استفاده از تونیک صورت

تعداد بسیار زیادی از افراد، همچون خود من، حداقل یک بار به این نتیجه رسیده‌ایم که دیگر هزینه‌ای برای محصولات مراقبت پوستی نخواهیم پرداخت. چرا؟ چراکه نتیجه مدنظر را نگرفته‌ایم. ولی همیشه ایراد از نوع محصول و انتخاب ما نمی‌باشد، بلکه روش استفاده‌ آن محصول در روتین پوستی ما است. استفاده از تونیک صورت یکی از این محصولات است. در این مقاله به دنبال پنج روش استفاده از تونیک صورت می‌رویم تا با این محصول دوست داشتنی آشتی نماییم.

تونیک (تونر) چیست؟

پنج روش استفاده از تونیک صورت

در مسیر لذت‌بخش رسیدگی به پوست، گاهی با اصطلاحات و گروهی از لوازم آرایشی و بهداشتی مواجه می‌شویم که ما را سردرگم می‌کنند. تونر و تونیک یکی از این موارد می‌باشند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

چنانچه شما نیز دقیق نمی‌دانید که تونیک چیست نگران نباشید، چرا که با وجود رشد روزافزون دنیای محصولات پوستی، امکان سردرگم شدن تمامی افراد وجود دارد. نسل‌های قبلی تونیک را به خاطر دارید؟ همان‌هایی که دارای مقادیر زیادی الکل بودند و اغلب برای مصارف درمانی استفاده می‌شدند. تونیک‌ها راه فراوانی را آمده‌اند و تنها برای مصارف درمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

امروزه‌ کارایی‌ گسترده‌تری دارد، برای مثال می‌تواند:

  • به رطوبت رسانی پوست شما کمک نماید و دارای هیالورونیک اسید باشد.
  • تنش و خارش پوست را با ترکیباتی مثل آلوئه ورا و رز تسکین دهد.
  • با وجود AHA هایی مانند گلیکولیک اسید یا BHA هایی مانند سالیسیلیک اسید، به لایه برداری نیز کمک میکنند.

تونیک یک محصول مایع و شفافی بوده که بافتی رقیق و آبکی دارد. درحقیقت ممکن است تصور کنید با آب هیچ فرقی ندارد، اما اینطور نیست. البته تونیک‌هایی وجود داشته که با توجه به نوع مصرف آن‌ها ممکن است مقداری غیظ‌‌تر به نظر بیایند اما به طور کلی یک تونر محصولی سبک و مایع می‌باشد.

جالب است بدانید که تونیک (تونر) برگرفته از محصول مراقبت پوستی به اسم Essence (عصاره) می‌باشد. خواستگاه این محصول شرق و کشورهایی مانند کره و چین بوده که خود تنوع زیادی دارد. نام آشناترین و شبیه‌ترین محصول به آن، همین گلاب مشهور خودمان است.

تونر را در برخی موارد تونیک هم می‌شناسند ولی تونیک ممکن است از لحاظ برخی ترکیبات متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است دارای مقادیر بیشتری از مرطوب‌کننده و ویتامین E باشد. ولی چه تونر صدایش کنید و چه تونیک، مهم این است که به ماهیت، کاربرد و زمان مناسب استفاده از تونیک صورت شناخت داشته باشید تا به بهترین شیوه، آن را در روتین پوستی خود قرار بدهید.

فواید استفاده از تونیک صورت

فواید استفاده از تونیک صورت

مزایای استفاده از تونیک صورت با توجه به نوع پوست و تونیکی که استفاده می‌کنید، چنین نتایجی را به همراه دارد:

  • پوست شما را از هرگونه آلودگی و چربی باقی مانده پاک می‌نماید (با اینکه وظیفه اصلی آن نیست)
  • منافذ شما تمیز و آماده‌ جذب کرم مرطوب کننده، سرم، ماسک و باقی روتین است.
  • احساس خواهید کرد که پوست شما نفسی خنک می‌کشد.
  • رنگ و روی شما را بهتر و درخشان‌تر می‌کند.
  • بلافاصله پس از استفاده، صورت شما تو پُرتر به‌نظر خواهد آمد.
  • بعد از استفاده از تونیک باید صورت را شست، چراکهPH پوست را متعادل می‌کند.
  • بعضی از تونیک‌ها خاصیت متعادل کردن چربی و لایه برداری پوست را هم دارند.

روش استفاده از تونیک صورت

روش استفاده از تونیک صورت

برای اینکه طریقه استفاده از تونیک صورت را بگوییم تصمیم گرفیتم که آن را در قالب یک روتین ساده برای شما شرح دهیم.

خب تصور کنید که الان پایان یک روز پر مشغله است و سکوت همه جارا فراگرفته است. چه چیزی بهتر از یک روتین پوستی پیش از خواب، خستگی روز را از شما دور می‌کند؟

کاملا درست است، خلاصی پوست صورت از هرگونه آلودگی، جرم و آرایش. جهت انجام این کار شما می‌توانید از کلینزرهای (پاک کننده) گوناگونی استفاده نمایید. به‌عنوان مثال اگر پوستی چرب دارید بهتر است به سمت کلینزرهای فومی بروید و چنانچه پوستی حساس یا خشک دارید بهتراست کلینزرهایی را استفاده نمایید که رطوبت رسان می‌باشند.

درصورتی هم که اوایل مسیر هستید و دقیقا نمی‌دانید چه چیزی روی پوست شما جواب می‌دهد، درنتیجه بازهم بهتر است با یک کلینزر متعادل شروع نمایید. چیزی که اهمیت دارد این است که بیش از اندازه پوست خود را خشک نکنید.

اکنون که لایه‌های عرق، آلودگی و میکاپ کنار رفتند، به سراغ مرحله‌ دوم می‌رویم.

قیمت انواع تونر صورت اورجینال و با کیفیت

 

روش استفاده از تونیک صورت

مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این بوده که تونیک گزینه‌ای اساسی در روتین پوستی شما نیست و می‌توانید آن را حذف نمایید!

تونیک ارتقا دهنده‌ روتین شما است. بلافاصله پس از کلینزر(پاک کننده)، وقتی که پوست هنوز مقداری نمدار است، به کار می‌رود. یک اسفنج خشک را تصور کرده که اگر مایع ظرفشویی روی آن بریزید به خوبی جذبش نمی‌کند. پوست شما نیز این چنین است، بدون تونیک محصولات دیگر روتین را به خوبی جذب نخواهد کرد ودرنتیجه اثرگذاری آن‌ها کاهش می‌یابد.

روش استفاده از تونیک صورت

تونیک نه تنها منافذ شما را از آخرین ذرات مزاحم پاک سازی می‌نماید بلکه آن‌ها را برای گام بعدی روتین و نفوذ عمیق‌تر سایر محصولات، آماده می‌کند. رنگ پوست صورت شما را یکدست کرده و با کمک به جذب و حفظ رطوبت به شادابی و طراوت پوست شما کمک می‌نمایند. انگار که لایه‌ای آب زیر پوست شما است و در نتیجه بشاش‌تر به نظر خواهید آمد. به همین خاطر است که بسیاری از اشخاص این مرحله‌ مهم از روتین را کنار نمی‌گذارند.

پنج روش استفاده از تونیک صورت

پد و تونیک

یکی از شناخته شده‌ترین روش‌ها در استفاده از تونیک پاک کننده این بوده که پد کتان یا هر پد صورت مناسب را با مقداری تونیک خیس نموده و استفاده نمایید. از ناحیه چانه شروع کرده و پد آغشته به تونیک را باملایمت روی پوست خود بکشید تا به بخش بالای صورت و پیشانی برسید. حرکات دست شما در هر بخش صورت باید به طرف خارج و بیرون باشد. چنانچه در نقاطی، مانند ناحیه‌ T، احساس می‌کنید نیاز به استفاده‌ بیشتری دارید، مجدد این کار را انجام بدهید. هیچوقت پوست گردن را فراموش نکنید و با پدی دیگر گردن خود را آغشته به تونیک نمایید.

نکات مهم این روش

پنج روش استفاده از تونیک صورت

  • زمانی که این روش استفاده از تونیک صورت را انتخاب می‌کنید، به‌طور خیلی ملایم ذرات اضافی آلودگی و چربی را از پوست برمی‌دارید. چیزی شبیه به لایه برداری بسیار ملایم.
  • در این روش مقداری از تونیک شما جذب پد شده و خب این تا حدی هدر رفتن محصول شماست.
  • این شیوه برای کسانی که پوست چرب دارند پیشنهاد خوبی است.

دست و تونیک

پنج روش استفاده از تونیک صورت

از اسم این متد مشخص بوده که باید از دستان خود استفاده نمایید. مقداری از تونیک را در دستان خود ریخته و آن‌ها را به یکدیگر بمالید تا دستانتان مقداری گرم شوند. این حرارت به جذب سریع‌تر تونیک به پوست صورت کمک می‌نماید. اکنون کف دستان خود را باملایمت به پوست صورت خود فشار دهید. آن‌ها را روی صورت نمالید بلکه با ضربات ملایم به درون پوست فشار دهید. خواهید دید که بلافاصله پس از این روش پوست شما یک درخشش خاصی پیدا خواهد کرد.

نکات مهم این روش

  • دستان شما باید تمیز و بدون آلودگی باشند.
  • در این روش تونیک بهتر به درون منافذ رسوخ می‌کند و در کنار تمیزتر کردن آن‌ها، رطوبت را به عمق بیشتری شلیک می‌نماید.
  • بخشی از این تونیک ممکن است جذب پوست دست شما شود.

ماسک تونیک

پنج روش استفاده از تونیک صورت

یک عدد پد کتان را برداشته و آن را از هم باز کرده تا به دولایه تبدیل گردد. آن را کاملا با تونیک خیس نمایید و روی صورت قرار بدهید. ولی دقت کنید که این ماسک را روی نواحی از پوست صورت بگذارید که احساس می‌کنید خارش دارد یا مقداری برانگیخته شده.

با توجه به اینکه تونیک یک مرطوب کننده‌ خوب است، بهتر است به نواحی که دچار خشکی هستند هم آن را بزنید. درحقیقت در این روش شما به آرامی اجازه می‌دهید که تونیک کار خودش را انجام بدهد. پنج الی ده دقیقه زمان مناسبی است، سپس ماسک را از روی پوست برداشته و از نتیجه لذت ببرید. از ماسک‌های ورقه‌ای یک بار مصرف هم می‌توانید استفاده کنید.

مطالب کاربردی:  فرق میسلار واتر با تونر چیست؟ آشنایی با کاربردهای ‌آن‌ها

 

نکات مهم این روش

  • چنانچه پوست حساسی دارید این روش انتخاب مناسبی برای شما است، چراکه خبری از کشیدن پد روی پوست یا ضربه‌های آرام روی صورت نیست.
  • این روش برای روتین شب که زمان بیشتری دارید، مناسب‌تر می‌باشد.

اسپری تونیک

پنج روش استفاده از تونیک صورت

یکی از راحت‌ترین روش‌ها است. چنانچه بطری تونیک شما اسپری دارد که چه بهتر ولی اگر اینطور نیست مقداری از آن را درون بطری با درب اسپری بریزید و از فاصله‌ مناسب تونیک را به آسانی روی پوست اسپری نمایید.

نکات مهم این روش

  • این روشی آسان می‌باشد ولی نتیجه‌ بهتر را زمانی می‌‎گیرید که با دست‌های تمیز خود تونیک اسپری شده را باملایمت به داخل منافذ فشار دهید.
  • اگر دوست دارید بدون آرایش باشید اما پوست شما یک دست و با طراوت باشد، می‌توانید تونیک را طی روز به صورت اسپری نمایید. البته باید از تونیک آبرسان استفاده کنید.

هفت لایه

پنج روش استفاده از تونیک صورت

این یک متد کره‌ای است، بدین صورت که شما یک لایه تونیک را به پوست زده، با ضربات ملایم به درون پوست هدایت کرده و سپس لایه‌ بعدی را اضافه می‌کنید. این کار را تا هفت مرتبه انجام می‌دهید و نتیجه یک پوست با طراوت با ظاهری جوان خواهد بود.

چنانچه طرفدار پوست درخشان و نرم یا به اصطلاح دویی (dewy) باشید، این متد برای شما می‌باشد. هدف متد هفت لایه رساندن پوست صورت به بالاترین حد از رطوبت می‌باشد. این نوع از آبرسانی صورت به دلیل ماهیت سبک و مایع تونیک‌ها، از چرب به نظر آمدن پوست شما جلوگیری خواهد کرد. قطعا تونیک‌ انتخابی شما برای این روش باید فاقد الکل باشد تا نتیجه‌ بهتری را به دست آورید.

نکات مهم این روش

  • اگر هفت لایه برای شما سنگین است و نتیجه‌ خوبی ندارد، از پنج یا سه لایه استفاده نمایید.
  • اگر مشکل با کم کردن تعداد لایه‌ها رفع نشد، می‌توانید از تونیک آبرسانی استفاده نمایید که رقیق‌تر است.
  • تونیک شما باید فاقد پارابن یا رنگ مصنوعی باشد.
  • الان با خیال راحت به سراغ مرحله‌ سوم روتین خود و استفاده از ماسک یا کرم دل‌خواه خود بروید.

مطالب پربازدید:  با عوامل ایجاد جوش صورت در نواحی مختلف پوست صورت آشنا شوید!

 

آشنایی کامل با نحوه استفاده از تونیک صورت

تونیک‌ها یکی از کلیدی‌ترین مراحل روتین پوستی شما می‌باشند. با مطالعه‌ این مطلب روش استفاده از تونیک صورت را به خوبی می‌دانید و می‌توانید با آگاهی بیشتری از این محصول دوست داشتنی استفاده نمایید. البته بهتر است بدانید که قیمت تونیک صورت باتوجه به کشور سازنده، ترکیبات اثرگذار و حجم محصول متغیر است.

 

منبع : womenshealthmag

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *