پرایمر مژه چیست

با حضور روزمره بانوان در موقعیت‌های اجتماعی، نیاز به آرایش با دوام بیشتر احساس می‌شود. بدین منظور، تولیدکنندگان لوازم آرایشی در تلاش هستند تا محصولاتی تولید کنند، که ظاهری طبیعی‌تر و همچنین آرایشی ماندگارتر برای فرد به ارمغان بیاورند. از جمله نقاطی از صورت که توجه بسیاری به خود جلب می‌کند چشمان فرد است و مژه‌ها نقش بسیاری در شاداب و جذاب به نظر رسیدن چشمان دارند.یکی از محصولاتی که باعث دوام آرایش چشم و همچنین زیبا دیده شدن آن می‌شود، پرایمر مژه است.

مژه‌های کوتاه و صاف باعث کوچک دیده شدن چشم می‌شوند. به همین دلیل افراد در تلاش هستند که با فرکردن و همچنین بلند نشان دادن آن‌ها، چشمانی درشت‌تر داشته باشند. برای این کار به کاشت یا اکستنشن مژه با هزینه‌های گزاف رو می‌آورند. اما بهتر است بدانید که می‌توان با هزینه کمتری، مژه‌هایی فوق‌العاده داشت و راه آن نیز استفاده از انواع پرایمر مژه است که در متن زیر بطور کامل به معرفی آن می‌پردازیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پرایمر مژه چیست؟

آشنایی با پرایمر مژه

اگر به مراحل یک آرایش بی‌نقص توجه کرده باشید، قطعا با اسم پرایمر روبرو شده‌اید. این محصول در واقع در مرحله زیرسازی و برای آماده‌سازی اعضای صورت برای آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. مرحله زیرسازی به این دلیل اهمیت دارد که سبب جذب مناسب لوازم آرایشی شده و همچنین دوام آن‌ها را افزایش می‌دهد.

پرایمرها انواع مختلفی دارند و برای پوست، لب، ابرو و مژه تولید می‌شوند. بافت پرایمرها معمولا کم چرب و بصورت مخملی است که از ایجاد چربی جلوگیری کرده و تا حد بسیار زیادی باعث پوشش چروک‌ها می‌شود. البته این محصولات این کار را با کمتر دیده شدن چروک‌ها انجام می‌دهند.

پرایمر پوست، آن را صاف و یکدست می‌کند تا آرایش بهتر روی پوست بنشیند. اما شاید برای شما این سوال پیش آید که پرایمر مژه برای چیست؟ این محصول مانند پرایمر پوست، به عنوان یک زیرساز عمل می‌کند و کمک می‌کند، ریمل به آسانی روی مژه سر خورده و به راحتی روی آن بنشیند. هنگام استفاده از پرایمر مژه، دیگر نیازی به استفاده ریمل‌های پرپشت کننده یا حجم دهنده نیست.

انواع پرایمر مژه

پرایمر مژه رنگی

مانند هر محصول آرایشی دیگری، پرایمرهای مژه نیز چندین نوع دارند. معمولا بافت آن‌ها بصورت مایع بوده که دارای رنگ‌های مختلفی از جمله بی‌رنگ، سفید و کرم هستند. انواع رنگی این محصول سبب به وجود آوردن یک لایه ضخیم روی مژه‌های شما شده که همین امر ظاهری صخیم‌تر به مژه‌هایتان خواهد داد و پس از استفاده از ریمل، مژه‌هایی ضخیم و پرپشت خواهید داشت.

نوع بی‌رنگ پرایمر، قابلیت حجم‌دهندگی کمتری دارد اما نسبت به بقیه انواع آن، دوام ریمل مژه را بیشتر می‌کند. در ترکیبات برخی از پرایمرهای مژه، ویتامین‌هایی مانند ویتامین E وجود دارد که سبب تقویت مژه می‌شوند. برای نرم کردن یا آبرسانی مژه‌ها می‌توان ازاین محصولات استفاده کرد.

با توجه به مطالب فوق، هنگام استفاده از پرایمر به موقعیتی که پیش رو دارید توجه کنید. اگر برای یک مهمانی چند ساعته دعوت شده‌اید، بهتر است از پرایمرهای رنگی استفاده کنید اما برای آرایش روزمره، پرایمر بی‌رنگ انتخاب بهتری است.

قیمت محصولات آرایش چشم باکیفیت و اورجینال

 

فواید پرایمر مژه

فواید استفاده از پرایمر مژه

همانطور که بیان کردیم، پرایمرهای مژه برای دوام بیشتر آرایش شماست. اما فواید دیگری نیز دارد که در موارد زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. ایجاد ظاهری زیبا برای چشم‌ها
  2. ماندگاری و دوام بیشتر ریمل روی مژه‌ها
  3. پرپشت نشان دادن مژه‌ها
  4. لیز خوردن راحت ریمل روی مژه
  5. تقویت مژه‌ها
  6. نرم کننده و مرطوب کننده مژه‌ها
  7. بازسازی و رشد مژه
  8. بی ضرر و بدون حساسیت و دارای خاصیت ضد قارچ
  9. راحت‌ پاک شدن ریمل از روی مژه‌ها

مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که به دلیل خاصیت حجم دهندگی این محصول، دیگر نیازی به هزینه‌های گزاف برای تهیه انواع ریمل حجم دهنده نیست. به همین دلیل این محصول از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و در کاهش هزینه‌های شما موثر است.

مطالب کاربردی:  بهترین پاک کننده آرایش چشم استاندارد در بازار چیست

مضرات استفاده از پرایمر

گفتنی است که استفاده از پرایمر ضرری ندارد و تنها ضعفی که به آن وارد شده این است که باید زمان زیادی بگذارید تا پرایمر بزنید و به این معناست که یک مرحله به آرایش چشم شما اضافه خواهد شد. به همین خاطر نیز بهتر است در مهمانی‌های رسمی از آن استفاده نموده و در آرایش روزانه آن را بکار نگیرید.

روش استفاده از پرایمر مژه

آموزش استفاده از پرایمر مژه

مرحله اول برای آرایش چشم، پاک کردن مژه‌ها از هر گونه آلودگی و یا اثر ریمل‌های قدیمی است. مرحله پاکسازی در آرایش مرحله بسیار مهمی است. زیرا در صورت استفاده از محصولات آرایشی روی پوست یا چشم آلوده نه تنها ظاهری ناصاف و کثیف ایجاد می‌کند، بلکه دوام آرایش به شدت کاهش می‌یابد.

برای پاکسازی و تمیز کردن مژه، مقداری محلول آرایش پاک‌کن را روی پنبه یا گوش پاک کن بریزید و با آن، مژه‌های خود را تمیز کنید. سپس با استفاده از فرمژه، مژه‌هایتان را حالت دهید. بعد از فر کردن و حالت دادن مژه‌ها، از پرایمرهای مژه استفاده کنید. سپس یک لایه ریمل روی آن بکشید و بگذارید خشک شود. البته باید آرایش مژه آخرین مرحله از آرایش چشم شما باشد.

شاید بخواهید از پرایمر مژه برای اکستنشن نیز استفاده کنید. اما بهتر است بدانید که در صورت استفاده از پرایمرهای مژه، دیگر نیازی به کاشت مژه یا اکستنشن نیست. همچنین مژه مصنوعی نیز دیگر کاربرد ندارد. در صورت استفاده از این محصول، مژه‌هایی زیبا و پرپشت و براق خواهید داشت. این محصول فاقد حساسیت است. در صورتی که گاهی چسبی که در کاشت یا مژه مصنوعی بکار می‌رود، باعث ایجاد آلرژی در چشم یا مژه می‌شود.

مطالب پربازدید:  10 مدل آرایش چشم خیره کننده؛ ترند داغ 2023

 

نحوه پاک کردن پرایمر مژه

جهت پاک کردن پرایمر مژه و ریمل، استفاده از محصول پاک‌ کننده آرایش چشم توصیه می‌شود. به این منظور، چشم‌هایتان را ببندید و آرایش را با پدهای آرایشی یا دستمال نرم و تمیز آغشته به مواد پاک‌ کننده پاک کنید. در صورت استفاده از ریمل‌های ضد آب هم می‌توانید از مسیلارواترها جهت پاک کردن آرایش چشمان خود کمک بگیرید.

بعد از پاکسازی آرایش چشم این امکان را دارید تا جهت تمیز شدن بیشتر صورت، از یک شوینده ملایم متناسب با نوع پوستتان بهره ببرید و سلول‌های مرده و بقایای آلودگی را از چشم‌های خود پاک کنید.

نکات پایانی

بعنوان مطلب آخر، این مورد را بیان می‌کنیم که استفاده از پرایمرهای مژه عوارض ندارد. اما با این وجود حتما محصولی با کیفیت بالا که بدون سرب و پارابن بوده و همچنین از فروشگاه لوازم آرایشی معتبر خریداری کنید، تا احتمال آسیب دیدن مژه‌هایتان به حداقل برسد.

تنها مشکلی که در مورد استفاده از این محصول وجود دارد، اضافه شدن یک مرحله به آرایش شماست که هنگام عجله داشتن، بهتر است این مرحله را حذف کنید. اگر از پرایمر مژه بصورت روزمره استفاده می‌کنید، بهتر است، انواع تقویتی و همچنین آبرسان و مرطوب کننده آن را انتخاب کنید. این امر سبب می‌شود علاوه بر زیبایی دوچندان، از خواص تقویت کننده آن نیز بهره‌مند شوید.

 

 

منبع : kajabeauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *