معرفی انواع رژلب‌

رژلب‌ها رنگ‌های گوناگونی داشته که با توجه به سلیقه، فصل، می‌تواند جذابیت شما را چندین برابر نماید ولی جدا از آن استفاده از رژلب می‌تواند اعتمادبه‌نفس شخص را بیشتر کند. رژلب‌ها انواع گوناگونی دارند. رژلب‌ها از لحاظ جنس، بافت و فرم خاص خود را داشته که باید آن‌ها را شناخت تا بتوان برای موقعیت‌های گوناگون بهترین انتخاب را داشت؛ ولی اگر شناختی از انواع رژلب ندارید نگران نباشید، چرا که در این مقاله به معرفی انواع رژلب‌ اشاره ‌شده تا با خیال راحت انتخاب نمایید.

طی سال‌های اخیر رژ لب‌ها به عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی، در مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار شده‌اند. با این حال می‌توان گفت که رژ لب‌های مایع و جامد همچنان جزو مدل‌های پرطرفدار رژ لب هستند که برای آرایش روزمره بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

رژ لب چیست؟ معرفی انواع رژلب‌

رژ لب چیست؟

هر چیزی که به لب‌های شما رنگ زیبایی ببخشد را می‌توان نوعی رژ دانست. هدف نهایی این محصول رنگ دادن، نرم نمودن و دادن مقداری درخشش به لب‌ها است. این روزها از فرمول‌های متنوع و گوناگونی جهت ساخت انواع رژ لب یا ماتیک استفاده می‌شود و هیچ محدودیتی در انتخاب خود نخواهید داشت.

به عنوان مثال پیگمنت‌های رنگ لب بعضی از افراد کم رنگ و ملایم می‌باشد و می‌توانند تنها با رژلبی ملایم و رنگ‌های طبیعی به ظاهر خود شادابی و طراوت را هدیه نمایند. ست کردن رنگ رژ‌ با لباس یا حتی پیرهنی که بر تن کرده‌اید نیز شما را بشاش‌تر و پر جنب و جوش‌تر نشان می‌دهد. همچنین در ادامه می‌خواهیم به معرفی انواع رژلب‌ بپردازیم، پس همراه ما باشید.

چگونه رژ لب بزنیم؟

چگونه رژ لب بزنیم؟

همه ما رژ لب زدن را بلد هستیم و این کار را بارها انجام داده‌ایم ولی با چند نکته کوچک می‌توان زیبایی آن را دوچندان نمود. نکاتی که باید پیش از رژ زدن آن‌ها را انجام بدهید تا دوام و ماندگاری آن بیشتر (البته همیشه گزینه رژ زدن سریع و بیرون رفتن هم پیش روی شماست) شود. قبل از هر کاری باید لب‌های خود را با انواع پاک کننده‌ها و شوینده‌های آرایشی به خوبی تمیز نموده و سپس آن‌ها را مرطوب کنید.

در صورتی که هر نوع بیسی برای آرایش خود استفاده می‌کنید، مقداری از کرم پودر یا کانسیلر خود را بر روی لب‌ها بمالید، چرا که رنگ طبیعی هر فردی با دیگری متفاوت است و ممکن است بعضی‌ها لب‌هایی کبود و گروه‌های دیگر لب‌های قرمز رنگ داشته باشند. در نتیجه با داشتن زمینه خنثی، رنگ رژ ‌بر روی لب بدون تغییر خواهد ماند.

آشنایی با انواع رژ لب

آشنایی با انواع رژ لب

رژهای موجود در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی از لحاظ جنس، بافت و نوع کارایی با هم تفاوت دارند. در ادامه محبوب‌ترین انواع رژ لب دخترانه و زنانه را بررسی می‌کنیم :

برق لب

برق لب

همان‌گونه که از اسم آن هم مشخص است، برق لب موجب درخشندگی لب‌های شما خواهد شد. جذابیت شما را هیچ رژلبی به ‌اندازه برق لب چندین برابر نخواهد نمود. برق لب در دهه‌های اخیر به محبوبیت به خصوصی در میان نوجوان رسیده است.

انواع رنگی و بی‌رنگ آن در بازار ارائه می‌شود. به طور معمول برق لب بی‌رنگ را روی رژلب‌های مات استفاده می‌نمایند که سبب می‌شود لب‌های شما خیره‌کننده به نظر بیایند. برق لب‌ها مناسب استفاده روزمره بوده و می‌توانند جهت تجدید آرایش شما در مهمانی‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

رژلب کرمی

رژلب کرمی

رژلب‌های کرمی که در دسته انواع رژ لب جامد جای دارند، دارای بافتی نرم با پوشش دهی بالایی می‌باشد. این رژلب‌ها بسیار ساده و راحت روی لب کشیده می‌شود. رژلب‌های کرمی در مقایسه با دیگر رژها، روغن و ترکیبات مومی بیشتری دارند.

همچنین اغلب رژلب‌های کرمی دارای مواد مغذی مثل ویتامین E و آلوئه ورا بوده که موجب تقویت بافت لب‌ها و در مواردی هم سبب حجم دهی به لب‌ها می‌شود. این رژلب‌ها به طور معمول ماندگاری بالایی داشته و می‌تواند با توجه به رنگ در موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد. در موقعیت‌هایی مانند محیط کار، رنگ ملایم و در موقعیت مهمانی‌ها و مجالس، از رنگ تند و روشن می‌توانید استفاده نمایید.

رژلب شفاف

رژلب شفاف

رژلب‌های شفاف همان‌گونه که از نام آن‌ها مشخص است تنها موجب ایجاد سایه‌ای روی لب‌های شما شده و پوشش کاملی ندارند و رنگ لب‌های شما را بیشتر مشخص می‌نمایند. این رژلب‌ها صورت شما را با طراوت بیشتر و چهره‌ شما را شاداب می‌کند. این رژلب‌ها دارای روغن و مواد مرطوب‌کننده‌ای بوده که از خشکی لب جلوگیری می‌کند ولی ماندگاری کم‌تری داشته و باید آن را زودبه‌زود تجدید نمود. این نوع رژلب، کلاسیک‌ترین مدل رژ بوده که به ‌طور روزمره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت انواع محصولات آرایش لب خارجی و اورجینال

 

مات

مات

رژلب‌های مات برعکس برق لب‌ها می‌باشند. پوشش‌دهی بالایی داشته و بافت مات روی لب ایجاد می‌نمایند. رژلب‌های مات ماندگاری بسیار زیادی داشته که به همین دلیل می‌توانند انتخاب مناسبی برای مجالس و یا قرارهایی که می‌خواهید در نظر اشخاص منحصربه‌فرد باشید، است.

این رژلب‌ها جذابیت صورت شما را بیشتر نموده و آرایش صورت شما را واضح‌تر می‌نماید ولی این نوع رژلب موجب خشکی و پوسته‌پوسته شدن لب می‌شود، در نتیجه بهتر است اگر به استفاده از این رژلب‌ها علاقه دارید بهتر است روی آن از برق لب استفاده کرده تا از خشکی و پوست‌پوست شدن لب شما برای چند ساعت جلوگیری شود. در این مورد می‌توان به رژلب مات بلک دایموند اشاره نمود.

لاک لب

لاک لب

لاک لب همچون رژلب مات بوده که تنها دارای براقی بسیار کمی است. لاک لب به شکلی است که پوشش دهی زیادی دارد و تمام لب را به ‌راحتی رنگی می‌کند. این رژها بافت خشکی داشته و به همین دلیل فورا روی لب‌خشک می‌شود، درنتیجه دیگر نیاز نیست نگران چسبیدن موها به لب خود شوید.

لاک لب ماندگاری بسیار بالایی دارد و به طور معمول نیازی به آن نیست که در طی روز تجدید شود پس می‌تواند برای خانم‌هایی که فرصت زیادی برای آرایش کردن ندارند می‌تواند گزینه‌ مناسبی باشد. ماندگاری این رژها چندین ساعت بوده که به‌ راحتی با خوردن آب و غذا نیز از بین نمی‌رود.

مطالب کاربردی:  اصول آرایش لب را حرفه‌ای یاد بگیرید

 

انواع رژلب مایع ، محصولی برای استفاده روزانه

انواع رژ لب مایع ، محصولی برای استفاده روزانه

رژهای مایع از دیگر انواع رژلب‌های پرطرفدار بوده که در انواع رژ لب مات، نیمه مات، کرمی، مخملی و براق تولید می‌گردند. حمل این مدل رژها در کیف آسان‌تر بوده و با توجه به چهره و استایل گوناگون اشخاص در رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون و هیجان انگیزی فروخته می‌شوند.

انواع رژلب مدادی

رژلب‌های مدادی، نسل نه ‌چندان قدیمی از این محصول آرایشی بوده که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها، ماندگاری و دوام بیشترشان نسبت به دیگر رژلب‌‌ها است.

لب‌های سالم، راز اصلی رژ زیبا

لب‌های سالم، راز اصلی رژ زیبا

محصولات آرایشی از جمله رژ لب هرچقدر هم که جذاب و باکیفیت باشند، با داشتن بیس جذاب، جلوه بهتر و زیباتری به شما خواهند داد. لب‌های سالم و مرطوب که پوسته‌پوسته نمی‌شوند هم راز رژهای زیبا می‌باشند. به همین دلیل سلامتی و مراقبت از لب به اندازه رسیدگی به سایر نواحی صورت و بدن اهمیت دارد.

بالم لب و ویژگی‌های آن

بالم لب یک نوع موم یا کرم بوده که خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی زیادی دارد. این محصولات لب‌ها را آبرسانی نموده و چربی می‌سازند و همچنین مانع از ایجاد سنگینی، چسبندگی و ترک خوردن آن‌ها می‌شوند. لب‌ها به علت نداشتن غدد تعریق مستعد خشکی (به خصوص در فصل زمستان) هستند.

ترک عادت خیس کردن لب با زبان

لب‌های سالم، راز اصلی رژ زیبا

بعضی از افراد عادت دارند به صورت مداوم لب‌های خود را با زبانشان مرطوب نمایند و حتی در زمان بروز خشکی این کار را بیشتر انجام می‌دهند. این کار نه تنها خشکی را برطرف نکرده بلکه منجر به بیشتر شدن آن هم می‌شود. بهتر است این عادت ترک و از انواع بالم و آبرسان لب استفاده گردد.

پاک کردن انواع رژ لب در هنگام خواب و استراحت

بعد از مدتی طولانی پوست شما احتیاج دارد که مقداری استراحت کند و به اصطلاح نفس بکشد. به همین دلیل بهتر است برای سلامتی پوست صورت و لب خود، در زمان خواب و استراحت آرایش را با استفاده از پاک کننده‌های آرایشی و مواد شوینده به طور کامل پاک و تمیز کنید.

مطالب پربازدید:  20 مدل آرایش لب لاکچری و شیک برای بانوان سخت‌پسند

 

استفاده از اسکراب لب

اسکراب یا همان لایه بردار لب سبب درمان خشکی لب شده و جهت شادابی و نشاط هرچه بیشترشان ضروری می‌باشد. اسکراب افزون بر رفع خشکی به درمان ترک و پوسته پوسته شدن هم کمک می‌نماید. دقت داشته باشید که استفاده از اسکراب لب در زمان داشتن تبخال پیشنهاد نمی‌شود. در این مقاله به بررسی و معرفی انواع رژلب پرداختیم. در آخر هم به اهمیت لب‌های سالم در زیبایی هرچه بیشتر لب‌ها پرداختیم.

 

منبع : de-lanci

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *