کانتورینگ یکی از تکنیک‌های حرفه‌ای و اصولی گریم است. ولی به لطف خانواده کارداشیان‌ها، اکنون این تکنیک به یکی از پایه‌های اساسی آرایش تبدیل گردیده است. این ترفند محبوب، به شما کمک می‌نماید تا نواقص صورت خود را رفع کرده و برای چند ساعت هم که شده، آن‌ها را پوشش دهید. در بین تمام بخش‌های مختلف صورت، به طور معمول بینی یک عضو چالش برانگیز است و بسیاری از اشخاص با فرم بینی خود مشکل دارند.

بعضی از افراد معتقدند بینی بلند، بزرگ یا حتی کوتاهی دارند. درصورتی که شما نیز در این دسته از افراد قرار می‌گیرید، خبر خوبی برای شما داریم. تکنیک کانتور بینی، کمک می‌کند فرم بینی خود را تغییر داده و آرایشی بی‌نظیر داشته باشید. اگر به دنبال آموزش کانتور بینی و گونه یا دیگر اجزای صورت خود هستید، باید بگوییم ما در این مقاله کانتور بینی را به شما آموزش خواهیم داد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

وسایل مورد نیاز کانتورینگ بینی چیست؟

وسایل مورد نیاز کانتورینگ بینی

طبیعتا هر کاری به ابزار مخصوص خودش نیاز دارد. برای کانتورینگ بینی هم شما به ابزاری نیاز دارید که لیست و کاربرد آن‌ها را برای شما نوشته‌ایم.

  • براش کانتور بینی: جهت ایجاد خطوط سایه‌های تیره و روشن کانتور بینی
  • پد آرایشی یا بیوتی بلندر: برای ترکیب‌ کردن کانتور و هایلایت
  • پودر کانتور (در صورت در دسترس نبودن پودر کانتور یا هایلایتر، می‌توانید از پالت سایه بدون اکلیل کمک بگیرید.)
  • هایلایتر

زیرسازی بینی و آماده‌سازی پوست برای کانتور بینی

زیرسازی بینی و آماده‌سازی پوست

نکته اصلی و مهمی که در رابطه با کانتورینگ وجود دارد، انتخاب زمان درست جهت اجرای آن است. بهترین زمان جهت اجرای کانتور بینی، پس از زیرسازی پوست و استفاده از فونداسیون است. در این مرحله، بهتر است بدانید که نتیجه کانتور شما، تا حد بسیاری به کیفیت زیرسازی پوست شما بستگی دارد.

آغاز کار با پاکسازی پوست بینی

آغاز کار با پاکسازی پوست بینی

پوست بینی از لحاظ جنس و عملکرد در ناحیه T قرار می‌گیرد و چربی بیشتری در مقایسه با دیگر نقاط پوست تولید و ترشح می‌نماید. به همین دلیل است که اغلب افراد با معضلاتی همچون جوش‌های سرسیاه در این ناحیه روبه‌رو می‌شوند.

اگر شما نیز با جوش سرسیاه بینی سروکله می‌زنید، بهتر است پیش از شروع آرایش، از شر آن‌ها خلاص شوید تا آرایشی جذاب و یکدست داشته باشید. وجود این جوش‌ها در طی زمان، موجب ایجاد برجستگی‌های ریز روی پوست شده و مشکلاتی مثل براق شدن و ماسیدن آرایش را به دنبال دارد. جهت پاکسازی پوست بینی، می‌توانید از ماسک‌های مخصوص آماده استفاده نمایید.

سپر دفاعی با مرطوب‌کننده

فرقی نمی‌کند پوست شما خشک است یا چرب، استفاده از مرطوب‌کننده پس از پاکسازی بسیار ضروری است. مرطوب‌کننده‌ها منافذ پوستی را پوشش می‌دهند، سد دفاعی را تقویت می‌کند و از نفوذ آلودگی‌های پوستی به منافذ پوستی جلوگیری می‌نمایند. علاوه بر این، مانع از ایجاد دوباره جوش‌های سرسیاه بینی هم می‌شوند.

پرایمر، تضمین ماندگاری آرایش

پرایمر، تضمین ماندگاری آرایش

پرایمرها، محصولاتی بی‌نظیر جهت فیکس کردن لایه‌های آرایشی شما به شمار می‌روند. این محصول، همچون لایه‌ای بافری میان مواد مراقبت پوستی و لایه‌های مواد آرایشی عمل کرده و از ترکیب شدن این دو با یکدیگر جلوگیری می‌کند. همچنین، با پوشش‌دهی ناهمواری‌ها و منافذ باز و بزرگ پوستی، سطحی یکدست جهت زیرسازی پوست فراهم می‌سازد.

به گفته متخصصان زمینه زیبایی، بهترین پرایمرها جهت زیرسازی پوست بینی، مدل‌های مات این محصول هستند. همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، پوست بینی بیش از سایر نواحی صورت چربی تولید می‌نماید. در نتیجه، پس از گذشت چند دقیقه احتمالا پوست شما چرب و براق شده و ظاهر آرایش خراب می‌شود .اما استفاده از پرایمرهای مات، راهکاری هوشمندانه و موثر است که قادر به نجات شما است.

قیمت انواع کانتور و هایلایتر برند و اورجینال

 

فونداسیون، غول آخر زیرسازی

در مرحله آخر زیرسازی پوست بینی، می‌توانید از یک لایه فونداسیون استفاده کرده و کار را تمام کنید. البته دقت داشته باشید که بهتر است از فونداسیون‌های مات، سبک و فاقد چربی جهت کاور کردن پوست بینی استفاده نمایید.

آموزش کانتور بینی

آموزش کانتور بینی

پس از زیرسازی اصولی و حرفه‌ای پوست بینی، می‌توانید به دنبال مرحله کانتورینگ بینی بروید. باید این مرحله را با توجه به فرم بینی خود پیش ببرید. با توجه به اینکه چه نوع تغییراتی را برای بینی‌ خود در نظر دارید، می‌توانید از تکنیک‌های گوناگون کانتور بهره ببرید.

برای آغاز کانتورینگ، به لوازم و ابزارهای زیر احتیاج دارید که به راحتی می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه لوازم آرایشی تهیه نمایید:

  • کانسیلر: 2 الی 3 درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست (جهت ایجاد سایه و فرورفتگی)
  • کانسیلر:1 الی 2 درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست (جهت ایجاد هایلایت و برجستگی)
  • براش متراکم و متوسط
  • بیوتی بلندر

مطالب مرتبط:  کاربرد بیوتی بلندر چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

 

می‌توانید به جای کانسیلر از پالت‌های تخصصی کانتور پوست یا سایه و برنزر هم استفاده کنید. همه چیز به سلیقه و امکانات شخصی شما بستگی دارد و لازم نیست خود را محدود نمایید.

کوچک کردن عرض بینی با کانتورینگ

کوچک کردن عرض بینی با کانتورینگ

اگر گمان می‌کنید بینی پهنی دارید و برای تناسب آن با سایر اعضای چهره‌ خود بهتر است مقداری باریک‌تر شود، ما به شما آموزش کانتور بینی گوشتی یا پهن را ارائه می‌دهیم و باید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • کانسیلر تیره را در بخش کناری بینی خود بمالید. دقت داشته باشید که خط کانتور، باید از ناحیه بالایی استخوان ابرو تا سوراخ‌های بینی ادامه یابد.
  • با کمک کانسیلر رنگ روشن، پل بینی را برجسته کنید. خط هایلایت را ظریف و نازک نگه دارید، زیرا افزایش ضخامت هایلایت روی پل بینی، موجب بزرگ به نظر رسیدن آن می‌گردد.
  • اگر پایین یا نوک بینی‌ شما پهن است، هایلایتر را تنها تا نیمه پل بینی زده و از امتداد آن به سوی نوک بینی اجتناب نمایید.
  • اکنون براش خود را بردارید و هریک از خطوط کانتورینگ را در محل خود محو نمایید.
  • در مرحله بعد، بلندر را با مقداری آب مرطوب کنید. سپس با ضربات ملایم و ممتد، مرز میان کانسیلرها را از بین ببرید. افزون بر این، دقت داشته باشید که بلندر را روی پوست خود نکشید تا خطوط کانسیلر پخش نگردد.

کوتاه کردن طول بینی با کانتورینگ

کوتاه کردن طول بینی با کانتورینگ

ممکن است گاهی اوقات با توجه به سبک آرایشی خود بخواهید بینی کوتاه‌تری داشته باشید تا لب‌ها جذاب‌تر و برجسته‌تر به نظر برسند. جهت انجام این کار، می‌توانید از تکنیک کانتور استفاده نمایید:

  • برای شروع کانتور بینی با سایه، نوک بینی خود را با استفاده از سایه تیره کانسیلر بپوشانید. این کار را به شکلی انجام دهید که بخش زیرین نوک بینی را هم بپوشاند.
  • خطوط تیره کانسیلر را در دو جهت پره‌های بینی خود هم بمالید تا بخش پایین بینی کوچک‌تر به نظر برسد.
  • در ادامه، با کانسیلر روشن پل بینی را هایلایت نمایید. در این تکنیک، خط هایلایت را نازک و ظریف نگه دارید و تا نیمه پل بینی ادامه دهید.
  • اکنون براش آرایشی را بردارید و خطوط کانسیلر را با ملایمت محو نمایید.
  • پس از آن به کمک ضربه‌های ملایم و ممتد بلندر مرطوب، مرزهای کانسیلر را از بین ببرید.
  • در این تکنیک به هیچ‌عنوان نباید کانسیلر را در کناره‌های بالای بینی و نزدیک استخوان ابرو بمالید. این کار، تمامی زحمات شما را برباد می‌دهد و موجب بلندتر به نظر رسیدن طول بینی می‌شود.

آموزش کانتور بینی قوز دار

آموزش کانتور بینی قوز دار

ممکن است گاهی بینی، کج یا ناهموار به نظر آید. جالب است بدانید که معجزه کانتورینگ جهت رفع این مشکل نیز راهکار موثری را فراهم کرده است:

  • جهت اجرای کانتور بینی قوز دار، به یک براش متوسط و سرکج نیاز دارید. براش را به کانسیلر تیره آغشته کرده و خطی صاف و مستقیم در دو جهت بینی‌ خود بکشید. اکنون این خط تیره را به طور زاویه‌دار، میان سوراخ‌های بینی خود به یکدیگر وصل نمایید. شکل کانتور بینی در این مرحله، تقریبا مشابه با فلش روبه پایین است.
  • با استفاده از براش بزرگ‌تر، خطوط تیره را با ملایمت محو کرده و بیشتر تمرکز خود را روی خطوط بیرونی دو سمت بینی بگذارید.
  • در این مرحله، براش سرکج را به کانسیلر رنگ روشن آغشته کرده و خط ظریفی از هایلایت را از میان مرکز ابروها به طرف نوک بینی بکشید. دوباره با براش بزرگ‌تر، هایلایت پل بینی را محو نمایید.
  • در ادامه، براش سرکج خود را به کانسیلر روشن آغشته کنید. پس از آن کناره‌های بینی تا نزدیکی سوراخ‌های بینی را به کانسیلر روشن آغشته و با بلندر محو نمایید.

مطالب کاربردی:  کانتورینگ و تناسبات چهره

 

ترفندهایی جهت افزایش تاثیر کانتورینگ بینی

ترفندهایی جهت افزایش تاثیر کانتورینگ بینی

بنابر مبانی زیبایی شناسی و آناتومی چهره، اجزای صورت ما می‌توانند تاثیر متقابلی بر ظاهر هم داشته باشند. برای مثال بینی کشیده، لب‌ها را کوچک‌تر جلوه می‌دهد. آرایشگران حرفه‌ای از این تکنیک جهت تکمیل مراحل آرایشی خود استفاده می‌نمایند. در صورت تمایل، شما نیز می‌توانید این کار را انجام بدهید:

تاثیر ابروها بر ظاهر بینی را دست‌کم نگیرید

داشتن ابروهای کشیده و پهن، بینی شما را کوتاه‌تر و کوچک‌تر بروز می‌دهد. پس از اتمام کانتور، می‌توانید از لوازم آرایشی مثل هاشور، سایه یا مداد جهت پر کردن ابروهای خود استفاده نمایید.

آرایش چشم کامل و غلیظ می‌تواند کمک‌کننده باشد

آرایش چشم کامل و غلیظ می‌تواند کمک‌کننده باشد

آرایش چشم، اولین چیزی است که در آرایش چهره توجه را به سوی خود جلب می‌نماید. اگر علاقه دارید نواقص بینی یا سایر اجزای صورت خود را بپوشانید، می‌توانید از ترفند آرایش چشم استفاده کنید. خط چشم‌های بالدار و کشیده، درکنار ریمل‌های حجم دهنده انتخاب بی‌نظیری برای این کار هستند.

مطالب پربازدید:  استروبینگ چیست و چه تفاوتی با کانتورینگ دارد؟

 

به مدل موهای خود توجه نمایید

مدل موی شما، قادر است تا تاثیر چشمگیری در ابعاد چهره و جذابیت آن داشته باشد. موهای یک‌ور، بینی شما را کوچک‌تر جلوه می‌دهد. در مقابل، موهای چتری با پوشش ناحیه پیشانی، توجهات را به طرف مرکز صورت هدایت کرده و موجب بزرگتر به نظر رسیدن بینی می‌شوند.

 

منبع : masterclass

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *