روش‌ های تشخیص انواع رنگ پوست

به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده که در زمان خرید محصولات آرایشی مثل فوندانسیون‌ها، دچار سردرگمی بشوید. طیف کرم پودر مدنظرتان برخلاف آن که به رنگ پوست نزدیک است، اما ظاهری غیر طبیعی را پدید می‌‌آورد.

اینجا است که اهمیت شناخت انواع تناژ پوست و توجه به آن در خریدهای مشابه جلوه می‌کند. دقت داشته باشید که تاثیر تناژ پوستی محدود به رژگونه، فونداسیون و دیگر محصولات آرایشی نیست. بلکه در زمان خرید لباس و اکسسوری هم، تناژ پوست نقش بسیار پراهمیتی را ایفا می‌کند. اما انواع رنگ پوست چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

واقعیت این است که هر مدل آرایشی به همه افراد نمی‌آید و هر فرد باید ویژگی‌های چهره خود را شناخته و مطابق آن آرایش انجام دهد. یکی از نکات مهمی که به هنگام آرایش کردن و لباس پوشیدن کاملا باید به آن دقت کنید رنگ پوست شما است. توصیه می‌کنیم جهت حضور در مهمانی‌ها و مراسم، رنگ لباس و تم آرایش خود را با توجه به رنگ پوست انتخاب کنید که جلوه بهتر و جذاب‌تری داشته باشد.

منظور از تناژ و انواع رنگ پوست چیست؟

منظور از تناژ و انواع رنگ پوست چه می‌باشد؟

بسیاری از اشخاص هستند که تصور می‌کنند، تناژ پوست درواقع همان رنگ پوستشان است. در حالی که باید بگوییم این تصور اشتباه بوده و تناژ با رنگ پوست متفاوت است. تناژ به رنگ زمینه و پایه پوست گفته می‌شود. دانستن تناژ پوست به شما کمک می‌نماید تا به سادگی جواب سوال‌های زیر را پیدا نمایید و در مجالس بدرخشید:

  • باید از چه نوع اکسسوری‌هایی استفاده نمایم؟
  • موهای خود را چه رنگی کنم؟
  • چه رنگ لباسی را بپوشم؟
  • چه مدل آرایشی برای خود انجام دهم؟

تناژ پوست همان‌گونه که گفتیم رنگ زمینه پوست است و امکان دارد رنگ ظاهر پوست شما یک چیز باشد و تناژ پوست شما چیز دیگری باشد. هر پوستی تناژ به خصوص خود را دارد و تناژ هیچ‌گونه ارتباطی با سفیدی یا سیاهی پوست شخص ندارد. جهت دانستن روش‌های تشخیص تناژ پوست با ما همراه باشید.

انواع تناژ رنگ پوست

انواع تناژ رنگ پوست

به صورت کلی تناژ پوست یا همان زمینه پوست اشخاص در سه گروه زیردسته‌بندی می‌شوند:

  • تناژ سرد
  • تناژ گرم
  • تناژ طبیعی یا خنثی

همه چیز در رابطه با رنگ پوست

همه چیز در رابطه با رنگ پوست

رنگ پوست، یکی از پایه‌های دیرینه در زمینه انسان شناسی و باستان شناسی بوده که به منظور نمادی جهت تشخیص تبار و قومیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال انسان‌های با تبار آفریقایی، اغلب دارای رنگ پوست تیره‌ای هستند. در مقابل، تبارهای شرقی اغلب رنگ پوست روشن متمایل به زرد دارند و تبارهای غربی به رنگ سفیدشان معروف هستند.

پایه‌های تباری و قومیتی، غالبا ریشه در ژنتیک اشخاص دارند. اما هم‌آمیزی‌های گسترده و گوناگونی که در طی هزاران سال میان تبارهای مختلف انسانی صورت گرفته، این روزها طیف وسیعی از رنگ پوست را به ارمغان آورده است.

تعریف رنگ پوست از لحاظ علمی و ژنتیکی

رنگ پوست هر یک از افراد، به میزان ملانینی بستگی دارد که لایه اپیدرم پوست را پوشش می‌دهند. ملانین، رنگدانه طبیعی پوست افراد است که تعیین کننده رنگ آن به شمار می‌رود. این رنگدانه، پلیمر پیچیده‌ای است که به واسطه سلول‌های پوستی (ملانوسیت‌ها) تولید می‌گردند.

زمانی که پوست ما در برابر اشعه ماورابنفش خورشید قرار می‌گیرد، بدن طی یک فرایند واکنش دفاعی و طبیعی باعث افزایش فعالیت ملانوسیت‌ها می‌شود.در نتیجه، تعداد فراوانی ملانین جهت جذب اشعه ماورابنفش و محافظت از ساختار پوست تولید می‌گردد. با این مقدمه مختصر، می‌توان گفت فرق رنگ سبزه و گندمی یا تیره و سفید، در میزان ملانین پوستی تولید شده به وسیله پوست است.

قیمت انواع لوازم آرایشی لوکس و اورجینال

 

با انواع رنگ پوست آشنا شوید

با انواع رنگ پوست آشنا شوید

رنگ پوستی که با آن به دنیا آمده‌اید، بنابر ساختار ژنتیکی شما تعیین می‌گردد و تا حد بسیاری به رنگ پوست طبیعی پدر و مادر شما وابسته است. ساختار ژنتیکی ما در اثر سازگاری اجدادمان با محیط زندگی خود دچار تکامل شده است.

افرادی که در مناطق آفتابی و آب و هوای گرم‌تر بوده‌اند، به طور ژنتیکی از همان بدو تولد میزان ملاتونین بسیاری تولید می‌کنند؛ در نتیجه دارای پوست تیره‌تری نیز هستند. اما همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد رنگ پوست، دارای گستره بسیار وسیعی است. اما به صورت کلی، می‌توان رنگ پوست اشخاص را به 3 دسته تقسیم نمود.

رنگ پوست سفید

رنگ پوست سفید

رنگ سفید، از لحاظ تاریخی و تبار ژنتیکی، منشا گرفته از سرزمین‌های اروپای شمالی است. کشورهای اروپای شمالی، غالبا پوشیده از برف هستند و بیشتر دارای آب و هوای ابری هستند.

با توجه به اینکه پوست این اشخاص نیاز چندانی به محافظت طبیعی رنگدانه‌های ملانین ندارد، ساکنان این مناطق، به طور معمول پوست سفید و بسیار روشنی دارند. این اشخاص، نسبت به قرارگیری در معرض نور خورشید حساسیت زیادی دارند. همچنین بسیار سریع دچار آفتاب سوختگی و التهاب پوستی می‌شوند.

رنگ پوست گندمی

رنگ پوست گندمی

رنگ گندمی که به اسم زیتونی هم شناخته می‌شود، از نژاد اروپای جنوبی و آسیای شمالی نشات گرفته است. این رنگ پوست، بیشتر متعادل و خنثی است و در بازه رنگی بژ متوسط تا روشن قرار گرفته است. اشخاصی که دارای پوست گندمی و خنثی هستند، به خوبی زیر نور خورشید برنزه می‌شوند.

رنگ پوست سبزه یا رنگ پوست تیره

رنگ پوست سبزه یا رنگ پوست تیره

به طور معمول منشا رنگ پوست تیره متعلق به اشخاص مناطقی از جهان است که بیشتر از دیگر افراد در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید قرار می‌گیرند. شبه قاره هند، مناطق خاورمیانه و قاره آفریقا سرچشمه رنگ پوست‌های تیره و سبزه به حساب می‌آیند.

پوست تیره که با نام رنگ پوست شکلاتی نیز شناخته می‌شود همچون پوست گندمی، حساسیت کم‌تری نسبت به اشعه ماور‌ابنفش خورشید دارد. اما دقت داشته باشید که حساسیت کم‌تر، به معنی مصونیت از صدمه‌های این اشعه مضر نیست.

مطالب کاربردی:  انتخاب رنگ لباس برای پوست سبزه و راهنمای کامل استایل

 

همه چیز در رابطه با تناژ پوست

همه چیز در رابطه با تناژ پوست

پس از آشنایی با معنا و مفهوم رنگ پوست، می‌توانید به دنبال شناخت و کشف ته رنگ یا همان تناژ پوست خود بروید. اگر اهل خرید لوازم آرایشی بهداشتی باشید، احتمالا اصطلاحاتی مثل رنگ گرم، سرد یا خنثی به گوشتان خورده است. این واژه‌ها، به تناژ یا زیرساز اصلی رنگ پوست شما اشاره می‌کند.

درصورتی که رنگ پوست شما در اثر قرار گرفتن در معرض خورشید و افزایش تولید ملانین امکان دارد تغییر کند، ته رنگ یا تناژ پوست، یک ویژگی ثابت و ژنتیکی است. همان‌طور که گفتیم پوست شما از لحاظ تناژ، به 3 گروه تقسیم می‌شود: تناژ سرد، گرم و خنثی.

آموزش تعیین تناژ پوست

تعیین کردن تناژ پوست در زمان خرید لباس و لوازم آرایشی، امری پر اهمیت و تعیین کننده است. به احتمال زیاد برای شما نیز پیش آمده که با پوشیدن بعضی از لباس‌ها، پوست شما تیره‌تر یا روشن‌تر از حالت عادی به نظر آید. یا پس از زدن فونداسیون و کانسیلر جدید خود، پوستتان تناژ خاکستری داشته باشد. تمامی این‌ها، به دلیل ناهماهنگی تناژ محصول انتخابی با ته رنگ پوست شما است.

صورت خود را زیر نور طبیعی مشاهده نمایید

صورت خود را زیر نور طبیعی مشاهده نمایید

جهت تعیین تناژ پوست با نور طبیعی، بهتر است صورت خود را با استفاده از شوینده مناسبی بشویید تا هرنوع مواد آرایشی و آلودگی احتمالی به‌طور کامل از بین برود.

پس از آن زیر نور طبیعی آفتاب قرار گرفته و با دقت در آینه پوست خود را مشاهده نمایید. بررسی ناحیه خط فک، از بهترین نواحی جهت تعیین تناژ پوستی است. زیرا این قسمت از پوست، کمتر از سایر بخش‌ها تحت تاثیر عوامل محیطی و خارجی قرار گرفته و بازتاب حقیقی رنگ و تناژ طبیعی پوست شما است.

تست رنگ

تست رنگ به معنی استفاده از رنگ لباس‌های خود جهت تعیین روش‌های تعیین رنگ پوست است، در این روش باید ببیند که کدام رنگ لباس با پوست مکمل می‌شود.

اگر رنگ‌های سرد همچون رنگ آبی با پوست شما مکمل شود، ته رنگ‌های سرد دارید. اگر رنگ‌های گرم سبب زیبایی و جلوه بیشتر پوست شما می‌شوند، این بدان معنا بوده که شما از ته رنگ پوست گرمی برخوردار هستید. اما اگر پوست شما با هر رنگی مکمل شد و هر رنگ لباسی به شما می‌آید نشان دهنده خنثی بودن رنگ پوست شما است.

کمک از اکسسوری‌‌ها

کمک از اکسسوری‌‌ها

اگر به دنبال ترفندی جهت تعیین فوری و دقیق تناژ پوست خود هستید، استفاده از اکسسوری‌ها نقره‌ای و طلایی رنگ (دستبند، انگشتر و …) روش بسیار راحت و خوبی است. جهت این‌کار، ابتدا اکسسوری‌هایی به رنگ طلایی را استفاده و پس از آن رنگ نقره‌ای را امتحان کنید. حال نتیجه را مقایسه کرده و بر اساس قاعده کلی زیر، ته رنگ پوست خود را مشخص نمایید:

  • اگر پوست شما با اکسسوری‌های طلایی سازگاری بیشتری دارد، احتمالا دارای تناژ پوست گرمی هستید.
  • در حالتی که اکسسوری‌های نقره‌ای روی پوست شما زیباتر جلوه می‌کنند، تناژ پوست شما سرد است.
  • اما در مواقعی که هر دو رنگ اکسسوری به خوبی با پوست شما سازگار ‌می‌گردد، نشان‌دهنده خنثی بودن تناژ پوست است.

مطالب پربازدید:  آشنایی مناسب‌ترین رنگ مو پوست روشن و بهترین آن‌ها

 

رنگ رگ‌های دست خود را بررسی کنید

رنگ رگ‌های دست خود را بررسی کنید

جهت بهره گرفتن از این روش ساده، کافی است دست خود را زیر نور طبیعی خورشید قرار دهید و با دقت به رگ‌های بخش ساعد دست خود توجه کنید. حال می‌توانید با توجه به رنگ رگ‌هایتان، تناژ پوست خود را تعیین نمایید:

  • بودن رگ‌های آبی و بنفش در ساعد دست، به معنای تناژ پوست سرد است.
  • اگر رگ‌های ساعد شما سبز یا آبی متمایل به سبز است، احتمالا تناژ پوست شما گرم است.
  • در حالتی که نمی‌توانید سبز یا بنفش بودن رنگ‌ها را به‌خوبی تشخیص بدهید، تناژ پوست شما خنثی است و احتمالا رنگ پوست شما گندمی تا سبزه است.

زمان تعیین تناژ پوست با هریک از روش‌های گفته شده، بهتر است از تمیز بودن پوست خود اطمینان حاصل کنید، زیرا وجود آلودگی و لایه‌های مواد آرایشی قادرند تا بر این ویژگی تاثیر بگذارند.

 

منبع : colorescience

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *