ویتامینه کردن مو

ویتامینه کردن مو یکی از روش‌های احیا و مراقبت از مو و رسیدگی به آن است. مو هم مثل اعضای بدن دچار بیماری می‌شود و مشکلاتی از قبیل ریزش مو، شوره، موخوره و … گریبان گیر آن خواهد شد. در روش‌های سنتی بعضی افراد استفاده از شامپوهای گیاهی و صابون‌های خاص را پیشنهاد می‌دهند. اما باید در نظر داشت که مو از رگ‌های خونی تغذیه می‌کند و کمبود ویتامین‌های لازم سبب ضعیف شدن آن خواهد شد.

ویتامینه کردن مو یکی از روش‌هایی است که می‌تواند ویتامین‌های مورد نظر را به رگ‌های خونی برساند تا موها بازسازی شوند. آسیب‍های مو به دلایل مختلفی مثل آب و هوا، ارث یا تغذیه نامناسب رخ می‌دهد. البته فشارهای عصبی و استرس هم تاثیر گذار هستند. در مواردی که مشکل موها به خاطر وجود پیش زمینه ارثی است، ویتامینه کردن مو نمی‌تواند مشکل را حل نماید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شما می‌توانید با آموزش ویتامینه کردن مو در منزل سلامت بیشتری را برای موهای خود فراهم نمایید و از ایجاد موخوره و خشکی موها جلوگیری نموده باشید. موهای سر در اثر رنگ نمودن و یا استفاده از دستگاه‌های حالت دهنده مو دچار صدمه می‌شوند، یکی از روش‌های درمان و احیای موهای آسیب دیده آموزش ویتامینه کردن مو در منزل بوده که به سادگی به شما کمک کرده تا موهای آسیب دیده خود را با استفاده از وسایل موجود در خانه احیا نمایید.

ویتامینه کردن مو

ویتامینه کردن مو

یکی از روش‌های بهبود موهای آسیب ‌دیده ویتامینه کردن آن بوده که این روش اغلب با استفاده از کرم‌های تقویت کننده مو و ماسک‌های مغذی صورت می‌گیرد. ویتامینه کردن مو به صورت تخصصی به یک آرایشگر ماهر برای استفاده از مواد ویتامینه نیاز دارد؛ ولی استفاده از ماسک موهای خانگی به سادگی شرایط ویتامینه کردن مو در خانه را هم فراهم می‌کند. لازم است به این نکته دقت داشته باشید که ویتامینه کردن مو با دیگر روش‌ها مثل بوتاکس یا کراتین تفاوت دارد.

فواید ویتامینه مو

فواید ویتامینه مو

اولین و مهم‌ترین فواید ویتامینه مو این بوده که مواد مورد نیاز را به ریشه مو رسانده که منجر به ترمیم و احیای ساقه موهای آسیب دیده می‌شود. در اغلب مواقع استفاده از مواد شیمیایی جهت رنگ کردن مو موجب به وجود آمدن حالت کدر شده که استفاده از روش ویتامینه مو سبب بیشتر شدن شفافیت و درخشندگی موها می‌شود. در روش ویتامینه مو، انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مو به ساقه آن اضافه شده و از ریزش و کم حجمی مو جلوگیری می‌نماید.

هزینه ویتامینه کردن مو

مبلغی که آرایشگاه جهت ویتامینه کردن موی شما در نظر می‌گیرد، به عوامل گوناگونی مثل حجم یا قد مو وابسته است. همچنین در نظر داشته باشید که مواد مورد استفاده برای ویتامینه کردن مو در مقایسه با برندهای گوناگون قیمت‌های متفاوتی دارند.

روش ویتامینه کردن مو در خانه

روش ویتامینه کردن مو در خانه

همان گونه که در بخش بالا گفتیم ویتامینه کردن مو یک روش تخصصی بوده که غالبا توسط آرایشگرهای حرفه‌ای صورت می‌گیرد؛ ولی در نظر داشته باشید که استفاده از ماسک‌های مو خانگی که تنها به کمک چند قلم از وسایل موجود در خانه درست می‌شوند به راحتی به شما کمک کرده تا بتوانید در خانه موهای خود را ویتامینه نمایید.

ویتامینه کردن مو به کمک ماسک روغن نارگیل

ویتامینه کردن مو به کمک ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل نه تنها برای سلامت پوست بلکه در سلامت موها نیز نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب و ویتامین E به سادگی جذب موها شده و در تقویت ساقه آن اهمیت فراوانی دارد.

از این روغن می‌توانید جهت جلوگیری از آسیب خورشید و از بین رفتن رطوبت موها استفاده نمایید. جهت ویتامینه کردن مو در خانه به کمک ماسک روغن نارگیل نیاز است 10 دقیقه پیش از حمام مقداری از روغن نارگیل را روی تمام ساقه‌های موی خود ماساژ داده و پس از آن با آب ولرم به خوبی شستشو دهید.

قیمت انواع محصولات مراقبت و بهداشت مو اورجینال

 

ماسک ویتامینه مو در خانه به کمک عسل و شیر

ماسک ویتامینه مو در خانه به کمک عسل و شیر

در صورتی که مدتی است موهای شما به هر علتی ظریف و شکننده شده جهت درمان آسیب‌های آن و ویتامینه کردن مو در خانه ترکیبی از شیر و عسل را تهیه نمایید. عسل دارای مقدار زیادی کراتین بوده که به تقویت مو کمک نموده و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌نماید. همچنین عسل به علت دارا بودن خاصیت ضدالتهابی قادر است تا برای پوست سر هم مناسب باشد.

زمانی که عسل با شیر ترکیب می‌شود، پروتئین‌ها، اسید آمینه‌ها، آهن و روی موجود در شیر با عسل مخلوط شده و ماسک بی ‌نظیری را به وجود می‌آورد. برای استفاده از این روش خانگی جهت ویتامینه کردن موها در خانه تنها دو فنجان شیر را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و 20 دقیقه پیش از حمام روی موهای خود قرار بدهید، سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو بدهید.

ماسک ویتامینه مو در خانه به کمک روغن زیتون و موز

ماسک ویتامینه مو در خانه به کمک روغن زیتون و موز

روغن زیتون یک معجزه برای موها بوده که سالیان بسیار زیادی مورد توجه افراد قرار گرفته است. مطمئن باشید با استفاده از این روش نه تنها موزهای سیاه شده موجود در یخچال شما مورد استفاده قرار می‌گیرند بلکه رطوبت و آسیب دیدگی موها تا حد فراوان و بسیار زیادی برطرف خواهند شد. موز غنی از پتاسیم بوده که به تقویت موها کمک نموده و PH پوست کف سر را متعادل می‌نماید.

در عوض روغن زیتون هم سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین E بوده که می‌تواند موجب براق‌تر شدن و سلامت موهای شما شود. جهت تهیه ماسک ویتامینه مو در خانه با استفاده از روغن زیتون و موز کافی است یک موز رسیده را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به خوبی له نموده و 15 دقیقه پیش از حمام به روی موها و کف سر مالیده و پس از آن با آب ولرم شستشو بدهید.

مطالب کاربردی:  مراحل روتین مراقبت از مو به روش اصولی

 

ماسک ویتامینه مو در خانه به کمک زرده تخم مرغ

ماسک ویتامینه مو در خانه به کمک زرده تخم مرغ

زرده تخم ‌مرغ غنی از ویتامین‌هایی بوده که از موهای شما در مقابل آسیب محافظت می‌نماید. استفاده از زرده تخم مرغ به موهای شما کمک کرده تا در برابر صدمات مقاوم‌تر باشد. همچنین دارا بودن ویتامین‌های گوناگون و انواع مواد مغذی در ماسک ویتامینه مو زرده تخم مرغ، منجر به رشد سریع و سالم موهای سر می‌شود.

جهت تهیه ماسک ویتامینه مو در خانه با استفاده از زرده تخم مرغ نیاز است زرده تخم مرغ را به خوبی هم زده و با کمک انگشتان دست خود آن را به روی موهای خود ماساژ بدهید و پس از یک ساعت موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو بدهید.

ماسک ویتامینه مو در خانه با استفاده از ماست

ماسک ویتامینه مو در خانه با استفاده از ماست

متخصصین عقیده دارند که اسید لاکتیک موجود در ماست به آبرسانی موها کمک نموده و با برطرف کردن رطوبت آن‌ها در جلوگیری از ایجاد موخره نقش مهمی و اساسی را بر عهده دارد. همچنین استفاده از ماست برای مو پوست سر به از بین بردن پوست مرده به آن کمک زیادی نموده و در نتیجه موجب می‌شود اکسیژن بیشتری به ریشه موهای شما برسد.

همچنین شما می‌توانید ماسک ماست را با انواع گوناگونی از مواد موجود در خانه مثل عسل یا آووکادو برای تقویت بیشتر ترکیب نمایید. جهت تهیه ماسک ماست برای ویتامینه کردن مو در خانه کافی است، یک فنجان ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط نموده و به مدت 10 دقیقه روی موها قرار داده و سپس موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

مطالب پربازدید:  بوتاکس مو: مزایا، معایب و هزینه‌های بوتاکس مو

 

 بهترین راه مراقبت از مو، ویتامینه کردن مو

ترکیب‌های گوناگونی جهت ویتامینه کردن مو در خانه وجود داشته که شما با استفاده از بهترین مواد ویتامینه مو موجود در خانه به سادگی می‌توانید آن‌ها را انجام بدهید. به خاطر داشته باشید که موهای شما یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌های ظاهری بوده و حفظ سلامت آن‌ها به زیبایی شما کمک بسزایی می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات مراقبتی و آرایشی خود از برندهای معتبر به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : healthshots

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *