کپسایسین. این مواد سبب می‌شوند که رگ‌های خونی گشاد شوند و خون بیشتری در آن‌ها به جریان بیفتد.

نقش تونیک‌ها در کاهش تنش پوست سر

پوست سر پیچیده‌تر از آنی است که با چشم دیده می‌شود. اجزای پوست سر از ماهیچه، اعصاب و رگ‌های خونی تشکیل شده است. یکی از لایه‌های پوست سر نیام کلاهخودی نام دارد. از ویژگی‌های این لایه عضلانی و ضخیم بودن آن است. این لایه‌ها به لایه‌های بالای پوست که نازک هستند وصل شده‌اند.

یکی از دلایل زیرش موی پوست سر مخصوصا در مردان از طرف پزشکان و محققان تنش‌های پوستی عنوان شده‌ است. در این نظریه هورمون دی هیدرو تستوسترون به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو نقش ایفا می‌کند.

استفاده از تونیک‌ها و ماساژ پوست سر به سلامت موها کمک زیادی می‌کند

مطالب کاربردی:  9 علت ریزش مو در زنان و 10 درمان سریع

تونیک‌ها چطور تنش پوستی را کاهش می‌دهند؟

در کاهش تنش پوستی تونیک‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و یکی از فواید تونیک مو نیز همین ویژگی است. برای گرفتن نتیجه مناسب باید بدانید که استفاده درست از آن بسیار مهم است.

برای استفاده درست از آن لازم است که پوست سر ماساژ داده شود. با این کار تنش از روی پوست برداشته می‌شود. با ماساژ نیام کلاهخودی که لایه ضخیم پوست سر به شمار می‌آید، کشیده می‌شود. با این کار التهاب این قسمت برداشته خواهد شد. برای ریزش‌هایی که الگوی مردانه دارند، این شیوه از درمان بسیار مهم تلقی می‌شود.

مهم‌ترین فایده تونیک پوست سر چیست؟

از فواید تونیک مو باید به بهبود سلامت پوست سر اشاره کنیم. در نتیجه‌ آن می‌توانیم شاهد افزایش رشد موی سر باشیم. پوست سر نیز در اثر استفاده از این محصول بهبود چشم‌گیری خواهد داشت.

پوست سر نیز مانند پوست بدن و صورت نیاز به مراقبت دارد. از فواید دیگر تونیک مو می‌توانیم به ضدالتهاب، ضدمیکروب، آنتی‌باکتریال و آنتی اکسیدان بودن آن اشاره کنیم. دیگر فواید تونیک مو عبارت هستند از:

  • رطوبت‌رسانی به فولیکول‌های مو
  • کاهش موخوره
  • محافظت از پوست سر
  • کاهش شوره سر و پوسته پوسته شدن
  • حالت دادن آسان‌تر موها

جالب است بدانید که چیزی از عوارض تونیک مو یافت نمی‌شود.

یکی از فواید تونیک مو حالت دادن آسان‌تر به موها است

خرید انواع تونیک مو

تونیک مو از چه موادی تشکیل شده است؟

بد نیست اگر تصمیم دارید که از این محصول استفاده کنید، با مواد تشکیل‌دهنده آن نیز آشنا شوید.

روغن رزماری

یکی از مهم‌ترین فواید تونیک مو در حقیقت روغن‌هایی است که در آن به کار می‌رود. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موادی که در این محصول یافت می‌شود، روغن رزماری است که خواص بسیار زیادی داشته و به خاطر این خواص نقش مهمی در کاهش ریزش مو و درمان آن دارد.

این روغن رشد مو را تحریک کرده، به فولیکول‌های سر نفوذ پیدا کرده و با افزایش جریان خون آن‌ها را تغذیه می‌کند.

با خرید تونیک‌های مو از فواید انواع روغن‌ها در آن بهره‌مند شوید

عصاره گزنه

وجود گزنه در این محصول از دیگر فواید تونیک مو به شمار می‌آيد که خاصیت ضدریزش دارد. به همین دلیل است که آن را در این محصول نیز می‌بینید. اما این تنها خاصیت این ماده نیست.

مواد مغذی که در آن یافت می‌شود، مانند ویتامین K و انواع مواد معدنی نقش مهمی در سلامت پوست و سایر اعضای بدن دارد. گزنه علاوه بر آن باعث درخشش مو نیز می‌شود. همینطور اگر کسی هستید که مدام پوست سرتان دچار شوره می‌شود، استفاده از این ماده برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

مطالب کاربردی:  فواید ویتامین e برای مردها و زن‌ها چیست؟

نارون کوهی

نارون کوهی ماده دیگری است که می‌توانید آن را در این محصول بیابید. مهم‌ترین خاصیت این ماده متعادل ساختن پوست سر است. این ماده خاصیت منقبض‌کنندگی دارد که برای مقابله با شوره سر بسیار مناسب است.

نارون کوهی در این محصول سبب می‌شود که موها حالت درخشنده به خود بگیرند. در کنار این خاصیت، این ماده می‌تواند انواع مواد آرایشی و بهداشتی که روی مو قرار دارد را از بین ببرد.

نارون کوهی در تونیک مو حتی می‌تواند چربی اضافه پوست را نیز جذب کند و به این شکل پوست سر را متعادل سازد.

یکی از بهترین تونیک‌ها تونیک لافارر است

چگونه از تونیک مو استفاده کنیم؟

برای بهره‌مند شدن از فواید تونیک مو دانستن نحوه استفاده از آن ضروری است. نحوه استفاده از این ماده بسیار مهم است که در این قسمت آن را به شما توضیح می‌دهیم.

  • کمی از تونیک را روی دست بریزید. نوک دست دیگر را به آن‌ها آغشته کنید و سپس روی پوست سر بمالید.
  • ماساژ پوستی را دایره‌ای انجام دهید. این کار را از رستن‌گاه مو شروع کنید و به سمت دیگر قسمت‌ها روی سر حرکت کنید.
  • موهای پشت سر معمولا از دید پنهان هستند، اما نباید آن‌ها را فراموش کنید.
  • شب این کار را انجام دهید و صبح موها را آب بکشید.

بهترین تونیک مو کدام است؟

هیچ کس نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که بهترین تونیک مو یک برند خاص است. ممکن است برندی خاص برای یک نفر مناسب باشد و برای دیگری بی‌فایده.

پس توصیه می‌کنیم که قبل از خریداری درباره آن‌ با متخصص پوست و مو مشورت کنید و از او بخواهید که با توجه به ویژگی‌های پوستی و مویی خود یک تونیک مو به شما معرفی کند. ما نیز تعدادی از بهترین تونیک‌های مو را به شما معرفی می‌کنیم که عبارت هستند از: تونیک مو لدورا، تونیک مو دکتر بیز، تونیک مو سریتا، تونیک مو هیر فرند و تونیک مو لافارر. برای خرید هر یک از این برندها و اطلاع از قیمت و ویژگی‌های هر یک می توانید به بخش سرم، تونیک و لوسیون مو در فروشگاه مدیسه مراجعه کنید.

 

منبع: watsons

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *