آموزش آرایش محو و زیبا برای انواع صورت ها

اکثر خانم‌‌ها با مراحل اولیه آرایش صورت آشنایی دارند و همچنین می‌‌دانند کدام سبک آرایش و کدام رنگ با پوستشان هماهنگی بیشتری دارد. با این حال در طول روز با بانوان بسیاری مواجه می‌شویم که با حتی با داشتن آرایش، چهره‌ای طبیعی دارند و استفاده از لوازم آرایش در صورت آن‌ها به صورت واضح مشخص نیست. گاهی اوقات هم در طول روز به آرایش‌های ملایمی نیاز داریم که رنگ و سبک قابل تشخیصی نداشته باشد ولی موفق به انجام آن نمی‌شویم.

اکثر بانوان به آرایش محو و طبیعی علاقه فراوانی دارد و مایل هستند تا میکاپ آن‌ها کاملا لایت به نظر برسد. اگر شما نیز به این سبک از آرایش علاقمند هستید با این مقاله از مدیسه همراه باشید تا با مراحل و مشخصه‌های آرایش محو آشنا شوید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آرایش محو چیست؟

آرایش محو چیست

میکاپ محو دارای مشخصات خاصی بوده که آن را به صورت معینی از سایر مدل‌های آرایش جدا می‌سازد و موجب شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر رسیدن چهره بانوان می‌شود. خانم‌های زیادی به آرایش طبیعی علاقمند هستند. باید این انتخاب بانوان را مورد تحسین قرار داد چرا که اصول استاندارد آرایش و زیبایی بر پایه زیبایی طبیعی بنا شده است.

جالب است بدانید که حتی بازیگران مطرح دنیای سینما هم به دلیل زیبایی و جذابیت میکاپ محو گرایش بیشتری به سمت این نوع آرایش از خود نشان داده و معمولا از میکاپ سنگین و چرب پرهیز می‌کنند.

آموزش آرایش محو و زیبا برای انواع صورت ها

می‌توان گفت با یک آرایش ساده بهداشت و سلامت پوست بیشتر حفظ می‌شود. از مشخصات آرایش طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بهداشت و سلامت پوست در مقابل زیرسازی سنگین و چرب حفظ می‌شود.
  • مدل و رنگ آرایش ابرو مطابق با فرم و رنگ طبیعی پوست صورت انجام می‌شود.
  • از انواع ریمل لایت و بلند کننده مژه استفاده می‌‍شود.
  • به جای خط چشم، از مداد سه صفر و سایه اسموکی برای پر رنگ کردن بن مژه استفاده می‌شود.
  • رنگ رژ لب، لایت و مات انتخاب شده و از رژ لب براق و تند استفاده نمی‌شود.
  • رژگونه بسیار ملایم و محو انتخاب می‌شود.

به این طریق صورت حالت طبیعی خود را حفظ کرده و سلامت پوست نیز تهدید نمی‌شود. ولی برخی بانوان تمایل دارند برای ارایش محو صورت از تکنیک‌های زیرسازی ملایم هم بهره بگیرند.

مراحل و آموزش آرایش محو

مراحل و آموزش آرایش محو

در راستای آموزش انواع میکاپ محو نظیر آرایش محو عروس، آرایش محو اروپایی و ارایش محو چشم در این بخش سعی نمودیم شما را با مراحل انجام این میکاپ بیشتر آشنا کنیم.

 پوشاندن حلقه سیاه دور چشم

پوشاندن حلقه سیاه دور چشم

قبل از هر اقدامی اول به پوست صورت مرطوب کننده دارای spf یا ضد آفتاب مرطوب کننده بزنید که باعث شود انواع پوشش دهنده‌ها به نرمی روی پوست اعمال شوند. سپس از کرم دور چشم برای رفع تیرگی‌های زیر چشم یا کرم پودر جهت از بین بردن لکه‌ها کمک بگیرید.

باید از کرمی استفاده شود که کاملا همرنگ پوست طبیعی شما باشد. این تصور که چشم را با کرمی یک تا دو درجه روشن‌تر از پوست خود پوشش دهید، به هیچ عنوان درست نیست و به هیچ وجه حالت طبیعی به چهره نمی‌دهد.

به همین خاطر کرم همرنگ پوست خود را انتخاب کرده و با انگشت اشاره زیر چشم خود بمالید. دقت کنید تا این کار را به آرامی انجام دهید که باعث قرمزی یا التهاب چشم نشود.

زیرسازی جهت شروع آرایش محو

زیر سازی جهت شروع آرایش

امروزه در دنیا استفاده از کرم پودرهای چرب کاهش یافته و گرایش بیشتر به سمت انواع مایعات سبک و ملایم صورت گرفته است. از این جهت استفاده از پنکیک‌های سنگین با پوشش زیاد در آرایش محو توصیه نمی‌شود.

باید توجه بسیاری به روتین مراقبتی پوست داشت و توسط ماسک صورت و اسکراب خانگی به صورت منظم نسبت به پاکسازی و جوانسازی پوست اقدام کرد.

بنابراین می‌توان امیدوار بود که پوست درخشش طبیعی خود را حفظ کرده و به دلیل صافی و یک‌دست بودن طبیعی، به لوازم آرایشی بهداشتی نظیر کرم پودر و پنکیک نیاز خاصی نداشته باشد. مراحل زیرسازی میکاپ محو روزانه به صورت زیر است:

  • ابتدا صورت را شسته و سپس یکی از انواع کرم‌های تغذیه کننده و مرطوب کننده پوست را استفاده کنید.
  • بعد یک لایه کرم ضدآقتاب روی پوست بزنید و تا جذب کامل صبر کنید.
  • بعد از آن با پد مخصوص لایه‌ای ملایم از کرم پودر مایع را به همه قسمت‌های صورت بزنید.
  • لایه خیلی نازکی از پودر فیکس یا پنکیک برای فیکس کردن نهایی روی صورت اعمال کنید.
  • توسط برس کنترلر آرایش، بقیه پودر را از روی صورت بردارید.

همچنین یک راه دیگر برای زیرسازی آرایش این است که دو خط باریک از کرم ۲ الی ۳ درجه تیره‌تر از پوست را زیر خط گونه‌ها، دو سمت بینی و بالای ابرو کشیده و با انگشت آن‌ها را محو کنید.

قیمت انواع لوازم آرایشی لوکس و برند

 

بازبینی و رفع اشکال‌ها

بازبینی و رفع اشکال‌ها

در این مرحله کل صورت را به دقت نگاه کرده تا اگر ناحیه‌ای از پوست به کرم یا پوشش‌دهنده احتیاج دارد آن‌ها را رفع کنید. باید کرم به خوبی درون پوست نفوذ کرده و در ناحیه‌ای به شکل ماسیده یا پخش نشده باقی نمانده باشد. برای صاف‌تر و زیباتر دیده شدن صورت می‌توانید از پودر یا پنکیک برای جذب چربی و عرق صورت کمک بگیرید.

آرایش گونه‌ها

آرایش گونه‌ها

در آرایش لایت و فید گونه‌ها نیاز نیست از تکنیک‌های سنگین و پیچیده گریم گونه استفاده شود چون این کار سن را بیشتر نشان می‌دهد. به این صورت کمی رژگونه به رنگ رز یا هلویی مات می‌تواند چهره را بسیار شاداب و با نشاط جلوه دهد. به کمک مداد رژگونه مقدار بسیار کمی رژگونه را به برجستگی‌های گونه بزنید.

می‌توانید از رژگونه براق پودری که با برس مخصوص خود روی گونه اعمال می‌شوند نیز استفاده کنید. به این گونه که ابتدا سیب گونه را پیدا کنید (لبخند بزنید تا گونه برجسته و گردی آن مشخص شود) و سپس کمی رژ یا کرم قرمز رنگ روی گونه‌ها زده و با انگشت آن را در ناحیه گردی گونه فید کنید.

آرایش چشم و ابرو

آرایش چشم و ابرو

پس از زیر ساخت اولیه باید توسط قلم سه صفر آرایش و کمی سایه اسموکی در میان مژه‌ها حرکت کرده و ناحیه بن مژه هم کاملا رنگ گیرد. به این صورت بدون این که از خط چشم استفاده کنید به چشم فرم داده و مژه‌ها را پر پشت‌تر جلوه می‌دهید.

این کار را برای مژه‌های پایینی نیز انجام داده ولی دقت داشته باشید که بخش خارجی پلک پایین را کمی مشکی نمایید. این روش موجب درشت و کشیده نمایان شدن چشم‌ها می‌شود. البته در صورت تمایل می‌توانید از خط چشم ساده استفاده نمایید.

سپس کمی سایه چشم قهوه‌ای لایت و مات به گوشه و ناحیه گودی بالا پلک زده و شروع به فرم‌دهی کنید. نهایتا آن را کاملا محو نمایید. در ادامه لازم بوده تا توسط یک ریمل بسیار ملایم ولی بلندکننده مژه اندکی رنگ مشکی به مژه زده و زیبایی آن را بیشتر کنید.

مطالب مرتبط:  آموزش کامل 5 مدل آرایش ابرو در خانه

 

سایه چشم

سایه چشم

با انگشت اشاره لایه‌ای از سایه چرب و براق را در پشت چشم اعمال کنید. رنگ استخوانی باعث بلند دیده شدن پشت چشم می‌شود و حتی قسمت‌های ابروی اصلاح نشده را نیز می‌پوشاند.

سایه نقره‌ای سفید هم دارای این ویژگی هستند. برای پوست‌های سبز و تیره از رنگ زرد مایل به قهوه‌ای کمک بگیرید. در صورتی که می‌خواهید ناحیه پشت چشم براق دیده شود لایه داخلی چشم را نیز سایه بزنید، همچنین برای دوام و ماندگاری بیشتر سایه از فیکساتور استفاده کنید.

آرایش لب

آرایش لب

برای آرایش محو هرگز از رژلب تیره ، براق یا رنگارنگ استفاده نکنید بخاطر این که چهره را خیلی چرب و خسته نشان می‌دهد. بهتر است از رژ لب نسکافه‌ای، شکلاتی کم رنگ، کالباسی و … استفاده کنید که بدون ایجاد تغییر بسیار در چهره باعث شاداب به نظر رسیدن آن می‌شود.

مطالب پربازدید:  ۷ مرحله کلیدی در مدل آرایش نود و نکاتی که باید بدانید

 

ضمنا مداد لب باید دقیقا روی خط طبیعی لب‌ها حرکت نموده و از حجم‌دهی کاذب در لب خودداری کنید. همچنین اگر لب‌های شما خشک می‌باشد اندکی برق لب با چرب کننده لب استفاده کنید تا لطافت طبیعی به آن‌ها بازگردد.

سپس رژ متناسب با رنگ پوست خود را استفاده کنید و با دستمال اطراف لب را کاملا تمیز کنید. یک ترفند موثر برای ماندگار شدن بیشتر رژ روی لب این است که پیش از استفاده از رژلب، یک تکه یخ را روی لب‌ها بکشید.

 

منبع : nykaa

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *