نحوه استفاده از ماسک ورقه ای

چند روزی یکبار از ماسک ورقه ای استفاده کنیم؟ تعداد دفعات استفاده از ماسک ورقه ای بستگی به ترکیبات تشکیل‌دهنده آن دارد ولی به طور علمی درصورتی که ماسک دارای اسید گلیکولیک نباشد به طور روزانه نیز می‌توان از ماسک ورقه‌ای استفاده نمود، درغیر این صورت پوست شما تحریک خواهد شد.

ما با توجه به اینکه به ترکیبات دقیق ماسک های ورقه ای شناخت نداریم، جهت رعایت جوانب احتیاط و جلوگیری از حساس شدن پوست، بهتر است در هفته نهایت 2 تا 3 مرتبه از ماسک ورقه‌ای استفاده شود، نه بیشتر. خرید ماسک ورقه ای مطابق با نوع پوست، زمان استفاده و دفعات استفاده از آن در طی هفته فاکتورهای بسیار مهمی هستند، که باید به آن‌ها توجه لازم داشت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در صورت نگهداری از ماسک ورقه‌ای به نحوه صحیح، می‌توانید ماسک‌های خود را ذخیره و در طی هفته به طور منظم 2 الی 3 مرتبه از آن‌ها استفاده نمایید. این نوع روتین پوستی، بسیار قدرتمند بوده که بسیار سریع در عرض چند ماه نتیجه‌ای بسیار مطلوب و پوستی درخشنده به شما هدیه می‌بخشد، البته با رعایت نکاتی که در ادامه به شما خواهیم گفت.

 

ماسک ورقه ای چیست؟

ماسک ورقه ای چیست؟

 

قیمت و خرید انواع ماسک صورت از بهترین برندها

 

ماسک‌های ورقه‌ای، دارای جنسی شبیه به جنس پنبه بوده که تمامی سطوح داخلی آن‌ها، به مواد سرم مانندی آغشته می‌گردد. این ماسک‌ها ورقه‌های گرد یا بیضی و شبیه به فرم صورت هستند که ناحیه چشم، بینی و لب آن‌ها جهت راحتی باز است. ورقه‌ای که به سرم معذی آغشته است روی صورت گذاشته شده تا به جذب بهتر مواد نیز کمک نماید.

بدین شکل هنگامی که ماسک را روی پوست خود (حالا هر ناحیه‌ای از آن که باشد)، قرار می‌دهید؛ این مواد آغشته به لایه درونی ماسک، به پوست شما نفوذ می‌کنند. مزیت اصلی انواع ماسک ورقه ای، این است که بعد از استفاده آن‌ها، احتیاجی به تمیزکاری معمول که برای ماسک‌های روغنی نیاز است، نخواهد بود.

ماسک‌های ورقه ای انواع مختلفی از جمله ماسک ورقه ای چای سبز، ماسک ورقه ای طلا و غیره را شامل می‌شوند. یکی از بهترین برندهای این محصول ماسک ورقه ای بیوآکوا است که در عرصه لوازم آرایشی بهداشتی طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

 

چند بار در هفته از ماسک ورقه ای صورت استفاده کنیم؟

چند بار در هفته از ماسک ورقه ای صورت استفاده کنیم؟

 

قیمت و خرید انواع ماسک صورت فلورانس نیچر – Fleurance Nature Face Mask

 

استفاده از ماسک ورقه‌ای در صاف‌تر و شفاف شدن پوست بسیار موثر است اما به شرطی که به طرز صحیح استفاده شود، استفاده بیش از حد و غیر معمول از ماسک ورقه‌ای موجب تحریک پوست شما خواهد شد، بنابراین محدودیت‌هایی در دفعات استفاده از ماسک در طی هفته برای خود تعیین نمایید.

در حقیقت ماسک‌های ورقه ای گیاهی را می‌توان با فواصل زمانی کوتاه استفاده نمود اما در مقابل ماسک‌هایی که دارای ترکیبات شیمیایی هستند، دچار محدودیت استفاده هستند، به عنوان مثال در بعضی از ماسک‌های فرموله شده ترکیباتی مثل گلیکولیک و اسیدهای لایه بردار ضعیف وجود داشته که استفاده روزانه از آن‌ها قادر است تا حساسیت‌های پوست را به همراه داشته باشد.

 

مطالب کاربردی:  انواع ماسک بدن خانگی با اثرگذاری فوری

 

ولی این مسئله در خصوص ماسک‌هایی بر پایه ترکیبات گیاهی به طور کامل برعکس است؛ پس در پاسخ به این سوال که چند وقت یکبار ماسک ورقه‌ای بزنیم؟ باید بگوییم همه چیز بستگی به ترکیبات تشکیل‌دهنده ماسک دارد، برای مثال ماسک‌های آبرسان محدودیت نداشته، درصورتی که ماسک‌های لایه بردار باید نهایتا 2 مرتبه در هفته استفاده شوند.کسانی که دارای پوستی حساس و مستعد جوش و آکنه هستند باید به این مسئله دقت بیشتری داشته باشند و به هیچ عنوان به طور روزانه از ماسک استفاده نکنند.

  • به اشخاصی با پوست مستعد آکنه توصیه می‌شود که نهایتا هر 4 روز یکبار (هفته‌ای ۲ مرتبه) از ماسک ورقه ای صورت استفاده نمایند.
  • اشخاص دارای پوست خشک در هفته می‌توانند تا 3 مرتبه از ماسک‌های آبرسان جهت حفظ رطوبت و آبرسانی پوست استفاده نمایند.
  • از ماسک ورقه ای ویتامین سی نهایتا یک الی دو مرتبه در هفته استفاده نمایید.
  • ماسک‌هایی با ترکیبات شیمایی از جمله لایه بردارها فقط یک مرتبه در هفته استفاده شوند.

 

طرز استفاده از ماسک صورت ورقه ای

طرز استفاده از ماسک صورت ورقه ای

صورت خود را به طور کامل تمیز نموده و از تونرهای مخصوص پوست خود استفاده نمایید تا تمامی آلودگی‌های پوست پاک شود. پس از آن ماسک ورقه‌ای را روی پوست تمیز قرار بدهید و صبر کنید تا مواد درون ماسک جذب پوست شما گردند و پس از مدتی (حدودا بیست دقیقه) آن را از صورت خود جدا نمایید. یکی از فواید این ماسک‌ها این است که احتیاجی به شستن صورت خود پس از استفاده از ماسک ندارید.

 

مطالب کاربردی:  بعد از استفاده از ماسک صورت چه کارهایی باید انجام دهیم؟

 

آیا استفاده روزانه از ماسک ورقه ای ضرر دارد؟

آیا استفاده روزانه از ماسک ورقه ای ضرر دارد؟

با توجه به تمام تفاسیر پیشین به طور قطع نمی‌توان به این سوال پاسخ داد اما بهتر است که به صورت روزانه از ماسک ورقه‌ای استفاده نشود. بهتر است با در نظر گرفتن نوع پوست، سن، هدف استفاده از ماسک، نیاز پوستی و ترکیبات تشکیل دهنده ماسک فواصل زمانی منظمی را برای خود مشخص نمایید.

این فواصل می‌توانند هر 2 روز یک بار یا هر 3 روز یکبار باشند؛ یعنی 2 یا 3 مرتبه در هفته روی صورت خود ماسک بگذارید، استفاده بیش از اندازه ممکن است منجر به دهیدراته شدن و بروز اگزما شود.

استفاده از ماسک ورقه‌ای جهت آبرسانی، درخشان شدن پوست، روشن شدن صورت، رفع پف اطراف چشم‌ها، تقویت گردش خون، حفظ رطوبت، درمان خشکی و کم آبی و… بسیار مناسب است. هر یک از ماسک‌های ورقه‌ای برای هدفی به‌خصوص فرموله شده‌اند.

 

مطالب پربازدید:  فواید ماسک زغالی برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن

 

بعضی از این ماسک‌ها دارای ترکیبات گیاهی هستند که استفاده منظم از آن‌ها بلامانع است. دفعات استفاده از هر نوع ماسکی را بر اساس نیاز پوستی و ترکیبات آن تخمین زده و به عنوان آخرین پیشنهاد، سعی کنید به طور کلی بیش از 2 الی 3 مرتبه در هفته از ماسک ورقه‌ای استفاده نکنید.

نکات مهمی که باید در مورد ماسک ورقه‌ای بدانید

دلیلی وجود دارد که استفاده از ماسک ورقه ای در تامین ویتامین‌های ضروری و هیدراته نمودن پوست شما بسیار موثر عمل می‌کند. کاغذ ماسک در حقیقت پوست شما را می‌بندد تا رطوبت و مواد مغذی نتوانند از پوست خارج شوند و به تمام مولکول‌های مفید اجازه می‌دهد تا در اعماق پوست شما فرو بروند.

در حالی که ماسک‌های ورقه‌ای در چند سال گذشته در دنیای غرب بسیار محبوب شده‌اند، اما به هیچ وجه درمانی جدید برای پوست نیستند. این نوع ماسک‌ها در واقع صدها سال سن دارند! استفاده از ماسک ورقه‌ای ریشه در ژاپن باستان دارد. تصور می‌شود که در ژاپن، تکه‌های ابریشم باقی‌ مانده را در گلاب فرو کرده و بر روی صورت خود قرار می‌داند. پس استفاده از ماسک ورقه ای برای قرن‌ها بخشی از روتین مراقبت از پوست ژاپنی‌ها بوده است!

امروزه ماسک‌های ورقه‌ای پیچیده‌تر شده‌اند و علم واقعی پشت فرمولاسیون تشکیل دهنده آن است. آن‌ها همچنین بیشتر با یک روتین مراقبت از پوست کره‌ای مرتبط هستند، چرا که بسیاری از محبوب‌ترین برندهای ماسک‌های ورقه‌ای توسط شرکت‌های زیبایی کره ساخته می‌شوند. البته مهم نیست که ماسک ورقه‌ ای شما از کجا آمده است، می‌توانید اطمینان یابید که یک درمان عالی برای پوست شما محسوب می‌شود.

 

 

منبع : siobeauty

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

4 دیدگاه در “نحوه استفاده از ماسک ورقه ای و نکات مهم آن که نمی‌دانید

  1. Zahra گفت:

    ممنون بابت متن عالی که گذاشتید

  2. حسین گفت:

    با سلام، این ماسک ها یک بار مصرف هستند،یا میشه بیشتراز یک بار استفاده کرد؟

  3. ترنم گفت:

    سلام.من قبلا فکر میکردم که بعدازاستفاده باید صورتو بشوییم بااسن حال تاثیرش خوب بود ولی الانکه فهمیدم نباید شست و جذب پوست باید بشه حس میکنم بدتر میشه تا بهتر .کسی میدونه مشکل از چیه

  4. ماری گفت:

    درود 🤗
    ماسک ورقه ای یکبار مصرف است.
    وقتی ماسک میذارید، میتونید باقی مواد اضافی درون پاکت رو، به دست یا گردن یا هر جای بدنتون بزنید.
    اکثر ماسکها نیازی به شستشو نداره.
    حتما از ماسک مناسب پوست خودتون استفاده کنید و از جایی تهیه کنید که اطلاعات کافی برای راهنمایی شما داشته باشن.
    چندین ساله استفاده میکنم و پوستم عالیه و کاملا راضی هستم.👇🏻
    1.شستن پوست با تونر مناسب
    2.بخور دو دقیقه ای آب برای پوست خشک و بخور آب + (گلاب یا عرق کاسنی یا عرق بابونه بابونه برای پوستهای چرب.)
    3.با همون رطوبت که رو پوستتون هست یه ماساژ کوچولو بدین
    4. و ماسک ورقه ای رو بذارید
    موفق باشید🫰🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *