بهترین حلال کرم پودر چیست؟ چگونه کرم پودر را از روی لباس پاک کنیم؟

بدون شک برای هر یک از ما خانم‌ها بارها پیش آمده است که زمان آرایش کردن به اشتباه مواد آرایشی به ویژه کرم پودر را روی لباس‌های خود ریخته باشیم یا لباس‌ها در طول روز و بر اثر مالیده شدن ل به صورتمان لک شده باشد.

قطعا به‌ پدید آمدن چنین لکه‌هایی، اتفاق ناخوشایندی است. اما با این حال جای هیچ نگرانی نیست. شما با شناخت انواع حلال کرم پودر و به کمک روش ‌های خانگی و آسان به راحتی می‌توانید لکه‌های کرم پودر را از روی لباس‌‌های خود پاک کنید. ما در این مقاله از مدیسه علاوه بر معرفی بهترین حلال کرم پودر، روش‌های از بین بردن لکه کرم پودر را نیز به شما آموزش می‌دهیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین روش‌ها برای پاك كردن لکه از روی لباس با حلال کرم پودر

بهترین روش‌ها برای پاك كردن كرم پودر از روي لباس

قبل از آشنایی با روش‌های از بین بردن لکه کرم پودر باید بدانیم حلال کرم پودر چیست. موادی همچون صابون، کرم‌های اصلاح، تینر و… بهترین حلال‌های کرم پودر هستند و به کمک آن‌ها به راحتی می توانید لکه‌های آزاردهنده کرم پودر را از روی لباس‌های خود پاک کنید. در ادامه به معرفی جداگانه هر کدام از حلال‌های کرم پودر پرداخته و روش استفاده از آن را نیز شرح خواهیم داد.

فوم یا کرم اصلاح؛ بهترین حلال کرم پودر روی لباس

وم یا کرم اصلاح؛ بهترین حلال کرم پودر روی لباس

کرم یا فوم اصلاح که در میان مردم به خمیر ریش نیز معروف است، جزو محصولات مراقبتی پوست بوده که غالبا برای نرم و لطیف کردن پوست پس از اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بی شک تعجب می‌کنید که نام چنین محصولی در لیست حلال کرم پودر جای گرفته است. اما این کرم معجزه آسا در فرمولاسیون خود موادی همچون لانولین، اسید استئاریک و الکل داشته و همان میزان که برای پوست مفید است، به خوبی می‌تواند به پاك كردن كرم پودر از روي لباس کمک کند. به همین دلیل است که همواره اسم آن را در صف اولین حلال کرم پودر مشاهده می‌کنیم.

برای این که بتوانید، لکه‌های کرم پودر را به کمک فوم اصلاح از روی لباس پاک کنید، ابتدا باید کرم اصلاح را بر روی لکه لباس بزنید. پس از آن به کمک یک مسواک کاملا خشک، کرم اصلاح را روی لکه لباس خود پخش نمایید. این کار تا زمانی ادامه دهید که لکه‌ها به طور کامل از بین بروند. کرم اصلاح غالبا ظرف مدت ۱۰ دقیقه می‌تواند لکه‌های کرم پودر را در خود حل نموده و لکه‌ها را از بین ببرد.

مطالب دیدنی:  اصول مهم نگهداری مراقبت از لباس های سفید در تابستان

 

پاک کردن لکه کرم پودر روی لباس با آمونیاک

پاک کردن لکه کرم پودر روی لباس با آمونیاک

ما در این مطلب می‌خواهیم، آمونیاک را به عنوان یک حلال عالی برای کرم پودر معرفی کنیم. این ماده به خوبی می‌تواند چربی‌ها را در خود حل کرده و لکه‌های ناشی از کرم پودر را از روی لباس شما پاک کند.

  1. برای پاک کردن لکه کرم پودر از لباس به کمک آمونیاک باید به وسیله یک وسیله تیز کرم پودر را از روی لباس پاک کنید.
  2. سپس مقداری آمونیاک را با مقادیر مساوی از مایع ظرفشویی و آب مخلوط کنید.
  3. محلول را داخل یک بطری ریخته و به خوبی تکان دهید.
  4. این حلال کرم پودر را به صورت روی لکه لباس اسپری کنید.
  5. حدود سه تا پنج دقیقه به مواد اجازه دهید تا بر روی لباس باقی مانده و بتواند تاثیر خود را بگذارد.
  6. در آخر نیز لباس را آبکشی کرده و با بالاترین دمای مجازی که بر روی برچسب لباس درج شده با پودر و مایع لباسشویی بشویید.

تینر فوری برای پاك كردن كرم پودر از روي لباس سفید

تینر فوری برای پاك كردن كرم پودر از روي لباس سفید

تینر فوری یکی دیگر از حلال‌های کرم پودر بوده و بهتر است، زمانی مورد استفاده قرار گیرد که به کمک روش‌‌های قبل موفق به پاک کردن لک از روی لباس نشده باشید. تینر یک حلال شیمیایی قدرتمند بوده که به سرعت می‌تواند، سخت‌ترین لکه‌ها را از روی لباس یا هر سطحی پاک نماید.

برای این که بتوانید به کمک تینر فوری کرم پودر را از روی لباس پاک کنید، اول با قلم مو یا دستمال در حرکاتی ضربه‌ای کرم پودر اضافه را از روی لباس پاک نمایید.

این کار کمک کرده تا کرم پودر در اطراف لک پخش نشود. در مرحله بعد یک اسفنج را به تینر فوری آغشته کرده و روی لک ‌لباس بگذارید و اجازه داده به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند. قبل از برداشتن اسفنج، آن را محکم بر روی لکه فشار دهید، با این عمل تا جای ممکن لک به اسفنج جذب می‌شود. این کار را تا وقتی که دیگر تغییری در لک مشاهده نکردید، ادامه داده و در پایان لباس را با آب سرد بشویید.

جوش شیرین

کمی جوش شیرین روی لکه بریزید و حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا چربی را به خود جذب کند. پس از آن پودر اضافی را از روی لباس تکانده و آن را با مایع ظرفشویی بشویید. پنج دقیقه صبر نموده و سپس لباس را به مدت یک ساعت در محلولی از آب داغ و یک قاشق چایخوری پودر شوینده قرار دهید. در آخر، آن را به صورت همیشگی و با آب داغ بشویید.

صابون برای پاك كردن كرم پودر از روي لباس مشکی

صابون برای پاك كردن كرم پودر از روي لباس مشکی

صابون نیز یک حلال عالی کرم پودر است و به کمک آن قادر خواهید بود خیلی زود لکه‌های کرم پودر را از روی لباس خود پاک کنید. البته صابون زمانی بهترین حلال برای کرم پودر خواهد بود که کرم شما بر پایه آب باشد.

  1. در مرحله اول مانند بقیه روش‌ها ابتدا باقی مانده کرم پودر را از روی لباس به کمک یک قاشق یا چاقو بردارید
  2. پس از آن پارچه‌‌ای را مرطوب کرده و چندین بار روی ناحیه لک شده بمالید.
  3. اکنون زمان آن است تا از صابون استفاده کنید.
  4. یک محلول ملایم از صابون و آب ولرم تهیه کنید و آن را مقداری هم بزنید تا روی آن کف درست شود
  5. مقداری از آن را روی ناحیه مورد نظر ریخته و با مسواک بر روی آن بکشید.
  6. این عمل را تا زمانی ادامه دهید که لکه کرم پودر به صورت کامل ناپدید شده باشند.

صابون‌ مخصوص لک و صابون‌های لکه‌بر نیز مخصوص پاک کردن لک‌های سفت و سخت طراحی شده‌اند که از فروشگاه آنلاین و برخی داروخانه‌ها قابل تهیه هستند.

مطالب پربازدید:  بهداشتی‌ترین روش شستن شورت زنانه برای نابودی قارچ‌ و باکتری‌

 

نکات مهم در از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس

نکات مهم در از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس

برای پاک کردن لکه کرم پودر از روی لباس به کمک هر کدام از حلال‌های کرم پودر نکات زیر را هم رعایت کنید :

  • ترکیب کرم پودر نقش بسیار مهمی در انتخاب روش مناسب برای پاک کردن لک آن‌ها بر روی لباس دارد. کافی است بدانید که کرم مورد استفاده بدون چربی است یا در ترکیبات خود چربی دارد. برای مثال کرم پودرهای مایع بسیار دشوارتر از کرم پودرهای پودری از سطح لباس پاک می‌شوند.
  • مهمترین نکته جهت از بین بردن لکه کرم پودر و هر مدل لکه دیگر، جلوگیری از انتشار آن است. باید این نکته را در نظر بگیرید که نباید با دست روی آن را پخش کرده چون وارد تار و پود پارچه می‌شود و از بین نمی‌رود، بلکه باید با یک شی نوک تیز حجم روی سطح آن را بردارید.
  • اگر دیر نسبت به از بین بردن لکه کرم پودر اقدام کنید، لکه از بین نخواهد رفت و روی لباس شما باقی می‎‌ماند.
  • توجه داشته باشید لباسی که کرم پودر روی آن لک ایجاد کرده را نباید به سرعت داخل لباسشویی قرار دهید، زیرا ممکن است مواد شوینده سبب آسیب به بافت آن شود.
  • به یاد داشته باشید همواره برای پاک کردن لک کرم پودر یا هر نوع لکه دیگری در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کرده، زیرا زمانی که لکه کرم پودر خشک شود کار تقریبا غیر ممکن می‌شود.

 

منبع : wikihow

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *