چگونه لوازم آرایش مناسب خود را انتخاب کنیم

شما شخصی خاص هستید، به همین علت لوازم آرایشی و بهداشتی که انتخاب می‌نمایید هم باید مخصوص شخص شما باشد.

خوشبختانه انتخاب لوازم آرایش صورت می‌تواند کاری ساده و راحت باشد، در این مقاله از مجله اینترنتی آرایشی بهداشتی مدیسه ما به شما خواهیم گفت که چگونه انواع لوازم آرایشی صورت مناسب خود را که مخصوص خود شما باشد را انتخاب نمایید، همچنین تشخیص ابزارهای مناسب آرایشی در لیست لوازم آرایشی دخترانه را به شما معرفی خواهیم کرد، پس در ادامه برای داشتن یک انتخاب خوب با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مشخص کردن تناژ پوست

مشخص کردن تناژ پوست

از رنگ پوست خود شروع نمایید. رنگ پوست و تناژ پوست یکسان نمی‌باشند. رنگ پوست می‌تواند نشانه‌ای از تناژ پوست به شما داده و در خرید محصولات مناسب به شما کمک نماید، اما رنگ پوست نباید تنها مشخصه جهت این تصمیم باشد. شما باید به این فاکتورها هم توجه کنید :

  • چنانچه پوست زیتونی است، به احتمال قوی تناژ پوست خنثی بوده و به سمت گرمی می‌رود .
  • اگر پوست تیره است، احتمالا پوست گرم بوده اما اگر پوست حالتی آبی مانند دارد تا قهوه‌ای تناژ آن سرد است .
  • پوست‌هایی که قرمزی دارند، اغلب سرد هستند .
  • پوست‌های خنثی که آندرتون‌های ملایم زیتونی و صورتی دارند، به سادگی قادرند تا از طیف گسترده‌ای از رنگ‌های آرایشی لذت ببرند .

مشخص کردن تناژ پوست

به رگ‌های خود نگاه نمایید. رگ‌های دستان شما چه رنگی هستند .

  • رگ‌های به رنگ آبی نشانگر تناژ پوست سرد
  • رگ‌های به رنگ سبز نشانگر تناژ پوست گرم
  • رگ‌های آبی و سبز در کنار یکدیگر به معنای تناژ پوستی خنثی

مشخص کردن تناژ پوست

در یک دست دستبندی طلایی و در یک دست دستبندی نقره‌‎ای بیاندازید. اکنون توجه نمایید که کدام یک بیشتر به شما می‌آیند .

  • دستبند نقره‌ای بیشتر مناسب پوست‌هایی با تناژ سرد می‌باشد.
  • دستبند طلایی اغلب مناسب پوست‌هایی با تناژ گرم است.
  • چنانچه تفاوت چندانی احساس نمی‌کنید، احتمالا تناژ پوست شما خنثی است.

مشخص کردن تناژ پوست

پوست شما چه واکنشی درمقابل تابش نور خورشید نشان می‌دهد. آیا در معرض نور آفتاب سریعا قرمز می‌شوید یا قهوه‌ای؟

  • چنانچه به سادگی برنزه می‌شوید، احتمالا پوست شما تناژ گرمی داشته و چنانچه قرمز می‌شوید پوستتان سرد می‌باشد.
  • این فاکتور را در کنار سایر عوامل در نظر داشته باشید. معمولا افرادی که پوست‌های تیره‌ای دارند، کمتر دچار سوختگی می‌شوند، درحالی‌که امکان دارد پوست آن‌ها سرد باشد .

برای انتخاب لوازم آرایش صورت مناسب از تناژ پوست خود کمک بگیرید . پس از آنکه تناژ پوست خود را به خوبی شناختید می‌توانید به سادگی کرم پودر، رژگونه، لباس و سایه مناسب خود را انتخاب نمایید .

  • در انتخاب لوازم آرایش صورت کسانی که پوست‌های سرد دارند، باید از سایه‎های صورتی استفاده نمایند. پوست‌های تیره با تناژهای سرد قادرند از سایه‌هایی به رنگ اسپرسو استفاده کنند .
  • اشخاص با تناژهای گرم می‌توانند از رنگ‌های برنز، طلایی و آندرتون‌های زرد استفاده نمایند.
  • کسانی که پوست‌های خنثی دارند می‌توانند از آندرتون‌های گوناگون استفاده کنند، البته این رنگ‌ها قادرند به رنگ‌های سرد و یا گرم متمایل باشند.

انتخاب لوازم آرایش صورت

انتخاب کرم پودر در انواع لوازم آرایشی صورت

انتخاب کرم پودر در لوازم آرایش

کرم پودر یکی از ابزاری است که در لیست لوازم آرایشی ضروری قرار دارد، پس برای انتخاب کرم پودر مناسب با پوست خود باید فاکتورهایی را در نظر داشته باشید:

جنس پوست خود را در نظر بگیرید

  • منافذ شما تا چه حد قابل مشاهده می‌باشند؟ چنانچه منافذ پوست شما بزرگ است، پوستی چرب و اگر بعضی از آن‌ها قابل مشاهده و بعضی کوچکتر هستند، پوستی ترکیبی دارید. منافذ کوچک و ریز نشانگر پوست‌های خشک می‌باشد .
  • چنانچه مستعد اکنه هستید و این اتفاق اغلب در ناحیه T صورت شما رخ می‌دهد، پوستی ترکیبی و درصورتی که کل صورت شما جوش می‌زند پوستی چرب دارید. کسانی که پوستی خشک دارند هم گاهی دچار جوش‌های سرسیاه می‌شوند اما بسیار به ندرت .
  • درخشش پوست شما چقدر است؟ معمولا پوست‌های خشک چندان براق نیستند ولی پوست‌های چرب براق بوده و اگر پوست شما سالم و صاف می‌باشد، بدون اینکه درخشش چندانی داشته باشد پوستی معمولی دارید. کسانی که در ناحیه تی صورت دچار درخشش می‌شوند، پوستی ترکیبی دارند.

کرم پودر خود را با در نظر گرفتن نوع پوست باید انتخاب نمایید. هر پوستی نیازهای مخصوص خودش را دارد، به صورت کلی کرم پودرهای مایع و کرمی که حالت آبرسان نیز دارند اغلب مناسب پوست‌های خشک و کسانی که پوست‌های چرب دارند، بهتر است از کرم پودرهای مات و پودری استفاده نمایند. درصورتی که پوستتان چرب بوده و تمایل دارید از کرم پودر مایع استفاده نمایید، بهتر است محصولی را انتخاب نمایید که برپایه روغن نباشد .

قیمت انواع لوازم آرایش صورت ایرانی و خارجی اورجینال

 

کرم پودر

  • چنانچه پوست شما آکنه بسیاری دارد، بهتر است از کرم پودری استفاده نمایید که دارای سالیسیلیک اسید باشد.. اما درصورتی که از چند محصول دارای سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پروکساید استفاده می‌نمایید، باید مواظب اضافه کردن محصولات پوستی دیگر به روتین مراقبتی خود باشید تا پوست شما بیش از حد خشک نشود .
  • چنانچه پوست شما ترکیبی از خشک و چرب می‌باشد، از محصولات پودری استفاده نمایید که به سادگی روی تمامی نواحی پوست زده می‌شود و همچون محصولات مایع خطوط زیادی ایجاد نمی‌کند .
  • چنانچه به دنبال کرم پودری هستید که همه کاره باشد (ضد آفتاب، آبرسان، مواد مغذی، یکدست کننده رنگ پوست) از کرم‌های بی بی استفاده نمایید. این کرم‌های چند کاره مناسب انواع پوست‌ها هستند .

باتوجه به تناژ پوست خود رنگ‌های انتخابی را محدود نمایید. بعضی از کرم پودرها آندرتون‌های سرخ و آبی دارند. این کرم پودرها برای افرادی مناسب هستند که پوستی سرد دارند. برای کسانی که تناژ پوست گرم‌تری دارند، بهتر است از آندرتون‌های زرد  و نباتی روشن استفاده نمایند. کسانی که پوست‌های خنثی دارند، می‌توانند رنگ‌های گوناگون را به دلخواه امتحان نمایند. چنانچه پوست شما سبزه است، می‌توانید از آندرتون‌های گرم و خنثی استفاده نمایید .

مطالب مرتبط:  آرایش صورت چیست؟ آموزش آرایش صورت به سبک حرفه‌ای‌ها

 

پیدا کردن پالت رنگی مناسب برای یک انتخاب درست در انواع لوازم آرایشی صورت

پیدا کردن پالت رنگی مناسب برای یک انتخاب درست در لوازم آرایش

شما باید با توجه به رنگ چشمان خود سایه مناسب را انتخاب نمایید :

  • چشم‌های قهوه‌ای به پالت مخصوصی احتیاج ندارند، خوشبختانه تمامی رنگ‌ها به شما می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از سایه‌های قهوه‌ای قرمز و یا متالیک گرمای چشمان خود را بیشتر نمایید و یا حتی از رنگ‌های روشن‌تری که به همه نمی‌آید، استفاده نمایید .
  • افرادی که چشم‌های آبی و خاکستری دارند، می‌توانند از رنگ‌های گرم مسی و قهوه‌ای استفاده نمایند و یا حتی با رنگ آبی و یا خاکستری دودی ظاهری دراماتیک به چشم‌های خود ببخشند. همچنین شما می‌توانید از رنگ‌های پاستلی و یا صورتی استفاده نمایید و اگر چشم‌های شما بسیار روشن است از سایه‌ای که مقداری تیره‌تر از رنگ چشم شماست، کمک بگیرید .
  • بهترین رنگ برای چشم‌های سبز، بنفش است . شما می‌توانید جهت تاثیر بیشتر از رنگ بنفشی که به سیاهی می‌زند هم استفاده نمایید .
  • چشم‌های عسلی انتخاب‌های بیشتری دارند، درصورتی که چشم‌های شما بیشتر به سبز می‌زند می‌توانید از رنگ‌های بنفش و اگر بیشتر قهوه‌ای است، می‌توانید از رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای گرم استفاده نمایید .

برای انتخاب لوازم آرایش صورت رنگ پوست خودتان را نیز فراموش نکنید. اگر سایه دودی شما بیشتر حالت کبودی به خود بگیرید به احتمال قوی فاکتور تناژ پوست را رعایت نکرده‌اید و پوستتان کمی سبزه و تیره است.

پوست‌های روشن می‌توانند از رنگ های روشن مانند پاستل هلویی و صورتی استفاده کنند ولی بهتر است از رنگ‌هایی که خیلی جیغ هستند اجتناب کنند . همینطور اگر پوست شما تیره است نباید زیاد از رنگ های آبی و خاکستری استفاده کنید زیرا حالتی خاکستری به پوست خود می‌دهید .

پیدا کردن پالت رنگی مناسب برای یک انتخاب درست در لوازم آرایش (رژلب)

با در نظر گرفتن تناژ و رنگ پوست رژ لب مناسب خود را انتخاب نمایید. جهت اینکار باید به دو نکته دقت نمایید :

اول : به کمک رنگ پوست خود طیف‌های رنگی مناسب را انتخاب نمایید. پوست‌های روشن می‌توانند از رنگ‌هایی روشن و جسورانه استفاده نمایند. پوست‌های متوسط ، خنثی و سبزه از اغلب رنگ‌ها می‌توانند استفاده نمایند اما از رنگ‌هایی که آن‌ها را بی روح نشان می‌دهند، باید اجتناب نمایند. پوست تیره می‌تواند از رنگ‌های تیره و قرمز و شرابی استفاده کند .

دوم : باتوجه به تناژ رنگی پوست انتخاب‌های خود را دقیق نمایید. تناژهای گرم می‌توانند از رنگ‌هایی با پایه گرم استفاده نمایند. به عنوان مثال اگر رنگ قرمزی را انتخاب کرده‌اید باید بین قرمز جگری و قرمزی که به نارنجی می‌زند، انتخاب نمایید. پوست‌های سرد قادرند تا از تناژهای آبی ، صورتی و بنفش استفاده نمایند .

مطالب پربازدید:  انواع سبک های آرایش صورت که احتمالا نمی‌شناختید!

 

انتخاب رژگونه با توجه به تناژ پوستی شما

انتخاب رژ گونه با توجه به تناژ پوستی شما

در انتخاب لوازم آرایش صورت، شما باید توجه نمایید که رنگی که روی پوست شما قرار می‌گیرد باید با رنگ طبیعی پوست شما مطابقت داشته باشد. پوست‌هایی که تناژ سرد دارند، باید از رژ گونه‌های صورتی و یا هلویی صورتی استفاده نمایند. کسانی که پوست‌های گرم دارند، باید از آندرتون‌های طلایی مثل بژ، نارنجی هلویی، زردآلویی و غیره استفاده نمایند. درصورتی که پوست شما خنثی است، می‌توانید از هر رنگی که به آن علاقه دارید، استفاده نمایید .

درصورتی که از میزان تیرگی و روشنی رژگونه خود مطمئن نیستید، این را در نظر بگیرید که پوست‌های روشن در کنار صورتی‌های پاستلی زیبا به نظر می‌رسند و پوست‌های تیره به رنگ‌های گرم‌تر با تناژ قرمز، قهوه‌ای و نارنجی تمایل دارند . اگر پوست شما سبزه می‌باشد، می‌توانید رنگ‌های گوناگون را انتخاب نمایید.

 

منبع : milanicosmetics

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *