تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

ممکن است برای شما سوال شود که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ شاید در وهله اول این دو محصول مشابه و یکسان به نظر برسند؛ ولی عملکرد آبرسان و مرطوب کننده بر پوست شما یکسان نمی‌باشد. در این مقاله با ویژگی‌ها و تفاوت‌های این دو محصول بیشتر آشنا خواهید شد.

شاید تصور کنید استفاده از آبرسان تنها مخصوص کسانی است که پوست خشکی دارند. ولی آبرسانی به پوست همچون آبرسانی به تمامی اعضای بدن اهمیت ویژه‌ای برای انواع پوست دارد. همان‌طور که بدن جهت حفظ تناسب و انجام دادن هرچه بهتر فعالیت‌های خود به آب احتیاج دارد، پوست شما نیز از هر نوعی (خشک، چرب، حساس، مختلط یا معمولی) که باشد، به آبرسانی احتیاج دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تابه حال از خودتان پرسیده‌اید که آبرسانی چیست یا به چه معناست؟ آیا آبرسانی همان مرطوب کردن است؟ محصولاتی از جمله روغن‌ها، کرم‌ها و ژل‌های موجود در بازار با تنوع گسترده خود، ادعا دارند که سبب آبرسانی قوی پوست شده و شما را ترغیب به خرید می‌نمایند. با این وجود، از بین این محصولات مختلف چگونه می‌توانید محصولی را انتخاب نمایید که مقدار رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین نماید؟

 

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان الارو از مدیسه

 

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

سلامت پوست یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که چه مردان و چه خانم‌ها باید به آن توجه کنند. با داشتن پوست سالم و با نشاط می‌توان ظاهری شاداب و زیبا‌تری را برای خود به ارمغان آورد. کرم آبرسان و مرطوب کننده، بهترین گزینه برای سلامت پوست هستند. تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را می‌توان در نحوه استفاده و همچنین مواد تشکیل دهنده آن‌ها مشاهده نمود اما به طور کلی می‌توان گفت که هر دوی آن‌ها تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست دارند.

اگر می‌خواهید بدانید که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست، ابتدا باید بدانید که این دو محصول چه هستند. مرطوب کننده از نظر علمی، اصطلاح کلی بوده که برای انواع ترکیبات مرطوب‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله:

  • امولینت‌emollients: چربی و روغن‌ها
  • اسکوآلنsqualene: روغن
  • هومکتانت یا ترکیبات جاذب‌ رطوبت humectants
  • ترکیبات پوشاننده occlusive

 

مطالب پربازدید:  معرفی و بررسی بهترین آبرسان و مرطوب کننده خارجی

 

 

ولی در دنیای تجارت و بازار جهانی، تمامی اصطلاحات دستخوش تغییر شده‌اند. در حقیقت، آبرسان و مرطوب‌کننده از جمله واژه‌های تجاری بوده که برندهای گوناگون از آن‌ها تعریف‌های مختلف و دلخواهی ارائه می‌دهند. باتوجه به اینکه هیچ استاندارد مشخص و به‌خصوصی برای تعریف یک آبرسان و یک مرطوب کننده وجود ندارد در اغلب موارد، هر برندی طبق میزان رطوبت‌رسانی محصول خود به پوست اشخاص، این دو اصطلاح را تفکیک می‌نماید.

 

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان اوردینری از مدیسه

 

آیا آب به تنهایی جهت تامین رطوبت مورد نیاز پوست کافی است؟

آیا آب به تنهایی جهت تامین رطوبت مورد نیاز پوست کافی است؟

باید بدانید که آب به تنهایی نمی‌تواند رطوبت پوست را حفظ نماید. حتما شما هم متوجه شده‌اید هنگامی که از حمام خارج می‌شوید، آب باقی مانده روی بدن شما تبخیر شده و به همراه آن چربی طبیعی پوست شما نیز از بین می‌رود. در واقع، هرچه بیشتر پوست خود را بدون استفاده از مرطوب کننده و یا کرم آبرسان پوست بشویید، پوست شما بیشتر روبه خشکی می‌رود.

 

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان فوراور از مدیسه

 

مواد مرطوب کننده

مواد مرطوب کننده

مرطوب کننده‌ها موادی برپایه روغن بوده که مواد پوشاننده (occlusive) مثل وازلین و روغن‌های معدنی و همچنین امولینت‌‌هایی مثل اِسترها و روغن‌های گیاهی را در برمی‌گیرند. این مواد روی پوست لایه‌ای را تشکیل داده تا مانع از دست رفتن آب شوند. آن‌ها همچنین در افزایش لطافت پوست و کاهش خشکی آن نقش مهمی دارند.

 

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان بیوآکوا از مدیسه

مواد آبرسان

مواد آبرسان

آبرسان‌ها موادی تحت عنوان humectants (هومکتانت یا جاذب الرطوبه) همچون گلیسیرین و اسید هیالورونیک بوده که آب را از هوا یا لایه‌های پایین‌تر پوست شما جذب کرده و بر روی پوست حفظ می‌کنند. خواندن مواد تشکیل دهنده محصولات و تشخیص این مواد بسیار مهم است، چراکه هر ترکیب، مکانیسم عمل گوناگونی دارد. درنتیجه، محصولی که انتخاب می‌کنید قادر است پوست شما را سالم‌تر نماید یا اینکه سلامت پوست شما را تهدید کند.

 

مطالب پربازدید:  آشنایی با بهترین برند مرطوب کننده برای داشتن پوستی جوان

درست است که هدف نهایی هیدراته نمودن (آبرسانی) پوست می‌باشد، ولی انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده صورت و آبرسان به‌طورکامل به نوع پوست شما بستگی دارد. همچنین بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان، دقیقا پس از انجام پاکسازی می‌باشد. در این بازه، سلول‌های مرده و آلودگی‌ها با شوینده‌ها از بین رفته و سطح پوست جهت دریافت رطوبت و مواد مغذی آمادگی لازم را دارد.

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان نیوآ از مدیسه

 

کدام محصول برای پوست شما مناسب است؟

کدام محصول برای پوست شما مناسب است؟

اشخاص زیادی فرق کرم آبرسان با مرطوب کننده را نمی‌دانند و در انتخاب یک محصول مناسب برای پوست خود دچار مشکل می‌شوند. محصولات بسیار متنوعی در بازار وجود دارد؛ از بالم گرفته تا انواع کرم، روغن، ژل، پماد و آبرسان‌ها؛ اما واقعیت این است که هدف تمامی آن‌ها دراصل انجام یک کار است.

بیشتر لوسیون‌ها و محصولات مربوط به بهداشت پوست، هم دارای ترکیبات پوشاننده (occlusive) و هم نرم‌کننده (emollients) و جاذب رطوبت (humectants) می‌باشند.

 

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان نوتروژینا از مدیسه

 

درنتیجه به طور هم‌زمان هم پوست را مرطوب کرده و هم اینکه نقش آبرسان را دارند. دقت داشته باشید نوع و فرم یک محصول (ژل، روغن، بالم، کرم و غیره) اثر زیادی بر عملکرد آن محصول ندارد، بلکه این مواد تشکیل‌‎دهنده آن محصول بوده که نقش مهمی در کارکرد آن ایفا می‌نماید. فرم و شکل محصول تنها حس و تجربه شما را در استفاده از مواد تشکیل‌دهنده فرمولاسیون تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

مطالب کاربردی:  همه چیز درباره کرم آبرسان و نحوه استفاده صحیح از آن

 

مرطوب کننده مناسب پوست خشک

مرطوب کننده مناسب پوست خشک

بهتر است مرطوب کننده پوست خشک، چرب‌تر باشد تا رطوبت را بهتر در پوست حفظ کند. چنانچه پوست شما در تمام طول سال به صورت طبیعی خشک بوده و مدام پوسته‌پوسته می‌شود، به احتمال زیاد این مشکل پوست شما به شرایط آب و هوایی ربطی ندارد، بلکه در حفظ رطوبت آن دچار اختلال گردیده است.

در چنین مواقعی شما باید توسط رطوبت رسانی، لایه‌ای محافظ روی پوست خود ایجاد نمایید تا رطوبت را حفظ کنید. یک لایه مرطوب کننده ضخیم دارای مواد نرم کننده (امولینت) به شما کمک کرده تا آب از روی پوست تبخیر نشود. افزون بر این، محصولی با فرمولاسیونی کارآمد، مواد مغذی لازم را هم به پوست رسانده و هم موجب می‌شود تا پوست در طی فصلی مثل زمستان، رنگ و روی مطلوبی داشته باشد.

 

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان کامان از مدیسه

 

کدام مواد موثره در ترکیبات محصولات مرطوب‌کننده برای پوست خشک بهتر است؟

کدام مواد موثره در ترکیبات محصولات مرطوب‌کننده برای پوست خشک بهتر است؟

به نظر شما بهترین مرطوب‌کننده پوست خشک چیست؟ پاسخ ساده این است: یک محصول قدیمی و مناسب به اسم وازلین. برای یک پوست بسیار خشک، مواد occlusive فوق‌العاده عمل می‌کنند.

چنانچه پوست شما خشک و ترک‌ترک می‌باشد، کافی است سه دقیقه بعد از حمام که پوست خیس نیست اما همچنان مرطوب و نم‌دار می‌باشد، بدن خود را با وازلین غیرعطری مقداری چرب نمایید. این کار موجب می‌شود آبی که به پوست‌ رسیده، درون لایه‌های آن مانده و تبخیر نشود. درکل، تمامی محصولات مرطوب کننده را باید روی پوست نم‌دار استفاده کرد تا به خوبی اثر نمایند.

به‌طورکلی، اگر به هر علتی از وازلین استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از مواد زیر کمک بگیرید:

  • شی باتر (کره دانه‌های روغنی درخت شی یا روغن قلم که یک گیاه بومی آفریقایی است.)
  • روغن کانولا
  • روغن دانه‌های گیاهی مثل جوجوبا
  • روغن دانه‌های مغذی مانند روغن گردو، روغن بادام، روغن پنبه دانه، روغن فندق و روغن نارگیل

 

مقایسه و انتخاب و خرید کرم مرطوب کننده و آبرسان اوریفلیم از مدیسه

 

پوست خود را از درون بدن، آبرسانی نمایید

تنها راه آبرسانی به پوست، استفاده از مرطوب‌کننده‌ها نیست. درواقع اگر آب کافی درون بدن وجود نداشته باشد، مرطوب‌کننده و هومکتانت (جاذب‌الرطوبه) چه چیزی را داخل پوست حفظ می‌کنند؟! درنتیجه نیاز است که

  • در طی روز مقدار فراوانی آب بنوشید و برای اینکار برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری نمایید؛ برای مثال اگر وزن شما 68 کیلوگرم است، هدف شما باید مصرف دو لیتر آب در روز باشد.
  • از مواد غذایی استفاده نمایید که دارای آب فراوانی باشند، مثل هندوانه، توت فرنگی و خیار.

 

مرطوب کننده مناسب پوست چرب

مرطوب کننده مناسب پوست چرب

برای پوست چرب آبرسان بهتره یا مرطوب کننده؟ خیلی از اشخاصی که به آکنه مبتلا هستند و پوستی چرب دارند، تصور می‌کنند استفاده از مرطوب کننده، پوست آن‌ها را چرب‌تر نموده و موجب جوش‌های بیشتری می‌شود. باید بدانید این موضوع درست نیست! در حقیقت، استفاده از مرطوب کننده مناسب (غیر کومدون‌زا)، جوش زدن و براقی پوست را کم می‌کند.

 

مطالب پریازدید:  هیالورونیک اسید چیست و چه کاربردی در جوانسازی پوست دارد

 

چنانچه پوست شما چرب است، از آبرسان و مرطوب‌کننده‌هایی استفاده نمایید که بر پایه آب هستند. همواره به یاد داشته باشید که چرب بودن پوست علتی بر این ادعا نیست که پوست شما آب کافی دارد. همچنین بی‌آبی می‌تواند چربی پوست را تشدید نماید. چراکه پوستی که بی‌آب و خشک می‌باشد، سعی می‌کند کم‌آبی و کاهش کشسانی خود را با افزایش ترشح چربی جبران نماید.

مرطوب کننده مناسب پوست چرب

از جهتی دیگر، اکثر افرادی که پوست چربی دارند، عملکرد سد دفاعی (Skin barrier) پوست‌ آن‌ها ضعیف است، یعنی پوست آن‌ها به سختی می‌تواند رطوبت را حفظ نماید و وقتی که پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد، بی‌آب (دهیدراته) شده و همان‌طور که گفته شد، این بی‌آبی موجب می‌شود پوست جهت جبران آن، چربی بیشتری تولید نماید.

این فرآیند یک چرخه معیوب بوده که برای رهایی از آن باید رطوبت و آب کافی و لازم را به پوست خود برسانید. یعنی پوست شما جهت رهایی از این وضعیت، هم به آبرسان احتیاج دارد تا آب دریافت کند و هم به مرطوب‌کننده تا آب را درون پوست حفظ نماید.

بهتر است آبرسان و یا مرطوب‌کننده‌ پوست چرب، بر پایه آب و غیرکومدون زا (جوش‌های زیر پوستی) باشند. این محصولات سبک بوده و منافذ پوست را مسدود نمی‌نمایند.

 

مقایسه و انتخاب و خرید انواع مرطوب کننده و آبرسان در مدیسه

 

با شناخت تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده، بهترین روتین را برای پوست خود بسازید

تا به اینجا به شما گفتیم که تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست. اما اگر برای شما سوال شده است که اول آبرسان بزنیم یا مرطوب کننده؟ باید بگوییم که ترتیب استفاده از آبرسان و مرطوب کننده به این شکل است که در ابتدا آبرسانی را با موادی مثل اسید هیالورونیک انجام بدهید که به نوعی هومکتانت (جاذب رطوبت) هستند و بعد از مواد پوشاننده (occlusive) مثل روغن‌های گیاهی استفاده نمایید تا رطوبت را به دام انداخته و درون پوست حفظ شود.

همچنین شما می‌توانید جهت تهیه بهترین انواع آبرسان و مرطوب‌کننده به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : zarzoubeauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *